خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل

یکی از دارو هایی که برای کاهش درد ناشی از بیماری های اسکلتی و عضلانی استفاده می شود، پیروکسیکام نام دارد. تزریق آن معمولا به خواست پزشک انجام شده و بدون اجازه او نمی توانید این دارو را مصرف کنید. کاربرد های پیروکسیکام بسیار گسترده است و افراد زیادی از آن استفاده کرده اند. از آن جایی که ممکن است این افراد اطلاعات کافی درباره دارو نداشته باشند، در ادامه مطلب قصد داریم درباره کاربرد ها، نحوه مصرف، فواید و ضرر های این دارو صحبت کنیم تا در صورت نیاز با اطلاعات کافی و مناسب به تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل یا بیمارستان بپردازید.

پیروکسیکام چیست؟

پیروکسیکام چیست؟

به احتمال زیاد، همه شما نام پیروکسیکام را شنیده اید. این دارو ترکیبات ضد التهابی و غیر استروئیدی دارد که علاوه بر کاهش درد و تب، ترکیبات التهابی را که در بدن انسان تولید می شود نیز از بین خواهد برد. نحوه کار آن نیز بسیار ساده است. هورمون پروستاگلاندین که بدن را ملتهب می سازد، حذف می کند و به کمک بیمار می آید. نام تجاری پیروکسیکام، فلدن است و در صورتی که با دارو ها یا گیاهان دیگر تداخل داشته باشد، ممکن است موجب عملکرد ضعیف یا مضر دارو شود. در نتیجه قبل از تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل با پزشک خود مشورت کنید تا مشکل جدی برایتان پیش نیاید.

کاربردهای آمپول پیروکسیکام

اغلب دیده شده است که آمپول پیروکسیکام را برای درمان علائم بیماری آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت، تجویز می کنند. علائمی مانند سفت شدن مفاصل، تورم و درد ناشی از آرتریت با تزریق پیروکسیکام درمان می شوند. گاهی اوقات از آن برای درمان آرتریت نقرسی نیز استفاده می شود. آرتریت نقرسی باعث تجمع برخی ترکیبات در مفاصل بدن شما می شود که درد و تورم ایجاد می کند. در این وضعیت نیز تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل یا بیمارستان، موثر واقع می شود.

همچنین این دارو برای درمان اسپوندیلیت آنکیلوزان (Ankylosing spondylitis) نیز تجویر می شود و برای کاهش درد دوران قاعدگی، رفع علائم سرما خوردگی، درد های عضلانی و درد پس از زایمان تجویز می شود. قبل از استفاده بیماری های زمینه ای خود را به پزشک اطلاع دهید و تمام مشکلات قلبی و غیره را در اختیار او قرار دهید تا پس از مصرف، شاهد علائم خطرناکی نباشید. در ادامه مطلب چند مورد از مصارف این دارو را برایتان به طور دقیق تر بررسی خواهیم کرد.

تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل

  • آمپول پیروکسیکام برای قاعدگی

برای بررسی دقیق این سوال لازم است به یک آزمایش موثر در این زمینه اشاره کنیم. در سال های گذشته یک آزمایش کارآمد بر روی ۳۶ نفر با ۴۳۲ سیکل قائدگی مختلف انجام شد. برای بررسی نتیجه در دو روز اول پیروکسیکام با دوز 40 میلی گرم و در روز های بعدی با دوز 20 میلی گرم به افراد تزریق شد. در نهایت با بررسی تمام خانم ها، به این نتیجه رسیدند که پیروکسیکام با خاصیت ضد درد و التهابی که دارد، درد دوران قائدگی را تا حدود ۸۰ درصد کاهش می دهد و هیچ عوارض جانبی ای گزارش نشده است. به همین دلیل است که در دوران قاعدگی در صورتی که درد بسیار زیادی داشتید، تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل یا بیمارستان تحت نظر پزشک متخصص انجام خواهد شد تا علاوه بر کاهش درد، التهاب را نیز از بین ببرد.

  • آمپول پیروکسیکام برای سرماخوردگی

 همان طور که ذکر کردیم، آمپول پیروکسیکام قادر به کاهش درد و التهاب بدن شماست. در نتیجه می تواند در از بین بردن علائم سرماخوردگی مانند سر درد، بدن درد و علائم دیگر بسیار مفید باشد. اگر می خواهید آمپول را در منزل تزریق کنید لازم است از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید و کادر مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل انجام شود. همچنین پزشکان ما در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی، از شما مراقبت می کند و اگر مشکل جدی باشد، فورا اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

  • آمپول پیروکسیکام برای بیماران قلبی

 تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل یا بیمارستان، ممکن است موجب حمله یا سکته قلبی شود. به همین دلیل اگر مشکل قلبی دارید، به تازگی سکته قلبی را تجربه کرده اید، جراحی عروق کرونری انجام داده اید یا حتی اگر کلسترول بالا، دیابت و فشار خون دارید، قبل از تزریق پیروکسیکام، حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید و جان خود را به خطر نیندازید‌.

همچنین اگر نزدیکانی دارید که مشکل قلبی دارند، آن ها را از تزریق پیروکسیکام منع کنید و در صورت بروز عوارضی مانند درد در قفسه سینه، تنگی نفس، ضعف در یک قسمت مشخص یا یک طرف بدن و گفتن کلمات نامفهوم و غیر قابل فهم، هرچه سریع تر با اورژانس تماس بگیرید و به پزشک مخصوص بیمار نیز اطلاع دهید. فراموش نکنید که توضیحات کامل را به پزشکان ارائه دهید تا مشکل را هر چه سریع تر برطرف کنند.

عوارض آمپول پیروکسیکام

عوارض آمپول پیروکسیکام چیست؟

مصرف هر دارویی عوارض جانبی مختص به خود را دارد. تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل نیز بی ضرر نیست و با عوارض جانبی زیر همراه خواهد بود:

  • یبوست
  • اسهال
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • سردرد
  • شنیدن صدای زنگ در گوش
  • تپش سریع قلب
  • به وجود آمدن تغییرات در عملکرد گلبول های قرمز خون
  • تاری دید
  • سوء هاضمه
  • احساس بیماری

گاهی اوقات نیز ممکن است علائم حاد تر از موارد بالا خود را نشان دهند. به عنوان مثال:

  • خونریزی روده یا معده
  • افزایش خطر سکته مغزی
  • افزایش خطر حمله قلبی

به طور کلی تمام علائم به موارد بالا محدود نمی شوند؛ زیرا بدن انسان ها با یگدیگر متفاوت است و نحوه پاسخ دهی هر فرد به دارو ها نیز متفاوت است. در صورت مشاهده هرگونه علائم جدید و آزار دهنده، هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا اتفاق ناگواری برایتان رخ ندهد و حالتان وخیم تر نشود.

تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل

سوال های شما درباره تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل یا بیمارستان

  • آیا پیروکسیکام وزن شما را بالا می برد؟ بله! افزایش وزن نیز جزء عوارض جانبی این دارو به شمار می رود. این افزایش وزن می تواند موقتی باشد. اما در صورت تجربه چنین چیزی، حتما به پزشک خود اطلاع دهید و او را در جریان بگذارید.
  • مصرف چه میزانی از پیروکسیکام برای انسان ها مجاز است؟ اغلب پیروکسیکام را با توجه به میزان درد، بیماری و سایر موارد این چنینی تجویز می کنند‌. یعنی میزان مشخصی ندارند و مقدار دوز یا فواصل تزریق آن، به طور کامل به نظر پزشکتان بستگی دارد.
  • آیا پیروکسیکام یک ماده مخدر است؟ برای تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل یا بیمارستان، باید بدانید که این ماده یک مسکن غیر مخدر است که برای درد های متوسط تا زیاد تزریق می شود. معمولا از آن برای کاهش درد های اسکلتی و عضلانی استفاده می کنند. بهترین مسکن ها برای چنین درد هایی مواد افیونی هستند، اما از آن جایی که موجب اعتیاد افراد می شوند، پزشکان دارو هایی مانند پیروکسیکام را در نظر می گیرند تا برای بیماران مشکل خاصی به وجود نیاید.
  • مصرف پیروکسیکام و ناپروکسن با یکدیگر اختلال ایجاد می کنند؟ این دو دارو با یکدیگر تداخل دارند و مصرفشان ممکن است موجب کبودی یا خونریزی گردد. در نتیجه به هیچ عنوان این دو را با یکدیگر استفاده نکنید و اگر یکی از آن ها را مصرف می کنید، به پزشک خود برای تجویز دارو های بعدی اطلاع دهید تا عوارض غیر قابل جبرانی پیش نیاید.
  • چند روز طول می کشد تا پیروکسیکام اثر خود را بر روی بدن بگذارد؟ از آن جایی که بدن افراد مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، این میزان می تواند کمتر یا بیشتر شود. اما به طور کلی یک هفته زمان لازم است تا به طور کامل شاهد اثرات تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل باشید. این دارو برخی از علائم را بهبود می بخشد و درد ها را تسکین می دهد؛ اما به هیچ عنوان موجب از بین رفتن تمام علائم و درد ها نخواهد شد.

تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل

  • آیا پیروکسیکام موجب تشنج می شود؟ در شرایط بسیار نادری ممکن است پیروکسیکام موجب تشنج شود و این اتفاق جزء عوارض بسیار کمیاب و نادر تزریق این دارو است. به هر حال در صورت بروز چنین مشکلی، سریعا با اورژانس تماس بگیرید و این مشکل را با پزشک خود در میان بگذارید. اگر از خدمات تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل استفاده کنید، پزشکان ما تمام احتمالات را برایتان بررسی می کنند و جلوی خطرات احتمالی را می گیرند.
  • تفاوت پیروکسیکام با ایبوپروفن چیست؟ طبق تحقیقات اخیر، این دو دارو خاصیت یکسانی دارند و به یک اندازه درد را از بین می برند. معمولا عوارض جانبی آن ها نیز یکسان است و تفاوت بزرگی ندارند. اما ایبوپروفن باید در دوز های مختلف در روز مصرف گردد تا تاثیر یک دوز در روز پیروکسیکام را بگذارد. به طور کلی با صلاحدید پزشک خود، یکی از دو مورد بالا را برای تسکین درد های خود انتخاب کنید و فراموش نکنید که هر دو دارو باید تحت نظر پزشک مصرف شوند.
  • چه کسانی نباید از پیروکسیکام استفاده کنند؟ معمولا افرادی که سنشان بالای ۶۵ سال یا کمتر از ۱۸ سال است، نباید از این ماده استفاده کنند. همچنین کسانی که عمل عروق کرونری انجام داده اند، دارو های خاصی مصرف می کنند یا هر گونه مشکل قلبی دارند نیز نباید تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل را انجام دهند؛ زیرا عوارض این دارو بر روی افراد ذکر شده شدید تر خود را نشان می دهد و ممکن است آسیب های جدی تری را در پی داشته باشد.
  • آیا پیروکسیکام موجب خواب آلودگی می شود؟ خیر! خواب آلودگی جزو عوارض پیروکسیکام نیست. برای آگاهی از عوارض این ماده به ابتدای مطلب مراجعه کنید.
  • آمپول پروکسیکام عضلانی است یا وریدی؟این آمپول عضلانی است و به عضله بدن تزریق می شود. تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل معمولا در قسمت یک چهارم فوقانی و خارجی باسن انجام می شود. توجه کنید که به هیچ وجه این آمپول را به صورت وریدی تزریق نکنید.
  • قیمت آمپول پروکسیکام چقدر است؟قیمت آمپول پیروکسیکام به نوع شرکت سازنده و نام تجاری آن بستگی دارد. در حال حاضر آمپول پیروکسیکام با نام تجاری روکامیکس به فروش می رسد. در هر بسته این محصول 10 عدد آمپول پیروکسیکام وجود دارد و قیمت آن 220000 ریال است. نام شرکت سازنده این دارو، داروسازی کاسپین تامین است. این دارو با نام های تجاری دیگر مانند لوپیروکس، آلپکس، روماکام، روکسیکام و پیروکسیکم به فروش می رسد.

تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل توسط سرویک

پیروکسیکام یک مسکن غیر مخدر است که برای درد های عضلانی و اسکلتی از جانب پزشک تجویز می شود. ممکن است عوارض جانبی خاصی بر روی بدن افراد مختلف نشان دهد که اگر تحت نظر پزشک مصرف کنید، جای نگرانی نیست. اما به طور کلی در صورت مشاهده مشکل خاصی، با اورژانس تماس بگیرید و به پزشک خود اطلاع دهید. تزریق پیروکسیکام می تواند در منزل یا بیمارستان صورت گیرد. در صورتی که تمایل دارید از خدمات تزریق آمپول پیروکسیکام در منزل استفاده کنید، می توانید با استفاده از راه های ارتباطی ما را در جریان بگذارید و شرایط خود را عنوان کنید تا از بهترین کادر درمانی و خدمات بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا