خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

چطور تابه های استیل را تمیز کنیم

تمیز کردن تابه های استیل

چطور تابه های استیل را تمیز کنیم؟

ترفندهای تمیز کردن تابه های استیل

یکی از مزیت های تابه های استیل باکیفیت این است که می توان از آن ها برای پخت و پز با حرارت بالا استفاده کرد. حتی می توانید آن ها را داخل فر هم قرار دهید. پختن غذا در حرارت زیاد با وجود مزایایی که دارد، می تواند باعث سوختن ظرف یا تابه شود. این همان چیزی است که بعد از طبخ غذا دردسرساز می شود. اما چاره کار اینجاست. برای اینکه با ترفند تمیز کردن ظروف استیل آشنا شوید، با ما همراه شوید.

برای تمیز کردن تابه های استیل خود مراحل زیر را دنبال کنید تا مثل روز اول بدرخشند. مهم ترین ویژگی این ترفند ساده اما مؤثر این است که قرار نیست زمان زیادی را هدر دهید. قطعاً نمی خواهید تمام وقت باارزش خود را در آشپزخانه صرف کنید و انرژی زیادی را صرف شستن تابه ها و قابلمه ها کنید.

تمیز کردن تابه های استیل

بیشتر بخوانید : نحوه پاک کردن لکه های روی مبل پارچه ای

قبل از هر چیز موارد زیر را آماده کنید:

  • قاشق یا کفگیر چوبی
  • مایع ظرفشویی
  • برس دسته بلند
  • اسفنج نرم
  • جوش شیرین (اختیاری)

تمیز کردن تابه های استیل در 5 مرحله

  1. ابتدا ته مانده غذا را از ظرف خارج کنید. سپس تابه استیل را روی حرارت شعله گاز قرار دهید. وقتی تابه به اندازه کافی گرم شد، یک لیوان آب در تابه بریزید. مراقب باشید! با این کار بخار زیادی تولید می شود و حباب در ظرف تولید می شود.
  2. تمام ذرات سوخته و باقی مانده غذا را که به کف تابه چسبیده، در اثر حرارت و بخار شل می شود. برای اینکه راحت تر آن ها را از بین ببرید، از قاشق و یا کفگیر چوبی استفاده کنید.
  3. شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تابه خنک شود. یک لیوان مای ظرفشویی به آن اضافه کنید. سپس با استفاده از یک برس دسته بلند، باقی مانده مواد غذایی را از بین ببرید.
  4. در این مرحله ظرف را در سینک ظرفشویی قرار دهید. با استفاده از یک اسفنج نرم و آب گرم و مایع ظرفشویی، کل ظرف را تمیز کرده و با حرکت دایره ای این کار را انجام دهید. ظرف را کاملاً بشویید و خشک کنید.
  5. تمیز کردن لکه های سوختگی: اگر لکه های بسیار سرسختی روی تابه استیل شما وجود دارد. پس از انجام مراحل بالا ترفند جوش شیرین را امتحان کنید. جوش شیرین علاوه بر اینکه لکه رها را نابود می کنئد بوی بد ظرف هارا هم از بین می برد. جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر در آید. با استفاده از یک اسفنج نرم، خمیر را به ظرف آغشته کنید و با حرکت دورانی اسکراب کنید. در آخر تابه را بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن تابه های استیل

کارهای نظافت منزل و آَشپزخانه زمان بر است. اگر زمان کافی ندارید و به کارهای ضرروی و شخصی خود نمی رسید، تمام کارهای نظافت منزل را به سرویک بسپارید. بسیاری از امور منزل که به هر دلیلی از انجام آن دوری می کنید، در تخصص سرویک است.

Realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا