خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

مزایای ویزیت سالمندان در منزل چیست؟

نگهداری از سالمندان وظیفه مشکلی است. زیرا سالمندان نسبت به یک انسان بالغ ضعیف تر هستند و سریع تر مریض می شوند. همچنین در هنگام مریضی علائم بیماری در آن ها شدید تر از حالت معمول نمایان می شود. این مریضی می تواند تا جایی در افراد سالمند پیشرفت کند که حتی امکان بردن آن ها به بیمارستان برای ملاقات با پزشک امکان پذیر نباشد. در این شرایط بهترین کار ویزیت سالمندان در منزل توسط پزشک است. برای اینکه با موضوع ویزیت در منزل و نکات موجود در این زمینه آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

ویزیت متخصص سالمندان در منزل

ویزیت متخصص سالمندان در منزل

امروزه بسیاری از پزشکان تصمیم گرفته اند که روش قدیمی ویزیت بیماران یعنی معاینه آن ها در خانه خود بیمار را از سربگیرند. این روش مزایای بسیار زیادی دارد. به خصوص برای افراد مسن که دیگر برای رسیدن به بیمارستان مجبور نیستند استرس و سختی ماندن در صف ملاقات با دکتر را تحمل کنند.

همچنین خبر بسیار خوب این است که پزشکانی که به خانه بیمار مراجعه می کنند، اکثرا بیمه را می پذیرند که این می تواند هزینه ویزیت سالمندان در منزل را تا حد زیادی کاهش دهد. البته دقت داشته باشید که این موضوع می تواند برای هر نوع پزشکی فرق کند. به همین دلیل قبل از تماس مطمئن شوید که پزشک مورد نظر شما بیمه را قبول می کند تا متحمل هزینه های زیادی نشوید.

ویزیت در منزل چگونه است و چرا به آن نیاز دارید؟

همان طور که توضیح دادیم آماده کردن سالمند و بردن او به بیمارستان برای ملاقات دکتر بسیار سخت است و برای سالمندانی که جسم بسیار ضعیفی دارند، ممکن است غیر ممکن باشد؛ زیرا اکثر سالمندان به تنهایی قادر به راه رفتن نیستند. همچنین بسیاری از آن ها از بیماری های شدید آلزایمر یا زوال عقل رنج می برند. حتی اگر سالمندان مشکلی نداشته باشند، ممکن است که بعد از خروج از منزل در معرض بیماری های مختلف یا آب و هوای بد قرار بگیرند. به همین دلیل ترک خانه برای آن ها تقریبا غیر ممکن است. در این شرایط راه چاره ای به جز راه ویزیت سالمندان در منزل نمی ماند.

ویزیت در منزل دقیقا شبیه به ویزیت دکتر در بیمارستان است و هیچ تفاوتی ندارد. برای ویزیت در منزل کافی است که با پزشک مورد نظر تماس بگیرید و از آن ها برای انتخاب یک زمان مشخص برای معاینه در منزل صحبت کنید. بعد از تماس آن ها به شما خواهند گفت که چه زمانی می توانند به ملاقات بیمار سالمند شما بیایند.

بعد از مراجعه پزشک به منزل بیمار سالمند، درست مانند وقتی که بیمار در بیمارستان است، پزشک سوالاتی را می پرسد. برای مثال این سوالات ممکن است شامل سابقه سلامتی بیمار یا دارو هایی که قبلا بیمار مصرف می کرده باشد. بعد از اینکه دکتر توانست مشکل بیمار را تشخیص دهد، ممکن است که آزمایش ها یا دارو هایی را برای بیمار سالمند تجویز کند.

تمامی مراحل ویزیت سالمندان در منزل همین گونه انجام می شود و به هیچ کار اضافه ای نیاز نیست. به همین دلیل اگر توانایی رفتن به بیمارستان را ندارید، برای معاینه در منزل توسط پزشک تردید نکنید.

ویزیت در منزل

ویزیت در منزل چه مزایایی دارد؟

ویزیت توسط پزشک در منزل می تواند مزایای فوق العاده داشته باشد. برخی از آن ها عبارتند از:

  1. راحتی بیشتر

قطعا اولین و مهم ترین مزیت ویزیت سالمندان در منزل راحتی بیشتر برای بیمار است. در حقیقت اکثر افراد بالغ مشکلی برای رفتن به کلینیک یا بیمارستان ندارند؛ اما این کار برای سالمندان چیزی شبیه به یک کابوس است. زیرا آن ها توانایی رفتن به کلینیک و ماندن در صف های طولانی را ندارند. به همین علت در اکثر اوقات سالمندان به بیمارستان مراجعه نمی کنند.

با بالا رفتن سن افراد توانایی های فیزیکی، عملکرد ذهنی و واکنش های بدنی آن ها دچار مشکل می شود. این مشکل می تواند تا جایی پیشرفت کند که حتی فرد توانایی رانندگی را هم نداشته باشد. همچنین بسیاری از بیماران سالمند حتی توانایی راه رفتن را نیز ندارند و با ویلچر رفت و آمد می کنند. به همین دلیل خانواده های سالمندان بهتر است که گزینه ویزیت سالمندان در منزل را انتخاب کنند.

شما می توانید تنها با یک تماس ساده پزشک را به خانه خود بیاورید. با مراجعه پزشک به خانه دیگر نیاز به جا به جایی های بسیار سخت و طاقت فرسای سالمندان نیست؛ زیرا پزشکان درست مانند زمانی که در بیمارستان هستند، می توانند بیماران را دقیقا همان گونه یا حتی بهتر معاینه کنند.

  1. معاینه دقیق تر

مزیت مهم بعدی ویزیت سالمندان در منزل معاینه های دقیق تر توسط پزشک است؛ زیرا پزشک هنگامی که در خانه بیمار است، فشار کاری بسیار کمتری روی دوش دارد. همچنین هنگامی که پزشک به خانه بیمار مراجعه می کند، دیگر خبری از مریض های دیگر نیست. همه این ها کمک می کنند تا پزشک فرصت بیشتری برای معاینه بیمار داشته باشد. با وجود فرصت بیشتر پزشک می تواند سوال های بیشتری در رابطه با وضعیت جسمانی بیمار بپرسد و اطلاعات بیشتری از بیمار بدست بیاورد. پزشک با اطلاعات بیشتری که از بیمار دارد می تواند تجزیه و تحلیل بهتر و در نتیجه تشخیص دقیق تری داشته باشد.

علاوه بر این ها با ویزیت سالمندان در منزل پزشک می تواند اطلاعات بیشتری از خانه سالمند بدست بیاورد. این پزشک به همراهان سالمند کمک می کند تا راه هایی را برای بهبود سالمند در خانه امتحان کنند و درمورد آن ها با دیگر اعضای خانواه بیمار صحبت کند. این می تواند تاثیر بسیار مثبتی در روند درمانی بهتر بیمار داشته باشد.

مزایای ویزیت سالمندان در منزل چیست؟

  1. کاهش خطر ابتلا به عفونت و بیماری های جدید

هر چه سن ما بالاتر می رود، بدن سلول هایT کمتری تولید می کند. سلول های T وظیفه مبارزه با عوامل بیماری زا را دارند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. اما هنگامی که این سلول به اندازه کافی تولید نشود، سیستم ایمنی بدن نیز ضعیف می شود و در نتیجه حذف پاتوژن های خطرناک در بدن بیشتر طول می کشد و امکان ابتلا به بیماری به میزان زیادی افزایش می یابد. به همین دلیل است که گفته می شود سالمندان بیشتر از هر کس دیگری در معرض ابتلا به بیماری هستند و بعد از ابتلا نیز درمان آن ها بیشتر طول می کشد.

برای آشنایی با مزیت ویزیت سالمندان در منزل خوب است بدانید که سالمندان به دلیل سیستم ایمنی ضعیفی که دارند، در برابر ارگانیسم هایی که باعث بیماری می شوند، بسیار آسیب پذیر تر هستند. به همین دلیل وقتی که سالمندان به مکان هایی مانند بیمارستان یا کلینیک مراجعه می کنند، امکان ابتلای آن ها به بیماری های مختلف بسیار بالا می رود؛ زیرا محیط بیمارستان و کلینیک ها به دلیل وجود بیماران مختلف بسیار آلوده است و در آن انواع و اقسام میکروب ها و باکتری های بیماری زا است.

اما هنگامی که افراد ویزیت سالمندان در منزل را به بردن آن ها به بیمارستان ترجیح می دهند، احتمال مریض شدن و مبتلا شدن سالمندان به عفونت به طور قابل توجهی کاهش می یابد؛ زیرا با آمدن پزشک به منزل دیگر لازم نیست که بیمار سالمند در محیط آلوده بیمارستان قرار بگیرد و مریض شود. علاوه بر خود سالمند امکان مریض شدن همراه بیمار نیز کاهش می یابد.

  1. آرامش ذهنی بیمار سالمند

بیمارستان محیطی خشن و خسته کننده برای افراد سالمند است. به همین دلیل نیز بهترین کار ویزیت بیمار سالمند در خانه است؛ زیرا اکثر افراد سالمند دوست دارند که در خانه خود بمانند. بودن در محیط آشنای خانه و اعضای خانواده به سالمند حس آرامش می دهد و این می تواند برای بیمار سالمند بسیار مفید باشد. به همین دلیل بهترین کار ویزیت سالمندان در منزل برای ایجاد حس آرامش در آن ها است.

  1. ایجاد احساس بهتر در سالمندان

ویزیت بیمار در منزل توسط پزشک می تواند حس خوبی به سالمند بدهد. هنگامی که شما سالمند را به بیمارستان می برید، نوعی حالت روانی در بیمار ایجاد می شود که به او احساس ناامیدی می دهد؛ زیرا با این کار سالمند فکر می کند که کاملا وابسته به دیگران است و خودش دیگر نمی تواند کاری انجام دهد و با ادامه این شرایط به مرور زمان مهارت های اجتماعی، توانایی های شناختی و توانایی های فیزیکی سالمندان کاهش می یابد.

اما هنگامی که شما ویزیت سالمندان در منزل را برای معاینه بیمار سالمند خود ترجیح می دهید، یک حس استقلال برای بیمار سالمند، به خصوص بیمارانی که خیلی وقت است نتوانسته اند بیرون بروند ایجاد می شود؛ زیرا با این کار پزشک است که به نزد بیمار می آید و دیگر لازم نیست که اعضای خانواده بیمار را تا بیمارستان منتقل کنند.

همچنین بسیاری از سالمندان نیز هستند که دوست ندارند به پزشک مراجعه کنند؛ زیرا ترس از ملاقات با پزشک دارند. ترس از ملاقات آن ها با پزشک به این خاطر است که هنوز قبول نکرده اند پیر شده اند و به پزشک نیاز دارند. ویزیت سالمندان در منزل می تواند تا حد زیادی این ترس را از بین ببرد و این تضمین را ایجاد کند که بازدید پزشک از بیمار تا حد امکان خصوصی باشد و کسی متوجه آن نشود.

صرفه جویی در مصرف پول و زمان

  1. صرفه جویی در مصرف پول و زمان

مراقبت های بهداشتی سالمندان بسیار پر هزینه است. به خصوص زمانی که سالمند مبتلا به بیماری های مزمن باشد؛ زیرا هنگامی که سالمند را به بیمارستان می برید، بیمار سالمند اغلب در بخش اورژانس قرار می گیرد و هر بار آزمایش های مختلف مانند عکس برداری یا نمونه گیری انجام می شود. قرار دادن بیمار سالمند در بخش اورژانس و همچنین حمل و نقل بیمار با آمبولانس می تواند هزینه های بسیار سنگینی را روی دستان شما بگذارد.

علاوه بر هزینه بیمار سالمند، خود شما مجبور خواهید بود تا زمانی نسبتا طولانی را در بخش اورژانس بمانید تا بیمار بتواند با متخصص ملاقات کند. در کنار این ها زمانی که برای رفت و برگشت از بیمارستان صرف می کنید نیز بسیار زیاد است و وقت شما را می گیرد.

به همین دلیل وقت گرفتن از یک پزشک برای معاینه بیمار سالمند در خانه کار عاقلانه تری است. زیرا این کار در اکثر شرایط مقرون به صرفه تر است و زمان بسیار کمتری را هم از شما خواهد گرفت.

ویزیت سالمندان در منزل

ویزیت سالمندان در منزل توسط سرویک

سالمندان سیستم ایمنی و بدن بسیار ضعیفی دارند. به همین دلیل وقتی که بیمار می شوند، به هیچ عنوان توانایی حرکت ندارند. زمانی هم که بیمار توانایی حرکت را ندارد، جا به جایی و بردن او به بیمارستان کار بسیار سختی می شود. در این زمان یکی از بهترین راه ها استفاده از ویزیت سالمندان در منزل است. ویزیت بیمار در منزل توسط پزشک مزایای بسیار زیادی دارد. به همین دلیل برای آشنایی بیشتر شما با این موضوع در این مقاله درمورد تمامی نکاتی که لازم است در این مورد بدانید، توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا