خدمات مراقبتی و پرستاری
بازسازی و دکوراسیون

نصب و چیدمان تابلو با ترفندهای طلایی

اصول نصب تابلو و قاب عکس در منزل

نحوه نصب و چیدمان تابلوها روی دیوار

دیوار خانه ها با تابلوها و قاب عکس ها تزئین می شوند. نصب و چیدمان تابلو و آویختن قاب ها و عکس ها روی دیوار حس خوشایندی را برای افراد خانه تداعی می کند. اما نحوه نمایش تابلوهای هنری و اینکه چگونه آن ها را روی دیوار بیاویزیم نکات جذابی دارد. فاکتورهایی مثل فاصله، رنگ و تناسب در آویزانکردن تبلوها روی دیوار نقش دارند. در ادامه بیشتر به این مفاهیم می پردازیم تا تابلوها را روی دیوار خانه خود را به بهترین نحو بچینیم.

مهم نیست تابلوی شما چقدر می ارزد، مهم این است که آن را چگونه به نمایش بگذارید تا بهترین جلوه و احساس را به مخاطب و به فضای خانه منتقل کنید.

نصب و چیدمان تابلو با ترفندهای طلایی

استفاده درست از فضا در چیدمان تابلوها

تابلوهای کوچک روی دیوار بزرگ، گم می شوند. برعکس، اگر تابلوهای بزرگ را روی سطح کوچکی از دیوار نصب کنید، اثری که تابلوی هنری قرار است روی مخاطب یا فضا بگذارد، کمتر می شود.

در نظر بگیرید که چه چیزهایی اطراف تابلوهای هنری را احاطه کرده و چگونه نور در روز به داخل خانه می تابد. آیا می خواهید تابلوی موردنظرتان نقطه کانونی باشد یا ترجیح می دهید آن را در حاشیه سایر تابلوها قرار دهید. به این نکته توجه کنید که هنگام ورود به اتاق می خواهید چه چیزی ببینید.

این مطلب را از دست ندهید! طراحی دیوار شاخص برای اتاق خواب

تابلوها را کجا آویزان کنیم؟

به عنوان یک قاعده کلی، آویزان کردن تصاویر و تابلوها در سطح چشم گزینه ایده آلی است. به طور کلی تابلوها باید به فاصله 150 سامتی متر از کف آویزان شوند. البته این قاعده استثناء هم دارد؛ در واقع به قد شما و ارتفاع دیوار خانه هم بستگی دارد.  

اگر قرار است چندین تابلو را کنار هم آویزان کنید، ابتدا بزرگترین تابلو را آویزان کرده و سپس در اطراف آن کار کنید. قبل از آنکه میخ ها را روی دیوار بکوبید، چیدمان مورد نظر را روی کف زمین امتحان کنید. با عوض کردن چیدمان تابلوها، ایده آل ترین نحوه چینش تابلوها را انتخاب کنید.

موارد زیر را در نصب و چیدمان تابلوها انجام ندهید

  • هرگز تابلوها را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید. زیرا نور خورشید به آن آسیب جبران ناپذیری می زند. مخصوصاً اگر تابلو از جنس کاغذ باشد. نور افکن ها و چراغ های سقفی زاویه دار گزینه های خوبی برای نمایش هرچه بهتر تابلوها روی دیوار خانه هستند.
  • تابلوها را در محیط های مرطوب و گرم مثل آشپزخانه و حمام آویزان نکنید. یا مثلاً بالای رادیاتور یا شومینه مکان مناسبی برای آویزان کردن تابلوها و عکس ها نیستند. چون به مرور تابلوها خراب می شوند و یا رنگشان تغییر می کند. اگر می خواهید در آشپزخانه تابلویی نصب کنید، جایی دور از گرما و اجاق گاز در نظر بگیرید.
  • در صورتی که می خواهید تابلوها را به صورت گروهی آویزان کنید، از چیدن آن ها در ردیف های مرتب خودداری کنید. چون کسل کننده به نظر خواهند رسید.

نصب و چیدمان تابلو  با ترفندهای طلایی

در چیدمان تابلوها تعادل را رعایت کنید

در دکوراسیون منزل، تعادل مهم است، ترکیب تصاویر تک رنگ و رنگارنگ، آثار انتزاعی و عینی، تابلوهای قدیمی و معاصر چیدمان تابلوها روی دیوار را شگفت انگیزتر می کند. جسارت به خرج دهید و از ترکیب سبک های متفاوت نترسید. فریم ها و قاب های تابلوها را هم در نظر بگیرید.

استفاده از گیره نگهدارنده در نصب تابلوها

اگر دیوارها کاغذ دیواری گران بهایی دارند و یا به هر دلیلی اجازه ندارید دیوارها را با میخ سوراخ کنید، می توانید از روش های جایگزین استفاده کنید. گیره های نگهدارنده گزینه خوبی است. چون صدمه ای به دیوارها نمی زنند. البته برای تابلوهای سنگین باید از لوازم محکم تری استفاده کرد.

برای زیباتر کردن منزل خود سفارش دهید: خدمات بازسازی سرویک

منبع: houseandgarden

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا