خدمات مراقبتی و پرستاری
تاسیسات فنی

 چرا باید پکیج خود را سرویس کنیم؟

علت سرویس پکیج

 چرا باید پکیج خود را سرویس کنیم؟

چرا باید پکیج خود را سرویس کنیم

در فصل های سرد با پایین آمدن دمای زمین، جریان های آب سردتر می شوند. در نتیجه جریان آبی که وارد خانه شما می شود، دمای بسیار پایینی دارد. نیاز است پکیج شما با قدرت بیشتری کار کند تا جریان آب گرم خانه در روزهای سرد تامین شود. اگر پکیج خانه شما قدیمی باشد، اهمیت تعمیر و سرویس منظم آن دوچندان می شود. زیرا رسوبی که در انتهای پکیج جمع می شود، گرما را جذب می کند.

اهمیت عیب یابی و سرویس پکیج برای فصل زمستان

معمولاً تا وقتی مشکلی برای پکیج خانه پیش نیاید، به اهمیت سرویس و نگهداری آن توجه نمی کنیم. سرویس پکیج در هر خانه ای، با توجه به اینکه آب گرم خانه را تامین می کند، بسیار ضرورت دارد. مشکلات پکیج و معیوب بودن آن به ویژه در ماه های زمستان می تواند مشکلات قابل توجه و پرهزینه ای ایجاد کند. ممکن است برای مدتی آب گرم نداشته باشید، یا ترکیدگی لوله باعث نشتی شود. برای نگهداری و سرویس پکیج خود و جلوگیری از بروز مشکل در هوای سرد، نکات زیر را دنبال کنید.

لوله های پکیج را عایق بندی کنید

عایق بندی لوله های متصل به پکیج، یکی از ساده ترین راه ها برای کاهش هزینه های مربوط به گرم شدن آب در خانه و جلوگیری از یخ زدگی لوله ها است. وقتی لوله های پکیج عایق نداشته باشند، پکیج برای حفظ گرما و تأمین آب گرم باید بیشتر کار کند. عایق بندی آن ها عملکرد پکیج را به شدت بهبود می دهد. همچنین هزینه های مصرف انرژی و آب خانه شما را کاهش می دهد. در نتیجه یک شرایط برد ـ برد را رقم می زنید.

چرا باید پکیج خود را سرویس کنیم

دمای آب را بررسی کنید

دمای پکیج به صورت معمول برای آب گرم مصرفی حدود 60 درجه و برای وسایل گرمایشی حدود 75 درجه است.  اگر دما را کمتر از حد معمول قرار دهید، برای پرداخت صورت حساب های ماهانه، کمتر دچار مشکل می شوید. اگر هم بیشتر از حد مجاز دما را تنظیم کنید، ممکن است پکیج شما دچار مشکل جدی شود.

بیشتر بخوانید: نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی

رسوب زدایی پکیج را جدی بگیرید

برای اینکه پکیج خانه شما به درستی کار کند و عمر مفید آن افزایش یابد، باید حداقل سالی یک بار پکیج را رسوب زدایی کنید. اگر با مشکل افت فشار آب گرم مواجه اید یا زمان زیادی طول می کشد آب خانه شما گرم شود، رسوب زدایی پکیج را جدی بگیرید. رسوبی که در قسمت زیرین مخزن جمع شده است می تواند باعث کاهش کارایی پکیج شما شود. تجمع رسوبات همچنین می تواند باعث زنگ زدگی و مسدود شدن دریچه تخلیه شود. اگر در این زمینه تخصص ندارید، حتما آن را به یک تکنسین ماهر بسپارید.

چرا باید پکیج خود را سرویس کنیم
چرا باید پکیج خود را سرویس کنیم

شیر اطمینان پکیج را بررسی کنید

هر دو پکیج گازی و برقی دارای شیر اطمینان به عنوان یک وسیله ایمنی هستند. شیر اطمینان پکیج از فشار بیش از حد آب جلوگیری می کند و موجب تنظیمات فشار داخلی پکیج می شود. این شیر را خودتان می توانید با آزاد کردن شیر تا نیمه بررسی کنید. هنگام آزاد شدن، سوپاپ باید به طور خودکار در جای خود قرار گیرد. اگر این اتفاق نیفتد، باید مطمئن شوید که سوپاپ به درستی کار می کند یا خیر. می توانید برای اطمینان بیشتر با یک متخصص تعمیرات و سرویس پکیج تماس بگیرید.

اقدامات مربوط به نگهداری و سرویس پکیج و همچنین عیب یابی آن از بروز مشکلات احتمالی در هوای سرد جلوگیری می کند. رعایت این نکات، عمر مفید پکیج شما را افزایش می دهد تا مجبور نشوید برای تعویض آن هزینه زیادی متحمل شوید.  

 

اگر در شرایط اضطراری قرار گرفتید، مشکلتان را با سرویک مطرح کنید. تا یکی از تکنسین های مجرب سرویک برای تعمیر یا سرویس پکیج به منزل شما اعزام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا