خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

7 وسیله اضافی کابینت های آشپزخانه را بشناسید

وسایل اضافی کابینت

7 وسیله اضافی کابینت های آشپزخانه را بشناسید

وسایل اضافی کابینت

دور ریختن وسایل اضافی

اگر به وسایل موجود در آشپزخانه خود دقت کنید، احتمالاً با انبوهی از وسایل رو به رو می شوید که سال ها از آن استفاده نکرده اید. لیوان میکی موس که گوشه کابینت افتاده و یا بطری های آب مارک داری که دیگر از آن ها استفاده نمی کنید. بطری هایی که درب آن ها گم شده و مصرف دیگری هم برایتان ندارد. ظروف پلاستیکی که درب آن ها را پیدا نمی کنید و بدون استفاده در گوشه کابینت افتاده است. برای اینکه فضای کابینت های آشپزخانه شما آزادتر شود، ارزش آن را دارد که بیخیال دور ریختنی ها شوید. یک بار برای همیشه در مورد وسایل اضافی آشپزخانه تصمیم بگیرید.

سرویک 7 وسیله اضافی کابینت های آشپزخانه را به شما معرفی می کند. با ما همراه باشید.

وسایل اضافی آشپزخانه که می توان آن ها را دور انداخت

  1. بطری های تبلیغاتی آب

بطری های تبلیغاتی که سال ها پیش از پارک تفریحی، یا در یک رویداد ورزشی و یا شرکتی که در آن کار می کرده اید، دریافت کرده اید، ارزش نگه داشتن ندارد. البته این سوال را از خودتان بپرسید «می توانم چه استفاده ای از آن بکنم؟» اگر جوابی نداشته اید، در دور انداختن آن درنگ نکنید. فقط بطری های آبی که شما و خانواده تان از آن ها استفاده می کنند، نگه دارید. در مورد استفاده از بطری های پلاستیکی هم تجدید نظر کنید. چون بطری های پلاستیکی قدیمی ممکن است حاوی مواد شیمیایی BPA  یا بیسفنول آ باشند.

وسایل اضافی کابینت

  1. لیوان اضافی

ماگ ها و لیوان های بزرگ فضای زیادی از کابینت های آشپزخانه را اشغال می کنند. به لطف دسته های بزرگی که دارند، به سرعت بخش بزرگی از فضای کابینت را به انحصار خود در می آورند. در نتیجه برای چیدن وسایل ضروری و پرکاربرد آشپزخانه سردرگم می شوید. فقط لیوان ها و ماگ هایی را نگه دارید که از آن ها استفاده می کنید و بقیه را اهدا کنید و یا از کابینت های آشپزخانه دور کنید. می توانید با استفاده از قلاب لیوان زیر کایبنت، فضای موجود در داخل کابینت ها را آزاد کنید.

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

  1. ظروف پلاستیکی

تمام ظروف پلاستیکی غذا را از داخل کابینت ها بردارید. هر یک از ظرف های غذا را با درب آن ها مطابقت دهید. ظرف های بدون درب؟ درب های بدون ظرف؟ فضای کابینت را با وسایلی که به هر دلیلی دیگر کارایی ندارند، پر نکنید.

  1. فنجان ها و ظرف های ترک خورده

شاید بعضی از ظرف ها برایتان خاطره انگیز است یا هدیه ای از طرف دوست ارزشمندی بوده است. اما فنجان و یا ظرفی که ترک خورده و یا دسته اش شکسته و قصد چسباندن آن را داشته اید، ممکن است روزی دست شما را ببرد. یا وقتی در آن غذای گرمی ریخته اید، کاملاً بشکند. پس زمان آن فرا رسیده که ظرف های ترک خورده و یا لب پر شده را دور بیندازید. با این کار کابینت های آشپزخانه شما نظم می گیرد. همین کار آرامش خاصی به شما خواهد داد.

  1. لوازم خانگی که در 2 سال گذشته اصلاً استفاده نکرده اید

اگر برای شما سخت است که وسایل خانه را رها کنید و راحت نمی توانید آن ها را دور بیندزاید، راهکار موثری را به شما معرفی می کنیم. اگر فکر می کنید بالاخره روزی از آن استفاده می کنید، این قانون دو ساله را به خاطر داشته باشید؛ اگر حداقل دو سال است که وسیله خاصی را نگه داشته اید، اما حتی یکبار هم از آن استفاده نکرده اید، وقت اهدای آن فرا رسیده است. چیزی که به کار شما نیامده، شاید بتواند مشکل فرد دیگری را حل کند. فروش آنلاین آن هم گزینه خوبی است. این کار بهتر از آن است که هر سال وقت زیادی را صرف گردگیری وسایلی کنیم که در طول سال از آن ها استفاده نخواهیم کرد.

وسایل اضافی کابینت

  1. ادویه های منقضی شده

ادویه های موجود در کابینت آشپزخانه اگر منقضی شوند، عطر و طعم خود را از دست می دهند. هرچند جای نگرانی نیست، چون شما را بیمار نمی کنند. اما دیگر طعمی به غذای شما نمی دهند. با دور ریختن ادویه های منقضی شده، فضای خالی در کابینت ها پیدا می کنید تا وسایل ضروری تر را بچینید.

  1. منوهای غذا و بسته های چاشنی

امروزه، خرید آنلاین سبب شده رستوران ها از منوهای آنلاین استفاده کنند. منوهای کاغذی را می توانید با خیال راحت دور بیندازید. اکثر رستورن ها در وبسایت های خود اطلاعات تماس و منوهای غذا را در دسترس قرار می دهند و با چند کلیک به راحتی اطلاعات لازم را دریافت خواهید کرد. همچنین، مجموعه بسته های چاشنی و کارد و چنگال پلاستیکی را، که در کنار سفارشات غذا دریافت کرده اید، دور بیندازید تا کل فضای کابینت را اشغال نکند.

با دور ریختن و یا اهدا کردن و حتی فروش وسایلی که دیگر از آن ها استفاده ای نخواهید کرد، علاوه بر اینکه آشپزخانه شما نظم می گیرد، آشفتگی ذهنی شما هم به میزان قابل توجهی پایین می آید. چراکه نظم و آرامش ذهنی ارتباط مستقیمی با هم دارند.

این مطلب را از دست ندهید! چرا بی نظمی باعث استرس می شود؟

realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا