خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی

آموزش تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی

ماشین لباسشویی به‌عنوان عضو ضروری در لوازم خانگی، بخش بزرگی از کارهای روزمره در هر خانه‌ای را به دوش می‌کشد. بنابراین اگر به هر دلیلی دچار مشکل، خرابی و نقص فنی شود، خلل بزرگی در روال کارهای خانه ایجاد می‌کند. پس لازم است هر از چند گاهی بسته به میزان استفاده از ماشین لباسشویی، قطعات آن تعویض شود. چون با این کار جلوی ضرر و خسارت بزرگ‌تر را از ابتدا با صرف هزینه‌ای کم خواهید گرفت. اگر آب از ماشین لباسشویی شما چکه می‌کند یا دیگ شست‌ و شوی ماشین لباسشویی بوی بدی می‎دهد، دنبال منشا آن باشید. چون ممکن است تنها با تعویض لاستیک درب لباسشویی این مشکل حل شود.  

چه زمانی باید برای عوض کردن لاستیک درب لباسشویی اقدام کرد؟

یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی لاستیک درب آن است. این لاستیک بین دیگ ماشین لباسشویی و بدنه خارجی دستگاه تعبیه شده و سروصدای ماشین را کاهش می‌دهد. اگر این قطعه پلاستیکی دچار پارگی یا پوسیدگی شود، ممکن است هنگام شست‌وشوی لباس‌ها، آب از در ماشین چکه کند. استفاده مکرر از ماشین باعث ایجاد کپک یا رسوب می‎شود. در این صورت نه‌تنها روی عملکرد دستگاه اثر منفی می‌گذارد، برای سلامت نیز مضر است. پیشنهاد می‌شود با جایگزین کردن لاستیک نو در ماشین لباسشویی، عمر مفید دستگاه را افزایش دهیم. برای صرفه‌جویی در هزینه‎های تعمیر لوزام خانگی، هرچه زودتر برای تعمیر یا تعویض قطعات آن اقدام کنیم. چراکه با وجود قیمت بالای وسایل برقی، با یک عمل پیشگیرانه به مقدار قابل توجهی در هزینه‌ ها صرفه ‎جویی خواهد شد.

آموزش مرحله ای تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

ساختار همه ماشین‌های لباسشویی مختلف به هم شباهت دارد. از هر نوع و برندی از ماشین لباسشویی استفاده می‎کنید، با ما همراه باشید تا با تعویض لاستیک درب لباسشویی آشنا شوید:

نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی

1. برای تعمیر وسیله برقی اول باید مطمئن شویم که به برق وصل نباشد. 
2. ماشین لباسشویی را با کمی فاصله از دیوار پشت آن قرار دهید. 
3. ابتدا پیچ های سطح بالایی ماشین لباسشویی را، که در دو طرف و پشت دستگاه قرار دارد، باز کنید.
4. برای درآوردن سطح بالایی ماشین لباسشویی، ابتدا جاپودری را به آرامی از دستگاه خارج کنید. این بار پیچ‎های جلویی و پیچ‌های داخل محفظه پودر را باز کنید.
5. حالا باید پنل پایینی را، که برای فیلتر به کار می رود، جدا کنید.
6. برای جدا کردن پنل جلویی دستگاه، ابتدا سیمی را که نگهدارنده لاستیک در بدنه جلویی ماشین لباسشویی است، خارج کنید. سپس لبه‌های لاستیک را داخل دیگ فرو کنید.

نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی
7. حالا پیچ‌های موجود در بالا و پایین پنل جلویی را باز کنید. همه گیره‌های اتصال دستگاه را جدا کنید تا پنل به‌صورت کامل خارج شود.
8. در این مرحله آزادنه به دیگ شست‌وشوی ماشین و لاستیک دور آن دسترسی دارید. این بار فنری که لاستیک را متصل به دیگ شستشو نگه می دارد، خارج کنید.

قبل از جایگزینی لاستیک جدید، با آب گرم و پارچه تمیز همه رسوبات و جرم‌ها را پاک کنید.

9. الان می‌توانید لاستیک نو را جایگزین کنید. برای اینکه فنر نگهدارنده داخلی را به‌راحتی دورتادور لاستیک جاسازی کنید، لبه‌های لاستیک را به داخل دیگ فرو کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه لوله گرفته شده را باز کنیم؟

مرحله آخر تعویض لاستیک درب لباسشویی این است که با قرار دادن پنل جلویی و بستن پیچ‌های آن، لبه‌های لاستیک را در قسمت خارجی دیگ به‌خوبی تنظیم کنید. همچنین سیم نگهدارنده را، که موجب اتصال قسمت بیرونی لاستیک به بدنه جلویی ماشین می‌شود،  سرجایش قرار دهید. در انتها اجزای ماشین لباسشویی را یکی‌ یکی، با پیچ سر جایشان محکم ببندید.

برای تعمیر راحت ‎تر و بی ‎دردسر لوازم خانگی خود، می توانید از خدمات سایت سرویک استفاده کنید. کارشناسان ما در سرویک در اولین فرصت، نیروی خدماتی مجربی برای تعمیر لوازم خانگی به منزل شما اعزام می‎کنند.

homeguide

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا