خدمات مراقبتی و پرستاری
جا به جایی و اثاث کشی

قبل از اثاث کشی چه کارهایی باید انجام داد؟

نکات مهم قبل از اثاث کشی

چگونه برای اثاث کشی آماده شویم؟

وقت آن رسید که سرانجام به خانه جدید خود نقل مکان کنید. وقتی می خواهید به خانه جدیدی اثاث کشی کنید، پیشنهاد می کنیم همه چیز را با نظم بسته بندی کنید. شاید از خود بپرسید وقتی قرار است همه چیز مجدداً در منزل جدیدتان چیده شود، چه نیازی به بسته بندی اصولی است؟  توجه به نکات قبل از اثاث کشی شما را از آشفتگی های فرایند اثاث کشی دور می کند. 

اگر حداقل یک بار هم تجربه اثاث کشی را داشته اید، حتماً توجه کردید که چگونه در زمان بسته بندی اثاثیه، با طوفانی از بی نظمی و درهم ریختگی مواجه می شوید؛ این همان چیزی است که فرایند بسته بندی وسایل را قبل از اثاث کشی خسته کننده و زمان بر می کند. از آنجا که نمی خواهیم زمان و انرژی بیش از حدی صرف اثاث کشی کنیم، باید به اصول و نکات ویژه ای توجه کنیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به نکات مهمی که قبل از اثاث کشی باید به آن ها توجه کرد، بپردازیم.

قبل از بسته بندی، وسایل خود را طبقه بندی کنید

شاید تصور کنید طبقه بندی وسایل کار اضافه ای است ولی ما به شما نشان می دهیم که همین اقدام چقدر فرایند بسته بندی و اثاث کشی را آسان تر می کند. وسایل خانه خود را طبق روش ماری کوندو به سه بخش تقسیم کنید:

خواستنی ها

لباس ها و وسایلی را نگه دارید که قابل استفاده هستند. فقط آن چیزی را نگه دارید که به آن نیاز دارید و یا دوستش دارید.

نخواستنی ها

هر چیزی که تا مدت ها از آن استفاده نکرده اید و می دانید بعداً هم سراغشان نمی روید، دور بیندازید. لباس های قدیمی، اسباب بازی های خراب و کهنه و هر چیزی که قابل استفاده نیست را دور بیندازید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که نخواستنی ها را به خوبی بازیافت کنید.

شایدها

اگر بین دوراهی گیر کرده اید و هنوز نمی دانید چیزی را می خواهید یا نه آن را در جعبه ای جداگانه قرار دهید. سپس مدتی را در نظر بگیرید اگر تا آن وقت به این جعبه سر نزنید، یعنی شما به آن ها نیازی ندارید.

قبل از اثاث کشی چه کارهایی باید انجام داد؟

تکنیک بسته بندی اتاق به اتاق

وقتی مشغول جمع کردن وسایل خانه قبل از اثاث کشی هستید، هر بار روی یک قسمت از خانه تمرکز کنید. بعد از اینکه بسته بندی یک اتاق تمام شد، سراغ اتاق بعدی بروید. در آن واحد به فکر بسته بندی تمام اتاق ها به صورت همزمان نباشید. چون استرس و کلافگی در زمان بسته بندی اثاثیه بیشتر خواهد شد.

موارد ضروری را جداگانه بسته بندی کنید

نکته ای که معمولاً نادیده گرفته می شود این است که موارد ضروری باید جدا از سایر وسایل بسته بندی شوند. روز اولی که به خانه جدید اثاث کشی می کنید، به برخی از وسایل بیشتر از بقیه نیاز دارید. نمی توانید همه کارتون ها و بسته را در لحظه ورود به خانه جدیدتان باز کنید. پس بهترین راهکار این است که ملزومات ضروری خود را یکجا در کارتونی قرار دهید و روی آن علامت بزنید. قطعاً دوست ندارید بعد از پایان اثاث کشی، برای پیدا کردن مسواک خود همه بسته ها را بررسی کنید. پاک کننده، لوازم آرایشی، نخ دندان و وسایلی مانند آن ها را جداگانه بسته بندی کنید.

قبل از اثاث کشی چه کارهایی باید انجام داد؟

روی همه کارتون ها برچسب بزنید

وقتی در حال بسته بندی وسایل هستید، با ماژیک یا برچسب کارتون ها را علامت گذاری کنید. خلاصه ای از محتویات هر کارتون را روی آن بنویسید. این کار به شما کمک می کند بدون باز کردن کارتون تشخیص دهید چه چیزهایی را داخل آن قرار داده اید. نام اتاق را هم روی آن بنویسید تا اثاث کش ها آن ها را در جای مناسب قرار دهند.

از کیسه های بزرگ زباله استفاده کنید

تمام وسایل نرم خود را مانند بالش، حوله و پتو را به جای کارتون در یک کیسه زباله قرار دهید. چون این کیسه ها گنجایش بیشتری نسبت به کارتون ها دارند. همچنین می توان آن ها را به راحتی در وسیله نقلیه یا کامیون جاسازی کرد.

آرامش خود را حفظ کنید

هنگام بسته بندی وسایل خانه آرامش ذهنی خود را حفظ کنید. اگر در زمان بسته بندی چیزی را پیدا نمی کنید، وقت و انرژی خود را برای پیدا کردن یک مورد خاص تلف نکنید. دیر یا زود وسیله گم شده خود را در خانه پیدا خواهید کرد.

قبل از اثاث کشی چه کارهایی باید انجام داد؟

سخن پایانی

با توجه به نکات  و تکنیک هایی که مطرح کردیم و ترفندهایی که خودتان می دانید، به سرعت می توانید وسایل خانه را بسته بندی کنید و برای اثاث کشی به منزل جدید آماده شوید. فقط کافیست منظم باشید و حتماً فهرستی از مواردی را که بسته بندی کرده اید، تهیه کنید. امیدواریم با اثاث کشی به خانه جدید زندگی تازه ای را شروع و تجربه های شیرینی را ثبت کنید.  

اگر می خواهید از تنش های احتمالی در زمان اثاث کشی خلاص شوید، می توانید از سرویس های معتبر اثاث کشی استفاده کنید و صفر تا صد کار را به افراد حرفه ای بسپارید. خدمات اثاث کشی سِرویک برای ارائه خدمات فوری، به صرفه و مطمئن به مشتریان خود آماده است. تمام کارهای بسته بندی و اثاث کشی و حمل بار را با ثبت سفارش در اپلیکیشن سِرویک به متخصص ها بسپارید تا از استرس و بی نظمی زمان اثاث کشی رها شوید.

منبع: residencestyle

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا