خدمات مراقبتی و پرستاری
بازسازی و دکوراسیون

6 اشتباه رایج در انتخاب رنگ برای نقاشی خانه

نکات انتخاب رنگ برای نقاشی خانه

نکات انتخاب رنگ خانه برای نقاشی 

انتخاب رنگ برای نقاشی و رنگ آمیزی دیوارهای خانه می تواند یکی از سخت ترین تصمیم هایی باشد که برای طراحی خانه گرفته می شود. به ویژه وقتی می خواهیم از رنگ های تند و گرم استفاده کنیم. گاهی چالش های انتخاب رنگ برای نقاشی خانه سبب می شود افراد کمتر سمت رنگ های گرم و شاداب بروند. اینجا قرار است به چند اشتباه رایج در انتخاب رنگ خانه بپردازیم تا موقع خرید رنگ مناسب، بهترین انتخاب را داشته باشیم.

برای انتخاب رنگ خانه این اشتباهات را انجام ندهیم

 

  1. تصمیم گیری خیلی سریع

بین نمونه های رنگی که در فروشگاه می بینید، معمولاً تصمیم گیری سخت است. نمی توان به سرعت رنگ موردنظر را انتخاب کرد. نه به این دلیل که ممکن است با گذشت زمان نظر خود را تغییر دهید (اگرچه معمولاً احتمال آن وجود دارد)، بلکه به این دلیل که رنگ در طول روز با نور تغییر می کند؛ جلوه رنگ در یک روز ابری با جلوه همان رنگ در یک روز آفتابی متفاوت به نظر می رسد.

متخصصان نقاشی ساختمان توصیه می کنند که برای انتخاب رنگ خانه، جند نمونه از رنگ را اعمال کرده و چند روز زمان بدهید. رنگ ها را در چندین قسمت مختلف از اتاق خود با نورپردازی متفاوت امتحان کنید. این کار به شما کمک می کند تا در هر زمان از روز رنگ را در فضای اتاق، بهتر ببینید.

6 اشتباه رایج در انتخاب رنگ برای نقاشی خانه

مطمئن شوید که آیا رنگ موردنظر را در زیر نور روز و یا چراغ های خانه دوست دارید یا نه. خوشبختانه با وجود راهکارهای نوین لازم نیست برای انتخاب رنگ خانه هزینه زیادی بکنید. می توانید از برچسب های بزرگ روی دیوار برای تست رنگ استفاده کنید. برچسب ها قابل انتقال به سایر اتاق ها و مناطق تاریک و روشن خانه هستند.

اگر برای انتخاب رنگ خانه وقت بگذارید، بعداً احتمال پشیمانی شما از انتخاب رنگ مورد نظر بسیار کم خواهد بود.

  1. در نظر نگرفتن مبلمان و دکور

معمولاً پیشنهاد می شود که برای انتخاب رنگ خانه، یک تخته کوچک یا یک قطعه فوم را رنگ آمیزی کرده و رنگ آن را در قسمت های مختلف اتاق در طول روز ارزیابی کنید. این کار به شما کمک زیادی می کند تا با در نظر گرفتن نور (طبیعی و مصنوعی) و اثاثیه موجود در محیط (مانند کارهای هنری، مبلمان و…) ببینید که رنگ چگونه به نظر می رسد.

نمونه های رنگ را در اتاق خالی تست نکنید. برای انتخاب رنگ خانه که مناسب و موردعلاقه باشد، حتماً آن را در کنار مبلمان و سایر دکورها امتحان کنید. چراکه رنگ انتخابی باید با لوازم موجود در محیط موردنظر همخوانی داشته باشد.

6 اشتباه رایج در انتخاب رنگ برای نقاشی خانه

  1. قرار دادن نمونه ها در کنار یکدیگر

برای انتخاب رنگ خانه، نمونه های رنگ را در کنار هم قرار ندهید. اگر باید از چندین گزینه رنگ مختلف استفاده کنید، از رنگ آمیزی نمونه ها در کنار یکدیگر بر روی همان دیوار خودداری کنید. چون انتخاب درست را دشوار خواهند کرد.

  1. در نظر نگرفتن ته رنگ در انتخاب رنگ خانه

هنگامی که به سایه های مختلف رنگ سفید نگاه می کنید، به نظر می رسد حاوی رنگ زرد هستند یا حتی آبی به نظر می رسند. به آن رنگ زیرین ته رنگ یا undertone گفته می شود. ته رنگ ها به دو دسته کلی ته رنگ گرم و سرد تقسیم می شوند. با توجه به اینکه ته رنگ دیوار اتاق ها می تواند رنگ مبلمان و دکوراسیون را به گونه ای دیگر ترسیم کند، علاوه بر امتحان خود رنگ باید سایه های مشابهی را که دارای ته رنگ های مختلف هستند، نیز تست کنید. اگر از ته رنگِ رنگ موردنظرتان مطمئن نیستید، این راهکار را امتحان کنید:

سعی کنید نمونه رنگی خود را روی یک کاغذ سفید قرار دهید تا ته رنگ آن را به راحتی تشخیص دهید که سبز است یا آبی و یا هر ته رنگ دیگری.

6 اشتباه رایج در انتخاب رنگ برای نقاشی خانه

  1. گریزان از رنگ های پررنگ

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد هنگام انتخاب رنگ خانه مرتکب می شوند، ترس از انتخاب رنگ های گرم و شاد است. هنگامی که در حال انتخاب نمونه های رنگ هستید، از رنگ های شاد و پررنگ و لعاب دوری نکنید. 

  1. زیاده روی در انتخاب طیف رنگ های پررنگ

در حالی که نباید از انتخاب رنگ های پررنگ و لعاب ترسید، باید این نکته را هم در نظر داشت که افزودن بیش از حد رنگ های تند و گرم و در کنار هم قرار دادن آن ها باعث حواس پرتی خواهد شد. استفاده از طیف های رنگی زیاد در نهایت تأثیر رنگ را در محیط کاهش می دهد. اگر تمایل به ایجاد کنتراست دارید، می توانید از کارهای هنری استفاده کنید و طیف رنگی موردنظرتان را به اتاق خود ببخشید.

بیشتر بخوانید: ۶ ایده کاربردی برای نورپردازی منزل

سخن پایانی

برای نقاشی خانه و انتخاب رنگ خانه باید نکات ریز و درشتی را در نظر داشت تا نتیجه کار نظر شما را به خوبی جلب کند. رنگ آمیزی بخش های مختلف هر خانه ای باید از اصول و استانداردهای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان پیروی کند. اگر می خواهید خانه شما به شکل حرفه ای رنگ و نقاشی شود و به تمام عناصر حین رنگ آمیزی توجه شود، می توانید انجام این کار را به متخصصان سِرویک بسپارید. سِرویک برای ارائه خدمات حرفه ای و مطمئن افراد حرفه ای و مجرب در نقاشی ساختمان را به مشتریان خود معرفی می کند. بدون اینکه از خانه خود خارج شوید، می توانید سفارش خود را به صورت کاملاً آنلاین ثبت کرده و خدمت موردنظر را در محل دریافت کنید.

منبع: realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا