خدمات مراقبتی و پرستاری
بازسازی و دکوراسیون

چگونه فضای آشپزخانه خود را بزرگتر نشان دهیم؟

اسرار یک آشپزخانه کوچک چیست؟

ترفندهای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک

آشپزخانه های کوچک چالش های زیادی را برای افراد ایجاد می کنند. اگر این روزها آشپزخانه شما کم جا تر از همیشه به نظر می رسد، ممکن است زمان یک تغییر بزرگ فرا رسیده باشد. در این مقاله می خواهیم به راهکارهایی بپردازیم که ادعا می کنند می توانند برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک موثر باشند. 

به آشپزخانه های کوچکی که با وجود ابعاد کم، بزرگ به نظر می رسند، توجه کرده اید؟ در دل این آشپزخانه های اسرار جذابی پنهان است. می توان با در نظر گرفتن چند نکته کاربردی آشپزخانه های کوچک را وسیع و باز جلوه داد. 

استفاده از رنگ های سفید و روشن

سه عامل اصلی برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک و یا هر فضای دیگری شامل رنگ، نور و اثاثیه هستند. ساده ترین راه حل رنگ آمیزی مجدد خانه است. دیوارهای تیره و پررنگ می توانند باعث شلوغی (یا دنج بودن) آشپزخانه شوند. در حالی که برعکس ، رنگ روشن مانند سفید، کرم و زرد روشن و حتی سایه های خاکستری کمرنگ فضا را وسیع تر نشان می دهند.

رنگ سفید بهترین انتخاب برای نقاشی آشپزخانه های کوچک است. این رنگ  نور را منعکس می کند و فضا را به گونه ای جلوه می دهد که دیوارها عقب تر به نظر برسند. هنگامی که برای کابینت، میزهای پیشخوان، دیوارها و سقف رنگ سفید را در نظر می گیرید، فضای بدون درز و بدون لبه یا مرز ایجاد می شود. به عبارتی یکدستی و یکپارچه بودن فضا بیشتر نمایان خواهد بود. البته در طراحی رنگ آشپزخانه کوچک خود از چندین سایه سفید استفاده کنید و بافت های متضاد را با هم ترکیب کنید.            

چگونه فضای آشپزخانه خود را بزرگتر نشان دهیم؟
اگر رنگ کابینت ها و دیوارها را روشن انتخاب کنید، در بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچکتان قدم بزرگی برداشته اید.

آشپزخانه خود را به فضای باز وصل کنید                                             

آشپزخانه کوچک وقتی چالش برانگیز می شود که مهمانان زیادی داشته باشید. در این شرایط می توان از فضای بیرون ی بالکن خانه کمک گرفت.  

روش نصب کاشی ها

برای گسترش بصری آشپزخانه کوچک، کاشی ها را به صورت افقی نصب کنید. الگوی افقی باعث می شود آشپزخانه کوچک وسیع به نظر برسد.

بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک با ایجاد کنتراست رنگی پایین

در آشپزخانه های کوچک کنتراست بصری شدید حس تقسیم بندی و محدودیت ایجاد می کند. پس از انتخاب رنگ روشن، از رنگ های تیره برای سایر دیوارها استفاده نکنید. اگر یکی از دیوارها را با رنگی متضاد نقاشی کنید، فضا را بسیار محدود و کوچکتر کرده اید. هرچند در آشپزخانه های بزرگ، رنگ های متضاد می تواند کارساز باشد. برای افزودن کمی نور به آشپزخانه، دیوارها را روشن نگه دارید. سپس با موارد اضافی بازی کنید؛ با استفاده از لوازم جانبی مانند مجموعه قوطی های رنگی می توانید به صورت موقتی به آشپزخانه خود رنگ بدهید و آن را از یکنواختی دربیاروید.

درهای شیشه ای برای کابینت ها                                              

یک راهکار مؤثر برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچک، برداشتن برخی از درهای کابینت یا جایگزینی آن ها با درهای شیشه ای است. این کار چشم را از قاب ها و درهای کابینت به عمق  و داخل کابینت ها می کشاند و چشم را فریب دهد تا تصور شود که آشپزخانه جادارتر از حد واقعی است.

این ترفند در صورتی کارساز است که بتوانید آنچه در کابینت ها است منظم و هماهنگ با رنگ ها باشند. به هم ریختگی باعث می شود فضای اتاق شلوغ شود.

از اثاثیه ظریف و باریک برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه استفاده کنید

یک آشپزخانه کوچک به وسایل کوچک و ظریف نیاز دارد. با انتخاب طرح آشپزخانه جزیره ای، صندلی هایی که از نظر بصری سبک و باریک هستند، مناسب ترند. اثاثیه ظریف و باریک کف و دیوار آشپزخانه را وسیع تر نشان داده می دهند.

چگونه فضای آشپزخانه خود را بزرگتر نشان دهیم؟
برای چیدمان اثاثیه آشپزخانه های کوچک، سراغ وسایل ظریف با ظاهری باریک بروید.

تکنیک های نورپردازی در آشپزخانه های کوچک

چشم انسان به طور طبیعی به بالاترین نقطه مقابل در یك اتاق جلب می شود. در آشپزخانه این نقطه معمولاً بالای كابینت هاست. سایه ها خط بصری قوی بین کابینت ها و سقف ایجاد می کنند. با نصب چراغ در بالای کابینت نوری ملایم ایجاد می شود که کنتراست بصری ایجاد شده توسط سایه ها را کاهش می دهد و در نتیجه فضای اتاق بازتر نشان داده می شود. نورپردازی در زیر کابینت ها هم به روشی مشابه کار می کند؛ نور سایه های زیر کابینت را پر می کند و کنتراست را کاهش می دهد و احساس یک آشپزخانه بزرگتر را می دهد.

این مطلب را از دست ندهید! بهترین روش برای نقاشی کابینت آشپزخانه

کابینت های بلند و جادار

می توانید برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه های کوچک، کابینت های بلندتر از حد استاندارد انتخاب کنید. این کابینت ها سطح چشم شما را بالا برده و سقف را از نظر بصری بالاتر می برد. فراموش نکنیم که کابینت های بلندتر فضای ذخیره سازی بیشتری دارند و به جمع و جور کردن آشپزخانه کوچک کمک زیادی می کنند.

نکات کلیدی زیر را برای انتخاب کابینت آشپزخانه های کوچک به بخاطر بسپارید:

رنگ کابینت ها را روشن نگه دارید (مانند دیوارها) و برای کابینت ها، طرح های پیچیده و شلوغ انتخاب نکنید.  به جای دستگیره های بزرگ و تزئین شده برای کابینت ها، سعی کنید از طرح هایی ساده با لولاهای پنهان و شیارهای توکار را انتخاب کنید.

استفاده از وسایل بازتابنده نور 

سطوح براق نور را بازتاب می دهند و در نهایت باعث بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک شوند. براق بودن وسایل موجود در دکور رنگ های روشن کابینت و دیوارها را منعکس می کند. در نهایت جلوه بزرگ تری به آشپزخانه داده می شود. 

از نور طبیعی برای بزرگتر نشان دادن آشپزخانه کوچک غافل نشوید

نور طبیعی هر فضایی را بزرگتر نشان می دهد. ممکن است دستتان برای اضافه کردن پنجره و یا تغییر محل قرارگیری آن بسته باشد. اما می توانید نور طبیعی را به حداکثر برسانید. از پرده هایی برای پنجره آشپزخانه استفاده کنید که هم نور دریافتی را کم نکنند و هم حریم خصوصی شما را حفظ کنند.       

چگونه فضای آشپزخانه خود را بزرگتر نشان دهیم؟
تابیده شدن نور طبیعی به داخل آشپزخانه در بزرگتر نشان دادن آشپزخانه سهم زیادی دارد.

ایجاد خطوط راه راه در کف آشپزخانه

همانطور که لباس هایی با خطوط افقی باعث می شود فرد پهن تر به نظر برسد، کفپوش راه راه فضای آشپزخانه کوچک را گسترش می دهد. این نوارهای گسترده با استفاده از کفپوش های لمینت با تناژ متوسط ​​ایجاد می شوند. رنگ آمیزی کفپوش های چوبی یا وینیل یا با پوشاندن کف با یک فرش راه راه بزرگ هم روشی آسان برای بزرگ نشان دادن آشپزخانه کوچک است.

پیشنهاد ویژه سِرویک

متخصصان طراحی داخلی سرویک، بهترین و به روز ترین طراحی های داخلی را در منزل شما پیاده می کنند.  برای اعمال هر یک از این تکنیک ها به روش حرفه ای و اصولی می توانید سفارش خود را در سِرویک ثبت کنید و تجربه لذت بخشی با سِرویک داشته باشید.

منبع: bhg

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا