خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

ویزیت پزشک عمومی در منزل به چه افرادی توصیه می شود ؟

با توجه به افزایش گسترش بیماری های همه گیر مانند کرونا و مشکلات آلودگی هوا بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند بیماری های ریوی و جسمی توانایی رفتن به بیمارستان یا کلینیک را ندارند. به همین دلیل این دست از افراد بهترین کاری که می توانند انجام دهند این است که از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل بهره ببرند. ویزیت پزشک در منزل مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

مزایای ویزیت پزشک عمومی در منزل

خدمات پزشکی در منزل بسیار متداول هستند و هر فردی که نمی تواند به بیمارستان مراجعه کند، از آن استفاده کند. همچنین دلایل بسیار زیادی هستند که باعث می شوند ملاقات با پزشک در منزل نسبت به ملاقات با او در بیمارستان ارجحیت داشته باشد. برخی از مزایای ویزیت در منزل عبارت اند از:

  1. ارائه خدمات بهتر و مناسب تر

پزشک عمومی خدمات زیادی به مراجعان ارائه می دهد. هنگامی که پزشک به منزل مراجعه می کند، می تواند با دقت هر چه تمام تر نیاز های بیمار را شناسایی کند و خدمات متناسب با آن نیاز ها را به طور شایسته به او ارائه دهد.

  1. انتظار نکشیدن در صف های طولانی

قطعا یکی از بهترین مزایای ویزیت پزشک عمومی در منزل صرفه جویی در وقت است. هنگامی که به بیمارستان مراجعه می کنید، معمولا مجبور هستید که در صف های طولانی برای ملاقات با پزشک منتظر بمانید. انتظار شاید برای افراد سالم چندان سخت نباشد؛ اما قطعا برای بیمار یا سالمندی که قوای بدنی او تحلیل رفته، بسیار سخت و طاقت فرسا است.

علاوه بر همه این ها، ملاقات پزشک در منزل می تواند از قرار گرفتن همراه بیمار و خود او در معرض عفونت های بسیار مختلف بیمارستان جلوگیری کند. به طور کلی با ویزیت پزشک عمومی در منزل احساس آرامش بیشتری خواهید داشت.

  1. مراقبت شخصی بهتر

قطعا هنگامی که پزشک به منزل شما مراجعه می کند، می تواند با دقت و حوصله بیشتری بیمار را معاینه کند؛ زیرا دیگر از فشار کاری و صف های طولانی بیماران خبری نیست. پزشکان در منزل با معاینه دقیق تر و درک کامل از محیط زندگی تان، برای بهبودی هر چه سریع تر توصیه های بهتری به شما می کنند. همچنین هنگامی که پزشک در منزل شما حضور دارد، کمتر حواسش پرت می شود؛ زیرا شما تنها بیمار او هستید و هنگام معاینه و تجویز دارو تمرکز بیشتری دارد.

ویزیت پزشک عمومی در منزل به چه افرادی توصیه می شود ؟

  1. زمان نا محدود

هنگام ویزیت پزشک عمومی در منزل دیگر محدودیت زمانی بی معنا می شود. محدودیت زمانی می تواند تاثیر منفی بر سلامت جسمی و روانی بیماران بگذارد. هنگامی که پزشک در بیمارستان با تعداد بسیار زیادی از بیماران رو به رو می شود، تحت فشار کاری قرار می گیرد و احساس می کند که نمی تواند به اندازه کافی برای هر کدام از آن ها خود وقت بگذارد. با ویزیت پزشک عمومی در منزل می توان این محدودیت زمانی و فشار کاری را از بین برد. همین موضوع باعث می شود که پزشک بهتر بتواند فرد را معاینه کند و بیماری او را تشخیص دهد.

  1. راحتی

قطعا یکی دیگر از مهم ترین مزایای ویزیت پزشک در منزل را می توان راحتی بیشتر بیمار دانست. هنگامی که پزشک برای معاینه به منزل می آید، شما می توانید در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید. همچنین دیگر لازم نیست که اضطراب ناشی از ماندن در محیط بیمارستان را تحمل کنید.

علاوه بر این، بیمارانی که به بیماری های درمان نا پذیر یا بیماری هایی که باعث محدودیت های حرکتی آن ها شده است، دچار اند حتما باید از خدمات ویزیت پزشک در منزل استفاده کنند؛ زیرا کمتر در معرض عفونت ها و آلودگی های محیط بیمارستان قرار می گیرند و کمتر اذیت می شوند.

  1. صرفه جویی در هزینه

با ویزیت پزشک عمومی در منزل می توانید در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. در بیشتر مواقع، هنگامی که به بیمارستان مراجعه می کنید، مجبور هستید هزینه های مربوط به بخش اورژانس و هزینه های آزمایش های مختلف پرداخت کنید. آمدن پزشک به منزل شما، می تواند از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری کند. به طور کلی هزینه ویزیت پزشک در منزل در مقایسه با هزینه های مربوط به بیمارستان به طرز قابل توجهی کمتر است.

  1. ایده آل برای بیماران مسن

ویزیت پزشک عمومی در منزل برای سالمندان بهترین کار است؛ زیرا بیشتر آنان بدن بسیار ضعیفی دارند در برابر بیماری های عفونی آسیب پذیر تر هستند. بنابراین دور نگه داشتن آن ها از بیمارستان کار عاقلانه ای است. شما می توانید با گرفتن نوبت ویزیت پزشک در منزل از سالمندان خود در خانه مراقبت کنید، بدون این که نگران باشید آن ها به بیماری های عفونی دچار یا در راه رسیدن به بیمارستان اذیت می شوند.

چه کسانی به ویزیت پزشک در منزل نیاز دارند

چه کسانی به ویزیت پزشک در منزل نیاز دارند؟

افرادی که از این بیماری های رنج می برند بهتر است که ویزیت پزشک عمومی در منزل را در اولویت کار خود قرار دهند:

  1. سالمندان مبتلا به بیماری های COPD ( بیماری های مزمن ریوی)
  2. بیمارانی که به دیابت مبتلا هستند.
  3. بیمارانی که از بیماری های حاد رنج می برند.
  4. بیماران قلبی و عروقی
  5. بیمارانی که به آنفولانزا های فصلی یا سایر عفونت های ویروسی مانند کرونا دچار هستند.

خدمات ارائه شده پزشک عمومی

در صورت بروز هرگونه مشکل جسمی و روانی، مشاوره و کمک گرفتن از یک پزشک عمومی اولین راهکار خواهد بود. این پزشکان می توانند هم به نوزادان و هم افراد سالمند کمک کنند. در ویزیت پزشک عمومی در منزل اولین کاری که انجام می گیرد ارزیابی فیزیکی با معاینه و بعد از آن بررسی سابقه پزشکی شما است. ارائه تمامی سابقه های پزشکی به پزشک بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا کمک شایانی به تشخیص بهتر او می کند.

اگر مشکل شما کمی پیچیده باشد، پزشک ممکن است که آزمایش های مختلفی را تجویز کند یا این که شما را به یک پزشک متخصص که می تواند بیماری تان را به صورت تخصصی درمان کند، ارجاع دهد. همچنین در مواقع اضطراری، زمانی که بیمار نمی تواند به بیمارستان مراجعه کند، خدمات ارائه شده پزشک عمومی می تواند جان بیمار را نجات دهد.

پزشکان عمومی به عنوان بخشی از یک تیم بزرگتر مانند پرستاران، داروسازان، روانپزشکان و دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی محسوب می شوند و می توانند در حمایت و مراقبت جامع از بدن شما کمک کننده باشد. وظایف پزشک عمومی بسیار گسترده است. برخی از رایج ترین خدماتی که با ویزیت پزشک عمومی در منزل ارائه می شود عبارت اند از:

  1. چکاپ
  2. ایمن سازی بیمار
  3. بررسی سلامت روان بیمار
  4. مراقبت از بیمار ی های مزمن برای طولانی مدت
  5. ارجاع به متخصصین

میزان تحصیلات پزشک عمومی

متقاضیان این حوزه برای تبدیل شدن به یک پزشک عمومی لازم است که بین 7 تا 15 سال آموزش ببینند. برنامه درسی دانشجویان این رشته به طور مداوم به روز می شود تا با آخرین پیشرفت های پزشکی، تحقیقات، نگرانی های بهداشت عمومی و نیاز های جامعه هماهنگ باشد.

افراد برای این که پزشک عمومی شوند، باید دوره های مختلفی را پشت سر بگذارند. برخی از آن ها عبارت اند از:

  1. مدرک لیسانس (ترجیحا در یک علم مرتبط)
  2. کسب نمره رضایت بخش در آزمون کالج پزشکی که معمولا هر چهار سال یکبار تکرار می شود.
  3. یک دوره رزیدنتی سه تا هفت ساله که در آن پزشک در یک حوزه تخصصی تمرکز می کند.

دلایل نیاز به پزشک عمومی

دلایل نیاز به پزشک عمومی

می تواند در درمان بیماری های مختلفی به شما کمک کند. دلایل مختلفی هستند که باعث می شوند شما به پزشک عمومی نیاز پیدا کنید. برخی از آن ها عبارت اند از:

  1. معاینات سلامتی و پزشکی برای پیشگیری

مهم ترین وظیفه پزشک عمومی را می توان انجام غربالگری های معمول برای چک کردن وضعیت سلامتی بیمار دانست. پزشک عمومی می تواند بیماری های مختلفی تشخیص دهد. از جمله:

  1. فشار خون بالا
  2. عوامل خطرناک بیماری های قلبی
  3. دیابت
  4. کلسترول بالا
  5. سرطان
  6. افسردگی

با ویزیت پزشک عمومی در منزل می توانید بیماری های مختلف خود را زود هنگام تشخیص دهید. همچنین اگر در خود یا خانواده تان سابقه بیماری های مزمن مشاهده می شود و فکر می کنید که در معرض خطر هستید، غربالگری توسط پزشک عمومی می تواند به سلامت و آرامش شما کمک کند. علاوه بر موارد گفته شده، پزشکان عمومی در حوزه مراقبت های پیشگیرانه و ایمن سازی، به شما پیشنهاد های بسیار مفیدی می دهند.

  1. مراقبت های فوری برای بیماری ها یا آسیب های مختلف

هنگامی که بیمار به آسیب های مختلفی دچار می شود، با ویزیت پزشک عمومی در منزل می توان درمان های فوری برای کمک به بهبودی او فراهم کرد. پزشک عمومی از آزمایش های مختلف آزمایشگاهی برای تشخیص بیماری استفاده می کند و در صورت نیاز، دارو های مختلفی را برای درمان تجویز می کند. همچنین در صورتی که مشکلات بیمار جدی باشد، او را به یک متخصص مرتبط ارجاع می دهد.

پزشکان عمومی برای درمان مشکلاتی مانند زخم های جزئی، حملات آسم، میگرن، عفونت های دستگاه ادراری، سرما خوردگی و آنفولانزا، تب، کم آبی بدن، شکستگی های جزئی استخوان، عفونت یا بثورات پوستی، کشیدگی و رگ به رگ شدن عضلات و …، نیاز های فوری پزشکی را ارائه می دهند و در کنترل وضعیت بیمار نقش به سزایی دارند.

ویزیت پزشک عمومی در منزل به چه افرادی توصیه می شود ؟

  1. کمک به کنترل بیماری های مزمن

افرادی که بیماری های مزمن دارند لازم است که همیشه تحت نظر پزشک باشند؛ اما برای ملاقات پزشک لازم نیست حتما به بیمارستان مراجعه کنند. گاهی اوقات برای کنترل بیماری های مزمن می توان از ویزیت پزشک عمومی در منزل کمک گرفت. این پزشکان برای بهبود سبک زندگی بیمار به او پیشنهاد هایی می دهند و مراقبت های لازم را برای مراحل بعد به بیماران قلبی، دیابتی، مبتلا به آسم، فشار خون بالا و برخی از بیماری های روان به بیمار توضیح می دهند.

از پزشک عمومی چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟

به طور کلی ویزیت پزشک عمومی در منزل می تواند چیزی بین 10 تا 30 دقیقه طول بکشد. او در این مدت زمان باید درمورد سابقه پزشکی و علائم از بیمار سوال و او را معاینه کند. بعد از معاینه لازم است که پزشک یک برنامه درمانی تهیه کند و درمورد تغییرات لازم برای بهبود بیماری به همراه یا خود بیمار توضیح دهد. همچنین پزشک اطلاعات کاملی را درباره وضعیت بیمار و روند درمانی او باید در اختیار همراهانش قرار دهد. همچنین اگر بیمار به دارو هایی نیاز داشته باشد باید آن ها را تجویز کند و در صورت نیاز او را به یک متخصص ارجاع دهد تا بهتر تحت درمان قرار بگیرد.

پزشک عمومی کسی است که می تواند بیماری های معمولی را درمان، بیماری های حاد و مزمن را کنترل کند و خدمات لازم را برای پیشگیری و آموزش سلامت به بیماران ارائه دهد. این پزشک توانایی مدیریت انواع بیماری ها را دارد. در صورتی که فرد به پزشک عمومی نیاز داشته باشد و نتواند به بیمارستان مراجعه کند، می تواند از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل کمک بگیرد. در این مقاله درمورد مزایا، دلایل این کار و میزان تحصیلات این پزشک برایتان مطالبی را گرد آوری کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا