خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نظافت منزل منیریه

نظافت منزل، یکی از وظایف مهم هر فرد خانه داری است. امروزه بسیاری از افراد به خاطر مشغله های کاری و نبود وقت کافی، زمانی برای تمیز کردن خانه خود ندارند و یا به هر دلیلی توان نظافت را ندارند.
در این زمان بهترین کار این است که برای نظافت خانه خود از نیروی خدماتی کمک بگیرید. نیرو های خدماتی در حین تمیز کردن باید به نکات بسیار زیادی دقت کنند. ما در این مقاله در مورد نحوه نظافت منزل منیریه توضیح داده ایم.

منیریه کجاست ؟

منیریه یکی از قدیمی ترین محله های تهران است. این محله در زمان قاجار به عنوان محله ای اعیان نشین تهران محسوب می شده است. برای نام گذاری این محله، از نام مادر کامران میرزا یعنی بانو منیرالسلطنه استفاده شده است.

منیریه از لحاظ موقعیت مکانی در وضعیت بسیار خوبی قرار گرفته است. این محله از سمت جنوب به خیابان فرهنگ، از سمت شمال به چهارراه سپه و از شرق و غرب نیز به تریب به چهار راه ابو سعیدی و چهار راه لشگر ختم می شود. در نظافت منزل منیریه خوب است بدانید که منیریه زمانی به عنوان یکی از محله های سرسبز تهران محسوب می شده است. اما متاسفانه امروزه تمامی این درخت ها از بین رفته اند و تنها درختان تنومند این محله در خیابان ولیعصر است.

محله منیریه از لحاظ بافت نیز در بین محله هایی با بافت قدیمی قرار می گیرد. اکثر خانه و سازه های این محله متعلق به دهه های 20 و 30 هستند و همین باعث شده است که منیریه در نقشه شهرسازی تهران جزء بافت های فرسوده محسوب می شود.

در نظافت منزل منیریه خوب است بدانید که برای رسیدن به این محله می توانید از مترو نیز استفاده کنید. برای رسیدن به این محله می توانید از خط 3 مترو (آزادگان – قائم) و یا خط 2 مترو (فرهنگسرا – صادقیه) استفاده کنید.

نظافت منزل منیریه

راز داشتن یک خانه تمیز چیست ؟

  1. دور انداختن وسایل قدیمی و ایجاد فضا

افرادی که خانه های تمیز و مرتب دارند، همیشه وسایل قدیمی خود که دیگر استفاده از آن ها ندارند را به موقع دور میندازند. وسایل قدیمی که دیگر از آن ها استفاده ای نمی شود، فقط فضای خانه را شلوغ می کنند و کار تمیز کردن خانه را سخت تر می کنند. به همین خاطر یکی از کار هایی که باید در نظافت منزل منیریه به آن دقت کرد، دور انداختن وسایل قدیمی و بدون استفاده است.

  1. زمان بندی مناسب

اگر قصد دارید که خانه ای مرتب داشته باشید، حتما باید برنامه زمانی مشخص برای هر کاری داشته باشید. افرادی که همیشه خانه مرتبی دارند، همیشه طبق برنامه پیش می روند. برای مثال در خانه افراد مرتب و تمیز هرگز لباس های کثیف روی هم انباشته نمی شوند. زیرا این افراد همیشه روز به خصوصی از هفته را به تمیز کردن لباس ها اختصاص می دهند.

یا برای مثال این افراد یک زمان مشخص یا روز مشخصی را برای جارو کشیدن خانه انتخاب می کنند.

  1. داشتن جای مخصوص برای وسیله

در نظافت منزل منیریه خوب است بدانید که یکی از راز های افرادی که همیشه خانه تمیز دارند این است که این افراد برای هر وسیله جای مخصوصی دارند. در واقع در این خانه ها هر وسیله در جای مخصوص خود قرار می گیرد تا خانه تمیز و مرتب به نظر برسد. شما نیز می توانید برای تمیز و مرتب نشان دادن خانه فضایی مخصوص برای هر وسیله ایجاد کنید. برای مثال می توانید از وسیله های مخصوص آویزان کردن در آشپزخانه یا اتاق خود استفاده کنید و وسیله های مورد نظر خود را در آن جا قرار دهید.

  1. کمک گرفتن در مواقع نیاز

در نظافت منزل منیریه خوب است بدانید که گاهی اوقات شما نمی توانید به تنهایی از پس تمام کار های خانه بربیایید. به همین خاطر بهتر است که گاهی اوقات از نیرو های خدماتی کمک بگیرید. درست است که استخدام نیرو های خدماتی کمی هزینه خواهد داشت. اما این را بدانید که این کار قطعا ارزشش را دارد. شما می توانید با کمک گرفتن از نیرو های خدماتی، وقت آزاد بیشتری داشته باشید. در ضمن نیرو های خدماتی در تمیز کردن خانه متخصص هستند. به همین خاطر است که شما می توانید با خیال راحت وظیفه تمیز کردن خانه را به آن ها بسپارید و یک خانه کاملا تمیز را تحویل بگیرید.

نظافت منزل منیریه

نحوه نظافت منزل در منیریه

نحوه نظافت کلی خانه

  1. تمیز کردن سطحی

در نظافت منزل منیریه، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که خانه را به طور سطحی تمیز کنید. هر وسیله بزرگی که روی سطح خانه مشاهده کردید را در جای خودش قرار دهید. اگر وسایلی وجود داشتند که تمیز کردن و مرتب کردنشان زمان خیلی زیادی از شما می گرفت، بهتر است که آن ها را در گوشه ای قرار دهید تا در زمان دیگر آن را تمیز کنید.

  1. از بالاترین نقطه شروع کنید و به پایین بروید.

برای نظافت منزل منیریه، همیشه از بالاترین قسمت شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید. بالاترین نقاط معمولا شامل سقف، تزئینات سقف، چراغ ها، دیوار و بقیه قسمت ها می شود. برای تمیز کردن قسمت هایی که دسترسی به آن ها دشوار است، می توانید از یک دستمال و یک دسته تلسکوپی استفاده کنید تا بتوانید به راحتی این نقاط را تمیز کنید.

در نظافت منزل منیریه و هر منزل دیگری، خوب است بدانید که سطوح زمینی بیشترین گرد و خاک و کثیفی را به خود جذب می کنند. به همین خاطر برای تمیز کردن آن ها بهتر است که از یک شوینده استفاده کنید. برای تمیز کردن سطوح زمینی می توانید از آب گرم و مقداری مخلوط مایع ظرفشویی استفاده کنید. برای تمیز کردن کف حمام نیز می توانید از مقداری سرکه سفید استفاده کنید. سرکه سفید می تواند کپک های حمام را تمیز کند و از رشد دوباره آن ها جلوگیری کند.

  1. تمیز کردن پنجره ها

در نظافت منزل منیریه خوب است که با نحوه نظافت پنجره ها نیز آشنا شوید. برای تمیز کردن پنجره کافی است که ابتدا طاقچه ها و قسمت های نزدیک به پنجره را گردگیری و تمیز کنید. سپس برای تمیز کردن پنجره می توانید از مقداری شیشه پاک کن و یک دستمال تمیز استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید اگر دمای هوا خیلی بالا است، شیشه پاک کن را باید سریع تر تمیز کنید. زیرا هوای خیلی گرم می تواند باعث خشک شدن زود هنگام شیشه پاک کن شود. این خشک شدن باعث ایجاد رگه هایی از لکه روی پنجره می شود.

  1. تمیز کردن پرده های پنجره

در نظافت منزل منیریه باید بدانید که پرده ها معمولا باید ضمیمه برس جاروبرقی گردگیری شوند. برای تمیز کردن پرده ها آن ها را به خوبی با جاروبرقی گردگیری کنید. در صورتی که پرده ها بیش از حد کثیف هستند، آن ها را در ماشین لباسشویی بیندازید و برای خشک شدن سریع تر آن ها را به کمک خشک کن، خشک کنید.

  1. تمیز کردن گرد و غبار از روی سطوح

مرحله بعدی، تمیز کردن کامل سطوح است. تمامی سطوح خانه را از گرد و غبار پاک کنید. برای پاک کردن گرد و غبار از روی سطوح می توانید از یک دستمال نخی تمیز استفاده کنید. دستمال را در دست غالب خود بگیرید و با دست دیگر وسایلی که روی سطوح قرار دارند را بردارید و تمام قسمت ها را تمیز کنید.

  1. تمیز کردن کامل کف خانه

برای نظافت منزل منیریه، در آخرین قدم از تمیز کردن کلی خانه باید کل کف را تمیز کنید. برای این کار باید وسایلی مانند مبل و تخت خواب که جلوی تمیز کردن شما را می گیرند، جا به جا کنید. اگر این کار برای شما سخت است، سعی کنید به نحوی آن ها را بلند کنید و زیر وسیله ها را جارو بکشید.

نظافت منزل منیریه

تمیز کردن اتاق خواب

  1. مرتب کردن لباس ها

اولین کاری که در نظافت منزل منیریه برای تمیز کردن اتاق خواب انجام دهید، این است که به لباس ها نظم بدهید. تمامی لباس های کثیف را بشویید. اگر داخل اتاق تخت خواب وجود دارد، بهتر است که ملافه و بالشت تخت را هم در کنار لباس های کثیف قرار دهید و آن ها را نیز بشویید. بهترین راه نیز برای خشک کردن لباس ها و جلوگیری از چروک شدن آن ها این است که لباس را در فضا آزاد و به کمک نور مستقیم خورشید خشک کنید.

  1. تمیز کردن تشک

مرحله بعدی، برای نظافت منزل منیریه و تمیز کردن اتاق خواب، مرحله تمیز کردن تشک تخت خواب است. برای این کار ابتدا باید تشک تخت خواب را جدا کنید و در مکانی مناسب قرار دهید. سپس باید روی آن جوش شیرین بریزید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس با استفاده از جارو برقی جوش شیرین موجود روی تشک را جارو بکشید. برای طرف دیگر تشک نیز لازم است که تشک را طبق توصیه سازندگان بچرخانید و دوباره فرآیند ریختن جوش شیرین و جارو کشیدن آن را تکرار کنید.

  1. پاکسازی و مرتب کردن کمد لباس ها

یکی از کار های دیگری که باید در نظافت منزل منیریه انجام داد، پاکسازی و مرتب کردن کمد لباس ها است. لباس های قدیمی و لباس هایی که دیگر پوشیده نمی شوند، باید در گوشه ای گذاشته شوند تا در مورد دور انداختن آن ها تصمیم گرفته شود. برای مرتب کردن و مدیریت فضای کمد نیز می توانید از چوب لباسی ها استفاده کنید.

نظافت منزل منیریه

تمیز کردن حمام

  1. شستن پرده دوش

اولین کاری که باید برای تمیز کردن حمام انجام دهید، این است که پرده دوش را بشویید. برای شستن پرده دوش کافی است که آن را در ماشین لباسشویی قرار دهیید و خشک کنید. در صورتی که پرده حمام از روکش پلاستیکی استفاده می کند، باید پرده را به کمک آب سرد در حالت شست و شوی سرد ماشین لباسشویی بشویید.

  1. تمیز کردن دوش

در نظافت منزل منیریه، برای تمیز کردن دوش باید از سرکه سفید مقطر استفاده کنید. سرکه سفید مقطر لکه های آب و صابون را از بین می برد. برای این کار کافی است که سرکه سفید را به روی قسمت های مختلف دوش بمالید و اجازه دهید که 30 دقیقه بماند. سپس دوباره با کمک یک پد که روی آن جوش شیرین پاشیده شده است، نقاط مختلف دوش را با پد تمیز کنید.

  1. دور انداختن وسایل غیر ضروری

اگر در حمام جای مخصوصی برای نگه داشتن وسایل وجود دارد، ابتدا آن را به کمک یک پارچه و ضد عفونی کننده تمیز کنید. سپس باید برای مرتب کردن حمام، تمام وسایلی که استفاده نمی شود را دور انداخت یا حداقل از حمام خارج کرد. بعد از جدا کردن وسایل بلااستفاده باید بقیه وسایل را مرتب کنید. وسایل را بر اساس استفاده دسته بندی کنید آن ها را در جای مخصوص خود قرار دهید.

نظافت منزل منیریه

نظافت منزل منیریه توسط سرویک

نظافت منزل برای بسیاری از افراد به خاطر مشغله های کاری روزانه و یا محدودیت های جسمی به کاری سخت و غیر ممکن تبدیل شده است. اما جای نگرانی نیست. زیرا به کمک نیرو های خدماتی می توان به راحتی تمام نقاط خانه را تمیز کرد و بدون هیچ زحمتی خانه ای تمیز و زیبا تحویل گرفت. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما به نحوه تمیز کردن نیرو های خدماتی، نحوه نظافت منزل منیریه را در این مقاله توضیح دادیم.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

نظافت منزل مجیدیهنظافت منزل فوریقیمت نظافت منزل تهرانشرکت های معتبر نظافت منزلنظافت منزل جنوب شرق تهراننظافت منزل جنوب غرب تهراننظافت منزل شبانه روزی تهراننظافت منزل قیطریهنظافت منزل فوری شمال تهراننظافت منزل شهراننظافت منزل نارمک–نظافت منزل منیریه–نظافت منزل اقدسیهنظافت راه پله ارزان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا