خدمات مراقبتی و پرستاری
تشریفات و پذیرایی

چگونه مهمانی همراه با بازی در خانه برگزار کنیم؟

دورهمی با ترتیب دادن بازی و سرگرمی

برای میزبانی یک دورهمی یا مهمانی دوستانه که همه از آن لذت ببرند، قرار نیست یک میزبان فوق حرفه ای باشید. اگر چند ایده اساسی را در سر داشته باشید، مهمانی به یاد ماندنی برای مهمانان و خودتان تدارک خواهید دید. اگر یک بازی یا سرگرمی را، که تقریباً همه به آن علاقه داشته باشند، در مهمانی خود راه بیندازید، دورهمی را بسیار شادتر و هیجان انگیزتر کرده اید. انجام یک بازی دوستانه می تواند یخ مهمانان را هم بشکند و مهمانی را جذاب تر کند.

فضای خانه را برای مهمانی در نظر بگیرید

اولین کاری که باید برای برگزاری هر نوع مهمانی در نظر داشته باشید این است که فهرستی از مهمانان خود تهیه کنید. فضای خانه خود را در نظر بگیرید. اگر فضای زیادی دارید و مبلمان و صندلی ها شما هم به تعداد زیاد است، می توانید مهمانان زیادی را در فهرست خود بگنجانید. چون اکثر بازی ها در مهمانی ها به صورت نسشته انجام می شود.

اما اگر فضای کمی دارید، تعداد مهمانان خود را کم کنید. برای میهمانی های کوچک، اگر مهمانان از قبل یکدیگر را بشناسند، تاثیر مثبتی روی جو حاضر در مهمانی خواهد داشت. البته نگران نباشید، حتی اگر مهمانان شما قبل از مهمانی همدیگر را ندیده باشند، راه انداختن یک بازی دوستانه، فضای صمیمی بین آن ها برقرار خواهد کرد. چون در جریان بازی، مکالمه بین مهمانان برقرار می شود و تعامل بین آن ها بیشتر می شود.

چه غذایی در مهمانی دوستانه سرو کنیم؟

برای یک دورهمی، که با انجام بازی بین مهمانان همراه است، طوری برنامه ریزی کنید که به صورت منظم غذا و نوشیدنی سرو کنید. چون بازی ها معمولاً حداقل چند ساعت طول می کشد. در مهمانی هایی که با بازی و سرگرمی سپری می شود، نیاز به تهیه چند نوع غذای مفصل نخواهید داشت. از آنجا که ممکن است میز ناهارخوری شما برای انجام بازی ها استفاده شود، بهتر است روی پیشخوان آشپزخانه خود جایی را برای سرو غذاها و نوشیدنی ها در نظر بگیرید. اینطوری مهمانان هر وقت خواستند از خودشان پذیرایی می کنند. این نوع مهمانی و دورهمی غیررسمی و دوستانه برگزار می شود. بنابراین با سایر مهمانی ها که میزبان به تنهایی از تک تک مهمانان پذیرایی می کند، تفاوت زیادی دارد.

چگونه مهمانی همراه با بازی در خانه برگزار کنیم؟

تهیه فینگر فود برای مهمانی های دوستانه

در چنین دورهمی ها و مهمانی هایی سرو غذاهای فینگر به شدت پیشنهاد می شود. تهیه فینگر فودها برای مدیریت اینگونه دورهمی ها ایده آل هستند. به جای سرو غذاهای مختلف در ظرف های بزرگ، غذاهای انگشتی یا فینگرفودها، به ویژه برای مهمانی هایی که با بازی و سرگرمی همراه است، پیشنهاد می شود. تهیه خوراک سیب زمینی برای مهمانی با روشی خلاقانه جذابیت مهمانی را دوچندان می کند. 

چگونه مهمانی همراه با بازی در خانه برگزار کنیم؟

فینگرفودها یا غذاهای انگشتی به جای غذاهای مفصل و حجیم تهیه می شوند و معمولاً به شکلی تهیه می شوند. می توان آن ها را با دست و بدون استفاده از قاشق و چنگال خورد. فینگر فود می تواند پیش غذا، غذای اصلی و یا دسر باشد. ساندویچ های کوچک و انگشتی، انواع شیرینی ها به عنوان میان وعده می تواند دورهمی شما را جذاب تر و دوست داشتنی تر کند.

تهیه دسر برای مهمانی دوستانه

دسر را فراموش نکنید. کاپ کیک، کلوچه و براونی ها دسرهای شیرین و پرطرفداری هستند که به راحتی می توان آن ها را در جریان بازی میل کرد.

چگونه مهمانی همراه با بازی در خانه برگزار کنیم؟

این مطلب را از دست ندهید! چطور خانه خود را خوشبو کنیم؟

بازی های متنوعی در نظر بگیرید

هرچه تعداد بازی های بیشتری داشته باشید بهتر است. چون شما و مهمانانتان حق انتخاب دارید و سلیقه همه را برآورده خواهید کرد. می توانید از مهمانانتان هم بخواهید که بازی های موردعلاقه خود را به مهمانی بیاورند.

پخش موسیقی در زمان بازی و دورهمی

هنگامی که مهمانان مشغول بازی هستند، یک موسیقی متناسب با فضای مهمانی پخش کنید تا سرگرمی مهمانان شما از هر نظر تأمین شود. اگر یکی از مهمانان شما علاقه ای به بازی نداشته باشد، می تواند با موسیقی یا برنامه تلویزیونی سرگرم شود.

پیشنهاد سرویک

اگر مشغله های کاری و زندگی شخصی شما زیاد است و وقتی از سر کار به خانه برمی گردید، فرصتی برای تهیه غذای مهمانی و یا نظافت منزل و چیدن وسایل مهمانی و دورهمی ندارید، می توانید همه کارهای خانه خود را به متخصصان سِرویک بسپارید. اینطوری در زمان برگزاری مهمانی پرانرژی هستید و در کنار دوستان و مهمانانتان از دورهمی و بازی لذت خواهید برد.

منبع: thespruce

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا