خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

رایج ترین اشتباهات استفاده از لوازم خانگی

لوازم خانگی همیشه در معرض استهلاک قرار دارند، چون تقریباً هر روز از آن ها استفاده می کنیم. بنابراین طبیعی است که به مرور خراب شوند و مجبور شویم مدل جدید یا نویی را جایگزین آن ها کنیم. اما قرار نیست به عنوان مصرف کننده، با عادات اشتباه این روند را سرعت ببخشیم و بر هزینه های روزمره زندگی اضافه کنیم. اینکه الان، چگونه از وسایل خود استفاده کنید، تاثیر مستقیمی بر عملکرد آن ها در روزهای آینده خواهد داشت. برای اینکه عمر مفید وسایل خانگی خود را بیشتر کنید، کافیست اشتباهات استفاده از لوازم خانگی را از روتین روزانه خود حذف کنید. با ما همراه شوید تا باهم 8 عادت اشتباه را که لوازم خانگی شما را نابود می کند، مرور کنیم.

1. استفاده از آب داغ برای تمیز کردن سینک

شاید به نظر عجیب برسد اما استفاده از آب داغ برای تمیز کردن سینک ظرفشویی از چربی و باقی مانده غذا پیشنهاد نمی شود. به جای آب داغ از آب سرد یا ولرم استفاده شود. آب داغ تمام چربی ها و جرم ها را جدا کرده که منجر به گرفتگی لوله سینک ظرفشویی و در نهایت آسیب به لوله ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چگونه لوله گرفته شده را باز کنیم

2. جا گذاشتن پول در جیب لباس ها

قبل از اینکه لباس های خود را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، تمام جیب های آن را بررسی کنید. سکه و وسایل نوک تیز به دیگ شست و شوی ماشین لباسشویی آسیب خواهد زد. در گوشه و کنار محفظه داخلی ماشین لباسشویی گیر کرده و ممکن است ماشین لباسشویی شما را از کار بیندازد. در نهایت باید آن را با هزینه بالایی تعمیر کنید.

3. تلنبار کردن مواد غذایی در فریزر

درست است که فریزر پر عملکرد بهتری نسبت به فریزر خالی دارد. اما معایبی هم در پی دارد. پر کردن بیش از حد فریزر یخچال سبب می شود مسیر تهویه هوا مسدود و جریان هوای سرد نیز محدود شود. همچنین به کندانسور یخچال بیش از حد معمول فشار وارد می شود که ممکن است موجب سوختن یخچال شود. پس همین الان یکی از اشتباهات استفاده از لوازم خانگی را برای همیشه ترک کنید.

عادت های اشتباه استفاده از لوازم خانگی

4. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

پر کردن ماشین لباسشویی به ویژه زمانی که کوهی از لباس های نشسته و کثیف داریم، شاید وسوسه برانگیز باشد اما از اشتباهات استفاده از لوازم خانگی است. اما به صرفه است که این کار را انجام ندهیم. پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی باعث می شود فشار زیادی به بلبرینگ وارد شود. همچنین دیگ شست و شو از تراز خارج شده و در نهایت شما را وادار کند با تکنسین فنی تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.

5. خرده ریز غذا که در فر گاز

به هر حال نمی شود از جا ماندن خرده ریز غذا در فر، هنگام پخت و پز جلوگیری کرد. اما هر چیزی که در فر شما بعد از طبخ غذا جا ماند، باید بلافاصله تمیز شود. در غیر این صورت، ممکن است به سیم پیچ های گرمایشی آسیب برساند. قفسه فر (نه ته فر) را با فویل آلومینیومی بپیچانید، بنابراین آثار غذا و چربی ها به سرعت و به راحتی پاک می شوند.

6. استفاده از صابون برای تمیز کردن شعله های گاز

یکی دیگر از اشتباهات استفاده از لوازم خانگی، تمیز کردن شعله های گاز با مواد صابونی است. این کار باعث ساییدگی و خوردگی شعله های گاز خواهد شد. همچنین سوراخ های شعله را مسدود می کند و هنگامی که گاز را روشن می کنید، خواهید دید که شعله آن، چقدر کمتر از حد معمول است. شاید هم اصلا نتوانید گار را روشن کنید.

7. قرار دادن وسایل تیز و برنده در ماشین ظرفشویی

وسایل تیز و برنده را در ماشین ظرفشویی نشویید. اگر باید چاقوها را در ماشین ظرفشویی بشویید، آن ها را در سبد کارد و چنگال قرار دهید و انتهای آن هم به سمت بالا باشد.

عادت های اشتباه استفاده از لوازم خانگی

8. استفاده از ظروف چدنی روی صفحات سرامیکی

ظرف چدنی ساختار خشنی دارد. یعنی باعث می شود صفحات سرامیکی اجاق گاز خراشیده شود. بنابراین، از استفاده از ظروف چدنی که روکش شده نیستند، خودداری کنید. همچنین قابلمه ها را روی اجاق گاز نکشید. بلکه آن ها را بلند کرده و بردارید و یا به آرامی جا به جا کنید.

این مطلب را از دست ندهید: بهتر کردن کارکرد مایکروویو

 سخن پایانی

اگر می خواهید خانه ای تمیزتر و منظم تر داشته باشید، سرویک بسیار خرسند خواهد بود شما را همراهی کند. کافیست سرویک را نصب کرده و از خدمات متنوع آن در منزل خود استفاده کنید. اگر هم وسایل خانگی شما دچار مشکل شدند و به خدمات تعمیرات لوازم خانگی نیاز دارید، خدمات فوری سرویک در اختیار شماست.

bobvila

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا