خدمات مراقبتی و پرستاری
باغبانی

3 گیاه که کنه و کک را از باغ فراری می دهند

دفع طبیعی کنه و کک

راه های از بین بردن کنه و کک چیست؟

در برخی از فصل ها کنه ها و کک ها به گیاهان باغچه هجوم می آورند. برای اینکه آن ها را از محل زندگی و باغ خود دور کنید، از گیاهان کمک بگیرید. گیاهانی که بوی خاصی دارند می توانند در از بین بردن کنه و کک موثر باشند و آن ها را از محیط زندگی شما فراری دهند. گیاهانی را که در ادامه معرفی می کنیم، در باغچه یا گلدان خود بکارید تا آفات از شما و حیوانات خانگی شما دور بمانند.

رایحه بعضی از گیاهان به قدری قوی است که می توانید برای جلوگیری از آفات، در باغ و فضای سبز خود بکارید. در فصل هایی که هوا گرمتر می شود و رطوبت زمین بالا می رود، باید به فکر حفاظت محیط زندگی خود در برابر آفاتی مثل کک ها و کنه ها باشیم. مخصوصاً وقتی این دو آفت از خون انسان تغذیه می کنند و موجب انتقال بیماری به انسان و حیوان می شوند، باید بیشتر از گذشته به فکر بود.

گرچه به نظر می رسد تنها پاسخ قاطعانه در برابر کنه و کک سموم شیمیایی است، اما در واقع می توانید از مزایای چند گیاه نیز استفاده کنید. در نتیجه بدون اینکه سلامت خود و محیط زیستتان را با استفاده از سموم شیمیایی به خطر بیندازید، محل زندگی خود را از آفات و حشرات ایمن ساخته اید.

3 گیاه که کنه و کک را از باغ فراری می دهد

فرق کنه و کک چیست؟

بسیاری فکر می کنند کک و کنه از یک خانواده هستند. در حالی که کک ها حشره هستند و کنه ها گل مروارید هستند و بیشتر از طیف عنکبوت ها هستند. کک ها به طور محسوسی کوچکتر از کنه ها هستند، اما تشخیص هر دو آن ها روی پوست مشکل است. برخلاف کنه، کک  بیشتر باعث آلودگی محیط زندگی می شوند.

هر دو آفت از خون تغذیه می کنند و گزنده هستند. بر اثر گزش پوست باعث ایجاد قرمزی روی پوست می شوند. کک ها عامل انتقال بیماری های زیادی به انسان هستند. بیماری هایی نظیر لایم و تب خالدار که در صورت عدم درمان باعث بروز مشکلات جدی تری خواهند شد. ماه های گرم سال به عنوان فصل کک و کنه شناخته می شود. هر دوی این آفات مناطق مرطوب را ترجیح می دهند. با افزایش دمای هوا، هر دو مشکلات جدی برای انسان و حیوانات خانگی ایجاد می کنند. بنابراین برای از بین بردن کنه و کک باید در درجه اول از گیاهان ویژه استفاده کرد. در صورت لزوم می توان به سراغ سموم شیمیایی رفت. 

چه گیاهانی به از بین بردن کنه و کک کمک می کنند؟

مانند سایر آفات باغ، کک و کنه هم از برخی گیاهان خاص فراری هستند. با کاشتن مجموعه ای از گیاهان می توانید آفات باغ و گل و گیاه خود را کاهش دهید و از احتمال بروز بیماری و آلودگی را کم کنید.  

این مطلب را از دست ندهید! ۸ گیاه که حشرات و پشه ها را دور می کنند

رزماری 

بسیاری از گیاهان معطر گزینه های خوبی برای از بین بردن کنه و کک به روش طبیعی هستند. از اسنشال اویل ها برای دفع آفات در محیط استفاده می شوند.  گیاه رزماری رایحه ای بسیار قوی دارد که می تواند برای از بین بردن کنه و کک و همچنین جلوگیری از آفات و دفع شته ها، کنه ها و مگس ها مؤثر باشد.  

3 گیاه که کنه و کک را از باغ فراری می دهند

افسنطین (Artemisia)

افسنطین یک گیاه چند ساله زینتی است که دارای شاخ و برگ های متراکم و نقره ای است. برگ های آن معطر هستند و باعث جلوگیری از هجوم كك و کنه ها به باغ شما می شوند. از این گیاه می توان برای تهیه چای نیز استفاده کرد.

3 گیاه که کنه و کک را از باغ فراری می دهند

سیر

سیر بخشی از خانواده گیاه آلیوم است و قرن هاست که در پخت و پز استفاده می شود. اگرچه ما عطر و طعم سیر را به غذای خود اضافه می کنیم، اما کک ها و کنه ها از بو و طعم آن خوششان نمی آید. می توانید حبه های سیر خرد شده را در اطراف حیاط خود پخش کنید تا از ورود کک و کنه جلوگیری کنید.

3 گیاه که کنه و کک را از باغ فراری می دهند

پیشنهاد ویژه سِرویک

با کاشتن این گیاهان در فضای سبز خود می توانید محیطی امن و بدون آفات فراهم کنید. اگر برای باغ یا محوطه سبز خود برنامه خاصی دارید و می خواهد آن را جذاب تر از همیشه طراحی کنید، می توانید از خدمات طراحی فضای سبز سِرویک استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل به سمپاشی محیطی، از خدمات خاص سِرویک برای پاکسازی محیط سبز خود از انواع حشرات و آفات بهره مند شوید. مطمئن باشید متخصصان سِرویک خدمات موردنظر شما را تحویل خواهند داد.

منبع: bhg

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا