خدمات مراقبتی و پرستاری
بازسازی و دکوراسیونسبک زندگی

چه رنگ هایی خانه را کثیف نشان می دهند

در انتخاب رنگ دیوار جدید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دیوارهای خانه را چه رنگی نکنیم؟

برخی از رنگ ها می توانند خانه را بسیار کثیف نشان دهند. در عوض می توانید با انتخاب هوشمندانه در تعیین رنگ دیوار جدید، خانه را بسیار درخشان تر و تمیزتر از همیشه نشان دهید.   

تمیز نگه داشتن قسمت های مختلف خانه به خودی خود سخت و زمان بر است. پیشنهاد می شود با انتخاب هوشمندانه رنگ دیوارها، کار نظافت خانه را به حداقل برسانید. از طرفی اگر در انتخاب رنگ دقت نشود، حتی اتاق تمیز هم کثیف به نظر می رسد. اگر دیوار خانه شما کثیف  به نظر می رسد، یکی از دلایل آن احتمالاً این است که رنگ دیوار خانه اشتباه انتخاب شده است.

چه رنگ هایی خانه را کثیف نشان می دهند

در ادامه به رنگ هایی می پردازیم که به گفته طراحان داخلی و کارشناسان دکوراسیون، بهتر است برای رنگ دیوار استفاده نشود؛ چراکه سبب می شود خانه کثیف به نظر بیاید.

از رنگ های با تناژ قهوه ای دوری کنید

رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های قهوه ای، برنز یا زرد سبب می شوند اتاق، ظاهری خسته کننده به خود بگیرد. همچنین خانه را کثیف نشان می دهند. اگر می خواهید برای رنگ دیوار جدید، از این رنگ ها استفاده کنید، آن را روی دیوار شاخص پیاده کنید. همچنین استفاده از کاغذ دیواری به جای این رنگ های تناژ قهوه ای گزینه خوبی است.

رنگ های خنثی را با دقت انتخاب کنید

رنگ بژ یک رنگ خنثی و محبوب است، اما نه به آن معنا که تمیز کردن آن از رنگ سفید آسان تر است. رنگ های کثیف معمولاً رنگ هایی هستند که ظاهر گل آلودی دارند.

انتخاب ته رنگ مناسب از سفید

سفید رنگ پرطرفداری برای رنگ آمیزی خانه است. زیرا نور زیادی را منعکس می کند و باعث می شود فضا تمیز و باز به نظر برسد. با این وجود، برخی از طیف های رنگ سفید فضا را کثیف نمایش می دهند. از رنگ های سفیدی که ته رنگ زرد یا قهوه ای دارند، دوری کنید.

رنگ های سفید و خاکستری ملایم در نظافت و تمیز نگه داشتن خانه بسیار چالش برانگیزند. به این دلیل که اغلب افراد سایه سفید یا خاکستری نامناسبی را انتخاب می کنند، بنابراین مناطقی از خانه که در معرض تابش مستقیم آفتاب نیستند، ظاهر رنگ پریده ای دارند.

اما این مسئله نباید شما را از انتخاب رنگ سفید منصرف کند. سفید بهتر از خاکستری است. برای حفظ احساس تازگی در خانه، رنگ مطلوبی است چون نور را به دلیل وجود رنگدانه های لازم منعکس می کند و همیشه به نظر می رسد که خانه شما درخشان و تمیز است. فقط این نکته را در نظر بگیرید که رنگ سفید بسیار گرم یا بسیار سرد را انتخاب نکنید. همچنین بهتر است رنگ سفید موردنظرتان ته رنگ بژ، زرد، صورتی یا آبی نداشته باشد.

چه رنگ هایی خانه را کثیف نشان می دهند

اکثر طراحان داخلی منزل معتقدند که یکی از ترفندهای تمیز به نظر رسیدن منزل این است که از هر گونه رنگی با ته رنگ بسیار گرم یا بسیار سرد بپرهیزید. از رنگ هایی که ته رنگ قهوه ای، سبز یا صورتی چرک دارند خودداری کنید. این رنگ ها اغلب فضای خانه را کثیف تر از آنچه كه هست، نشان می دهند. با این رنگ ها نمی توان حس تازگی و روشنی در منزل ایجاد کرد.

این مطلب را از دست ندهید! ۶ ایده کاربردی برای نورپردازی منزل

از رنگ های روشن چشم پوشی کنید

اگرچه رنگ های صورتی، زرد و رنگ های آبی می توانند اثرگذار باشند، اما تمیز نگه داشتن آن ها به اندازه کافی چالش برانگیز است. رنگ های تیره را جسورانه انتخاب کنید؛ به ویژه برای اتاق هایی مانند اتاق لباسشویی یا لاندری.

اتاق لباسشویی کمتر دیده می شود و در محدوده دید مهمانان قرار ندارد. اما نمی توان از آن غافل شد. با انتخاب رنگ تیره برای این اتاق، آلودگی ها فرصتی برای خودنمایی نخواهند داشت!

استفاده از رنگ های روشن و تیره در کنار هم

اگر رنگ ها را در کنار هم به کار ببرید، می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. استفاده از این تکنیک در ورودی خانه ها بسیار موثر است. در انتخاب رنگ دیوار جدید، رنگ تیره تر را برای قسمت پایین دیوار انتخاب کنید و قسمت های بالاتر دیوار را رنگ روشن تر بزنید. این روش به شما کمک می کند تا فضای خانه شما گسترده و باز به نظر برسد و علاوه بر آن از لکه های آلودگی کفش ها در قسمت پایینی دیوار در امان خواهید بود.

چه رنگ هایی خانه را کثیف نشان می دهند

قرنیز دیوار را تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن قرنیز دیوار و تزئینات آن می تواند دردسرساز شود، به خصوص اگر بچه و حیوانات خانگی دارید. اگر از نظافت مداوم قرنیزها خسته شده اید، سعی کنید رنگ قرنیز را تیره تر از رنگ دیوار انتخاب کنید. چون قرنیز بیشتر از سایر بخش های دیوار در معرض آلودگی و کثیف شدن قرار می گیرد.  

چه رنگ هایی خانه را کثیف نشان می دهند

رنگی با کیفیت بالا بخرید

اگر رنگ دیوارهای خانه شما دائماً کثیف به نظر برسد، ممکن است هیچ ارتباطی با رنگ دیوار نداشته باشد. بلکه کیفیت رنگ دلیل اصلی است. اگر رنگ بی کیفیتی را انتخاب کنید، باعث می شود دیوارها و سقف ها کثیف به نظر برسند زیرا رنگ بی کیفیت پوشش خوب و قابل قبولی به دیوارها نمی دهد.

سخن پایانی

اکنون بیش از هر زمان دیگری محیط داخلی خانه مکانی امن برای خانواده است. پس برای اینکه خانه ها جذاب تر و تمیزتز از آنچه که هستند به نظر برسد، باید در انتخاب رنگ دیوار جدید، به جزییات در طراحی داخلی و دکوراسیون دقت کرد. در این مطلب به نقش انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها پرداختیم. برخی از رنگ ها به دلیل تناژ خاصی که دارند، حتی خانه تمیز را هم کثیف و کسل کننده جلوه می دهند. بنابراین با انتخاب مناسب رنگ دیوار جدید، می توان به نتیجه دلخواه رسید.

اگر می خواهید برای بازسازی و تعمیرات خانه اقدام کنید، می توانید از خدمات متخصصان سِرویک استفاده کنید. با انتخابی مطمئن، خدمات و سرویس های موردنیازتان را فوری دریافت می کنید و از پشتیبانی خدمات نیز بهره مند خواهید شد.

منبع: realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا