خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

ویزیت شبانه روزی در منزل

بیماری زمان و مکان نمی شناسد و می تواند در هر موقعیتی افراد را مبتلا کند. بیماری به طور ناگهانی در نیمه شب و هم در طول روز خود را نشان می دهد. به هر حال در هر زمانی که باشد، مهم است که برای مقابله با آن آماده باشید؛ زیرا گاهی اوقات علائم بیماری آنقدر شدید خود را بروز می دهند که حتی می توانند توان رفتن به درمانگاه را از فرد بگیرند. در این زمان بهترین راهکار استفاده از خدمات ویزیت شبانه روزی در منزل است. برای اینکه با نکات مهم ویزیت در منزل آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ویزیت در منزل تهران شبانه روزی

ویزیت در منزل تهران شبانه روزی

ویزیت در منزل تهران را معمولا افرادی نیاز دارند که به علت مشکلات جسمانی تحرک محدودی دارند و یا اینکه سیستم ایمنی بدن آن ها به شدت ضعیف است و به راحتی در معرض آلودگی های بیرون از خانه قرار می گیرند و بیمار می شوند. این دست از افراد تا حد امکان باید به ویزیت شبانه روزی در منزل اکتفا کنند و بیرون نروند.

ویزیت پزشک در منزل هیچ تفاوت خاصی با زمانی که بیمار در بیمارستان است ندارد؛ زیرا پزشک در خانه نیز می تواند بیماری ها، مشکلات و نیاز های درمانی بیمار را تشخیص دهد و برای او دارو تجویز کند. همچنین پزشکی که برای ویزیت به خانه می آید، می تواند برخی از نکات مهمی که خانواده بیمار می توانند برای مراقبت از بیمار را انجام دهند، شرح دهد.

پزشکانی که برای معاینه به منزل می آیند چه خدماتی می توانند ارائه دهند؟

اگر به فکر ویزیت شبانه روزی در منزل افتاده اید، باید بدانید که یک پزشک هر نوع از خدمات بهداشتی را که نیاز داشته باشید می تواند انجام دهد و تمامی بیماری ها را درمان کند. اما برخی از رایج ترین خدماتی که مردم به خاطر آن ها پزشک در منزل را انتخاب می کنند، موارد زیر هستند:

  • معاینه جامع پزشکی
  • تجویز آزمایش های لازم مانند آزمایش خون و آزمایش ادرار
  • مدیریت بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، فشار خون بالا و دیابت
  • مراقبت از زخم
  • معاینه و توصیه های مختلف برای مراقبت از بیماران مبتلا به آلزایمر و زوال عقل
  • ارزیابی بیمار و ارائه توصیه های مربوط به دارو های مصرفی، تغذیه و نحوه انجام فعالیت های روزانه توسط بیمار
  • واکسیناسیون های معمول مانند زدن واکسن آنفولانزا
  • مدیریت وزن

دلایل نیاز به ویزیت در منزل

چه دلایلی باعث می شود که به ویزیت در منزل نیاز داشته باشید؟

عواملی که باعث شوند شما نیاز به ویزیت شبانه روزی در منزل داشته باشید، بسیار زیاد هستند. اما برخی از رایج ترین آن ها شامل موارد زیر می شود:

  1. رگ به رگ شدن، کشیدگی و درد

دلیل بسیار رایجی که باعث می شود افراد نیاز به ویزیت در منزل داشته باشند، پیچ خوردگی، کشیدگی و درد است. رگ به رگ شدن و کشیدگی می توانند به دلیل ورزش کردن، کار کردن یا انجام برخی از فعالیت ها به صورت اشتباه به وجود بیایند. در این زمان بهترین کار مراجعه به پزشک است. اگر علائم زیر را دارید، بهتر است که تحرک خود را به حداقل برسانید و به فکر ویزیت در منزل باشید:

  • عدم توانایی در راه رفتن بیش از چند قدم بدون درد
  • ناتوانی در حرکت دادن ناحیه آسیب دیده
  • داشتن بی حسی در نزدیکی ناحیه آسیب دیده

همچنین اگر فکر می کنید مشکل شما به علت رگ به رگ شدن است و به ویزیت شبانه روزی در منزل احتیاج دارید، باید ابتدا وجود علائم زیر را در خود بررسی کنید:

  • درد
  • تورم
  • کبودی
  • داغ بودن قسمت آسیب دیده به علت التهاب در مفاصل یا ماهیچه ها
  • توانایی محدود برای حرکت ناحیه رگ به رگ شده

در حقیقت بسیاری از علائم رگ به رگ شدن مفاصل جزئی هستند. اما برای احتیاط بیشتر بهتر است که برای درمان آن ها به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا برخی از این مشکلات نه تنها به مرور خوب نمی شوند، بلکه پیشرفت می کنند و می توانند آسیب های جدی به بدن برسانند. به همین دلیل هر زمان که دچار چنین مشکلاتی شدید، به فکر ویزیت شبانه روزی در منزل باشید.

پزشکی که به منزل شما می آید، می تواند برای درمان این دست از مشکلات شما دارو های مسکن و ضد التهاب تجویز کند. همچنین پزشک می تواند توصیه هایی مانند استراحت بیشتر، استفاده از یخ یا گرما را برای درمان سریع تر پیشنهاد دهد. در صورتی که مشکل شما واقعا جدی باشد، پزشک شما را به اورژانس ارجاع می دهد تا تحت درمان های ویژه قرار بگیرید.

  1. عفونت ها

دلیل رایج بعدی که باعث می شود نیاز به ویزیت شبانه روزی در منزل داشته باشید، عفونت ها هستند. در حال حاضر عفونت پوستی اصلی ترین دلیل مراجعه پزشک به منزل بیماران است. برخی از رایج ترین عفونت های پوستی عبارتند از:

  • زرد زخم: زرد زخم ها در کودکان بسیار شایع هستند. زرد زخم بسیار مسری است و نیاز به معاینه پزشک دارد. علائم اصلی زرد زخم شامل قرمزی یا خارش پوست و همچنین ایجاد تاول در تمامی نقاط بدن به خصوص در اطراف بینی یا دهان است. برای درمان این بیماری بهتر است که به فکر ویزیت شبانه روزی در منزل باشید تا این بیماری به دیگر افراد جامعه منتقل نشود.

پزشکی که برای درمان بیماری به خانه شما مراجعه می کند، می تواند برای درمان زرد زخم آنتی بیوتیک ها، پماد ها و کرم های مختلفی را تجویز کند. بسته به شدتی که این بیماری دارد، پزشک اکثرا راه های خانگی را برای درمان توصیه می کند.

  • التهاب یا کهیر: کهیر ها معمولا در اثر واکنش های آلرژیک ایجاد می شوند و ظاهر آن ها به نیش پشه بسیار شباهت دارد. کهیر بعد از نمایان شدن ظاهری قرمز دارد و باعث خارش در ناحیه ایجاد شده می شود. کهیر می تواند در شکل ها و اندازه های مختلف نمایان شود که همین باعث می شود نیاز به ویزیت شبانه روزی در منزل داشته باشید. برای درمان کهیر راه های بسیار مختلفی است. رایج ترین راه درمان توسط پزشک برای درمان کهیر استفاده از آنتی هیستامین است. بسته به میزان شدت کهیری که روی بدن ایجاد شده، پزشک می تواند مدل های بدون نسخه یا همراه با نسخه را برای بیمار تجویز کند.
  • سلولیت: سلولیت در واقع یک عفونت باکتریایی پوستی است که معمولا در قسمت پایین ساق پا ایجاد می شود. گاهی اوقات برای درمان این بیماری به ویزیت شبانه روزی در منزل توسط پزشک نیاز است. این بیماری معمولا زمانی ایجاد می شود که باکتری وارد پوست شده باشد و در بافت زیر آن گسترش پیدا کرده باشد. ناحیه ای که باکتری ها به آن حمله کرده اند معمولا قرمز و متورم می شود و باعث می شود که تا شخص مبتلا به سلولیت نسبت به لمس آن حساس باشد. بیماری سلولیت معمولا در بین بزرگسالان رایج تر است و پزشک برای درمان آن معمولا آنتی بیوتیک تجویز می کند.
  1. بیماری های گوارشی

دلیل اصلی نیاز به ویزیت شبانه روزی در منزل بیماری های گوارشی هستند. بیماری های گوارشی می توانند در هر زمانی خود را نشان دهند. از آن جایی که بیماری های گوارشی معمولا درد شدیدی دارند و ممکن است مسری باشند، بسیار مهم است پزشک بیمار را در منزل ویزیت کند تا بتواند معاینه را انجام درمورد توصیه های لازم توضیح دهد.

روش های اولیه درمان معمولا دارو های بدون نسخه یا ساده هستند. اما اگر بیماری شدید باشد، نیاز است که فرد در بیمارستان بستری شود. برخی از رایج ترین علائم بیماری گوارشی که باعث می شوند فرد به ویزیت شبانه روزی در منزل نیاز داشته باشد شامل استفراغ، اسهال، حالت تهوع، تب و درد معده می شود. حتی در صورت مراجعه به پزشک نیز علائم ممکن است یک تا دو روز ادامه داشته باشند. به همین دلیل برای درمان بیماری های گوارشی بسیار مهم است که صبور باشید.

مزایای ویزیت در منزل توسط پزشک

مزایای ویزیت در منزل توسط پزشک

ویزیت در منزل توسط پزشک در هنگامی که نمی توانید به بیمارستان مراجعه کنید، مزایای بسیار زیادی دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  1. کاهش امکان بستری شدن

یکی از دلایلی که باعث می شود ویزیت شبانه روزی در منزل بهتر از مراجعه به بیمارستان باشد، کاهش امکان بستری شدن در بیمارستان است. این نه تنها می تواند هزینه های بیمار را کاهش دهد، بلکه برای مدیریت بهتر بیمارستان ها نیز مفید است. طبق داده ها ملاقات پزشک در خانه میزان بستری شدن در بیمارستان را تا 9 درصد و مراجعه به بخش اورژانس را تا 20 درصد کاهش دهند.

  1. صرفه جویی در وقت

یکی از مهم ترین مزیت های ویزیت شبانه روزی در منزل صرفه جویی در وقت است. رسیدن به بیمارستان می تواند وقت بسیار زیادی را از شما بگیرد. به خصوص اگر فرزند کوچک یا فرد سالمندی داشته باشید که توانایی حرکت کردن ندارد. حتی اگر هم بتوانید به بیمارستان برسید، احتمالا باید مدتی طولانی را برای ملاقات با پزشک در صف بیمارستان منتظر بمانید که همه این ها می توانند وقت با ارزش شما را تلف کنند. در این زمان بهترین کار ویزیت شبانه روزی پزشک در منزل است.

پزشکی که برای معاینه بیمار به منزل شما می آید، می تواند فورا بیمار را معاینه کند. همچنین شما دیگر نیازی به ماندن در صف های طولانی بیمارستان را نخواهید داشت و می توانید به سرعت بیمار را در خانه خود درمان کنید.

  1. حفظ سلامت خانواده و بیمار

همان طور که می دانید محیط بیمارستان و کلینیک ها به شدت آلوده است؛ زیرا این محیط ها به طور مداوم پذیرای بیمار های مختلفی هستند که هرکدام از آن ها می توانند یک بیماری مختلف داشته باشند. انتقال بیمار به این بیمارستان ها و کلینیک ها می تواند باعث شود که هم خود بیمار و هم همراه او در معرض ریسک ابتلا به بیماری های جدید قرار بگیرند. به همین دلیل بهترین کار برای پیشگیری از ابتلای بیماری این است که به فکر ویزیت شبانه روزی در منزل باشید. هنگامی که پزشک به منزل شما می آید، معمولا دیگر لازم نیست که به بیمارستان مراجعه کنید و خطر مبتلا شدن به بیماری های مختلف را به جان بخرید.

ویزیت شبانه روزی در منزل توسط سرویک

ویزیت شبانه روزی در منزل توسط سرویک

بیماری ها به شدت گسترده هستند و مدل های بسیار مختلفی دارند. برخی از این بیماری ها می توانند فرد را از پا بیندازند و کاری کنند که توانایی انتقال او به بیمارستان وجود نداشته باشد. همچنین برخی از سالمندان نیز نیاز مداوم به معاینه پزشک در منزل دارند. در این صورت بهتر است که افراد به فکر ویزیت شبانه روزی در منزل توسط پزشک باشند؛ زیرا ویزیت در منزل بسیار راحت است و مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد. برای اینکه بیشتر با موضوع ویزیت در منزل آشنا شوید، در این مقاله درمورد تمامی نکاتی که لازم است در این رابطه بدانید توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا