خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار خصوصی سالمند در منزل

مزایای حضور پرستار خصوصی سالمند در منزل بسیار است که از میان آن ها می توانیم به راحتی زیاد آن اشاره کنیم. پرستاران خصوصی می توانند مجموعه ای کامل از مراقبت های لازم و تخصصی پزشکی را ارائه دهند. پرستاران خصوصی، مراقبین آموزش دیده ای هستند که معمولا مجوز های گواهی شده متفاوتی دارند.
اگر شما می خواهید مراقبی با سطح علمی بالا، مهارت های گوناگون و مناسب برای رفع نیاز های جسمی و عاطفی خود و یا عزیزانتان انتخاب کنید، پرستار خصوصی سالمند در منزل می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. پرستاران خصوصی را می توانید مطابق با نیاز ها و خواسته هایتان انتخاب کنید. برای مثال می توانید شیفت های چرخشی، 24 ساعته و یا سه روز در هفته را انتخاب کنید.

مراقبت پرستاری چیست؟

به طور ساده، مراقبت پرستاری مراقبتی است که پرستاران عمومی و دارای گواهی ارائه آن را انجام می دهند و آن ها می توانند به عنوان پرستار خصوصی سالمند در منزل کار کنند. مراقبت های پرستاری در منزل برای سالمندان بسیار فرا تر از مراقبت های خانگی است. مراقبت پرستاری شامل مراقبت های بالینی است که به افرادی که شرایط خاص دارند امکان این را می دهد تا به طور ایمن حمایت و مراقبت شوند.
مراقبت های پرستاری معمولا در بیمارستان ها و آسایشگاه ها انجام می شوند؛ اما به طور 24 ساعته نیز می توانند در منزل و یا خانه سالمندان ارائه شوند. پرستاران خصوصی تجربه و تخصص لازم را برای مدیریت مسائل چالش برانگیز دارند تا فردی که از او مراقبت می شود بتواند به راحتی به زندگی خود ادامه دهد. اگر فرد مورد نظر شما هیچ گونه شرایط پزشکی خاص و پیچیده ای ندارد و برای زندگی مستقل نیاز به حمایت و مراقبت دارد، ممکن است یک مراقب خانگی جایگزین مناسبی برای پرستار خصوصی باشد.

پرستار خصوصی سالمند در منزل

تفاوت پرستار خصوصی سالمند در منزل با خانه سالمندان

خانه سالمندان و پرستار خصوصی سالمند در منزل با هم برابر نیستند. هرچند هر دو در یک حوزه فعالیت می کنند، تفاوت های قابل توجهی در مراقبتی که این دو ارائه می دهند دیده می شود. خانه های سالمندان کارکنان خود را به صورت 24 ساعته استخدام کرده اند و این بدین معنی است که به صورت 24 ساعته از افراد دچار بیماری های مختلف و پیچیده مراقبت می کنند؛ اما پرستاران خصوصی در منزل شما به صورت خاص از سالمند شما در محیطی آشنا و فضایی برای اقامت سایر افراد خانواده مراقبت می کنند. پرستار خصوصی سالمند در منزل می تواند مراقبت های خود را با راحتی بیشتری انجام دهد.

پرستار خصوصی سالمند در منزل

ممکن است کار شما فقط با استخدام پزشکان انجام شود؛ اما این مسئله به کشوری که در آن زندگی می کنید مربوط می شود. به هر حال شما فقط می خواهید کسانی را که به درستی آموزش دیده اند و برای انجام کار های چالش برانگیز آمادگی لازم را دارند استخدام کنید، تا کار های خسته کننده و درگیر کننده عزیزانتان را انجام دهند. خدمات پرستار خصوصی سالمند در منزل بستگی به سطح تحصیلات دارد؛ اما معمولاً همه آن ها چندین وظیفه پزشکی مرتبط دارند که عبارتند از:

  • نظارت بر وضعیت پزشکی بیمار
  • هشدار دادن به خانواده و پزشکان در صورت هرگونه تغییر فیزیکی و یا احساسی بیمار
  • تجویز دارو و تزریق آن ها
  • ارائه مراقبت از آسیب، زخم و تغذیه با لوله
  • مراقبت های تسکین دهنده برای سالمندان
  • مراقبت از افراد مبتلا به تشنج مزمن

فرا تر از مراقبت های پزشکی، پرستاران خصوصی وظیفه همراهی و مراقبت شخصی بر اساس نیاز ها، توانایی ها و بودجه بیمار را دارند. آن ها می توانند در فعالیت های روزمره زندگی مانند حمام کردن، لباس پوشیدن، نظافت و کمک به تعویض پوشک سالمندان کمک کنند.
پرستاران خصوصی مانند سایر مراقبان سالمند در منزل می توانند خدمات خانه داری مانند آشپزی را به بیماران خود ارائه دهند. با این حال چیزی فرا تر از مراقبت های فیزیکی وجود دارد؛ زیرا می خواهید پرستاری را پیدا کنید که عزیزتان با او ارتباط برقرار کند و احساس راحتی کند. همچنین آن ها از نزدیک با سالمندان همکاری خواهند کرد تا به آن ها ورزش های لازم را بدهند و آن ها در محلی شاد و سالم به زندگی خود ادامه دهند.

مزایای مراقبت های پزشکی پرستار خصوصی سالمند در منزل

از مزایای مراقبت پرستاری خصوصی در منزل علاوه بر انجام فعالیت های روزانه، می توان به تامین تمام نیاز های پزشکی بیماران اشاره کرد. در تمام سطوح، پرستاران خاصی وجود دارند که از قابلیت های خاص و متفاوتی بهره مند هستند.

پرستاران خصوصی با دقت کامل وضعیت و پیشرفت بیمارانی را که در اختیارشان قرار داده اید بررسی می کنند و آن ها را مستند می کنند؛ گاهی نیز در صورت نیاز آن ها را به پزشک مربوط ارسال می کنند تا وضعیت را به طور کامل بررسی کنند. این مشاهدات می توانند منجر به ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی، دارو ها، فیزیوتراپی و یا برنامه مراقبتی شوند که برای پیشرفت و بهبود کامل سالمند بسیار مفید است.
در نهایت، هدف یک پرستار جلوگیری از رخ دادن هرگونه عارضه پزشکی است و در صورت رخ دادن هرگونه عارضه پزشکی باید سریعا بتواند رسیدگی کند و تمام کار های مورد نیاز را انجام دهد. همچنین نظارت ساعت به ساعت بیمار و انجام تزریقات مختلف نیز یکی دیگر از وظایف پرستاران خصوصی است.

پرستار خصوصی سالمند در منزل

مزایای شخصی پرستار خصوصی سالمند در منزل

با مراقبت خصوصی پرستاران در منزل، می توانید از آرامش دانستن اینکه از عزیزتان مراقبت می شود لذت ببرید و حتی زمانی که آنجا نیستید ذهنتان آرام باشد. برای سالمندانی که نیاز به مراقبت تمام وقت دارند، پرستاران خصوصی می توانند وقت زیادی را به خانواده ها اختصاص دهند و در عین حال به بیمار این فرصت را دهند که در خانه خود احساس راحتی کند و اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و حس بد ناشی از بودن در یک خانه سالمندان به او دست ندهد. بیشتر سالمندان در خانه های خود احساس استقلال و آزادی بیشتری می کنند و معمولا با پرستاران خود ارتباط برقرار می کنند و در بهبودی خود مشارکت می کنند. علاوه بر تمام این ها، پرستاران خصوصی هر روز با خانواده ها ارتباط برقرار می کنند و آن ها را از وضعیت بیمارشان مطلع می سازند.

آموزش های پرستاران خصوصی

با وجود بسیاری از گواهی های پزشکی و مدارک تحصیلی، صلاحیت های این متخصصان بسیار گسترده است. بسیاری از پرستاران خصوصی در مدارس حرفه ای شرکت می کنند که آن ها را برای دریافت گواهی پرستاری حرفه ای آماده می کند. پرستاران خصوصی مدرک مورد نیاز خود را اخذ می کنند و در بسیاری از آزمون های ملی و جهانی شرکت می کنند و از جمله ماهر ترین پرستاران محسوب می شوند.

حقوق و دستمزد پرستار خصوصی سالمند در منزل

پرستاران خصوصی به دلیل برنامه های انعطاف پذیر و مهارت های بسیار بالا و استثنایی خود معمولا نوسانات دستمزدی کمی دارند. در درجه اول دستمزد پرستاران خصوصی به ساعات کار و سطح تخصص های مورد نیاز بستگی دارد. برای مثال دستمزد پرستار خصوصی سالمندی که از بیماری ام اس رنج می برد کمتر از پرستاری است که از سالمندی با سرطان مراقبت می کند. همچنین مدرک و سطح تحصیلات نیز در دستمزد پرستاران خصوصی بسیار تاثیر گذار است. پرستاران خصوصی تمام وقت نسبت به پرستاران خصوصی پاره وقت دستمزد بالاتری دریافت می کنند.

دستمزد پرستار خصوصی سالمند در منزل می تواند به طور کامل و یا جزئی از طریق روش های زیر پرداخت شود:

  • بیمه درمانی خصوصی یا بیمه نامه های تکمیلی
  • سازمان های مراقبت مدیریت شده
  • کمک به جانبازان
  • درآمد تکمیلی تامین اجتماعی
  • کمک مالی بانک مرکزی
  • کمک های مالی از سازمان های خصوصی

پرستار خصوصی سالمند در منزل

حمایت عاطفی پرستاران خصوصی از سالمندان

پرستار خصوصی سالمند در منزل، آموزش دیده است تا در صورت نیاز به افرادی که در حال مراقبت از آن ها است حمایت عاطفی بدهد و حامی آن ها باشد. تنهایی و افسردگی در میان افراد سالمند بسیار شایع است؛ به خصوص اگر تنها زندگی کنند و در کنار خانواده خود نباشند. پرستار خصوصی سالمند در منزل که همراه او زندگی می کند فرصتی را برای صحبت با او ایجاد می کند و می تواند وظایف اجتماعی و رفاهی ساده ای را مانند کمک به کتاب خواندن، کمک به قرار ملاقات، کمک به پخت و پز غذا های مورد علاقه سالمند، کمک در انجام دادن کار های خانه و همچنین هرگونه حمایت عاطفی و احساسی مورد نیاز انجام دهد.

یک پرستار خصوصی در منزل چند ساعت کار می کند؟

پرستاران خصوصی در منزل معمولا حدود 12 ساعت در روز همراه با دو ساعت استراحت کار می کنند. این در حالی است که آن ها فقط نیمی از روز را فعالانه کار می کنند و در باقی روز تنها حضور فیزیکی آن ها احساس می شود، هرچند که میزان کار هر پرستار بستگی به نیاز های بیمار خود دارد. برخی از پرستاران وظیفه مراقبت 24 ساعته از بیماران خود را دارند و در تمام ساعات شبانه روز باید در دسترس بیمار خود باشند و از سلامت او اطمینان حاصل کنند. برخی دیگر از پرستاران نیز در شیفت های پاره وقت مانند سه روز کار در هفته یا هشت ساعت در روز فعالیت می کنند که وظیفه آن ها اغلب آسان تر است.

برنامه مراقبتی پرستاران خصوصی

همان طور که از نام آن پیدا است، یک برنامه ای مراقبتی است که استراتژی مراقبت از بیمار مورد نظر در آن به صورت کامل ذکر شده و روتین بیمار در آن مشخص شده است. پرستار خصوصی سالمند در منزل طبق برنامه مراقبتی ای که در اختیار دارد شروع به کار می کند و تمام مراحل ذکر شده در برنامه را به نوبت انجام می دهد. چندین نوع مختلف از برنامه های مراقبتی وجود دارد که تیم پرستاران و یا پزشکان بر اساس نیاز های بیماران و یا سالمندان مورد نظر تنظیم می کنند. در برنامه مراقبتی مواردی مانند ترجیحات شما، توانایی های شما، تجهیزاتی که ممکن است لازم داشته باشید، اقوام نزدیک، شماره های تماس و بودجه شما ذکر می شود. در صورت نیاز این برنامه تغییر پیدا می کند. در ابتدا این برنامه ها به صورت منظم تعویض می شوند و به تدریج به تعویض های سالیانه تغییر می یابند.

برنامه مراقبتی را چگونه می توان دریافت کرد؟

شما می توانید از بیمارستان برای سالمند خود درخواست ارزیابی کنید. آن ها متوجه خواهند شد که به چه حمایت هایی نیاز دارید و آن ها را در یک برنامه مراقبتی برای شما قرار می دهند؛ سپس مراحل ارائه مراقبت شما را بررسی می کنند و در نهایت برنامه مراقبتی شخصی سالمند شما را تحویل می دهند.

پرستار خصوصی سالمند در منزل

پرستار خصوصی سالمند در منزل توسط سرویک

پرستار خصوصی سالمند در منزل می تواند در همه امور کمک کند، برای مثال می تواند در کار های خانه تا تغذیه و دست شویی سالمند کمک کند هرچند برای شرایط پیچیده تر یا بیماری های پیشرفته تر، پشتیبانی تخصصی تری لازم است و شما باید از پرستاران خصوصی با تحصیلات بالا تری استفاده کنید. برای مراقبت از سالمندان در مواردی که نیاز ها مربوط به ضعف است نیازی به پرستاران خصوصی نیست؛ اما ممکن است پرستاران خصوصی به شما توصیه شوند.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزیپرستار سالمند در غرب تهران–پرستار خصوصی سالمند در منزل–پرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهراناستخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزلپرستار تمام وقت در منزلپرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا