خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

ویزیت متخصص اطفال در منزل

کودکان و سالمندان سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به افراد بالغ دارند و زودتر بیمار می شوند و علائم شدید تری از بیماری را از خود بروز می دهند. حتی در برخی از شرایط ممکن است وضعیت جسمی کودک آنقدر وخیم شود که امکان انتقال کودک بیمار تا بیمارستان وجود نداشته باشد. در این شرایط بهترین کار ویزیت متخصص اطفال در منزل است. یک متخصص اطفال می تواند در منزل خود شما کودکتان را ویزیت کند و برای درمان بیماری دارو های لازم را تجویز کند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع در این مقاله درمورد تمامی نکاتی که لازم است در رابطه به ویزیت پزشک در منزل بدانید، توضیح داده شده است.

متخصص اطفال چه کسی است؟

افراد زیر 18 سال در هنگام بیماری بهتر است که به جای پزشک ها و متخصص های بزرگسالان به متخصصان اطفال مراجعه کنند. متخصص اطفال در حقیقت کسی است که به طور کامل درمورد مراقبت های جسمی، رفتاری و روانی کودکان تحصیل کرده است.

متخصصان اطفال از دانشکده های پزشکی فارغ التحصیل می شوند و برای متخصص شدن لازم است که حداقل 3 سال تحت عنوان برنامه رزیدنتی در بیمارستان ها مشغول به کار باشند. همچنین برای ویزیت متخصص اطفال در منزل لازم است که فرد متخصص تمامی آزمون های لازم را پشت سر گذاشته باشند.

وظایف پزشک اطفال

پزشک اطفال چه کار هایی می تواند انجام دهد؟

فردی که به عنوان پزشک دائمی کودک خود انتخاب می کنید، از بدو تولد تا 5 سالگی کودک وضعیت جسمانی کودک شما را به طور مرتب در بازه های زمانی مشخص چک می کند. همچنین بعد از 5 سالگی احتمالا پزشک اطفال کودک شما را به صورت سالیانه معاینه خواهد کرد. همچنین در صورت نیاز به ویزیت متخصص اطفال در منزل، اولین کسی که باید با او تماس بگیرید، پزشک اطفال شما است. یک پزشک اطفال برای مراقبت از کودک باید کار های زیر را انجام دهد:

  • معاینه های فیزیکی
  • توصیه های لازم برای مراقبت بهتر از کودک
  • اطمینان حاصل کردن از رشد صحیح کودک
  • درمان انواع بیماری ها، عفونت ها، جراحات یا هر عاملی که باعث ناراحتی جسمی کودک شده است.
  • دادن اطلاعات لازم به والدین در رابطه با نیاز های سلامتی، ایمنی، تغذیه و تناسب اندام کودک
  • پاسخ به تمامی سوالات والدین در رابطه با رشد و مشکلات کودک

همکاری پزشک اطفال با تیم زایمان

در هنگام مراجعه به بیمارستان معمولا اولین سوالی که می شود این است که آیا مادر پزشک اطفال مشخصی دارد یا خیر. زیرا مادران حتی قبل از زایمان نیز به ویزیت متخصص اطفال در منزل و یا بیمارستان نیاز دارند. زیرا حتی قبل از به دنیا آمدن نوزاد نیز لازم است که مراقبت های لازم صورت بگیرد.

بعد از به دنیا آمدن نوزاد نیز اگر مشکلی وجود داشته باشد، باید متخصص اطفالی وجود داشته باشد که اطلاعات پیش زمینه ای درمورد نوزاد داشته باشد. برای مثال اگر نوزاد زود به دنیا بیاید، نوزاد به دستور پزشک اطفال مستقیما به بخش مراقبت های ویژه نوزادان که به آن NICU نیز گفته می شود، انتقال می یابد. متخصص اطفال نوزاد شما به همراه پرستاران از فرزند شما در NICU مراقبت خواهند کرد تا زمانی که رشد کافی نوزاد صورت بگیرد و نوزاد برای مراقبت در خانه آمادگی داشته باشد.

همچنین بعد از زایمان نیز سوابق نوزاد شما در اختیار متخصص اطفال قرار می گیرد. متخصص اطفال معمولا بین 48 تا 72 ساعت بعد از ترخیص با شما در ارتباط است تا هیچگونه مشکلی برای نوزاد وجود نداشته باشد.

همچنین اگر به کمک بیشتری نیاز باشد، می توان آن را با ویزیت متخصص اطفال در منزل رفع کرد. همچنین ممکن است به جای این کار پزشک اطفال شما هماهنگی های لازم با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی را انجام دهد تا شما بتوانید در صورت نیاز از آن ها کمک بگیرید.

چرا به متخصص اطفال نیاز دارید؟

پزشک خانواده یا یک پزشک عمومی نیز می تواند مراقبت های لازم از کودک را انجام دهد. اما بین پزشک عمومی و متخصص اطفال تفاوت های زیادی وجود دارد که باعث می شود ویزیت متخصص اطفال در منزل کار عاقلانه تری باشد. برخی از برتری های متخصص اطفال نسبت به یک پزشک عمومی عبارتند از :

  • متخصصان اطفال اطلاعات بسیار بیشتری در زمینه جسمی و حتی عاطفی و رفتاری و کودکان دارند و می توانند تصمیم های بسیار بهتری برای درمان کودک بگیرند.
  • متخصصان اطفال همان طور که از اسمشان پیداست تنها با درمان کودک سر و کار دارند. به همین دلیل تجربه آن ها در این زمینه بیشتر است و بهتر می توانند بیماری های کودک را تشخیص دهند و سریع تر برای درمان آن ها اقدام کنند.
  • اگر نوزاد شما زود به دنیا آمده باشد و یا اینکه کودکی دارید که دچار بیماری خاصی است، یک متخصص اطفال بهتر می تواند به درمان بیماری کمک کند. زیرا متخصص اطفال آموزش های بسیار بیشتری را برای درمان تخصصی کودکان دیده است.

چگونه می توان یک متخصص اطفال خوب پیدا کرد؟

برای ویزیت متخصص اطفال در منزل باید از قبل یک متخصص خوب مشخص کرده باشید تا بتوانید در مواقع ضروری از او درخواست ویزیت در منزل را داشته باشید. بهترین زمان برای انتخاب یک متخصص اطفال خوب از ابتدای سه ماهه سوم بارداری است. زیرا برای پیدا کردن متخصص خوب به زمان زیادی نیاز است. برای اینکه بتوان یک متخصص قابل اعتماد و مناسب پیدا کرد، راه های زیادی هست. شما می توانید برای پیدا کردن یک متخصص خوب از آشنایان یا اینترنت کمک بگیرید و یک متخصص قابل اعتماد برای فرزند خود انتخاب کنید.

یک متخصص اطفال خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قبل از گرفتن تصمیم برای ویزیت متخصص اطفال در منزل باید یک سری سوالات را از خود بپرسید. مطرح کردن این سوالات به شما کمک می کند تا متخصص بهتری را برای کودک خود انتخاب کنید. این سوالات شامل موارد زیر می شود :

  • آیا متخصصی که انتخاب کرده اید سابقه خوبی دارد؟
  • آیا متخصصی که انتخاب شده است تحصیلات و تجربه کافی در این زمینه را دارد؟
  • آیا متخصص به حرف های والدین کودک گوش می دهد و مسائل را به طور روشن به آن ها توضیح می دهد؟
  • اگر روزی متخصص اطفال مورد نظر در دسترس نباشد، کسی وجود دارد که بتواند به جای او کودک را ویزیت کند؟
  • در صورت نیاز به ویزیت متخصص اطفال در منزل چقدر طول می کشد که متخصص خودش را منزل برساند؟
  • آیا متخصص مورد نظر محل کار مناسب با کارکنان خوش اخلاقی دارد؟
  • آیا متخصص اطفال می تواند کودک را در آخر هفته ها نیز ویزیت کند؟ در صورت منفی بودن جواب آیا متخصص جایگزینی برای خود دارد که کودک را روز های آخر هفته و تعطیل ویزیت کند؟
  • آیا بیمه می تواند خدماتی را که متخصص ارائه می دهد پوشش دهد؟
  • متخصص اطفال مورد نظر وابسته به چه بیمارستانی است و در چه بیمارستانی کار می کند؟
  • آیا متخصص می تواند به تماس تلفنی والدین پاسخ دهد و آن ها را در مواقع ضروری راهنمایی کند؟

پرسیدن این دست سوالات و پیدا کردن پاسخ های آن ها به والدین کمک می کند تا متخصص بهتری را برای فرزندشان پیدا کنند.

چرا به ویزیت متخصص اطفال در منزل نیاز است؟

یکی از سوالاتی که برای افراد ممکن است پیش بیاید این است که چرا به ویزیت متخصص اطفال در منزل نیاز است. برای پیدا کردن جواب این سوال بهتر است تصور کنید که نیمه شب است و فرزند شما دچار بیماری سختی شده است. در این زمان شما به بیمارستان مراجعه می کنید. مجبور هستید زمان زیادی را در صف انتظار بمانید. بعد از مراجعه به دکتر نیز ممکن است پزشکی کودک شما را معاینه کند که تجربه زیادی در درمان کودکان ندارد.

به جای تحمل و قبول کردن این مشکلات بهترین کار ویزیت متخصص اطفال در منزل است. متخصص اطفال در منزل می تواند کودک شما را به بهترین نحو معاینه و دارو های لازم برای درمان کودک را تجویز کند. همچنین متخصصی که در منزل کودک را ویزیت می کند، می تواند به طور کامل و دقیق تمامی نکاتی را که لازم است والدین برای مراقبت از کودک به آن ها توجه کند توضیح دهد.

ویزیت متخصص اطفال در منزل چه فوایدی دارد؟

ویزیت متخصص اطفال در منزل مزایای زیادی دارد. در این جا برخی از مزایای آن شرح داده شده است:

  1. راحتی کودک

یکی از مکان هایی که کودک در آن احساس راحتی و آرامش می کند، خانه است. به همین دلیل بهترین کار این است که کودکان در خانه ویزیت شوند. زیرا کودکان هنگامی که در خانه هستند و توسط پزشک ویزیت می شوند، استرس کمتری دارند و کمتر نگران می شوند. بیمارستان در واقع محیطی ترسناک و خسته کننده برای کودکان است. به همین دلیل است که کودکان تا این حد از بیمارستان تنفر دارند.

  1. راحتی والدین

ویزیت متخصص اطفال در منزل راحتی بیشتر را برای والدین فراهم می کند. امروزه اکثر والدین شاغل هستند و برای رسیدگی به کودک وقت کمتری دارند. همچنین رساندن کودک به کلینیک در هنگام مریضی می تواند آن ها را تحت فشار قرار دهد. در این زمان بهترین کار کمک گرفتن از ویزیت خانگی است. با ویزیت خانگی والدین دیگر نیازی به رانندگی تا کلینیک و انتظار طولانی و خسته کننده برای ملاقات با پزشک را ندارند.

  1. ویزیت دقیق تر

در بیمارستان ها به علت تعداد بسیار بالای مریض ها پزشک مجبور است که بیماران را با سرعت بیشتری ویزیت و معاینه کند. به همین دلیل اکثر پزشکان نمی توانند ارزیابی های لازم را به صورت کامل دقیق و اجرا کنند. اما هنگامی که متخصص برای ویزیت کودک به منزل می آید، دیگر خبری از بیماران زیاد و فشار کاری نیست. به همین دلیل متخصص می تواند به صورت کامل و دقیق کودک را معاینه کند و مشکلات کودک را بهتر تشخیص دهد و راه درمان آن را پیدا کند.

  1. احتمال کمتر مریضی مجدد

یکی دیگر از مزایای ویزیت متخصص اطفال در منزل، احتمال کمتر مریض شدن دوباره کودک است. بیمارستان ها به علت وجود بیماران مختلف در آن به شدت آلوده هستند. به همین دلیل وقتی که کودک برای درمان به بیمارستان برده می شود، در معرض میکروب ها و عفونت های بسیار مختلفی قرار می گیرد که همین امکان مریضی مجدد کودک را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ویزیت متخصص اطفال در منزل

ویزیت متخصص اطفال در منزل توسط سرویک

کودکان جسم ضعیفی دارند و خیلی زود بیمار می شوند. همچنین هنگامی که مریض می شوند، به علت سیستم ایمنی ضعیف تر علائم شدید تری از بیماری را تجربه می کنند. به همین دلیل وقتی که کودک مریض می شود، بهترین کار برای درمان کودک این است که متخصص را برای درمان کودک به خانه آورد. ما برای آشنایی بیشتر شما با موضوع ویزیت متخصص در منزل درمورد تمامی نکاتی که لازم است در این رابطه بدانید توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا