خدمات مراقبتی و پرستاری
جا به جایی و اثاث کشی

ترفندهای ساده برای بسته بندی مایعات در اثاث کشی

نحوه بسته بندی اثاثیه در اثاث کشی

یکی از چالش های همیشگی در زمان اثاث کشی، بسته بندی وسایل مختلف است. چه بخواهید خودتان وسایل خود را بسته بندی کنید، چه از خدمات اثاث کشی شرکت های حرفه ای استفاده کنید، باید برای هر یک از آیتم ها و وسایل خانه استراتژی مناسبی برای بسته بندی داشته باشید. این بار می خواهیم به بسته بندی مواد مایع در اثاث کشی بپردازیم. مواد مایع شامل غذاها، نوشیدنی ها، رنگ ها، مواد شوینده و شیمیایی و… می شوند؛ قطعاً نمی خواهید این مواد را دور بریزید. بسته بندی مایعات کمی دشوار است و اگر دقیق و اصولی انجام نشود، می تواند بعد از ورود به خانه جدید برایتان دردسرساز شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین نکات بسته بندی مایعات در اثاث کشی آشنا شوید و با خیال آسوده به خانه جدیدتان نقل مکان کنید.

نحوه بسته بندی مایعات در اثاث کشی

قبل از هر کاری هر چیزی که ارزش بردن به خانه جدید ندارد، دور بریزید. مواد مایع را بر اساس هر یک از اتاق ها بسته بندی کنید. همچنین با برچسب زدن روی آن همه موارد ایمنی را رعایت کنید.

ترفندهای ساده برای بسته بندی مایعات در اثاث کشی

دور انداختن هر چیزی که ارزش نگه داشتن ندارد

بعضی چیزها ارزش جا به جایی را ندارند. برخی از موارد هم در اثاث کشی قابل جا به جایی نیستند و ممکن است به اثاثیه شما آسیب بزنند. موادی مانند آمونیاک، باتری های ماشین قدیمی و سوخت شامل آن است. بنابراین منطقی است که آن ها را قبل از رفتن به خانه جدید، دور بیندازید.

به خاطر داشته باشید که مایعاتی وجود دارد که شما مجاز نیستید آن ها را در یک کامیون در حال حرکت  جا به جا کنید. مواد قابل اشتعال، مواد منفجره یا بسیار سمی باشد را در کامیون قرار ندهید. هرچه مایعات کمتری برای جا به جایی داشته باشید، بهتر است. علاوه بر دور ریختن مایعات خطرناک، بهتر است مواد مایعی که سال ها از آن استفاده نکرده اید، دور بریزید. مانند آن بطری عطر که سال ها از آن استفاده نکرده اید. وسایلی که قرار نیست در خانه جدید شما به کار بیایند، ارزش بسته بندی هم ندارند.

چه چیزهایی را در اثاث کشی دور بیندازیم؟

اگر می خواهید معیاری برای دورریختنی ها در زمان اثاث کشی پیدا کنید، به سؤالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا در یک سال گذشته از آن استفاده کرده اید؟
  • آیا منقضی شده است؟
  • آیا ظرف آن خراب شده است؟
  • آیا ظرف آن خیلی خالی است؟

وقتی نوبت به بسته بندی مایعات در اثاث کشی می رسد، دور ریختن نوشیدنی ها یکی دیگر از کارهای وقت گیر است که باید قبل از روز اثاث کشی به خوبی انجام شود. به یخچال خود نگاهی بیندازید و بررسی کنید چه چیزهایی را باید دور ریخت و برای بسته بندی باید روی کدام یک از آن ها حساب کنید.

مایعات را بر اساس هر اتاق مرتب کنید

بعد از دور ریختن مایعات غیرضروری، حتماً تمام مایعات باقیمانده را بر اساس اتاق بسته بندی کنید. عنوان مثال، تمام وسایل تمیزکاری را که در انبار یا آَشپزخانه نگهداری می کنید، در یک جعبه قرار دهید. همچنین، مایعات را براساس اهمیت مرتب کنید. مواردی را که ممکن است نشت کند و وسایل دیگر را خراب کند، جدا کنید. برای نمونه، از قرار دادن یک بطری شامپو در ظرف مشابه عطر گران قیمت، یا قرار دادن مواد شیمیایی تمیزکننده خود در کنار سایر وسایل خودداری کنید.

ترفندهای ساده برای بسته بندی مایعات در اثاث کشی

مایعات را بر اساس نوع بسته بندی کنید

 برای به حداقل رساندن خطر، مایعات خود را بسته به نوع بسته بندی کنید. لوازم بهداشتی و آرایشی می تواند در یک جعبه، مایعات مربوط به آشپزخانه مانند روغن و سس در جعبه دیگر و محصولات تمیزکننده طبیعی در جعبه جداگانه باشد.  

از تکنیک های بسته بندی در اثاث کشی استفاده کنید

روش های مختلفی برای بسته بندی مایعات وجود دارد، روش زیر ساده و آسان است:

با جمع آوری مواد مناسب شروع کنید. آنچه شما می خواهید:

  • پوشش پلاستیکی
  • نوار چسب بسته بندی
  • پلاستیک زباله

پس از آماده کردن این لوازم، مراحل زیر را برای بسته بندی مایعات دنبال کنید:

مرحله اول: دهانه ظرف را محکم کنید. یک مربع کوچک از پلاستیکی نسبتاً محکم را برش دهید و آن را روی دهانه ظرف مایعات قرار داده، سپس درب ظرف را محکم ببندید.

مرحله دوم: برای آنکه امکان نشت مایعات در زمان اثاث کشی و جا به جایی به صفر برسد، این بار مربع بزرگ تری از پوشش پلاستیکی درست کنید. آن را در اطراف قسمت خارجی ظرف بپیچید. در قسمت دهانه بیشتر تمرکز کنید. سپس نوار بسته بندی را دور آن بپیچید تا ایمنی دو برابر شود.

مرحله سوم: توصیه می شود در بسته بندی مایعات به جای کارتون از سطل های پلاستیکی استفاده شود. اما اگر می خواهید از کارتون های مقوایی استفاده کنید، کیسه زباله ای را درون کارتون قرار دهید و آن را داخل کارتون باز کنید. سپس مایعات مهروموم شده را داخل کیسه زباله بگذراید. مایعات را به شکل عمودی و رو به بالا قرار دهید. قبل از اینکه کارتون را با نوارچسب بسته بندی کنید، کیسه زباله را گره بزنید. 

مایعات را در سطل های پلاستیکی قرار دهید

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از سطل های زباله پلاستیکی یک روش هوشمندانه هنگام بسته بندی مایعات  در اثاث کشی است. به این دلیل که، برخلاف کارتون، شما نگران نشت محتویات ظرف های مایع به سایر وسایل خود نیستید. اگر هم در زمان اثاث کشی مایعات از ظرف خارج شوند، به راحتی می توانید سطل زباله پلاستیکی را تمیز کنید و مجدداً از آن استفاده کنید.

این مطلب را از دست ندهید! چگونه برای اثاث کشی آماده شویم؟

در بسته بندی مایعات برچسب را فراموش نکنید

همانطور که روی بسته های لوازم شکستنی برچسب «شکستنی» می زنید، بسته های مایعات را با برچسب «مایعات» مشخص کنید تا اثاث کش ها در زمان جا به جایی مراقب باشند. روی تمام بسته ها، به محتویات آن هم اشاره کنید تا در زمان باز کردن کارتون ها آشفته نشوید؛ یعنی بدانید که شامپو، نرم کننده و مواد تمیزکننده را در کدام کارتون بسته بندی کرده اید.

ترفندهای ساده برای بسته بندی مایعات در اثاث کشی

سخن پایانی

آنچه اثاث کشی را آسان می کند، بسته بندی اصولی همه وسایل است. اگر می خواهید به جای جدیدی نقل مکان کنید و بسته بندی وسایل برایتان چالش برانگیز است، از خدمات بسته بندی و اعزام نیروی بسته بند سِرویک استفاده کنید. با استفاده همزمان از سرویس های اثاث کشی، بی دغدغه و آسان اثاث کشی کنید.

منبع: mymove

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا