خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

بوی بد ماشین لباسشویی

رفع بوی بد ماشین لباسشویی

گاهی متوجه بوی بد ماشین لباسشویی یا بوی بد لباس ها بعد از شست و شو با ماشین لباسشویی شده اید. اگر ماشین لباسشویی شما بوی بدی بدهد، شست و شوی لباس ها هم چنگی به دل نمی زند. بوی نامطبوع لباس یا ماشین برای همه آزاردهنده است. نگران نباشید. این مشکل شایع را با چند ترفند ساده حل می کنیم. دلایل بوی بد ماشین لباسشویی و برخی از روش های سریع و آسان، برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی را در ادامه معرفی می کنیم.

چرا ماشین لباسشویی بوی بدی می دهد؟

شاید این سوال در ابتدا عجیب به نظر برسد. دستگاهی که کارش تمیز کردن لباس است چرا باید بوی بدی بگیرد و لباس های مان را بدبو کند؟ انتظار داریم با باز کردن در ماشین لباسشویی، رایحه ای خوشبو به مشام برسد. متأسفانه، این مشکل بیش از آنچه تصور می کنید، شایع است. آلودگی، کپک، بقایای مواد شوینده و مواد معدنی موجود در آب با گذشت زمان روی سطح دیگ شست و شو و یا لاستیک درب ماشین لباسشویی شما جمع می شوند. رسوب این مواد باعث ایجاد بوی بد و حتی مشمئزکننده می شود.

دلایل بوی بد ماشین لباسشویی

قبل از اینکه سراغ مواد معطر برای از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی بروید، چند مورد احتمالی را بررسی کنید.

پارگی یا فرسودگی لاستیک درب ماشین لباسشویی

دقت کنید که آیا لاستیک دور درب ماشین لباسشویی شما پاره و یا فرسوده شده یا نه. لاستیک دور درب ماشین لباسشویی برای جلوگیری از نشت آب تعبیه شده است. آلودگی، مواد شوینده یا حتی وسایل کوچک لای لاستیک دور درب باقی می مانند. درنهایت بوی نامطبوعی ایجاد می شود. در صورت پارگی لاستیک دور درب، برای تعویض آن اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی

استفاده از مواد شوینده نامناسب

شاید از مواد شوینده و یا نرم کننده ناسازگار با ماشین استفاده می کنید. امروزه بیشتر افراد به جای پودر ماشین لباسشویی، از مایع استفاده می کنند. مایع ماشین لباسشویی علاوه بر اینکه به بافت لباس آسیب نمی زند، کارکرد ماشین را هم تضعیف نمی کند. اگر پودر ماشین به خوبی با آب شسته نشود، بقایای پودر سبب می شود لباس و ماشین بوی بدی بگیرند.

 بوی بد ماشین لباسشویی

 

چگونه بوی بد ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

برای رفع بوی ماشین لباسشویی خود لازم نیست راه دوری بروید. کافیست سری به مواد در دسترس در آشپزخانه خود بزنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول: استفاده از جوش شیرین

شاید در ابتدا تمایل داشته باشید از سفید کننده استفاده کنید. اما به شما پیشنهاد می کنیم از مواد ملایم و طبیعی استفاده کنید. چون قرار نیست با رفع بوی نامطبوع، دستگاه شما آسیب ببیند. یک چهارم لیوان جوش شیرین را با یک چهارم لیوان آب مخلوط کنید. محلول را در جاپودری ماشین لباسشویی خود بریزید.

مرحله دوم: از سرکه استفاده کنید

دو فنجان سرکه سفید درون دیگ شست و شو بریزید. سپس بدون اینکه لباسی در ماشین باشد، آن را با تنظیمات درجه حرارات بالا روشن کنید. جوش شیرین و سرکه، باقی مانده مواد شوینده و کپک را نابود و بوی نامطبوع را خنثی می کنند.  

مرحله سوم: از اسفنج کمک بگیرید

اگر هنوز هم جرم و رسوب در لاستیک دور درب ماشین لباسشویی دیده می شود، با اسفنج و مخلوط آب و سرکه دست به کار شوید.  لکه های سرسخت را با این ترکیب از بین ببرید.  

در صورت تمایل می توانید این روش سه مرحله ای را هر ماه، یک بار تکرار کنید. چون نکته کلیدی، تداوم در تکرار آن به صورت منظم است. با این عمل پیشگیرانه، دوباره با بوی ناخوشایند ماشین لباسشویی مواجه نمی شوید.  

راه های جلوگیری از ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی

حالا که بوی بد را رفع کردید، حتما می خواهید تداوم داشته باشد. چند راهکار ساده را در ادامه به شما معرفی می کنیم.

 بوی بد ماشین لباسشویی

 

خشک کردن 

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را بعد از اتمام کار ماشین، با دستمال تمیز خشک کنید. اگر دیگ شست و شو را خشک کنید که به شدت محکم کاری کرده اید. با این کار رطوبت و کپک را به طور کامل از بین می برید.

باز گذاشتن در 

به هر حال رطوبت منشا کپک و بوی نامطبوع در ماشین لباسشویی است. هر وقت ماشین لباسشویی خاموش است، درِ آن را باز بگذارید. جریان هوا داخل ماشین را خشک می کند.

تمیز کردن بدنه 

شاید وقت کافی نداشته باشید، اما این راهکارها نتیجه شگفت انگیزی به شما می دهد. با تمیز کردن قسمت بیرونی ماشین لباسشویی از ورود گرد و غبار و آلودگی به داخل ماشین جلوگیری می کنید. اگر فرصت کافی برای انجام این کارها ندارید، می توانید همه این امور را به افراد حرفه ای در نظافت منزل واگذار کنید.

تمیز کردن فیلتر تخلیه 

در آخر، حتماً فیلتر تخلیه ماشین را هر چند وقت یک بار تخلیه و تمیز کنید. فیلتر تخلیه کثیف کارکرد ماشین لباسشویی را ضعیف کرده و باعث می شود لباس ها به خوبی شسته نشوند.

اگر وقت کافی برای انجام نظافت منزل ندارید. همچنان می خواهید از بوی بد ماشین لباسشویی خلاص شوید، می توانید از خدمات متنوع سایت سرویک استفاده کنید.

source:

usatoday

mollymaid

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا