خدمات مراقبتی و پرستاری
تشریفات و پذیرایی

اصول و آداب پذیرایی از مهمان رسمی

مهم ترین نکات میزبانی و پذیرایی از مهمان رسمی

وقتی قرار است یک مهمانی را ترتیب بدهید، احتمالاً قبل از هر چیز به رسمی و غیررسمی یا خودمانی بودن مهمانی فکر می کنید تا بتوانید یک مهمانی درخور و متناسب با فضای حاکم بر مهمانی ترتیب دهید. برای پذیرایی از مهمان رسمی چند نکته مهم را به خاطر بسپارید تا بهترین مهمانی را تدارک ببینید.

از ابتدا تا پایان برگزاری یک مهمانی رسمی سرویک همراه شماست:

دعوت از مهمانان رسمی

قبل از هر چیزی ابتدا فهرست مهمانان خود را مشخص کنید. معمولاً کسانی که به یک مهمانی دعوت می شوند دارای اشتراکات زیادی هستند. پس برای انتخاب مهمان این نکته را در نظر داشته باشید که مهمانان حرفی برای گفتن با یکدیگر داشته باشد و فضای مهمانی برایشان سرد و کسل کننده نشود. پس قبل از هر چیزی فهرستی از مهمانان تهیه کنید. وقتی قرار است مهمانی رسمی ترتیب دهید باید به رسمی بودن همه مراحل برگزاری آن مهمانی فکر کنید. برای دعوت از مهمانان رسمی می توان از طریق ارسال پیام رسمی آن ها را به مهمانی دعوت کرد. پیام ارسالی باید دارای اطلاعات کامل مثل مکان و زمان برگزاری مهمانی باشد و به سوالات احتمالی در ذهن دعوت شوندگان پاسخ دهد. همچنین با تماس تلفنی می توانید به صورت کاملاً رسمی از مهمانان خود دعوت کرده و پیشاپیش از حضورشان قدردانی کنید.

تعیین مکان و زمان برگزاری مهمانی رسمی

برخی ترجیح می دهند در منزل خود از مهمانان رسمی پذیرایی کنند. برخی هم فضایی رسمی غیر از منزل مثل رستوران، تالار و… را انتخاب بهتری برای پذیرایی از مهمان رسمی می دانند. شاید هم برای یک جلسه رسمی کاری در حال برنامه ریزی هستید و می خواهید جلسه را در دفتر کار خود ترتیب دهید. در این شرایط می توانید از خدمات مهمانداری و پذیرایی استفاده کنید و صفر تا صد کار را به متخصصانی بسپارید که اصول و آداب پذیرایی از مهمانان رسمی بخش مهمی از حرفه شان است.

اگر قرار است از مهمان رسمی خود در منزل پذیرایی کنید، باید این نکته را در نظر داشته باشید که زمانی را برای دعوت از مهمانان انتخاب کنید، که خانه خیلی شلوغ و پرسروصدا نباشد. معمولاً وقتی افراد خانواده خارج از منزل هستند، زمان خوبی برای برگزاری یک مهمانی رسمی در منزل است.

برای مهمانی های خودمانی: چگونه مهمانی همراه با بازی در خانه برگزار کنیم؟

قبل از دعوت از مهمان رسمی چه کارهایی باید انجام داد؟

اگر  منزل خود را برای دعوت از مهمان رسمی انتخاب کرده اید، حتماً قبل از هر کاری به نظافت منزل می پردازید و فضای آن را برای مهمان آماده می سازید. شاید فرصت نداشته باشید منزل خود را نظافت کنید و همزمان به فکر برگزاری یک مهمانی بی عیب و نقص هم باشید. اگر می خواهید تمام کارهای مربوط به نظافت و تمیزکاری خانه را به یک فرد متخصص و کاربلد بسپارید تا در زمان خود صرفه جویی کرده باشید، می توانید از خدمات نظافت منزل سِرویک استفاده کنید.

چه غذایی برای پذیرایی از مهمان رسمی پیشنهاد می شود؟

قبل از دعوت از مهمان رسمی، علاوه بر نظافت باید منوی غذایی موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر ذائقه مهمانان خود را از قبل بشناسید، کارتان راحت تر است در غیر این صورت معمولاً غذاهایی برای پذیرایی انتخاب می شود که با ذائقه اکثر افراد سازگار است و جزو غذاهای پرطرفدار است. با توجه به رسمی بودن مهمانی باید غذاها، دسرها و میوه ها هم با رسمی بودن مهمانی هماهنگ باشد. اگر می خواهید با تهیه چند نوع غذای گوناگون از مهمان رسمی خود پذیرایی کنید، حتما تنوع غذایی را بالا ببرید. غذاهایی که طعم و مزه مشابهی دارند و در یک دسته قرار می گیرند، انتخاب جالبی نخواهند بود. مثلاً قرار دادن لازانیا و پاستا همزمان باهم در یک لیست غذا ایده جالبی نیست.

برای هر وعده غذایی برنامه ریزی کنید. پیش غذا، غذای اصلی و دسر را با در نظر گرفتن اصل مهم تنوع غذایی انتخاب کنید. تزئین غذاها هم در کنار طعم و مزه آن ها، حرف زیادی برای گفتن دارد. نکته ای که برای پذیرایی از مهمان رسمی باید در نظر داشت این است که غذاهایی انتخاب شوند که میل کردن آن ها آسان است. بنابراین تهیه غذا همراه گوشت با استخوان پیشنهاد نمی شود. اگر برای تهیه دسر به دنبال ایده ای جذاب هستید طرز تهیه میلک شیک در سه مرحله را بخوانید. 

نحوه پذیرایی از مهمان رسمی

چه میوه هایی برای میزبانی از مهمان رسمی مناسبند؟

در مورد میوه ها هم باید این مسئله را در نظر داشت و برای پذیرایی از مهمان رسمی، میوه هایی را انتخاب کنید که راحت پوست کنده می شوند. اگر انار یا آناناس در لیست انتخابی تان هستند، باید انار را دانه دانه کنید و یا آناناس را پوست کنده و قطعه قطعه کنید و در ظرف های مناسب جلوی مهمانتان قرار دهید. برای چیدن ظرف میوه می توانید از میوه های فصل استفاده کنید. استفاده از خیار و مواردی مانند آن که در دسته سبزیجات قرار دارند، برای چیدن در ظرف میوه در مهمانی رسمی مناسب نیستند.

ترفندهای چیدن میز برای پذیرایی از مهمان رسمی

چیدن میز پذیرایی از مهمان اصول خاصی دارد. قرار دادن بشقاب، قاشق، چنگال و سایر موارد باید به گونه ای باشد که مهمان به راحتی از آن ها استفاده کند و به وسایل روی میز دسترسی داشته باشد. بشقاب باید دقیقاً رو به روی صندلی قرار گیرد. همچنین اگر از قاشق و چنگال استفاده می کنید، قاشق را سمت راست بشقاب قرار دهید و چنگال را سمت چپ بگذارید. اگر غذا با کارد و چنگال میل می شود، کارد را سمت راست و چنگال را سمت چپ بشقاب غذا بگذارید.

با قرار دادن دستمال سفره سمت چپ و گذاشتن لیوان سمت راست بشقاب غذا، میز پذیرایی را حرفه ای و رسمی چیده اید. چاشنی های غذا مثل سس را در جایی قرار دهید که مهمان ها به آسانی به آن دسترسی داشته باشند.

بشقاب های تخت را زیر بشقاب های غیرتخت قرار دهید. دستمال سفره را می توانید بر اساس سلیقه خود شکل دهید و آن را  سمت چپ بشقاب یا داخل آن بگذارید.

قبل از هر چیزی، روی میز را با یک پارچه ضخیم بپوشانید. استفاده از سفره های نازک و نایلونی پیشنهاد نمی شود، چون احتمال سر خوردن ظرف ها روی آن زیاد است.

سخن پایانی

در این مطلب به مواردی پرداختیم که مهمانی رسمی را از مهمانی خودمانی متمایز می کند هرچند این موارد را می توان در انواع مهمانی ها به کار برد. برای پذیرایی از مهمان رسمی نیاز است همه چیز از فضای حاکم بر مهمانی تا نوع غذایی که با آن از مهمان پذیرایی می شود و اصول و نحوه چیدمان میز به صورت رسمی باشد. برگزاری مهمانی ها و دورهمی ها دغدغه زیادی برای مهمانان ایجاد می کند. برای آنکه مهمانی شما هیچ کم و کاستی نداشته باشد، می توانید صفر تا صد برگزاری مهمانی ها و مجالس رسمی و غیررسمی خود را به خدمات پذیرایی سرویک بسپارید.

مجموعه سرویک با 15 سال سابقه درخشان خدمت رسانی در حوزه نظافت و امور منازل و با داشتن بیش از 30 هزار مشترک فعال، در حوزه پرستاری از کودک و سالمند نیز به بیش از 1500 مشتری ارائه خدمات می نماید. شما عزیزان می توانید در هر لحظه سفارشات خود را در کلیه زمینه ها از طریق اپلیکیشن سرویک ثبت نمائید.

خدمتکار منزلپرستار کودک شبانه روزیپرستار کودک غرب تهرانپرستار کودک ساعتیخدمتکار منزل شهرک غرب
خدمتکار منزل آقاخدمتکار منزل خانمنظافتچی منزل تهرانکارگر خانم برای نظافت منزل تهرانکارگر نظافت منزل تهران
نظافت منزل تهراننظافت منزل سعادت آبادنظافت منزل شهر رینظافت منزل شمال تهراننظافت منزل غرب تهران
نظافت منزل شهرک گلستاننظافت منزل نیروی هوایینظافت منزل ساعتینظافت منزل شرق تهراننظافت منزل ونک
نظافت منزل نظام آبادنظافت منزل زعفرانیهنظافت منزل رسالتنظافت منزل خیابان پیروزینظافت منزل نازی آباد
نظافت منزل ولنجکنظافت منزل جنوب تهراننظافت منزل شهرک غربنظافت منزل مرکز تهراننظافت منزل ظفر
نظافت منزل برای عیدنظافت منزل پونکنظافت منزل صادقیهنظافت منزل گیشانظافت منزل هروی
نظافت منزل حکیمیهنظافت منزل یافت آبادنظافت منزل جردننظافت منزل جنت آبادنظافت منزل تهرانسر
نظافت منزل پیروزینظافت منزل تهرانپارسنظافت منزل یوسف آبادنظافت محل کار تهراننظافت محل کار غرب تهران
نظافت راه پله تهراننظافت راه پله جنوب تهراننظافت راه پله مرکز تهراننظافت راه پله سعادت آباد
نظافت راه پله شرق تهراننظافت راه پله شمال تهراننظافت راه پله منطقه 10نظافت راه پله غرب تهراننظافت راه پله پیروزی
مراقب سالمند تهراننظافت شرکت در تهرانخدمتکار منزل در تهرانمراقب کودک تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا