خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

پاک کردن برفک یخچال با چند ترفند ساده

راه حل آب کردن برفک یخچال چیست

به مرور زمان، لایه ضخیمی از یخ داخل فریزر یا یخچال شکل می گیرد. برخی از یخچال های مدرن دارای سیستم خودکار برفک زدایی هستند. اما اگر یخچال شما فاقد این سیستم است و یا از مدل های قدیمی است، نگران نباشید. در ادامه با راهکارهای ساده ای برای پاک کردن برفک یخچال آشنا می شویم.

چرا باید برفک یخچال را پاک کنیم؟

پاک کردن برفک یخچال از جمله کارهای ضروری خانه است. به دلایل زیر باید برفک یخچال را هر چند وقت یک بار از بین برد:

برفک یخچال:

  • کارایی آن را کاهش می دهد.
  • موجب افزایش برق مصرفی می شود.
  • گذاشتن و برداشتن مواد غذایی را سخت تر می کند.

آب کردن برفک یخچال کار ساده ای است، فقط فرایند آن یک تا دو ساعت زمان می برد.

مراحل پاک کردن برفک یخچال

یخچال را برای برفک زدایی آماده کنید

مواد غذایی را از فریزر بیرون آورده و در جای خنک قرار دهید. همچنین می توانید قطعات یخ را داخل کیسه پلاستیک قرار داده و دورتادور مواد غذایی بچینید تا از حالت انجماد خارج نشوند. چراکه امکان دارند مواد غذایی شما فاسد شوند.

یخچال را از برق بکشید

قبل از اینکه برای برای پاک کردن برفک یخچال دست به کار شوید، فریزر یا یخچال را خاموش کنید. برخی از فریزرها دارای یک سوئیچ هستند که می توانید برای خاموش کردن فریزر به جای جدا کردن از برق، از آن استفاده کنید. سپس، درِ یخچال و فریزر را باز کنید. حتی اگر یخچال شما برفک نمی زند، لازم است حداقل دو بار در سال آن را بررسی کنید و مطمئن شوید در قسمت های پشتی یخ جمع شده یا خیر.

وقتی برفک ها ذوب شوند، آب زیادی از فریزر سرازیر می شود. بنابراین بهتر است آماده باشید. پارچه ها و حوله هایی که از آن ها استفاده نمی کنید، دور یخچال قرار دهید. حوله ها و سینی های فر قدیمی را در قسمت پایین فریزر قرار دهید تا آب اضافی بگیرید.

از بین بردن برفک یخچال

حالا که یخچال خود را آماده کردید، مراحل زیر را انجام دهید تا هرچه سریع تر برفک و لایه های یخ فریزر شما ذوب شود.

طبقات و کشوها را بیرون بیاورید

برای پاک کردن برفک یخچال طبقات و کشوهای یخچال و فریزر را بیرون آورده و درِ فریزر را باز بگذارید. هوای گرم اولین راهکار برای از بین بردن برفک و لایه های یخ است. اگر فقط با باز گذاشتن درِ یخچال منتظر ذوب شدن برفک و یخ فریزر باشید، 2 تا 3 ساعت وقت شما را می گیرد. البته به ضخامت لایه های یخ نیز بستگی دارد. اگر یخچال شما دارای شلنگ تخلیه است، آن را پیدا کنید. سطل یا لگنی زیر آن قرار دهید، تا آب از شلنگ تخلیه داخل سطل بریزد.

بیشتر بخوانید: چرا باید پکیج خود را سرویس کنیم؟

پاک کردن برفک یخچال، از وسایل زیر استفاده کنید:

 

کفگیر

این مرحله به شرطی پیشنهاد می شود که بسیار بااحتیاط عمل کنید. وگرنه باید آن را جزو نبایدهای تمیز کردن یخچال از برفک دسته بندی کرد. لایه های یخی را که سرسخت هستند، با کفگیر به آرامی خراش دهید تا لایه ها نازک تر شوند. از هر وسیله ای استفاده می کنید، فقط مراقب باشید به پوشش فریزر شما آسیبی نزند.

کاسه آب گرم

برای پاک کردن برفک یخچال، یک کاسه آب گرم داخل فریزر قرار دهید تا روند کار تسریع شود. بخار به ذوب شدن یخ کمک خواهد کرد. هر 5 دقیقه آب کاسه را عوض کنید.

سشوار

برای ذوب سریع تر یخ ها از سشوار استفاده کنید. سشوار را روی گرم ترین حالت تنظیم کنید و آن را با فاصله 15 سانتی متر دور از فریزر نگه دارید. این ترفند به کارتان سرعت می بخشد. مطمئن شوید که سشوار از ایمنی کافی برخوردار باشد. همچنین، سشوار را مرتباً روی برفک ها حرکت دهید تا قسمت خاصی از فریزر بیش از حد گرم نشود.

تکه های یخ و برفک با ذوب شدن به پایین دیواره های فریزر سر می خورند. با استفاده از کاردک آن ها را بیرون بیاروید تا بقیه برفک ها هم ذوب شود. همزمان فریزر را با حوله تمیز خشک کنید.

از بین بردن برفک یخچال

تمیز کردن طبقات و کشوهای یخچال

حالا فرصت خوبی است تا طبقات و کشوهای یخچال را بشویید. سینک ظرفشویی را با آب گرم و چند قطره مایع ظرفشویی پر کنید. هنگامی که این قطعات به دمای اتاق رسیدند، آن ها را در آب بیندازید تا خیس بخورند. بعد از چند دقیقه خیس خوردن، با اسفنج نرم آن ها را بشویید.

باید منتظر بمانید تا طبقات و کشوهای یخچال به دمای اتاق برسند. اگر خیلی سریع آن ها را از محیط سرد به محیط گرم منتقل کنید، طبقات شیشه ای ممکن است ترک بخورد.

خوشبو کردن فریزر با جوش شیرین

4 لیوان آب و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را باهم مخلوط کنید. پارچه تمیزی را در این محلول فرو برده و بیرون بیاورید. فضای داخلی فریزر را با آن تمیز کنید. جوش شیرین به تمیز کردن و معطر شدن فریزر کمک زیادی می کند.

فریزر و یخچال را خشک کنید

با حوله خشک و تمیز تا جایی که می توانید رطوبت اضافی فریزر را از بین ببرید. قطعات قابل جدا شدن و داخل فریزر را کاملاً خشک کنید. برای اینکه زودتر نتیجه بگیرید، حوله ها را مدام تعویض کنید. در یخچال را باز بگذارید و اجازه دهید فریزر به مدت 10 تا 15 دقیقه خشک شود.. تاکید زیادی روی خشک کردن فریزر می شود چون رطوبت باقی مانده در فریزر دوباره به یخ و برفک تبدیل می شود.

 

از بین بردن برفک یخچال

بعد از پاک کردن برفک یخچال همه چیز را به فریزر برگردانید

همه چیز را دوباره در فریزر قرار دهید و آن را روشن کنید. هر غذایی را که فکر می کنید ذوب شده و به درجه حرارت پایینی رسیده است، به ویژه غذاهایی مانند ماهی را به فریزر برنگردانید.

سخن پایانی

پاک کردن برفک یخچال در نهایت به نگهداری یخچال شما کمک می کند تا کمتر نیاز به تعمیر پیدا کند. اگر این کار را به موقع انجام دهید، مدت بیشتری می توانید از یخچال و فریزر خود استفاده کنید. امیدواریم این راهکارها مشکل فریزر شما را فوراً حل کند. اگر یخچال یا سایر لوازم خانگی شما نیاز به تعمیر دارد، هر چه سریع تر اقدام کنید تا مجبور نشوید هزینه زیادی برای تعویض قطعات یا خرید یخچال نو متحمل شوید. تعمیرات لوازم خانگی خود را به سرویک بسپارید. تکنسین های ماهر از سوی سرویک در زمانی کوتاه به منزل شما اعزام می شوند.

beko

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا