خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

نکات مهم استفاده از ماشین ظرفشویی

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

اشتباهات استفاده از ماشین ظرفشویی

ممکن است متوجه این موضوع نشوید، اما ممکن است ماشین ظرفشویی خود را به اشتباه بارگیری کنید. مثلاً بعد از شست و شوی ظروف می بینید که هنوز لایه چربی روی ظرف ها دیده می شود. اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی سبب می شود شما نتیجه دلخواه را از ماشین ظرفشویی خود نگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا با کنار گذاشتن عادت های رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی، عملکرد این وسیله مهم آشپزخانه را بهتر کنید.

پاک نکردن ظرف ها از خرده ریز غذا

اگر ظرف های خود را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی آب بکشید، ممکن است آب و انرژی بیشتری را هدر دهید. لازم به این کار نیست. چون مواد شوینده ماشین ظرفشویی به گونه ای طراحی شده اند که به ذرات غذا چسبیده و آن ها را از سطح ظروف جدا می کنند. پس فقط خرده ریزهای غذا را پاک کنید و در ماشین ظرفشویی بچینید.

چیدن اشتباه ظروف

از قرار دادن چاقوهای تیز و قاشق های چوبی در ماشین ظرفشویی خودداری کنید. زیرا گرمای آب می تواند به سرعت به آن ها آسیب بزند. ظروف بزرگ پلاستیکی و فلزی – مانند قاشق و کفگیر – باید به صورت صاف در قسمت بالایی ماشین ظرفشویی قرار گیرند. اگر آن ها را در سبد ظروف قرار دهید  ممکن است بازوی اسپری را مسدود کرده و جریان آب به بقیه ظروف نرسد.

اشتباهات استفاده از ماشین ظرفشویی

قرار دادن ظروف شیشه ای در قسمت بالایی ماشین ظرفشویی

این تصور غلطی است که ظروف شیشه ای باید بالای ماشین ظرفشویی قرار گیرد. در واقع پیشنهاد می شود در قسمت وسط قرار بگیرند تا از ترک خوردگی و تراشه هایی که در هنگام چرخه شستشو با همدیگر برخورد می کنند، جلوگیری کنند.

چیدن ظروف در یک جهت

ظروف را به صورتی بچینید که با تغییر موقعیت آن ها در سینی ظرف، قاشق ها و چنگال ها تمیز شوند. جهت آن را معکوس هم در نظر بگیرید – این ترفند در مورد ظروفی دسته دار جواب خوبی می دهد، بعضی از دسته ها رو به بالا و برخی دیگر رو به پایین باشد – تا مواد شوینده بهتر ظرف ها را بشوید.

از بارگذاری ظرف ها در یک جهت خودداری کنید. در عوض، همه آن ها را رو به مرکز مرتب کنید تا همه ظروف به پاشش آب و مواد شوینده دسترسی داشته باشند. ظرف های  بزرگ و کوچک را به طور متناوب بچینید تا جریان آب به خوبی پخش شود و علاوه بر آن ظرف ها عمیقاً تمیز شوند.

قرار دادن ظروف شیشه ای در قسمت پایین ماشین ظرفشویی

چپاندن یک لیوان یا فنجان به قسمت پایینی ماشین ظرفشویی وقتی که خیلی پر شده است، بسیار وسوسه انگیز است، اما صبر کنید! قفسه بالایی که مخصوص ظروف شیشه ای و فنجان ها طراحی شده است، شستشوی بسیار ملایم تری نسبت به پایین ماشین ظرفشویی دارد. در پایین ماشین قطعا ظروف شیشه ای در معرض شکستگی یا آسیب دیدگی قرار می گیرند.

اشتباهات استفاده از ماشین ظرفشویی

چیدن ظروف استیل و نقره در کنار هم

اگر این دو فلز با هم برخورد کنند، واکنش شیمیایی ایجاد می شود که در واقع منجر به خراب شدن ظروف نقره شما می شود. آن ها را دور از هم بچینید تا آسیبی به آن ها وارد نشود.

پر کردن ماشین ظرفشویی

درست مثل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی اگر مملو از ظرف باشد، کارایی کمتری خواهد داشت. اگر آب و مواد شوینده نتواند آزادانه در میان ظروف گردش کند، ظروف شما تمیز شسته نمی شوند و چربی ها از بین نمی روند. پس، از پر کردن بیش از حد ماشین ظرفشویی خودداری کنید و در صورت لزوم چند وسیله را با دست بشویید.

قرار دادن ظرف های بزرگ و تابه ها در قسمت جلوی ماشین ظرفشویی

بشقاب های بزرگ، تخته های برش و تابه ها همیشه باید در پشت یا کناره های قفسه پایین قرار گیرند. اگر این وسایل حجیم در قسمت جلو بارگیری شود، احتمالاً باعث مسدود شدن درگاه مواد شوینده شده و بقیه ظرف ها به خوبی تمیز نمی شوند.

پیشنهاد سرویک

امیدواریم پیشنهادات مطرح شده به کارتان بیاید و عمر ماشین ظرفشویی شما با در نظر گرفتن این نکات ساده اما مهم بیشتر شود. اگر احساس می کنید ماشین ظرفشویی شما مثل قبل کار نمی کند و یا نیاز به سرویس جزئی و یا تعمیر اساسی دارد، سرویک آماده رفع مشکلات لوازم خانگی شماست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا