خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

پرستار سالمند ارزان

سالمندی مرحلهٔ حساسی است. سالمندان برای اینکه یک زندگی سالم بدون نگرانی و اضطراب داشته باشند به مراقبت و آرامش نیاز دارند. آگاهی نداشتن از تغییر الگو های رفتاری سالمندان در خانه، منجر به سوء استفاده نزدیکانشان از آن ها می شود.
از این رو این مقاله به مسائلی می پردازد که باعث بهتر شدن زندگی سالمندان می شود و به وظایف پرستار سالمند و راه های پیدا کردن پرستار سالمند ارزان اشاره دارد.

پرستار سالمند ارزان

اهمیت پرستاری از سالمند

تولد، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و سالمندی مراحل زندگی هر فرد را تشکیل می دهند. همهٔ این مراحل مسائل و مشکلات خاص خود را دارند. با عبور از هر سطح، قدرت بدنی و همچنین ثبات ذهنی کاهش می یابد.
با افزایش سن، مشکلات پزشکی مختلفی ازجمله بیماری هایی مانند فشار خون، دیابت، مشکلات نارسایی قلبی، آرتریت، بدخیمی سرطان، درد مفاصل، سل و همچنین عفونت های کلیوی رخ می دهد.

افراد مسن به دلیل اختلافات ملکی و ارث مورد آزار و اذیت اعضای خانواده قرار می گیرند. حتی برخی از آن ها مجبور به فروش وسایل خود می شوند و تا پای مرگ در فقر زندگی می کنند. بسیاری از آن ها از تحقیر شدن توسط عزیزانشان می ترسند.

آن ها آرزوی داشتن زندگی همراه با سلامتی، عزت، استقلال اقتصادی و در نهایت مرگی آرام را دارند. آن ها مشتاق مراقبت، عشق و محبت هستند. درک نیاز ها و نگرانی های سالمندان، سلامت آن ها را تضمین می کند. حمایت عاطفی از سالمندان آن ها را شاد نگه می دارد و همین شادی ایدئال ترین راه برای داشتن یک زندگی سالم است. با این حال برای بسیاری از افراد به دلیل اولویت های کاری، مراقبت و توجه به سالمندان امکان پذیر نیست.

سالمندانی که از چالش های شناختی رنج می برند دچار تغییرات شخصیتی جدی ای می شوند. در این مرحله آن ها نیاز به مراقبت و توجه دارند. هنگامی که آن ها بدون مراقبت رها می شوند، بیشتر آن ها با احساسات شدید افسردگی و بی هدفی مواجه می شوند. حتی برخی از این احساسات به خشونت تبدیل می شوند. صرف نظر از این واقعیت که بسیاری از ما می دانیم که پیری یک پیشرفت طبیعی است و کاستی های خاص خود را دارد، اغلب ما تمایل داریم این موضوع را نادیده بگیریم.

پرستار سالمند ارزان

پرستار سالمند چه وظایفی دارد؟

پرستار سالمند ارزان شخصی است که از سلامت و رفاه فردی سالمند شما مراقبت می کند و در انجام وظایف و فعالیت های روزانه به او کمک می کند. فرد سالخوردهٔ شما ممکن است به دلیل آسیب، بیماری، محدودیت حرکتی، مشکلات حافظه یا شرایط مزمن که انجام کار های روزمره اش را سخت می کند، به مراقب نیاز داشته باشد. اگرچه وظایف پرستاران سالمند ممکن است از هم متفاوت باشد، در ادامه درمورد وظایف یکسان آن ها صحبت می کنیم.

ارزیابی نیاز های پزشکی

بررسی سلامت سالمند یکی از مسئولیت های مهم پرستار سالمند ارزان است. فرد سالخورده ممکن است به ارزیابی سطح درد، برنامه ریزی قرار ملاقات های پزشکی یا مدیریت داروها نیاز داشته باشد. این خوب است که پرستار به طور منظم درمورد سلامتی سالمند با پزشکان و متخصصان صحبت کند.

تهیه کردن برنامهٔ مراقبتی

تهیه یک برنامهٔ مراقبتی که به نیاز ها و اهداف مراقبت از سالمند می پردازد، می‌تواند هنگام شروع سفر مراقبتی مفید باشد. برنامهٔ مراقبتی می تواند به پرستار کمک کند تعیین کند که سالمند به چند ساعت مراقبت روزانه نیاز دارد و آیا برای اطمینان از سلامت و ایمنی او به کمک بیشتری نیاز هست یا خیر.

کمک به رفع نیاز های اساسی

مشکلات حافظه و تحرک می تواند انجام فعالیت های روزمرهٔ زندگی سالمند مانند غذا خوردن، حمام کردن، نظافت و توالت کردن را بدون مراقب دشوار کند. پرستار سالمند می تواند در این موارد یاری رسان باشد.

همراهی سالمند

یکی از ضروری ترین بخش های مراقبت از سالمندان که اغلب نادیده گرفته می شود همراهی است. احساس تنهایی در افراد مسن تر می تواند منجر به عواقب سلامتی جدی از جمله افسردگی شود. وقتی پرستار از یک سالمند مراقبت می کند، فرصت هایی برای تقویت پیوند و ارتباط ایجاد می شود.

کمک در امور خانه داری

با بالا رفتن سن، امور خانه داری می تواند به طور فزاینده ای دشوار شود. افراد مسن ممکن است برای جارو کشیدن، شستن ظروف یا بیرون آوردن زباله ها به کمک نیاز داشته باشند. اگر افراد مسن در خانهٔ خودشان زندگی می کنند، کار های حیاط مانند پارو کردن برف و تمیز کردن روزانه ممکن است برای آن ها بسیار سخت باشد. اینجاست که نقش پرستار سالمند ارزان پررنگ می شود.

پرستار سالمند ارزان

کنترل دارو ها

افراد مسن اغلب چندین داروی تجویزی را برای درمان بیماری های مزمن مصرف می کنند. آن ها ممکن است برای پیگیری لیست دارو های خود، درک تداخلات دارویی و مصرف دوز های تجویز شده در زمان مناسب به کمک نیاز داشته باشند. پرستار سالمند می تواند با نظارت بر دارو ها و ایجاد سیستم های یادآوری، به کاهش خطر اختلاط دارو ها و مشکلات سلامتی مرتبط با آن ها کمک کند.

ارزیابی منظم برنامهٔ مراقبتی

از آنجایی که افراد مسن به ناچار تغییر می کنند، برنامهٔ مراقبتی باید به روز شود. پرستار باید فهرست وظایف مراقبتی خود را به طور منظم مرور کند تا ببیند کدام روش بهتر جواب می دهد، کدام روش کار نمی کند و کدام روش باید تغییر کند. برای بحث درمورد هر گونه تغییر باید با پزشک صحبت شود.

آماده کردن غذا

آماده سازی غذا با افزایش سن می تواند به طور فزاینده ای دشوار شود. اگر فرد سالمند تنها زندگی می کند، ممکن است انرژی یا انگیزه ای برای آشپزی نداشته باشد. در برخی موارد، مشکلات حافظه و تعادل ممکن است آشپزی را ناامن کند. پرستار سالمند می تواند در خرید مواد غذایی، تهیهٔ غذا یا یافتن جایگزین ‌ها کمک کند و مطمئن شود فرد مسن تغذیهٔ مناسبی دارد.

کمک به انتقال و جابجایی

افتادن و سقوط یک خطر بزرگ برای سلامت افراد مسن است. ممکن است فرد مسن در جابجایی مشکل داشته باشد. برای مثال نتواند به تخت برود یا از تخت بلند شود. پرستار سالمند ارزان می‌تواند اقداماتی را برای کمک به جلوگیری از سقوط و افتادن او انجام دهد و به سالمند کمک کند ایمن و راحت بماند.

رانندگی و حمل و نقل

با بالا رفتن سن سالمندان، حمل و نقل عمومی یا رانندگی ممکن است دیگر گزینه ‌های ایمنی نباشند. ممکن است نیاز باشد پرستار سالمند وظیفهٔ حمل و نقل او را به عهده بگیرد و او را برای قرار ملاقات نزد پزشک یا سایر فعالیت ها برساند.

پرستار سالمند ارزان

راه های پیدا کردن پرستار سالمند ارزان

بهترین راه های پیدا کردن پرستار سالمند ارزان شامل موارد زیر می شود:

اینترنت: وبسایت های شغلی

وبسایت های شغلی زیادی هستند که می توانید به کمک آن ها پرستار سالمند موردنظر خود را پیدا کنید. هر یک از این وبسایت ها خدمات مختلف و ساختار قیمت گذاری متفاوتی دارند؛ بنابراین باید مدتی برای یک پرستار مطابق با خواسته های خود جستجو کنید.

همچنین می توانید روی تبلیغات در فیس بوک یا گوگل سرمایه گذاری کنید که تضمین می کنند آگهی های شغلی شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند.

اینترنت: وب سایت و پلتفرم های رسانه های اجتماعی خودتان

اگرچه بیشتر آژانس ها در حال حاضر از سایت های شغلی محبوب استفاده می کنند؛ اما گزینه های دیگری هست که می توانید از آن ها برای کمک به پیدا کردن پرستار برای سالمندتان استفاده کنید. اینترنت جایی است که افراد شروع به جستجوی شغل می کنند؛ بنابراین از همهٔ شبکه های آنلاین خود نهایت استفاده را ببرید.

به یاد داشته باشید، استراتژی آنلاین شما باید متناسب با کانال هایی باشد که مخاطبان هدف شما ترجیح می دهند، نه کانال هایی که با آن ها احساس راحتی می کنید.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی که باید به طور فعال به دنبال پرستار باشید عبارتند از:

  • فیس بوک
  • اینستاگرام
  • توئیتر
  • لینکدین

در حالی که پلتفرم های رسانه ‌های اجتماعی معمولاً هزینهٔ کمی دارند و می توانند حجم بالایی از نامزدها را ارائه دهند، تضمین کیفیت کارمندانی که از طریق اینترنت پیدا می کنید دشوار تر است؛ بنابراین توصیه می شود کمی احتیاط کنید.

گروه ها و رویداد های جامعهٔ محلی

جستجو از طریق گروه ها و رویداد های محلی می تواند بسیار مفید باشد.

با شرکت در رویداد های محلی مانند نمایشگاه ها، آموزش پرستاران اجتماعی، رویداد های اجتماعی مرتبط با مراقبت و نمایشگاه های سلامتی فرصت هایی را برای یافتن و استخدام پرستار ایجاد خواهید کرد.

تابلو های اعلانات

این روش یک کانال «آفلاین» است که اغلب نادیده گرفته می شود. با این حال اگر به خوبی برنامه ریزی و اجرا شود، می تواند راهی مقرون به صرفه و مؤثر برای پیدا کردن پرستار سالمند ارزان باشد. شما باید در نظر بگیرید که از کدام تابلو های اعلانات بیشتر سود می برید و چگونه باید تبلیغات خود را به بهترین نحو برای مخاطبان هدف خود جذاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما ساده و از نظر بصری جذاب هستند و تمام اطلاعات تماس مهم روی آن ها هست.

تابلو های اعلانات را در مکان های مختلفی ازجمله موارد زیر می توانید پیدا کنید:

  • کالج های پرستاری
  • مراکز اجتماعی
  • فروشگاه های مواد غذایی
  • کتابخانه ها
  • مراکز تفریحی / سالن های ورزشی
  • مساجد
  • اتاق های انتظار (برای مثال در مطب پزشکان، دندانپزشکان و مراکز بهداشتی)
  • سالن های زیبایی / آرایشگاه ها
  • کتابفروشی ها
  • رستوران ها

این کانال کم هزینه یک استراتژی عالی و اثبات شده برای بسیاری از مشاغل کوچک، خدمات حرفه ای و کارآفرینان خانگی است.

تبلیغات سنتی

تبلیغات سنتی به رسانه هایی جمعی اطلاق می شود که پیام های تجاری را به مخاطبان انبوه می رساند. تبلیغات سنتی به شما این امکان را می‌دهد که در هر کجا و هر زمانی که می خواهید، ارتباط برقرار کنید و این خبر را که به دنبال پرستار هستید منتشر کنید.

گزینه های استفاده از تبلیغات سنتی برای پیدا کردن پرستار عبارتند از:

  • تبلیغات روزانهٔ روزنامهٔ محلی
  • بروشور
  • تبلیغات مجلات
  • تبلیغات حمایت شده در مشاغل محلی
  • بیلبورد ها
  • تبلیغات رادیویی
  • تبلیغات تلویزیونی

در حالی که این نوع تبلیغات معمولاً هزینهٔ بیشتری دارد و همیشه نمی تواند سرنخ های خاصی را هدف قرار دهد؛ اما طیف وسیعی از روش ها را ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید.

پرستار سالمند ارزان

پرستار سالمند ارزان توسط سرویک

اگر احساس می کنید برای مراقبت از سالمند خود به کمک بیشتری نیاز دارید یا فکر می کنید بودن در خانهٔ سالمندان بیشتر به نفع اوست، با مشاوران این حیطه مشورت کنید تا دربارهٔ کار هایی که می توانید برای کمک به سالمند خود انجام دهید بیشتر شما را راهنمایی کنند.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

پرستار نیمه وقت کودک در تهرانپرستار نیمه وقت سالمند در تهرانپرستار خانم جهت سالمند–پرستار سالمند ارزان–پرستار سالمند شبانه روزینگهداری از سالمند شیفت شب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا