خدمات مراقبتی و پرستاری
جا به جایی و اثاث کشی

چه نکاتی را برای بسته بندی و اثاث کشی رعایت کنیم؟

ترفندهای بسته بندی و اثاث کشی

چه نکاتی را برای بسته بندی و اثاث کشی رعایت کنیم؟

ترفندهای بسته بندی و اثاث کشی

اثاث کشی جزو لاینفک زندگی در شهرهای بزرگ است. در تمام فصول افراد زیادی به دلایل مختلف محل زندگی خود را عوض می کنند. اثاث کشی پر از خاطرات تلخ و شیرین است؛ برای اینکه فرایند آن را آسان تر و کم چالش تر کنیم، بهتر است چند نکته را حین بسته بندی و اثاث کشی در نظر بگیریم تا با کمترین دردسر و خسارت به محل جدید اسباب کشی کنیم.

ترفندهای بسته بندی وسایل قبل از اثاث کشی

  1. وسایل سنگین مانند کتاب را در جعبه ها و کارتون های کوچک قرار دهید، وسایل سبک مانند ملافه و بالش را در کارتون ها و جعبه های بزرگتر. کارتون های بزرگ بسته بندی شده در زمان اثاث کشی منبع دردسر هستند. بسته های بزرگتر نه تنها کار را سخت تر می کنند، بلکه احتمال شکستن وسایل نیز بیشتر است.
  2. وسایل سنگین تر را در ته کارتون ها بچینید وسایل سبک تر را هم در قسمت بالای بسته ها قرار دهید. در زمان بارگیری کامیون حمل بار هم بهتر است جعبه های سنگین تر سمت جلویی کامیون قرار گیرند.
  3. از فضای خالی کارتون استفاده کنید. جاهای خالی را با لباس، حوله یا کاغذ بسته بندی پر کنید. با این کار هنگام اثاث کشی، اثاث کش ها دچار عدم تعادل نمی شوند و به وسایل شما هم آسیبی نمی رسد.
  4. وسایل اتاق های مختلف را در یک کارتون قرار ندهید. این ترفند کار شما بسیار آسان تر می کند.
  5. روی هر جعبه برچسب بزنید و یا با ماژیک توضیح کوتاهی در مورد محتویات آن بنویسید. این ترفند به شما و اثاث کش ها کمک می کنند تا بدانند هر جعبه یا کارتون را در کدام قسمت از خانه جدید قرار دهند. شماره گذاری هر جعبه و تهیه فهرستی از موجودی هریک از کارتون ها راه حل مناسبی برای پیدا کردن هریک از وسایل بسته بندی شده است.
  6. وسایل گران قیمت را به صورت جداگانه بسته بندی کنید و آن را در میان سایر کارتون ها نچینید. هرگز نقاشی های رنگ روغن را در کاغذهای معمولی نپیچید. برای محافظت از شیشه تابلوها می توانید روی آن را با چسب نواری به صورت ضربدری چسب بزنید. این کار مانع خرد شدن شیشه تابلوها می شود. برای محافظت از هر قطعه از عکس هایتان، بین هر کدام یک تکه مقوا قرار دهید.

چه نکاتی را برای بسته بندی و اثاث کشی رعایت کنیم؟

چگونه حرفه ای اثاث کشی کنیم؟

برای اینکه اثاث کشی به مکان جدید با کمترین میزان دردسر همراه باشد، نکات زیر را عملی کنید:

موارد غیرضروری را کنار بگذارید

بسته بندی تمام لوازم ضروری و غیرضروری در کارتون ها و جعبه ها می تواند کار طاقت فرسایی باشد. با حذف وسایل غیرضروری می توانید کار اثاث کشی را راحت تر کنید. قبل از اینکه یک جعبه یا کارتون را بسته بندی کنید، موارد غیرضروری را کنار بگذارید و یک بار برای همیشه در مورد آن ها تصمیم بگیرید. تکلیف وسایلتان را روشن کنید؛ آن هایی که دور ریختنی هستند را دور بیندازید. اگر وسیله ای دیگر به درد شما نمی خورد اما می تواند کار کسی را راه بیندازد، می توانید به اهدای آن فکر کنید. از فروش برخی وسایل در سایت فروش لوازم دست دوم هم غافل نشوید.

بسته بندی را تا جایی که ممکن است زودتر انجام دهید

در حالت ایده آل، شما از هفته ها یا ماه ها قبل، از زمان اثاث کشی اطلاع دارید. در این صورت می توانید وسایل فصل های دیگر را بسته بندی کنید و کنار بگذارید. با این ترفند از فرایند اثاث کشی جلو می افتید. به این ترتیب در هفته ها و روزهای پرتنش اثاث کشی، نگران نخواهید بود که همه چیز را به موقع بسته بندی کنید.

چه نکاتی را برای بسته بندی و اثاث کشی رعایت کنیم؟

رزرو زودهنگام

اگر برای جا به جایی و اثاث کشی به دنبال خدمات حرفه ای هستید، از قبل رزرو کنید. اگر هم به خدماتی مثل نقاشی ساختمان و یا نظافت منزل نیاز دارید زودتر برای رزرو آن ها اقدام کنید. به ویژه اگر در اوج فصل جا به جایی و اثاث کشی باشید، به اهمیت رزرو خدمات آنلاین بیشتر پی می برید.

موارد ضروری را همراه خود داشته باشید

موارد ضروری از جمله اسناد و مدارک، داروها و… را در میان بسته بندی ها قرار ندهید. می توانید همه موارد مهم و ضروری را درون یک چمدان یا کیف قرار دهید و آن را همراه خود داشته باشید.

بسته بندی شکستنی ها

برای بسته بندی ظروف، دور هر کدام از ظرف ها را با کاغذ بپوشانید. سپس بسته های پنج یا شش تایی را با کاغذهای بیشتری بپیچید. از مقدار زیادی کاغذ به صورت دسته ای، به عنوان بالشتک بالا و پایین استفاده کنید. فنجان ها و کاسه ها را می توان درون یکدیگر گذاشته و لا به لای آن ها کاغذ قرار داد.

بسته بندی تلویزیون

برخی از اثاثیه منزل باید با حساسیت بیشتری بسته بندی شوند. تلویزیون یکی از آن هاست. اگر کارتون اصلی تلویزیون را دور انداخته اید، نگران نباشید. می توانید آن را با یک لحاف بپیچانید. از نایلون های جبابی هم برای محکم کاری استفاده کنید. اگر هم کارتون تلویزیون را نگه داشته اید، باز هم این ترفند را به کار بگیرید تا احتمال آسیب به تلویزیون حین اثاث کشی به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: بوی بد خانه از کجا می آید؟

تهیه لوازم بسته بندی

چند روز قبل از اثاث کشی، همه لوازم موردنیاز برای بسته بندی را تهیه کنید. چون روز آخر و هنگام اثاث کشی فرصت ندارید برای خرید نایلون حبابی، کارتون و بقیه لوازم به فروشگاه بروید. باند، چسب، ماژیک، نوار بسته بندی، کیسه های زباله و بقیه موارد را سفارش دهید یا حضوری بخرید. اگر در حین جا به جایی و اثاث کشی از همه آن ها استفاده نشود، بعدها مخصوصاً در هنگام بسته بندی، به درد خواهند خورد.

چه نکاتی را برای بسته بندی و اثاث کشی رعایت کنیم؟

سخن پایانی

اگر از خدمات آنلاین اثاث کشی استفاده کنید، نیازی نیست درگیر این دغدغه ها شوید. چراکه نیروی اثاث کش و بسته بندی تمام تجهیزات موردنیاز را در اختیار دارند. سِرویک خدمات حرفه ای و اصولی با نیروهای اثاث کش مجرب ارائه می دهد؛ با ثبت سفارش خود به صورت کاملاً آنلاین تجربه شیرینی از اثاث کشی خواهید داشت.

منبع: realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا