خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

نحوه رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

نحوه رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما مکش ضعیفی دارد و به خوبی آشغال های خانه را جمع نمی کند، معمولاً اولین چیزی که باید بررسی شود، لوله آن است. ممکن است هنگام جارو کردن، به طور تصادفی جارو برقی جسمی را بلعیده باشد یا توده مو لوله جارو برقی را مسدود کرده باشد. در هر صورت، وضعیت جالبی نیست. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه رفع گرفتگی لوله جاروبرقی آَشنا شوید و این مشکل را خودتان در خانه حل کنید.

آنچه در ادامه می خوانید: 

  • عیب یابی لوله جاروبرقی
  • آموزش رفع گرفتگی لوله جاروبرقی
  • توصیه های پیشگیرانه

 

عیب یابی لوله جاروبرقی

اولین قدم این است که با بررسی جاروبرقی مشکل آن را شناسایی کنیم و تشخیص دهیم گرفتگی در کدام قسمت از جاروبرقی وجود دارد. کیسه جاروبرقی را خالی کنید و فیلتر را تمیزکنید. حالا با دقت برس و شلنگ مسدود شده را بررسی کنید. به احتمال زیاد می توانید گرفتگی لوله جاروبرقی را مشاهده کنید. این گرفتگی ممکن است در نقطه اتصال شلنگ جاروبرقی با بدنه آن باشد یا در طول لوله انسداد وجود داشته باشد.

کدام قسمت از جاروبرقی مسدود شده است؟

قبل از انجام هر کاری، ابتدا مطمئن شوید جارو برقی به برق وصل نباشد. لوله جاروبرقی را بررسی کنید. اگر توانستید محل گرفتگی را تشخیص دهید، لوله را از بدنه جاروبرقی جدا کنید. بیشتر شلنگ ها کاملاً از جاروبرقی جدا می شوند. برای شروع، شلنگ را از بقیه دستگاه جدا کنید. برای آزمایش گرفتگی، یک سکه (یا یک چیز مشابه) را در حالی که شلنگ را به حالت ایستاده نگه می دارید، به داخل شلنگ بیندازید. اگر سکه روی زمین افتاد، یعنی شلنگ یا لوله جاروبرقی شما مسدود نیست. جای دیگری از جاروبرقی که معمولا ًدچار گرفتگی می شود، محل اتصال شلنگ و بدنه جاروبرقی است.  با انگشت خود این قسمت را فشار دهید تا گرفتگی را تشخیص دهید.

 

رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

آموزش رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

حالا که محل گرفتگی مشخص شده است، باید آن را رفع کنید. اگر گرفتگی لوله سطحی است، می توانید این کار را با انگشتان خود انجام دهید. بهتر است دستکش بپوشید. گرفتگی نقطه اتصال شلنگ با ته جاروبرقی را می توانید با انگشت برطرف کنید.

اگر گرفتگی لوله جاروبرقی شما عمیق است، بسته به اینکه انسداد در کدام قسمت از جاروبرقی است، به چند ابزار برای رفع گرفتگی نیاز دارید. نگران نباشید. قسمت خوب ماجرا این است که قرار نیست از منزل خازج شوید تا ابزار خاصی بخرید. در عوض، می توانید از وسایل مختلفی که در خانه دارید، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه صدای بلند جاروبرقی را کم کنیم؟

برای رفع گرفتگی لوله جاروبرقی می توانید از هر یک از ابزارهای زیر استفاده کنید:

  • دسته ی جاروهای دستی
  • آویز لباس
  • سیم برق محکم

اگر گرفتگی در نقطه اتصال شلنگ و بدنه دیده می شود، سراغ ابزارهای زیر بروید:

  • پیچ گوشتی
  • قیچی

ترفندهای رفع انسداد لوله جاروبرقی

کافی است لوله را به صورت ایستاده نگه داشته و به آرامی دسته جارو را به داخل آن فشار دهید. سعی کنید لوله جاروبرقی را تا جایی که ممکن است صاف نگه دارید تا ابزارهای کمکی تان به آن آسیبی نزند.

اگر بیرون کشیدن عامل انسداد از سوراخ انتهایی لوله سخت شد، از آویز لباس استفاده کنید. آویز را باز کنید، و از سر قلاب مانند آن کمک بگیرید. با احتیاط این کار را انجام دهید تا شلنگ را سوراخ نکنید.

اگر جاروبرقی با یک شیء بزرگ تر مسدود شده است، از یک پیچ گوشتی برای بیرون کشیدن شی مسدودکننده از دهانه لوله استفاده کنید. با این حال، اگر گرفتگی لوله ناشی از برس کثیف و پر از مو است، به کمک قیچی، توده مو و مواد اضافی را از برس جاروبرقی جدا کنید.

 

رفع گرفتگی لوله جاروبرقی

جاروبرقی را تست کنید

حالا که ترفندها را عملی کردید، آن را روشن کنید و روی فرش یا سرامیک امتحان کنید. ببینید آیا مکش آن به حالت عادی برگشته یا نه.

اگر مشکل همچنان پابرجاست و گرفتگی لوله به قدری حاد است که نمی توانید خودتان با ابزارهای موجود در خانه آن را رفع کنید، وقت آن است که از متخصص تمیرات لوازم خانگی کمک بگیرید. در این صورت جلوی خراب شدن جاروبرقی تان را گرفتید. به هر حال، پرداخت هزینه برای تعمیرات جزیی، منطقی تر از خرید جاروبرقی جدید است!

توصیه های پیشگیرانه

  • با سرویس و نگهداری منظم جاروبرقی می توان از گرفتگی لوله جاروبرقی جلوگیری کرد.
  • بعد از هر بار استفاده از جاروبرقی، فیلتر، کیسه و شلنگ جارو را بررسی کنید. چون مو، اشیای کوچک و حتی گردوغبار لوله جاروبرقی را مسدود می کند.
  • در هنگام خرید جاروبرقی سعی کنید با توجه به بودجه خود، جاروبرقی باکیفیت خریدرای کنید. برخی جاروبرقی ها به این راحتی با آشغال، مو و… مسدود نمی شوند.
  • نگهداری از جاروبرقی و توجه به توصیه های پیشگیرانه، شما را از تعویض زودهنگام جاروبرقی و صرف هزینه های زیاد بی نیاز می کند.

متخصصان تعمیرات لوازم خانگی سرویک آماده تعمیر لوزام خانگی شما هستند. می توانید با مراجعه به سرویک با انواع خدمات آن آشنا شوید تا در صورت نیاز، مشکلتان فوراً برطرف شود. 

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا