خدمات مراقبتی و پرستاری
تشریفات و پذیرایی

با تهیه چای دو رنگ، مهمانی خود را جذاب تر کنید

روش تهیه چای دو رنگ

طرز تهیه چای دو رنگ، ساده و آسان

وقتی حرف از نوشیدنی های گرم به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن ایرانی ها خطور می کند، چای است. البته سال هاست که قهوه هم در رقابت با چای می تازد ولی همچنان در جواب قهوه یا چای؟ بسیاری چای را ترجیح می دهند. چای به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار، انواع مختلفی دارد، روش های دم کردن و طرز تهیه و سرو کردن آن دارای اصول خاصی است. به همین دلیل است که وقتی بعضی ها چای دم می کنند، عطر و طعم آن هوش از سرمان می برد. یکی از انواع چای که در مجالس و دورهمی ها با آن از مهمانان پذیرایی می کنند، چای دو رنگ است. در ادامه به طرز تهیه چای دو رنگ می پردازیم.

طرز تهیه چای دو رنگ در دو مرحله

دستور تهیه چای دو رنگ با قند

برای تهیه چای دو رنگ، ابتدا آب را بجوشانید، سپس مقداری قند یا شکر به آب در حال جوش اضافه کنید و قند یا شکر را به خوبی در آب حل کنید. مقدار شکر باید به اندازه ای باشد که در آب جوش به اشباع برسد به حدی که اگر حبه قندی را در آن بیندازید، حل نشود. حالا که شیره قندی شما آماده شد، آن را در استکان بریزید و بسته به سلیقه خود تا قسمتی از لیوان را با آن پر کنید. در ادامه طرز تهیه چای دو رنگ، نوبت به چای سیاه می رسد، آن را از قبل دم کرده و آماده نگه دارید.

برای دو رنگ کردن چای، به یک فرد آرام و خونسرد نیاز دارید! چون در مرحله دوم باید چای دم کرده را با قاشق و به آرامی روی آب قندی که در لیوان ریخته اید، بریزید. از آنجا که غلظت قند زیاد است، چای روی آب قند باقی می ماند و تفاوت رنگ در استکان کاملاً مشخص است. حالا چای دو رنگتان آماده است و می توانید با آن مهمان های خود را سورپرایز کنید.

روش تهیه چای دو رنگ با لیمو

اگر نمی خواهید از قند برای تهیه چای دو رنگ استفاده کنید و یا چای شیرین به مذاق شما یا مهمانانتان خوش نمی آید، از ترفند لیمو استفاده کنید. اینطوری چای دو رنگ با طعم لیمو خواهید داشت. تهیه چای دو رنگ با لیمو ساده و آسان است:

بخشی از لیوان را با آب سرد پر کنید. سپس یک لیمو را از وسط برش دهید. یک حلقه را از وسط لیمو برداشته و روی سطح آب داخل لیوان قرار دهید. حالا چای که از قبل دم کرده اید، به آهستگی و با صبر و حوصله و با استفاده از قاشق، از قسمت دیواره بالایی استکان، روی لیمو بریزد. در انتها خواهید دید که چای روی لیمو و آب سوار می شود و چای دو رنگ شما آماده نوشیدن است.

خدمات پذیرایی سرویک برای برگزاری مهمانی ها و مجالس

نکات تهیه چای دو رنگ

البته چند نکته مهم در مورد طرز تهیه چای دو رنگ و پذیرایی آن با مهمانان وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

اول اینکه از چای دو رنگ به دلیل زیبایی ظاهری و جذاب کردن مهمانی استقبال می شود. پس از نظر مزه مثل سایر انواع چای دم کرده نخواهد بود. نکته مهم تر اینکه اگر طرز تهیه چای دو رنگ با قند را انتخاب می‌کنید، حتماً این نکته را در نظر بگیرید که با توجه به شیرین بودن این چای، از آوردن آن برای کسانی که علاقه به چای شیرین ندارند و یا مشکل دیابت و قند خون دارند خودداری کنید. بعضی ها هم علاقه زیادی به نوشیدن چای داغ دارند و وقتی دمای چایشان پایین باشد، آن را میل نمی کنند. پس برای این افراد هم چای دو رنگ گزینه مناسبی برای پذیرایی نیست.

همچنین اگر تعداد مهمان ها زیاد است، شیره قندی را در قابلمه به مقدار زیاد درست کنید تا وقت کمتری صرف شود. طرز تهیه چای دو رنگ ساده است و روشی تفننی برای جذابیت بخشیدن به انواع مهمانی های رسمی و مجالس است.

این مطلب را از دست ندهید! طرز تهیه میلک شیک در سه مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا