خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

نحوه تمیز کردن مایکروویو با سریع ترین روش ها

ترفندهای خانگی تمیز کردن مایکروویو

مایکروویو از جمله وسایل برقی است که وارد فضای آشپزخانه ها شده تا روند کارهای خانه را تندتر کند. این وسیله برقی به مرور زمان با افزایش مشغله های زندگی تبدیل به یکی از وسایل ضروری آشپزخانه ها شده است. یکی از راه های آسانی که به افزایش عمر مفید وسایل برقی خانگی از جمله مایکروویو کمک می کند این است که به صورت مرتب آن را تمیز کنیم.
حتما زمانی که غذایی را داخل مایکروویو قرار می دهید تا گرم شود، حسابی دقت می کنید تا محتویات ظرف داخل مایکروویو نریزد. اما گاهی عجله موجب کثیف شدن مایکروویو می شود. استفاده مداوم از آن باعث می شود سس، چربی و خرده ریز غذا به دیواره های داخلی آن بچسبد. در این حالت برای پاک کردن آن باید سراغ روش های سریع و بی دردسر تمیز کردن مایکروویو رفت. اگر مایکروویو آشپزخانه شما به تمیزکاری حسابی نیاز دارد، در ادامه با ما همراه باشید تا با چند ترفند ساده، برای تمیز و ضدعفونی کردن آن آشنا شوید.

تمیز کردن مایکروویو با سرکه

برای تمیز کردن مایکروویو با سرکه می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
1. محلولی با دو لیوان آب و دو قاشق غذاخوری سرکه تهیه کنید و در ظرف کاسه ای، که مناسب مایکروویو است، بریزید. لازم نیست در ظرف را ببندید.
برای اینکه بوی سرکه کمتر شود، می توانید چند قطره روغن به آن اضافه کنید.
2. مایکرویو را به مدت پنج دقیقه در درجه حرارت بالا روشن نگه دارید. فضای داخل مایکروویو کاملا پر از بخار می شود تا 15 دقیقه بعد نیز در آن را باز نکنید تا مطمئن شوید که جرم و لایه های چربی کاملا نرم شده و به راحتی از دیواره مایکروویو جدا می شود.
3. صفحه چرخان را برداشته و با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید. فضای داخلی و خارجی مایکروویو را با دستمال کاغذی یا یک پارچه پاک کنید. مراقب باشید تا مایعات وارد منافذ مایکروویو نشوند. در صورت باقی ماندن لکه ها، از اسفنج آغشته به محلول آب و سرکه استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن مایکروویو با سریع ترین روش ها

 جوش شیرین؛ بوگیر طبیعی برای مایکروویو

کاربردهای شگفت انگیز جوش شیرین بر کسی پوشیده نیست. جوش شیرین در از بین بردن بوی بد کاربرد بسیار زیادی دارد، در واقع یک بوگیر طبیعی است. معمولا مایکروویو به خاطر سوختن غذا یا ماندن بوی غذا در آن، بوی ناخوشایندی می گیرد. مقداری از جوش شیرین را در ظرفی از آب هم بزنید و محلول را داخل مایکروویو قرار داده و مایکروویو را به مدت 3 تا 5 دقیقه آن را گرم نگه دارید. جوش شیرین با گرم شدن آب، بوها را جذب کرده و بوی نامطلوب از بین خواهد رفت. بخار حاصل از آن نیز مایکروویو را ضدعفونی و تمیز می کند. کاسه به اندازه کافی داغ شده، پس با دستکش فر بردارید. با استفاده از آب و جوش شیرین حالت خمیری ایجاد کنید و لکه ها را با استفاده از این خمیر پاک کنید.

نحوه تمیز کردن مایکروویو با سریع ترین روش ها
به نکته ای که در ادامه به آن اشاره می کنیم، توجه کنید تا مشکلاتی مانند ترکیدن کاسه داخل مایکرویو به خاطر بیش از حد گرم شدن آن اتفاق نیفتد. کافیست یک سیخ یا قاشق چوبی داخل محلول قرار دهید. از قرار دادن سیخ یا قاشق فلزی در کاسه خودداری کنید زیرا باعث گرم شدن بیش از حد و سوزاندن مایکروویو می شود.

بیشتر بخوانید: کاربرد هیدروژن پراکسید چیست؟

تمیز کردن مایکروویو با لیمو

فقط کافیست یک عدد لیمو را تا آن جا که می توانید فشار دهید و عصاره آن را داخل ظرفی از آب بریزید. خود لیمو را هم داخل کاسه بیندازید. ظرف را داخل مایکروویو بگذارید و آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه روشن کنید. بعد از خاموش شدن مایکروویو 5 دقیقه صبر کنید و سپس در آن را باز کنید و تمام سطوح داخلی آن را به خوبی پاک کنید.
استفاده از مایع ظرف شویی برای تمیز کردن مایکروویو
علاوه بر مواد طبیعی که به آن ها اشاره کردیم شما می توانید با مقداری مایع ظرفشویی هم مایکروویو را تمیز کنید. مراحل کوتاه زیر را دنبال کنید تا به راحتی مایکروویو خود را از چربی و … پاک شود:

نحوه تمیز کردن مایکروویو با سریع ترین روش ها
• صفحه مایکروویو و حلقه چرخان را بردارید.
• یک کاسه را با آب گرم پر کنید.
• چند قطره مایع شستشو اضافه کرده تا کف ایجاد شود.
• یک اسفنج را به محلول شستشوی آب آغشته کرده و از آن برای تمیز کردن فضای داخلی و خارجی مایکروویو استفاده کنید

پاک کردن لکه های مایکروویو با لاک پاک کن

برخی لکه ها خیلی قدیمی هستند و یه راحتی پاک نمی شوند،. اگر مایکروویو قدیمی دارید، احتمالاً لکه های زردی بعد از سال ها استفاده به وجود آمده است. یک پنبه را به پاک کننده لاک ناخن آغشته کنید و روی لکه های زرد بمالید. برای از بین بردن بوی شدید استون، مایکروویو را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

برای نگهداری بهتر از وسایل خانگی از جمله وسایل برقی باید به صورت مرتب آن را تمیز کرد تا بتوانیم زمان زیادی از آن ها استفاده کنیم و مجبور به تعمیر یا تعویض آن ها نشویم. در واقع یا رعایت چند نکته ساده از پرداخت بسیاری از هزینه ها معاف خواهیم شد.
اگر وسایل خانگی تان به خاطر استفاده مداوم مستهلک شدند، نگران نباشید با سرویس و تعمیر آن ها باز هم می توانید از آن ها استفاده کنید. اگر برای تعمیر لوازم خانگی دچار مشکل شدید، با نصب اپلیکیشن سرویک و تنها با چند کلیک از خدمات ما در حوزه تعمیرات لوازم خانگی در زمانی کوتاه بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا