خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار در منزل تهران

همانطور که والدین پیر تر می شوند، سلامتی و ایمنی آن ها می تواند نگرانی اصلی شما باشد. فراموشی و آلزایمر یکی از رایج ترین بیماری ها در میان سالمندان است و همین بیماری نگهداری از آن ها را سخت می کند. این بیماری می تواند در فراموش کردن مصرف دارو های روزانه، مشکل در انجام برخی کار ها و بیرون رفتن از منزل موثر باشد. برای فرزندان سخت است که ببینند پدر و مادرشان پیر می شوند و دیگر نمی توانند کار های خودشان را انجام دهند.
اگر فکر می کنید که برای مراقبت از والدینتان به کمک بیشتری احتیاج دارید، موارد زیادی هستند که می توانند به کمک شما بیایند. از استخدام پرستار منزل به صورت پاره وقت بگیرید تا استخدام پرستار 24 ساعته. در این مقاله برخی از مزایا و معایب استخدام پرستار در منزل تهران را بررسی می کنیم تا شما بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. در پایان مقاله چند نکته را برای افرادی که مسئول نگهداری از سالمندان مبتلا به آلزایمر هستند توضیح دادیم.

پرستار در منزل تهران

مزایای استخدام پرستار در منزل تهران

برای سالمندانی که می توانند بیشتر فعالیت های روزانه خود را به طور مستقل انجام دهند اما در آشپزی، نظافت، کار در خانه یا بیرون رفتن نیاز به کمک بیشتری دارند، مراقبت در منزل می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. بسیاری از موسسات طیف وسیعی از خدمات دارند؛ به طوری که شما و والدینتان می توانید تصمیم بگیرید می خواهید از کدام خدمت استفاده کنید.

  1. مراقبت اختصاصی

مزیت اصلی داشتن یک پرستار در منزل تهران، مراقبت اختصاصی از هر فرد است. بسیاری از پرستاران برای مقابله با شرایط خاصی مانند فراموشی یا آلزایمر، سکته مغزی، ام اس یا پارکینسون آموزش دیده اند. البته مراقبت ها فقط مربوط به سن یا سلامتی نیست.

پرستار با بستگان شما آشنا می شود و کار های روزمره آن ها را می داند و خودش را با هر کدام از کار ها وفق می دهد.. چیز های کوچک می تواند معنی زیادی داشته باشد. مثلا برای فردی که به آلزایمر مبتلاست، داشتن کسی که بداند چای یا قهوه او را چطور درست کند و حواسش به او هست، بسیار با ارزش است.

  1. ماندن در خانه خود

اکثر افراد مسن ترجیح می دهند در خانه خود بمانند. آن ها می توانند در خانه ای که سال ها در آن زندگی کرده اند و با آن خاطره دارند زندگی کنند. این امر به ویژه برای افراد مبتلا به آلزایمر و زوال عقل که با تغییر سبک زندگی شان راحت نیستند، می تواند بسیار مفید باشد. یک مراقب می تواند به آن ها این فرصت را بدهد که برای مدت طولانی تری در خانه خود با دوستان و همسایگان نزدیک خود زندگی کنند.

  1. آرامش خاطر

این مورد برای هم شما و هم سالمند می تواند مهم باشد. اگر هر دوی شما بدانید که کسی برای کمک به شما در شبانه روز در دسترس است، آرامش خاطر بیشتری خواهید داشت. در صورت پیش آمدن شرایط اضطراری یک پرستار در منزل تهران می تواند به یک همراه با ارزش تبدیل شود و خطر احساس تنهایی و گوشه گیری را کاهش دهد.

  1. نگهداری از حیوانات خانگی

اکثر خانه های سالمندان به آن ها اجازه نمی دهند با خود حیوانات خانگی بیاورند. با این حال رابطه یک فرد مسن با حیوان خانگی اش می تواند بسیار عمیق باشد و دوری از آن ها می تواند برای سالمند دردناک باشد. یکی از مسئولیت های پرستار در منزل تهران این است که در مراقبت از حیوان خانگی به سالمند کمک می کند.

  1. کاهش خطر سقوط سالمند

افراد مسن به دلیل ضعف، سن بالا و شرایط پزشکی در معرض خطر سقوط هستند. هر دقیقه شش نفر بالای 65 سال زمین می خورند و به خاطر سقوط کردن آسیب می بینند. عواقب زمین خوردن ساده زمانی که جوان و سالم هستید بسیار ناچیز است؛ اما برای افراد مسن زمین خوردن می تواند بسیار جدی باشد. برای مثال یک ماه پس از شکستگی لگن از هر ده نفر یک نفر می میرد.

تحقیقات نشان می دهد افراد مسنی که مراقبت های خانگی دارند، تقریبا یک سوم کمتر از دیگران سقوط می کنند و یک چهارم کمتر دچار شکستگی لگن می شوند. بسیاری از زمین خوردن ها زمانی اتفاق می افتد که فرد سالمند دچار سرگیجه می شود یا شب ها برای استفاده از توالت از رخت خواب خارج می شود. یک پرستار در منزل تهران در شبانه روز می تواند به جلوگیری از این حوادث احتمالی کمک کند. حداقل داشتن مراقب به این معنی است که عزیز شما اگر سقوط کند می تواند در خانه بماند و زودتر بهبود پیدا کند. اقامت طولانی مدت در بیمارستان با افزایش نرخ مرگ و میر همراه است.

  1. حفظ کیفیت زندگی

شاید مزیت اصلی استخدام پرستار در منزل تهران حفظ استقلال و عزت باشد. 81 درصد از سالمندان می گویند که با داشتن مراقب در منزل غذا و نوشیدنی موردعلاقه خود را دریافت می کنند. 15 درصد از افراد در خانه های سالمندان شکایت دارند که کنترلی بر زندگی روزمره خود ندارند.

پرستار در منزل تهران

دیگر مزایای استفاده از پرستار در منزل تهران عبارت است از:

  • مراقبین روزانه برای کمک به همه چیز از حمام کردن تا پخت و پز، نظافت، خرید مواد غذایی و بردن والدینتان به پزشک استخدام می شوند.
  • والدین شما می توانند در خانه خود زندگی کنند و درجه ای از استقلال خود را حفظ کنند. این موضوع می تواند برای بسیاری از افراد مهم باشد.
  • برای کسانی که راحتی در خانه را ترجیح می دهند، مراقبت در خانه سالمندان می تواند بسیار طاقت فرسا باشد؛ بنابراین استخدام پرستار در منزل تهران می تواند یک گزینه عالی باشد.
  • استخدام پرستار در منزل تهران تضمین می کند که خانواده و دوستان می توانند در هر زمانی به آنجا بیایند.
  • از آنجایی که فرد سالمند در خانه خود می ماند و مراقبت 24 ساعته دریافت نمی کند، مراقبت در منزل مقرون به صرفه تر از خانه سالمندان است.

معایب استخدام پرستار در منزل تهران

  • اگرچه استخدام پرستار در منزل تهران ممکن است در ظاهر ارزان تر باشد؛ اما خانه ممکن است به نصب بالابر یا رمپ نیاز داشته باشد. این می تواند بسیار پرهزینه و دشوار باشد.
  • بسیاری از موسسات خدمات تعرفه های خود را هفته به هفته تغییر می کنند و این می تواند برای افراد مسن و همچنین خانواده آن ها ناراحت کننده باشد. اگر مراقبت در منزل را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که همه گزینه های مالی مورد بحث قرار گرفته اند و در صورت بروز مشکل باز هم می توانید به کار ادامه دهید.
  • برخی از افراد مسن ممکن است به پرستار اعتماد نداشته باشند. این باعث می شود آن ها احساس آسیب پذیری و تنهایی کنند. مهم است که با والدین درمورد نگرانی هایشان صحبت کنید و همچنین در نظر بگیرید که آیا مراقب برای آن ها مناسب است یا خیر. افراد مسن تری که بسیار اجتماعی هستند، ممکن است از مصاحبت با سالمندان دیگر لذت ببرند و ترجیح بدهند که در خانه سالمندان بمانند.

پرستار در منزل تهران

چگونه از بیماران مبتلا به آلزایمر در خانه مراقبت کنیم؟

آلزایمر یکی از رایج ترین بیماری ها در میان افراد سالمند است. هنگامی که یکی از عزیزان مسن شما به آلزایمر مبتلا می شود، اغلب اوقات خانواده آن ها تصمیم می گیرند تا زمانی که ممکن است در خانه از او مراقبت کنند. یک محیط آشنا و راحت می تواند بسیار مفید باشد؛ اما نگه داشتن بیماران مبتلا به آلزایمر در خانه ممکن است مشکلاتی داشته باشد. هر روز با چالش های جدید رو به رو می شوید، رفتار های غیر منتظره می بینید و در توانایی های سالمند تغییراتی می بینید.

هیچ راه حل یکسانی برای مراقبت از سالمندان مبتلا به آلزایمر نداریم؛ بنابراین پرستارانی که برای مراقبت از بیمار مبتلا به آلزایمر و فراموشی استخدام می شوند، راهکار های یکسانی برای این کار ندارند. علاوه بر این اثر بخشی هر راهکار و روش درمانی ای در طول دوره بیماری تغییر می کند. برای همین پرستار در منزل تهران نیاز دارد که با آزمون و خطا جلو برود تا بهترین راه را برای نگهداری از عزیز شما پیدا کند. در این قسمت مقاله می خواهیم شما را با نحوه مراقبت از افراد مبتلا به آلزایمر آشنا کنیم تا شما بتوانید به بهترین شکل از عزیزان خود نگهداری کنید و اگر نیاز داشتید از پرستار در منزل تهران کمک بگیرید.

  1. یک برنامه روزانه طراحی کنید

همانطور که محیط خانه آرامش بخش است، ایجاد یک برنامه روزانه و روتین می تواند به تمرکز بیماران مبتلا به آلزایمر کمک کند. پرستار در منزل تهران می تواند این کار را انجام دهد. ابتدا برنامه های روزانه فرد سالمند را ببینید و خلق و خو و رفتار آن ها را زیر نظر بگیرید. این می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای بهینه و مطابق با نیاز های سالمند طراحی کنید.

به خاطر داشته باشید که توانایی ها و ترجیحات بیماران آلزایمری روز به روز در نوسان است؛ بنابراین سعی کنید انعطاف پذیر باشید و با شرایط موجود سازگار شوید.

  1. نکات ارتباط با بیمار مبتلا به آلزایمر را بیاموزید

برقراری ارتباط با فردی که مبتلا به بیماری آلزایمر است می تواند بسیار چالش برانگیز باشد؛ اما بسیاری از کار هایی که یک مراقب انجام می دهد به درک متقابل بستگی دارد. بدون ارتباط درست هم مراقبین هم بیماران احساس ناامیدی می کنند و دچار سوء تفاهم می شوند. پیشنهادات زیر می تواند تعاملات را بهبود دهد و وظایف مراقب روزانه را تسهیل کند.

  • کلمات ساده و جملات کوتاه را انتخاب کنید و از لحن و صدای ملایم و آرام استفاده کنید.
  • آهسته و واضح صحبت کنید؛ اما سعی کنید همانطور که با کودکان صحبت می کنید با بیماران مبتلا به آلزایمر صحبت نکنید.
  • احترام سالمند را حفظ کنید. طوری صحبت نکنید که گویی آن ها آن جا نیستند.
  • حواس پرتی و سر و صدای پس زمینه مانند صدای تلویزیون یا رادیو را به حداقل برسانید تا به فرد کمک کنید روی کاری که انجام می دهد بیشتر تمرکز کند.
  • زمان کافی برای پاسخ دادن به آن ها بگذارید و مراقب باشید که صحبت آن ها را قطع نکنید.
  • اگر نمی توانید بفهمید که آن ها چه می خواهند بگویند، به دنبال سرنخ های غیرکلامی باشید و محیط اطراف آن ها را بیشتر بررسی کنید.
  • یاد بگیرید که حرکات آن ها را به درستی تفسیر کنید.
  • به جای پرسیدن سوالات پشت سر هم، گزینه هایی را پیشنهاد دهید تا سالمند از میان آن ها یکی را انتخاب کند.
  1. فعالیت های جذاب را پیدا کنید و آن ها را به اجتماعی شدن تشویق کنید

فعالیت ها و سرگرمی هایی را که با علایق و توانایی های عزیزتان مطابقت دارد در برنامه مراقبت روزانه آن ها بگنجانید. تثبیت مهارت های فعلی بهتر از تلاش کردن برای آموزش چیز های جدید است.

پرستار در منزل تهران

پرستار در منزل تهران توسط سرویک

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مزایا و معایب استخدام پرستار در منزل تهران آشنا کنیم. در پایان مقاله چند نکته برای مراقبت از سالمندان مبتلا به بیماری آلزایمر را بررسی کردیم تا شما بتوانید به بهترین شکل از عزیزان خود مراقبت کنید.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزیپرستار سالمند در غرب تهرانپرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهراناستخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزلپرستار تمام وقت در منزل–پرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا