خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگیبازسازی و دکوراسیون

ایده های طراحی داخلی که نظافت منزل را آسان تر می کند

دکوراسیون خانه در خدمت نظافت سریع و آسان

چگونه طراحی داخلی منزل نظافت را آسان می کند؟

معمولاً دکوراسیون خانه های خود را متناسب با سبک موردعلاقه خود انتخاب می کنیم. سبکی که انتخاب می کنید همه جوانب زندگی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. این نکته را هم باید در نظر بگیرید که چقدر زمان و انرژی صرف نظم دادن و یا نظافت منزل می کنید. در واقع دکوراسیون خانه نقشی مهمی در تمیز و مرتب نشان دادن خانه دارد. از آنجا که اصل راحتی و آرامش در انتخاب چیدمان و دکوراسیون خانه نقش اساسی دارد، پیشنهاد می شود چند نکته مهم را در نظر داشته باشیم. بهتر است خانه خود را به گونه ای طراحی کنید که زمان و انرژی زیادی برای نظافت منزل از شما نگیرد. در ادامه چند انتخاب را برای داشتن دکوراسیون بهینه با شما به اشتراک می گذاریم.

انتخاب مبلمان مناسب

مبلمان چرمی یا وینیل را انتخاب کنید، به خصوص اگر بچه دارید. پاکسازی انواع لکه ها از روی مبل چرم آسان تر است. اگر ظاهر چرمی را دوست ندارید، می توانید روکش های قابل شست و شو  برای مبلمان خود تهیه کنید. وقتی بچه ها بزرگ شدند، می توانید روکش ها را بردارید.

ایده های طراحی داخلی که نظافت منزل را آسان تر می کند
مبل های دارای پایه با فاصله از کف اتاق قرار می گیرند و کار نظافت منزل را آسان تر می کنند

هنگام خرید مبل، به این نکته توجه کنید که دارای پایه باشند و مستقیماً روی زمین قرار نگیرند. برای نصب کابینت های آشپزخانه هم این نکته را به خاطر بسپارید. به این ترتیب می توانید به راحتی زیر آن ها را جارو بکشید.

پیشخوان و میز آشپزخانه

هنگام انتخاب میزهای آشپزخانه، به دنبال میزهای بادوام و راحت باشید. میزهایی که با آب و شوینده ها تمیز می شوند و نیازی به نگهداری مداوم ندارند.

انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها

اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، احتمالاً با لکه های اثر انگشت و مداد رنگی روی دیوارها مواجه شده اید. پیشنهاد می کنیم از رنگ های مات دوری کنید و در عوض براق ترین رنگ ها را انتخاب کنید. روی سطوح براق دیوارها، به راحتی می توانید لکه ها و آلودگی ها را پاک کنید.

ایده های طراحی داخلی که نظافت منزل را آسان تر می کند

تأثیر خرید مبلمان بادوام در نظافت منزل

هنگامی که به دنبال مبل راحتی تمیز می گردید، باید به جنس مبل توجه کنید. به عنوان مثال، اگر تمایل دارید مبل چرمی بخرید، بدانید که پاک کردن چرم آسان است اما بعد از ریختن چیزی روی آن، فوراً باید آن را تمیز کرد.

ایده های طراحی داخلی که نظافت منزل را آسان تر می کند

اگر هم مبل پارچه ای را انتخاب می کنید، برای پاک کردن لکه مبل می توانید از ترفندهای خانگی با استفاده از مواد ضدلک و پارچه میکروفایبر  بهره ببرید. همچنین می توانید مبل روکش دار بخرید و یا برای مبل های خود روکش تهیه کنید. بنابراین هر زمان که نیاز به نظافت منزل و تمیز کردن مبل بود، کافیست روکش آن را برداشته و در ماشین لباسشویی بیندازید. در انتخاب رنگ مبلمان هم توجه داشته باشید که رنگ های تیره لکه ها را بهتر پنهان می کنند اما اگر حیوان خانگی با موی سفید داشته باشید، رنگ های تیره گزینه مناسبی نیستند.

از قفسه های باز استفاده نکنید

قفسه های بازی که به طرز زیبایی طراحی شده اند، برای خرید وسوسه انگیزند. اما در حقیقت، گردوغبار زیادی را به فضای خانه شما اضافه می کنند. در نهایت باید زمان و انرژی زیادی را برای پاک کردن و گردگیری آن ها اختصاص دهید. اگر می خواهید وسایل تزئینی و دکوری خود را به نمایش بگذارید، می توانید از قفسه هایی با درِ شیشه ای استفاده کنید.

ایده های طراحی داخلی که نظافت منزل را آسان تر می کند

فاصله توالت با دیوار

توالت ها معمولاً جرم و گردوغبار می گیرند و تمیز کردن آن ها نسبتاً آسان است. تنها بخشی که نظافتش کمی دشوار به نظر می رسد، فضای بین توالت و دیوار است. بنابراین اگر فاصله کمی بین توالت و دیوار وجود داشته باشد، نظافت آن قسمت بسیار سخت خواهد بود. چون استفاده از وسایل نظافت در فضای کوچک ممکن نیست. بنابراین برای تمیز کردن راحت و بی دردسر، نوعی از توالت فرنگی را انتخاب کنید که یا به دیوار متصل باشد و یا فضای کافی در اطراف آن وجود داشته باشد. در این صورت نظافت اطراف توالت آسان تر است. 

انتخاب کفپوش مناسب

در انتخاب کفپوش مناسب برای هر قسمت از خانه دقت کنید. برای بخش هایی از خانه که رفت و آمد زیاد است، مانند ورودی خانه و آشپزخانه، سعی کنید از کفپوش هایی استفاده کنید که دوام بیشتری دارند و راحت تر تمیز می شوند. به عنوان نمونه کفپوش وینیل و چوب پیشنهاد می شود. تمیز کردن آن ها بسیار آسان است و در برابر آلودگی هم مقاومت بیشتری دارند. در اتاق خواب یا فضاهایی که احتمالاً پابرهنه هستید، می توانید فرش پهن کنید.

برای نظافت راحت منزل کاشی های رنگ تیره انتخاب کنید

اگر کاشی های حمام را از رنگ های تیره انتخاب کرده اید، باید از دوغاب تیره هم استفاده کنید. چون در نهایت جلوه یکپارچه ای از دیوار حمام به دست می آید. همچنین سریع تر می توانید دیوار حمام را تمیز کنید.  

در قسمت دوش حمام هم می توانید از شیشه استفاده کنید. چون با اسپری پاک کننده به سرعت می توانید آن را تمیز کنید. رطوبت موجود در حمام منبع تجمع کپک ها و باکتری هاست. پس باید در انتخاب نوع طراحی داخلی دقت کنید تا مجبور نشوید زمان زیادی را برای نظافت آن اختصاص دهید.

ایده های طراحی داخلی که نظافت منزل را آسان تر می کند

فضایی برای گردوغبار باقی نگذارید!

اگر فضایی بین قفسه ها، کمد و کابینت های شما و سقف اتاق وجود نداشته باشد، جایی برای جمع شدن گردوغبارها باقی نخواهد ماند. بنابراین سعی کنید در صورت امکان تمام کمدها را تا سقف بکشید.

سخن پایانی

نظافت منزل از جمله کارهایی است که امروزه برون سپاری می شوند. اکثر افراد ترجیح می دهند از افراد متخصص نظافت کمک بگیرند و وقت ارزشمند خود را صرف امور مهم تر زندگی کنند. سِرویک خدمات نظافت حرفه ای، فوری و کاملاً به صرفه ارائه می دهد. آنچه شما از یک نظافت تمام و کمال می خواهید، سِرویک آماده تحویل آن به شماست.

منبع: realsimple

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا