خدمات مراقبتی و پرستاری
تشریفات و پذیرایی

بهترین روش پختن سیب زمینی برای مهمانی

ترفندهای پختن سیب زمینی

با پختن سیب زمینی به این روش، مهمانی خود را جذاب کنید

برای جذاب تر کردن مهمانی خود می توانید این روش از پختن سیب زمینی را امتحان کنید. روش های مختلفی برای پختن سیب زمینی وجود دارد. اگر می خواهید تغییر جذابی در پختن سیب زمینی امتحان کنید و از مهمانان خود با سیب زمینی هایی پذیرایی کنید که معمولاً در رستوران ها سرو می شود، ادامۀ این مطلب را از دست ندهید.

بهترین روش پختن سیب زمینی برای مهمانی

برای سیب زمینی های بزرگ تر، باید سطح بیشتری از سس ها را تهیه کنید و پخت آن ها هم مدت بیشتری طول می کشد. در حالی که سیب زمینی های کوچکتر می توانند در ظرف برای ارائه به مهمانان زیباتر جلوه کنند. اگر می خواهید پختن سیب زمینی را سریع تر انجام دهید، با استفاده از چنگال، هر طرف سیب زمینیِ کامل را سوراخ کنید و آن را به مدت سه دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا بخارپز شود. در همین حال ، فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید، سیب زمینی ها را با ورق آلومینیوم بپیچید و بسته به اندازه سیب زمینی اجازه دهید تا حدود 30 تا 45 دقیقه بپزد. وقتی چاقو یا چنگال به راحتی از مرکز سیب زمینی ها عبور کند، شما می دانید که این کار زمانی انجام می شود که چنگال یا چاقو بتواند به راحتی از وسط مرکز عبور کند. سیب زمینی ها را به صورت کامل و با پوست بپزید. حتماً از قبل، سطح آن را به خوبی بشویید. روغن زیتون و ادویه را روی سیب زمینی بمالید تا پوست سیب زمینی هم خوشمزه و ترد شود.

لایه ابتدایی سیب زمینی

قبل از آنکه سیب زمینی پخته شده را باز کنید، بگذارید خنک شود. سپس با چاقو به صورت طولی روی آن را برش دهید تا بخار آن آزاد شود. ابتدا کره ای آب شده را روی برش ایجاد شده بمالید. با این کار بقیه سس ها به خوبی در سیب زمینی نفوذ کرده و آن را خوش عطر و خوش طعم می کند.

لایه اصلی سیب زمینی

از مواد پروتئینی یا سبزیجات استفاده کنید. تقریباً هر چیزی را می توانید به عنوان لایه اصلی در سیب زمینی ها در نظر بگیرید. کلم بروکلی بخارپز، چیلی ، ماکارونی و پنیر، گوشت تاکو، فلفل تفت داده شده پیشنهادهای ایده آلی هستند. می توانید از هر ماده غذایی خوشمزه دیگری هم استفاده کنید.

تهیه سس برای سیب زمینی

روی سیب زمینی های پخته شده را به سس ها آغشته می کنیم تا سس از سیب زمینی و مواد موجود در آن چکه کند. یک سس پنیر ساده فکر بدی نیست، مارینارا، پستو، کاری، چمیچوری یا سالسا نیز ایده خوبی است. سس را گرم کنید و آن را سخاوتمندانه به سیب زمینی خود آغشته کنید. اگر نمی خواهید سس پنیر تهیه کنید، پنیر خرد شده را روی سیب زمینی اضافه کنید و آن را به مدت پنج دقیقه در یک فر گرم قرار دهید تا پنیر ذوب شود.

بهترین روش پختن سیب زمینی برای مهمانی

حالا اگر سیب زمینی ها بیش از حد پخته و ترد شدند و یا از هم پاشیدند، از ترفندی که در ادامه معرفی می کنیم، استفاده کنید تا یک لایه خوش طعم دیگر به سیب زمینی پخته شده خود اضافه کنید و آن را به شکل جذابی در ظرف برای مهمانان سرو کنید. به این ترتیب که پیاز سرخ شده، فوریکا، دانه کنجد، پنیر خرد شده، تکه های بیکن، آرد سوخاری یا آجیل را برای ایجاد لایه آخر در نظر داشته باشید. 

این مطلب را از دست ندهید! گیاهان تصفیه کننده هوا در خانه

مدل های پختن سیب زمینی

برای انتخاب سس و یا مواد لازم برای ترکیب با سیب زمینی پخته شده مردد هستید، حتماً ترکیبات متنوع زیر را در امتحان کنید:

سیب زمینی پخته شده با کلم بروکلی: کره + کلم بروکلی بخارپز + سس پنیر + چدار خرد شده + خامه ترش

سیب زمینی پخته شده با سس چیلی: کره + چیلی + خامه ترش + پنیر + پیاز ترد

سیب زمینی پخته با چیزبرگر: کره + گوشت گاو + پنیر آب شده + خیار شور + سس گوجه فرنگی

بهترین روش پختن سیب زمینی برای مهمانی

سخن پایانی

برای پذیرایی از مهمانان در مهمانی ها، تولدها و مجالس خود می توانید ایده های جذابی را پیاده کنید تا لحظات نابی را برای مهمانان و دوستان خود فراهم کنید. پختن سیب زمینی به روشی که گفتیم یکی از ایده هایی است که می تواند سفره شما را چشم نوازتر کند. اگر می خواهید تمام مراحل برگزاری یک مهمانی را به افراد حرفه ای برگزاری تشریفات و مجالس بسپارید، ما به شما خدمات تشریفات سرویک را پیشنهاد می دهیم تا خودتان هم بدون خستگی در کنار مهمانان لذت ببرید.

منبع: realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا