خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

ویزیت متخصص ارتوپد در منزل

یکی از بیماری های رایج بین افراد بیماری های اسکلتی عضلانی است. بیماری اسکلتی عضلانی همان طور که از اسمش پیداست عضلات و استخوان های افراد را درگیر می کند. در این زمان بهترین راهکار برای درمان بیماری بهره مندی از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل است. برای این که با دکتر ارتوپد و بیماری های اسکلتی و عضلانی بیشتر و بهتر آشنا شوید، این مقاله را تا آخر مطالعه بفرمایید. ما در این مقاله مورد تمامی نکاتی که لازم است در این زمینه بدانید توضیح داده ایم.

متخصص ارتوپد چه کسی است؟

متخصص ارتوپد کسی است که به درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی شما کمک می کند. افرادی که در قسمت های استخوان ها، ماهیچه ها، رباط ها و تاندون ها، مفاصل و اعصاب خود احساس درد و بیماری دارند، می توانند با مراجعه به یک متخصص ارتوپد آن را درمان کنند.

متخصص ارتوپد چه کسی است؟

متخصصان ارتوپد چه کار هایی برای بیمار انجام می دهند؟

متخصصان ارتوپد که گاهی اوقات به آن ها پزشکان ارتوپد نیز گفته می شود، روی درمان بیماری های اسکلتی و عضلانی تمرکز دارند. ویزیت متخصص ارتوپد در منزل به شما کمک می کند تا:

  1. بیماری اسکلتی یا عضلانی خود را تشخیص دهید و راه درمان آن را پیدا کنید.
  2. متخصص ارتوپد می تواند برنامه های توانبخشی برای بیمار تهیه کند. این برنامه ها معمولا حرکاتی هستند که کمک می کنند بیمار قدرت، توانایی حرکت و انعطاف پذیری را پس از جراحی یا جراحت های مختلف به دست بیاورد.
  3. متخصص ارتوپد همچنین می تواند برنامه های منظمی ایجاد کند که از آسیب بیماری های مزمن مانند آرتریت جلوگیری و از بدتر شدن شرایط آن ها پیشگیری کند.

تمامی پزشکان ارتوپد درمورد تمام بخش های سیستم اسکلتی و عضلانی اطلاعات کافی دارند و می توانند بیماران خود را درمان کنند. به همین دلیل برای ویزیت متخصص ارتوپد در منزل لازم نیست که نگرانی داشته باشید. اما خوب است بدانید که برخی از ارتوپد ها هستند که اطلاعات بیشتری در برخی زمینه ها دارند که به اصطلاح به آن ها فوق تخصص ارتوپد گفته می شود. کسی که مدرک فوق تخصص ارتوپد دارد، می تواند در یکی از زمینه های زیر مشغول به کار باشد:

  1. ستون فقرات
  2. ران و زانو
  3. دست
  4. شانه و آرنج
  5. پا و مچ پا
  6. پزشکی ورزشی
  7. جراحی تروما

پزشکان ارتوپد چه بیماری هایی را درمان می کنند؟

پزشکان ارتوپد چه بیماری هایی را درمان می کنند؟

یکی از سوالاتی که قبل از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل برای افراد پیش می آید این است که او چه بیماری هایی را می تواند درمان کند. به طور کلی یک متخصص ارتوپد توانایی درمان تمامی بیماری های مرتبط با عضله و استخوان را دارد. اما رایج ترین بیماری هایی که پزشک ارتوپد آن ها را درمان می کند، شامل موارد زیر می شوند :

  1. شکستگی های استخوان
  2. کشش های عضلانی
  3. درد مفاصل یا کمر
  4. آرتروز
  5. سندرم تونیل کارپال
  6. آسیب های تاندون ها یا رباط ها مانند رگ به رگ شدن
  7. تاندونیت و پارگی های ACL
  8. ناهنجاری های اندام مانند پا چنبری و پاشنه با
  9. سرطان استخوان

دکتر ارتوپد چه راه هایی را برای درمان بیماران امتحان می کند؟

بعد از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل ممکن است که دکتر روش های مختلفی را برای درمان بیمارانش امتحان کند. برخی از این روش ها عبارت اند از:

  1. درمان هایی که به جراحی نیاز ندارند

به روش درمانی بدون جراحی، روش درمانی محافظه کارانه نیز می گویند؛ زیرا بیشتر پزشکان ارتوپد سعی می کنند تا حد امکان بیماران خود را جراحی نکنند. برخی از راه های درمان بدون جراحی از این قبیل اند:

  1. حرکات تمرینی:

اولین راه درمانی که پزشک ارتوپد امتحان می کند، تمرینات کششی است. دکتر نوع تمرینات کششی را با توجه به مشکل بیمار، تعیین می کند. دکتر به کمک این تمرین ها سعی می کند تا قدرت، انعطاف پذیری و دامنه حرکتی را که بیمار قبل از بیماری داشته است، برگرداند. این تمرینات معمولا روی یک عضو خاص تمرکز دارند.

  1. بی حرکتی:

گاهی اوقات جلوگیری از فشار آوردن بر یک ناحیه خاص می تواند به بهبود آن کمک کند. پزشک ارتوپد برای انجام این روش درمانی معمولا از تکنیک های بدون حرکت مانند بریس، آتل و گچ استفاده می کند.

  1. دارو:

بعد از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل ممکن است که دکتر راه درمانی با دارو را برای بیمار انتخاب کند. در این روش معمولا دکتر دارو های خاصی را برای کمک به تسکین علائم بیمار مانند درد و تورم تجویز می کند. برای مثال دارو های بدون نسخه ایبوپروفن و آسپرین برخی از این دارو ها. همچنین برخی از دارو های تجویز شده نیز دارو های خاصی هستند که تنها با صلاح دید دکتر به بیمار داده می شوند. مانند دارو های کورتیکواستروئید و دارو های ضد التهابی.

  1. تغییر سبک زندگی:

با ویزیت متخصص ارتوپد در منزل به طور مداوم ممکن است که دکتر شیوه درمانی تغییر سبک زندگی بیمار را برای بهبود او در نظر بگیرد. در این راه، دکتر با تغییراتی در سبک زندگی بیمار به او کمک می کند تا بیماری هایش را درمان کند. برای مثال در این روش ممکن است که دکتر فعالیت های بدنی مختلفی را به بیمار توصیه کند. همچنین دکتر می تواند رژیم غذایی خاصی را برای بیمار تجویز کند و فرد را از انجام ورزش هایی که می توانند بیماری را تشدید کنند، منع کند.

  1. درمان هایی که به جراحی نیاز دارند

اگر بعد از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل، دکتر تشخیص دهد که وضعیت بیماری خیلی وخیم است و یا این که اصلا نمی توان با درمان های بدون جراحی در وضعیت بیمار بهبودی ایجاد کرد، تصمیمی که دکتر برای درمان بیمار خواهد گرفت، استفاده از درمان به کمک جراحی خواهد بود. برخی از روش های درمانی جراحی شامل موارد زیر می شوند:

  1. تعویض مفصل:

جراحی تعویض مفصل به جراحی ای گفته می شود که در آن قسمت هایی از مفصل که آسیب های شدید دیده اند و قابل درمان نیستند، با یک مفصل دیگر جایگزین می شوند. برخی از جراحی های مفصل شامل جراحی های تعویض زانو و جراحی تعویض مفصل ران می شوند.

  1. تثبیت داخلی:

یکی از روش هایی که بعد از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل ممکن است انتخاب شود، جراحی تثبیت داخلی است. در این نوع جراحی، متخصص ارتوپد سخت افزار های مختلفی را مانند پین ها، پیچ ها، صفحات و یا میله هایی برای کمک به نگه داشتن استخوان های شکسته در زمان بهبودی در بدن بیمار قرار می دهد.

  1. به هم جوش دادن:

در این شیوه درمانی از مواد پیوند استخوان به همراه نوعی تثبیت داخلی برای وصل کردن دو استخوان به یکدیگر استفاده می کنند. اگر عمل موفقیت آمیز باشد، کمی طول می کشد تا دو استخوان به هم جوش داده به یک استخوان واحد تبدیل شوند. از این شیوه معمولا برای جراحی گردن و ستون فقرات استفاده می کنند.

  1. استئوتومی:

یک روش درمانی دیگر که وقتی ویزیت متخصص در منزل صورت می گیرد، انتخاب می شود عمل استئوتومی است. در این شیوه قسمتی از استخوان بریده و سپس جا به جا می شود. در بیشتر موارد از این نوع جراحی برای درمان بیماری آرتروز استفاده می کنند.

  1. ترمیم بافت نرم:

از جراحی بافت نرم معمولا برای درمان و ترمیم ماهیچه ها، رباط ها یا تاندون هایی که به شدت آسیب دیده اند استفاده می شود.

  1. جراحی رهاسازی:

این نوع جراحی بیشتر برای درمان سندرم تونل کارپال انجام می شود. در این شیوه درمانی با کاهش فشار روی عصب مدیان، علائم درد تسکین می یابد.

زمان مناسب مراجعه به دکتر ارتوپد

چه زمانی لازم است که به دکتر ارتوپد مراجعه کنیم؟

مراجعه سریع و به موقع به دکتر به خصوص دکتر های ارتوپد می تواند تاثیر مثبت بسیار زیادی روی روند درمانی داشته باشد. حتی اگر توان رفتن به دکتر را ندارید، می توانید با ویزیت متخصص ارتوپد در منزل وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید. در صورتی که علائم زیرا را دارید برای مراجعه به دکتر ارتوپد درنگ نکنید:

  1. در صورتی که درد یا تورم در استخوان، مفصل یا عضله ای به طور مداوم رخ می دهد و درمان های خانگی تاثیری ندارند.
  2. اگر متوجه شده اید که امکان تحرک یا دامنه حرکتی یک مفصل مانند زانو، آرنج یا شانه به شدت کاهش یافته است.
  3. در انجام فعالیت های روزانه به دلیل درد های عضلانی و اسکلتی با مشکلاتی رو به رو هستید.
  4. علائم وابسته به عصب، مانند بی حسی یا حس سوزن سوزن شدن مداوم به خصوص در بازو ها و پا ها در خود مشاهده کرده اید.
  5. آسیب هایی به استخوان یا مفاصل وارد شده است که نیاز به توجه متخصص دارند.

چگونه یک پزشک ارتوپد خوب پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن ویزیت متخصص ارتوپد در منزل می توانید راه های مختلفی را امتحان کنید. به برخی از این راه ها در ادامه اشاره می کنیم:

  1. کمک گرفتن از پزشک شخصی:

شما می توانید برای پیدا کردن ارتوپد از پزشکی که می شناسید و همیشه برای درمان بیماری های مختلف خود به او مراجعه می کنید، کمک بگیرید. پزشکان معمولا می توانند جراحان ارتوپد خوبی را به شما معرفی کنند و شما را به آن ها ارجاع دهند.

  1. کمک گرفتن از آشنایان:

یکی از راه های پیدا کردن ویزیت متخصص ارتوپد در منزل کمک گرفتن از آشنایان است. اگر آشنایان یا دوستان شما سابقه بیماری های عضلانی و اسکلتی را داشته اند به احتمال خیلی زیاد برای درمان آن به پزشک ارتوپد مراجعه کرده اند. شما می توانید با پرسیدن آدرس پزشکی که برای درمان به او مراجعه کرده اند، یکی از بهترین ها را برای خود پیدا کنید.

  1. جست و جو در اینترنت:

اینترنت بی انتهاست و می توانید در آن هر کاری را از جمله نوبت ویزیت متخصص ارتوپد در منزل انجام دهید. شما می توانید با کمی جست و جو و خواندن نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف اطلاعاتی در این باره بدست بیاورید. همچنین بسیاری از سایت ها و اپلیکشن ها هستند که می توانند به پیدا کردن یک پزشک خوب به شما کمک کنند.

ویزیت متخصص ارتوپد در منزل توسط سرویک

ویزیت متخصص ارتوپد در منزل توسط سرویک

متخصصان ارتوپد می توانند عواملی را که توانسته اند بر استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل شما تاثیر بگذارند، تشخیص دهند و درمان کنند. شیوه درمانی تمامی ارتوپد ها در ابتدا به شیوه محافظه کارانه یا همان بدون عمل جراحی است که در آن از راه های مختلفی مانند ورزش کردن، تجویز دارو های مختلف و … استفاده می کنند. در صورتی که این روش ها نتیجه ای نداشته باشند، پزشک از روش های عمل جراحی مانند تعویض کامل زانو استفاده می کند.

پزشکان ارتوپد توانایی درمان بسیاری از بیماری ها را از جمله شکستگی استخوان، آرتروز، درد کمر یا مفاصل و بسیاری از بیماری های دیگر دارند. همچنین در صورتی که مشکل بسیار شدید باشد و نتوانید به خاطر آن از جای خود حرکت کنید، می توانید از ویزیت متخصص ارتوپد در منزل استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر شما با دکتر ارتوپد ما در این مقاله به تمامی نکات موجود در این زمینه اشاره کردیم و در رابطه با آن ها توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا