خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

شرکت های معتبر نظافت منزل

تمیز و مرتب نگاه داشتن منزل گاهی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. مخصوصاً اگر شما در منزل حیوانات خانگی و یا کودک داشته باشید.

انجام برخی فعالیت های به ظاهر ساده مانند جاروبرقی کشیدن و یا نظافت حمام می تواند بسیار زمان بر و سخت باشد، اگر شما زمان کافی نداشته و یا بخواهید فعالیت های دیگری را همزمان سرو سامان دهید.
تمامی این موارد افراد را به سمت استفاده از خدمات یک شرکت نظافتی می برد که ما در ادامه قصد داریم نکاتی را در رابطه با نحوه استفاده از خدمات شرکت های معتبر نظافت منزل بررسی کنیم.

پیچیدگی شگفت انگیزی در مورد خدمات نظافت، هزینه های آن ها و همه گزینه های موجود وجود دارد. این مهم است که دقیقاً نوع تمیز کردن خانه، تعداد دفعات مورد نیاز، قیمت‌گذاری و طرح‌ های پرداخت، لوازم نظافت مورد استفاده و تعداد تیم نظافتی مورد نیاز را در نظر بگیرید.

شرکت های معتبر نظافت منزل

نظافتچی خانه در مقابل خانه دار

ابتدا باید بین نظافتچی و فردی که تنها برای کمک کردن به شما استخدام شده است، تفاوت قائل شد. یک نظافتچی خانه اکثر کارهای نظافتی را انجام می دهد، از شستشوی توالت ها گرفته تا تمیز کردن کف. هدف آنها تمیز نگه داشتن خانه  است، حتی اگر گاهی اوقات تمیز کردن خیلی دقیق و با جزییات را شامل شود.
نظافتچی خانه معمولاً به صورت هفتگی، دو هفته‌ای یا ماهانه می‌آیند و تنها در مدت زمانی که برای نظافت در نظر گرفته شده است، وظایف مندرج در قرارداد را انجام می‌ دهند.

از سوی دیگر، یک خانه دار بیشتر درگیر زندگی روزمره خانوادگی است زیرا بخشی از روز (یا چند روز در هفته) را در خانه می گذراند. با این حال، آن ها معمولاً علاوه بر سایر وظایف، فقط کار های تمیز کردن سبک و لباسشویی را انجام می دهند.
خدمات خانه داری معمولاً شامل مواردی مانند تمیز کردن توالت ها یا قرنیز ها نمی شود، مگر اینکه قبل از استخدام در قرارداد مذاکره شده باشد.
آن ها محصولات تمیز کننده خود را نمی آورند، بنابراین مشتریان باید آنها را تهیه کنند. برخی از افراد خانه دار خود را نیز مجبور می کنند خرید هفتگی را انجام دهند، بنابراین خانه دار ها ممکن است همزمان لوازم نظافت را تحویل بگیرند.

خدمات نظافتی و بسته های ارائه شده

عموماً خدمات نظافتی شامل یک سری خدمات ثابت می شود که ارائه می شود. مگر اینکه شما درخواست ویژه ای داشته باشید و یا قصد استفاده از خدمات را در دوره ای خاص مانند تعطیلات سال نو و سایر موارد داشته باشید. خدمات نیز می تواند محدود به گردگیری، جاروبرقی، تمیز کاری های آشپزخانه و بسیاری وظایف دیگر باشد.

محل خدمات

قبل از استخدام یک سرویس نظافت از شرکت های معتبر نظافت منزل، اطمینان حاصل کنید که یک شرکت نظافتی شعبه های کافی را در سطح شهر و یا در محل زندگی شما دارد. طبیعی است که هر چه شرکت ها بزرگ تر باشند، در مناطق بیشتری فعالیت خواهند کرد.

زمان بندی

باید مشخص کنید که هر چند وقت یک بار نیاز به خدمات از  شرکت های معتبر نظافت منزل دارید. به طور مثال برخی خدمات هفتگی و برخی دیگر خدمات ماهیانه را ترجح می دهند. گاهی نیز برخی فقط خدمات ساده مانند نظافت سرویس ها و یا گردگیری را انتخاب می کنند.

قیمت

در حالت ایده‌آل، یک سرویس نظافت، مشاوری را برای ارزیابی محدوده کار و تخمین اندازه اتاق‌ها برای شما می‌فرستد. این مشاور ممکن است در آن زمان یا در مدت زمان کوتاهی بعد از بازدید یک پیشنهاد ارائه دهد. قیمت نظافت قرارداد نیست، بنابراین قیمت تضمین نمی شود.

روش های مختلفی وجود دارد که نظافتچیان خانه برای خدمات خود هزینه دریافت می کنند: ساعتی، هفتگی، ماهانه، نرخ ثابت، نرخ اتاق یا نرخ فوت مربع.

قراردادها

بسیاری از شرکت های نظافتی به قرارداد هایی با مدت زمان متفاوت، از 3 ماه تا 1 سال نیاز دارند. در حالی که این مزیت قفل کردن قیمت برای مدت معینی را دارد، اما اگر کیفیت خدمات مناسب نباشد، به ضرر شما خواهد بود.

روش ها و لوازم نظافت

به طور کلی، شرکت های معتبر نظافت منزل، لوازم نظافتی خود را در هزینه ها گنجانده و ابزار لازم را با خود می آورند.

با این حال، ارزش آن را دارد که از کیفیت این محصولات مطمئن شوید. در صورتی که بخواهید می توانید از شرکت ها درخواست کنید، محصولات نظافتی سازگار با محیط زیست را ارائه دهند. یا اگر حساسیت خاصی دارید می توانید از آن ها بخواهید محصولات مناسب برای شما را استفاده نمایند.

تیم تمیز کردن

بسته به میزان نظافت و وسعت خانه، شرکت های معتبر نظافت منزل تیمی از نظافتچی ها را برای انجام کار اعزام می کنند. معمولاً حداقل دو تا چهار نظافتچی هستند، اما مشتریان می توانند تعداد معینی را نیز درخواست کنند. اگر ترجیح می دهید هر بار یک تمیزکننده خاص بیاید، اغلب می توان آن را نیز در نظر گرفت.

تضمین

اگرچه این موضوع هنوز به درستی برای بسیاری از شرکت ها اجرا نمی شود؛ اما بسیار بهتر است شرکتی را انتخاب کنید، که خدمات خود را به همراه ضمانت ارائه می دهند.

پشتیبانی مشتری

مشتریان همچنین باید به دنبال شرکت هایی با پشتیبانی مشتری قابل اعتماد باشند که دسترسی به آنها آسان باشد و باعث شود صاحب خانه احساس ارزشمندی کند. اگر مشکلی پیش آمد، مهم است که صاحب خانه بتواند با کسی تماس بگیرد و وضعیت را حل کند. بررسی پیش از موعد نظرات مشتریان راه خوبی برای تعیین سطح مراقبت از مشتری تجربه سایر مشتریان است.

شرکت های معتبر نظافت منزل

مواردی مهم پیش از انتخاب شرکت نظافت منزل

مشتریان باید تصمیم بگیرند که چه نوع خدماتی را ترجیح می دهند. اگر به دنبال خدمات منظم هستید نیاز است این موضوع را با شرکت در میان بگذارید؛ اما اگر به دنبال خدمات دوره ای هستید باز هم باید این موضوع را در نظر بگیرید.

همچنین مهم است که مطمئن شوید هزینه نظافت خانه واقعاً با بودجه مطابقت دارد یا خیر زیرا این خدمات فقط در صورتی مفید است که باعث مشکلات مالی نشود. این همچنین به این معنی است که شما باید دقیقاً بدانید که چه وظایفی را می‌خواهید به یک نظافتچی خانه بسپارید و چه کارهایی را ترجیح می‌دهید خودتان انجام دهید. همچنین باید در مورد هر حوزه یا وظایفی که کاملاً ممنوع است، توافق وجود داشته باشد. دانستن این موارد از قبل می تواند به جلوگیری از مشکلات بعدی کمک کند.

طبیعی است که ابتدا کمی با افراد به مشکل برخورد کنید. برای کاهش نگرانی، قبل از استخدام یک نظافتچی یا خانه دار، حتما نظرات را بخوانید و حتی با نامزدها مصاحبه کنید و مهمتر از همه، کار با شخص یا شرکتی را انتخاب کنید که هر گونه الزامات مجوز یا گواهینامه محلی را برآورده می کند.

مزایای کار با شرکت های معتبر نظافت منزل

در درازمدت پول پس انداز کنید. زمان یک کالا با ارزش است که پس از از بین رفتن آن قابل بازیابی نیست. مشتریان اغلب متوجه می شوند که پرداخت هزینه برای یک سرویس نظافت گاه به گاه ارزش پول آنها را دارد تا اینکه ساعت ها وقت خود را صرف انجام این کار کنند، زمانی که می توانند در کنار دوستان یا خانواده باشند.

استرس را کاهش می دهد. کار کردن و زندگی کردن در یک محیط به هم ریخته و کثیف می تواند منجر به بروز مشکلات متعددی شود که یکی از آن ها استرس است. اما با استفاده از خدمات یک شرکت نظافتی شما می توانید بدون نیاز به نگرانی در مورد حمام کثیف یا انبوهی از ظروف به خانه بیایید.

قابلیت سفارشی سازی. شما می توانید تنها درخواست یک خدمت را داشته باشید و یا بخواهید چندین خدمات نظافتی را همزمان امتحان کنید.

کار سخت را آسان می کند. گاهی اوقات زمانی که فرد قادر به انجام کارهای دشوار به تنهایی نیست، به نظافت منزل نیاز است. داشتن یک متخصص قابل اعتماد برای تمیز نگه داشتن خانه و بهداشت مفید است و باعث آرامش خاطر می شود.

شرکت های معتبر نظافت منزل

سوالات پر تکرار

هنگامی که زمان استخدام یکی از بهترین خدمات نظافتی فرا می رسد، مشتریان باید مطمئن باشند که فرآیند و هر گونه تفاوت های ظریف در این سرویس خانگی مفید را درک می کنند. به خواندن ادامه دهید تا پاسخ سوالات متداول را بیاموزید.

میانگین هزینه خدمات نظافت چقدر است؟

میانگین هزینه خدمات نظافت بستگی به متراژ منزل شما و نوع خدماتی که درخواست می دهید، دارید.

آیا باید به نظافتچی خانه انعام داد؟

بستگی به دفعات تمیز کردن خانه شما دارد. نظافتچی خانه ای که به طور منظم هر ماه می آید نیازی به انعام ندارد (اگرچه ممکن است وقتی یک کار دیدنی انجام می دهد از آن قدردانی کند)، اما اگر یک سرویس نظافت یک بار یا فصلی استخدام کنید، برای هر نظافت می توانید مبلغی انعام را در نظر بگیرید.

آیا خدمات نظافتی یک دوره آزمایشی ارائه می دهد؟

معمولاً خدمات نظافت خانه یک دوره آزمایشی ارائه نمی دهند زیرا شهرت تثبیت شده از طریق دیگر مشتریان قابل پیگیری است. با این حال، افرادی که نظافت خانه را ارائه می دهند ممکن است یک دوره آزمایشی نیز داشته باشند.

آیا هزینه خدمات نظافتی را از قبل پرداخت می کنم یا بعد از انجام نظافت؟

اکثر شرکت‌های نظافتی بزرگ‌تر به‌طور منظم و معمولاً ماهانه شارژ می‌کنند. اگر صاحب خانه یک قرار ملاقات را لغو کند، بسته به شرایط قرارداد ممکن است هزینه ای از او دریافت شود. از سوی دیگر، نظافتچی های فردی اغلب تا زمانی که یک رابطه برقرار شود، هزینه را پرداخت می کنند.

آیا خدمات نظافتی شما را وادار به امضای قرارداد می کند؟

این موضوع بستگی به شرکت مورد نظر شما دارد. برخی شرکت ها برای امضای قرارداد قوانین اجباری دارند؛ اما برخی دیگر هیچ اجباری برای امضای قرارداد ندارند.

آیا اگر یک سرویس نظافتی معمولی استخدام کنم، همیشه همان نظافتچی را دریافت خواهم کرد؟

شاید شما بخواهید همیشه فردی ثابت برای نظافت منزل تان بیاید، در این صورت می توانید با شرکت مورد نظرتان صحبت کنید که همیشه همان فرد را برای شما بفرستد.

آیا می توانم هر زمان قرارداد خدمات نظافتی خود را لغو کنم؟

در اغلب موارد، قراردادها را نمی توان قبل از پایان آنها لغو کرد.

شرکت های معتبر نظافت منزل

هر چند وقت یکبار باید خانه ام را تمیز کنم؟

این بستگی به نیاز شما دارد. اگر نمی‌توانید بیشتر کارهای نظافتی را خودتان انجام دهید، در نظر بگیرید که یک سرویس نظافتی هفته‌ای یک‌بار حضور داشته باشد تا فعالیت های نظافتی شما انجام شود.
اگر بیشتر برای کارهای بزرگتر یا فشرده تر مانند تمیز کردن حمام یا تمیز کردن ماهانه عمیق نیاز به کمک دارید، یک یا دو بار در ماه یک سرویس تمیز کردن را برنامه ریزی کنید. شرکت‌های نظافت می‌دانند که هیچ دو مشتری شبیه هم نیستند، بنابراین سفارشی کردن خدمات نظافتی برای رفع نیازهای شما آسان است.

اگر از خدمات نظافتی که انتخاب کرده‌ام راضی نباشم، چه اتفاقی می افتد؟

برخی از شرکت ها گارانتی 24 ساعته برای نظافت خود ارائه می دهند. اگر ظرف 24 ساعت پس از تمیز کردن با آنها شکایت کنید، آنها تیمی را برای حل این مشکل به صورت رایگان می فرستند. در حال حاضر، این یک روش استاندارد نیست، اما شرکت ها سعی خواهند کرد با ارائه تمیز کردن رایگان یا اعزام تیم جدید در دفعه بعد، وضعیت را اصلاح کنند. این واقعاً به شرکت و سیاست های آن بستگی دارد، بنابراین هنگام بررسی بهترین خدمات نظافتی، حتماً این سؤال را بپرسید.

آیا می توانم از خدمات نظافتی بازپرداخت بگیرم؟

هر شرکتی با بازپرداخت متفاوتی برخورد می‌کند، بنابراین بهتر است وقتی با نماینده صحبت می‌کنید، خط‌مشی ‌های موجود در مظنه را بخوانید یا این سوال را بپرسید.

شرکت های معتبر نظافت منزل

نتیجه گیری

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط و جزییات مربوط به شرکت های معتبر نظافت منزل بپردازیم. اینکه این شرکت ها چه خدماتی را با چه شرایطی ارائه می دهند و مزایای استفاده از خدمات  شرکت های معتبر نظافت منزل چیست، همگی مورد بررسی قرار گرفت.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا