خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

پرستار تمام وقت در منزل

یک پرستار تمام وقت در منزل مسئول بهترین مراقبت های بهداشتی برای بیماران در منزل خودشان است. پرستاران مراقبت در منزل معمولا بر شرایط بیماران و دارو ها و سایر درمان های آن ها که پزشک معالج تجویز کرده است، نظارت می کنند. آن ها به بیمار در انجام فعالیت های روزانه مانند حمام کردن، غذا خوردن و … کمک می کنند و از بیماران در شرایط بیماری و خانه نشینی نگهداری می کنند. پرستاران مراقبت در منزل با پزشکان در ارتباط هستند و هر تغییر بیمار را به آن ها گزارش می دهند. ما در این مقاله ویژگی ها و وظایف یک پرستار تمام وقت در منزل را برای شما شرح می دهیم و در آخر مزایا و نحوه استخدام یک پرستار خوب را برای شما توضیح داده ایم.

پرستار تمام وقت در منزل

تفاوت بین یک پرستار تمام وقت در منزل و یک مراقب در منزل چیست؟

تفاوت بین پرستار تمام وقت در منزل و یک مراقب در منزل سابقه کار است. پرستاران مراقبت در منزل شرایط و مسئولیت های پیشرفته تری دارند. در مقابل مراقبان در منزل معمولا نیازی به آموزش رسمی ندارند و می توانند مراقبت های اولیه را به افراد بیمار ارائه دهند. برای مثال یک پرستار مراقبت در منزل این اختیار را دارد که ارزیابی های بهداشتی را انجام دهد و در صورت نیاز دارو ها و تزریقات را انجام دهد. در مقابل مراقبان در منزل با انجام کار های خانه، کمک به بیماران در حمام کردن، اطمینان از مصرف دارو هایشان و تهیه وعده های غذایی به آن ها کمک می کنند. همچنین پرستار تمام وقت در منزل همیشه در خانه می ماند و باید مراقب بیمار شما باشد؛ اما مراقب در منزل می تواند پاره وقت استخدام شود.

ویژگی های پرستار تمام وقت در منزل

  • توانایی استفاده از تجهیزات پزشکی مانند دستگاه فشار خون
  • شناخت انواع بیماری های رایج و نحوه درمان آن ها
  • شناخت دارو ها و تجویز دارو های موردنیاز بیمار
  • اقدامات پزشکی اورژانسی مانند عملیات احیا و CPR
  • داشتن گواهینامه های معتبر پرستاری
  • یک دوره کارآموزی کامل یا تجربه در پرستاری
  • مهارت گوش دادن فعال، همدلی و حل مسئله
  • توانایی پیروی از دستورالعمل های پزشکان
  • مهارت های گزارش نویسی
  • قدرت جسمی و روحی بالا
  • گواهینامه رانندگی معتبر در صورت لزوم
  • وقت شناسی و مدیریت زمان

پرستار تمام وقت در منزل

وظایف پرستار تمام وقت در منزل

  • رفتن به خانه بیماران و مدیریت برنامه های مراقبتی آن ها طبق دستور پزشک
  • تجویز دارو و انسولین و انجام آزمایش فشار خون و قند خون
  • بررسی زخم ها، تعویض پانسمان و رسیدگی به نظافت و بهداشت شخصی
  • بررسی ضعف عضلانی، زخم بستر و هرگونه نشانه عفونت
  • گوش دادن به دغدغه های اعضای خانواده و پاسخ به سوالات آن ها
  • آموزش خانواده درمورد مراقبت های بعدی یا مراقبت مداوم از بیمار
  • ارائه پیشنهاد ها برای بهبود مراقبت های بهداشتی به پزشکان و اعضای خانواده بیمار
  • نظارت بر بهبودی بیمار و تهیه گزارش برای پزشک
  • نظارت بر پیشرفت های مراقبت های بهداشتی و شرکت در کارگاه ها و سخنرانی ها در صورت لزوم
  • همکاری با پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی برای ایجاد رژیم های غذایی و برنامه های مراقبت بهداشتی برای بیماران
  • نظافت و نگهداری منزل
  • پخت و پز و تهیه غذا
  • خرید مایحتاج
  • کمک به بیمار در حرکت کردن
  • مدیریت امور مالی در صورت لزوم

مراحل استخدام پرستار تمام وقت در منزل

  1. نیازسنجی

باید بدانید که چقدر کمک برای نگهداری از بیمار نیاز دارید. نیاز ها، محدویت ها، انتظارات و توصیه های پزشک را بنویسید.

  1. انتخاب روش جستجو

شما باید یک مراقب قابل اعتماد، دلسوز و مسئول پیدا کنید. آیا می خواهید از یک موسسه پرستار انتخاب کنید یا ترجیح می دهید از طریق افراد آشنا پرستار تمام وقت در منزل پیدا کنید؟هر روشی که انتخاب می کنید، شما و بیمارتان باید در صورت امکان با متقاضیان مصاحبه کنید. سوالات کتبی را آماده کنید و درمورد الزامات شغلی شفاف و صادق باشید. یکی دیگر از ملاحظات مهم در هنگام استخدام یک مراقب هزینه است که بسته به نیاز های شما و تجربه پرستار تمام وقت در منزل می تواند متفاوت باشد.

  1. استفاده از موسسه های خدماتی

شما می توانید از سایت های موسسات خدماتی برای استخدام پرستار تمام وقت در منزل استفاده کنید. استفاده از موسسات خدماتی مزایایی دارد که عبارتند از:

  • استفاده از پرستارانی که ارزیابی شده اند و دوره های مختلف را گذرانده اند.
  • استفاده از پرستارانی که تجربه مرتبط دارند و از بیمارانی که شرایط مشابه بیمار شما را دارند مراقبت کرده اند.
  • اگر پرستار تمام وقت در منزل به هر دلیلی نتواند کار کند، یک موسسه خدماتی می تواند به سرعت جایگزین پیدا کند.
  • اگر نیاز های مراقبتی بیمار افزایش پیدا کند، اکثر موسسات خدماتی می توانند به سرعت آموزش های لازم را به پرستار بدهند.
  • نگرانی ها و شکایات را می توان به موسسه گزارش داد و به آن رسیدگی کرد و مشکلات کمتری داشت.
  • اگر مراقبی در حین کار آسیب ببیند، آژانس هزینه را تقبل می کند.
  • می توانید بدون کاغذبازی پول را به موسسه پرداخت کنید. موسسه درصدی را می گیرد، دستمزد پرستار تمام وقت در منزل را می دهد و مالیات را پرداخت می کند.

در مقابل استخدام پرستار تمام وقت در منزل می تواند معایبی داشته باشد که شامل موارد زیر می شود:

  • شما برای مراقبی که از موسسات خدماتی استخدام می کنید، گاهی اوقات میزان قابل توجهی پول پرداخت می کنید.
  • شما برای استخدام پرستار تمام وقت در منزل قدرت انتخاب کمتری دارید؛ زیرا تعداد افراد کمتری در آنجا کار می کنند.
  • پرستارانی که در موسسات خدماتی کار نمی کنند نسبت به پرستاران موسسات خصوصی درمورد وظایف، ساعات کاری و اضافه کاری انعطاف پذیر تر هستند.
  • بسیاری از موسسات خدماتی برنامه پاره وقت را مجاز نمی دانند.
  1. استفاده از توصیه های دیگران

استخدام یک مراقب به توصیه شخصی که می شناسید مزایا و معایبی دارد. نسبت به زمانی که از موسسات خدماتی استفاده می کنید، انعطاف پذیری بیشتری دارید. همچنین با ارجاع یک دوست می توانید خیلی بیشتر به پرستار موردنظر اعتماد کنید. فقط یک مورد را رعایت کنید. از دوستان و همسایگانی که مراقبانی را استخدام کرده اند توصیه ها، نام، شماره تلفن و نرخ ساعتی پرستاران موردنظر را بپرسید. حتما همه جزئیات را از آن ها بپرسید؛ زیرا ممکن است اولویت های آشنایان شما با شما یکی نباشد.

پرستار تمام وقت در منزل

مزایای استخدام پرستار

ماندن یکی از عزیزان در بیمارستان می تواند برای همه استرس زا باشد. به همین دلیل است که بسیاری از مراقبت های بهداشتی خدمات پرستاری در خانه را دارند. بسیاری از افراد در خانه خود زود تر بهبود می یابند. چه عزیز شما یک بیماری طولانی مدت داشته باشد یا جراحی کرده باشد، می توانید طیف کاملی از خدمات بهداشتی را دریافت کنید. یکی از مزایای استخدام پرستار تمام وقت در منزل صرفه جویی در زمان و هزینه به دلیل مراجعه به بیمارستان است. برخی از مزایای استخدام پرستار تمام وقت در منزل عبارتند از:

  1. بهبودی و کاهش خطر عفونت

اهمیت پرستاری در منزل این است که بیمار را از عفونت هایی که در بیمارستان ها در معرض آن قرار می گیرد، مصون نگه می دارد. پس از جراحی و مراقبت های ویژه ممکن است بیماران را نسبت به خطر عفونت حساس تر کند. مراقبت پرستاری در منزل می تواند به بهبودی بهتر و سریع تر بیمار کمک کند.

  1. مقرون به صرفه تر از مراقبت در بیمارستان

یک بیمار ممکن است نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشد که ممکن است نیاز به روش های خاصی داشته باشد تا چندین بار در روز انجام شود. مراقبت در بیمارستان معمولا بسیار گران تر است و نگهداری بیمار برای مدت طولانی در بیمارستان امکان پذیر و مقرون به صرفه نیست. مراقبت در منزل، مراقبت های پزشکی حرفه ای با استاندارد های بیمارستانی است که در آن بیمار در خانه نگهداری می شود. این نوع پرستاری در مقایسه با مراقبت های داخل بیمارستان بسیار مقرون به صرفه است.

  1. محیط آشنا

نگه داشتن فرد در محیط بیمارستان برای مدت طولانی می تواند بر سلامت روان او تاثیر منفی بگذارد. بیمارستان ها می توانند بیمار را تحت فشار و استرس قرار دهند. مراجعه مداوم به پزشکان، پرستاران و بیماران نیز می تواند منجر به تاثیرات منفی شود. مراقبت های پرستاری در خانه به بیمار کمک می کند تا مراقبت های پزشکی در محیط آشنای خانه ارائه شود. قرار گرفتن در محیط گرم و دوست داشتنی خانه به آرامش ذهن و کاهش استرس کمک می کند. ثابت شده است که طرز فکر سالم و محیط آشنا برای بهبود بهتر و سالم تر بیماران موثر است.

  1. شخصی بودن پرستار

مراقبت هایی که در بیمارستان ارائه می شود فقط مربوط به یک نفر نیست و این خدمات به چند نفر دیگر ارائه می شود. همچنین رفتار پرستاران با همه یکسان است. این امر باعث می شود که پرستار با نیاز های خاص بیمار تطبیق پیدا نکند و بیمار هم استقلال نداشته باشد. این می تواند باعث نارضایتی بیماران شود. مراقبت های حرفه ای پرستار تمام وقت در منزل باعث می شود که با هر بیمار مطابق با نیاز هایش رفتار شود. هر پرستار برای هر بیمار منحصر به فرد است و این کمک می کند تا بیمار راحت تر باشد و نیاز هایش زود تر برآورده شود. مراقبت شخصی به بیمار کمک می کند تا زود تر بهبود پیدا کند؛ زیرا آن ها مراقبت هایی مطابق با استاندارد های پزشکی ارائه می دهند.

  1. حمایت از فعالیت های روزانه زندگی

برخی از افراد ممکن است در انجام کار های اساسی مانند حمام کردن، نظافت، آشپزی و … مشکل داشته باشند. استخدام پرستار تمام وقت در منزل انجام این فعالیت های روزانه را تسهیل می کند. این پرستاران همچنین در کار های سبک خانه مانند شستن لباس ها، ظروف و … کمک می کنند و باعث می شوند که سبک زندگی مناسب بیمار حفظ شود. یک پرستار تمام وقت در منزل برای کمک به بیماران در انجام فعالیت های روزانه زندگی آموزش دیده است. این به بیماران کمک می کند تا احترام و شان خود را حفظ کنند و زندگی سالم و باکیفیتی داشته باشند. پرستار تمام وقت در منزل در تمام فعالیت ها به بیمار کمک می کند.

  1. مصاحبت در کنار مراقبت

تعامل اجتماعی برای روان سالم مهم است. پرستار تمام وقت در منزل می تواند همراهی مورداعتماد برای فعالیت های اجتماعی و منظم مانند خواندن، پیاده روی، غذا خوردن، بازی کردن، فیلم دیدن و دیگر فعالیت ها باشد. همراهی در این فعالیت ها می تواند به بیماران کمک کند کمتر احساس تنهایی و رها شدگی داشته باشند. این مشکلات ممکن است باعث مشکلات جسمی هم بشوند. همراهی بیماران در خارج از منزل برای انجام کار های اولیه مانند خرید، ویزیت پزشک و … می تواند در بهبود شرایط بیمار کمک کند.

پرستار تمام وقت در منزل

پرستار تمام وقت در منزل توسط سرویک

استخدام پرستار تمام وقت در منزل مزایای بسیاری مانند بهبود سریع تر، بهداشت بهتر، مقرون به صرفه بودن و … دارد. ما در این مقاله شما را با ویژگی ها و وظایف یک پرستار خوب آشنا کردیم و راه های استخدام پرستار را توضیح دادیم. در آخر مزایای استخدام پرستار تمام وقت در منزل را بررسی کردیم تا شما بتوانید به بهترین شکل از عزیزتان مراقبت کنید

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

مراقبت از نوزادمراقب کودک در منزلمراقبت از بچهمراقب سالمند در منزلپرستار سالمند شبانه روزیپرستار سالمند در غرب تهرانپرستار خصوصی سالمند در منزلپرستاری از سالمند پوشکیپرستار خانم جهت سالمندپرستار سالمند در منزل تهرانپرستار کودک میخوامپرستار کودک در منزل تهراناستخدام پرستار بچهپرستار در منزل غرب تهرانپرستار در منزل شرق تهرانپرستار خانم در منزلپرستار خصوصی در منزل تهرانپرستار حرفه ای کودک در منزل–پرستار تمام وقت در منزل–پرستار در منزل تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا