خدمات مراقبتی و پرستاری
تاسیسات فنی

عیب یابی لوله آب

علایم نشتی لوله های آب

عیب یابی لوله آب

نشت آب و شکستگی لوله ها می تواند مشکل بزرگی برای هر خانه ای ایجاد کند. چون آب در لوله ها تحت فشار است، با نشت کردن لوله یا اتصالات، معمولا آب با فشار قابل توجهی به بیرون پاشیده می شود. در نتیجه دردسرساز می شود. هیچ کس دوست ندارد صدای چکه کردن قطره های آب را از شیرهای آب خانه را بشنود. مخصوصا که بعد از یک روز کاری به خانه بر می گردید و می خواهید در سکوت مطلق استراحت کنید. در نگاه اول، چکه کردن آب شاید یک نشتی ساده به نظر بیاید. اما آیا می دانید نشتی شیر آب ممکن است منشا دردسر بزرگ تری شود. با ما همراه شوید و آستین هایتان را برای عیب یابی لوله آب و رفع نشتی لوله ها بالا بزنید. قبل از آن با دلایل نشتی لوله های آب آشنا شویم:

عیب یابی لوله آب
نشتی و چکه کردن شیر آب ممکن است منشا دردسر بزرگ تری شود.

دلایل نشتی لوله های آب

وقتی لوله ها دچار فرسودگی می شوند، نشت می کنند و مشکلات زیادی را برای شما به وجود می آورند. نشتی ممکن است در حد چکه کردن باشد یا حتی فاجعه ای برای خانه و وسایل شما به بار آورد.

چه عواملی باعث نشتی لوله آب می شود؟

چندین دلیل مختلف برای نشت لوله آب وجود دارد که برای عیب یابی لوله آب باید دانست:

فشار آب بالا و افزایش ناگهانی فشار آب

فشار آب بالا منجر به ساییدگی و خوردگی لوله آب می شود. همچنین، خطر ترکیدن لوله های شما را افزایش می دهد. تغییرات ناگهانی در جهت جریان آب هم درنهایت موجب نشت لوله آب می شود.

عیب یابی لوله آب
تغییر ناگهانی فشار آب یکی از دلایل ترکیدگی و نشتی لوله های آب است.

تغییرات بنیادی در فونداسیون منزل

تغییرات فوندانسیون منزل می تواند تنظیمات خطوط آب را تغییر داده و باعث قطع یا پارگی آن ها می شود.

ریشه درختان

ترک های کوچک در لوله ها می توانند موجب رشد ریشه درختان شود و فشار ریشه های درخت در نهایت مشکلات بزرگ تری را برای لوله های آب به وجود خواهد آورد. این مسئله در مورد لوله های فضای بیرونی خانه بسیار شایع است.

زنگ زدگی لوله های آب

در بسیاری از خانه های قدیمی، از لوله های مسی یا فولادی استفاده شده که معمولا در برابر زنگ زدگی حساس هستند.

عیب یابی لوله آب
خطر نشتی لوله های قدیمی به علت زنگ زدگی، بسیار بالا است.

بیشتر بخوانید: مشکلات رایج کولر گازی و حل آن ها

تغییرات دمایی

تغییرات شدید دما (به ویژه، هوای سرد) می تواند باعث ترک خوردن لوله ها شده و نشتی آن را به دنبال داشته باشد.
برای جلوگیری از نشتی لوله ها، قدم اول این است که همه این عوامل در نظر گرفته شود. اگر با مورد غیر عادی در لوله های آب مواجه شدید، قبل از اینکه نشتی لوله به فاجعه تبدیل شود، با یک لوله کش حرفه ای تماس بگیرید تا لوله ها را به صورت دقیق تر بررسی کند.

عیب یابی لوله آب
تعمیرات برخی از نشتی ها تخصصی است و باید به تکنسین مجرب سپرد.

اهمیت عیب یابی لوله های آب

اگر نشتی لوله ها را نادیده بگیرید و به موقع برای عیب یابی لوله های آب اقدام نکنید، امکان دارد کل خانه شما را آب فرا بگیرد. تغییر رنگ دیوارها و یا ریزش سقف از جمله خساراتی است که هزینه زیادی را برای شما رقم می زند. اگر در روی دیوارها تاب یا لکه مشاهده می کنید، به احتمال زیاد لوله های آب دچار نشتی شده است. این اتفاق ارزش خانه شما را کاهش دهد. همچنین باید برای تعمیر سقف و دیوار هزینه زیادی صرف کنید.
از طرفی رطوبت اضافی در خانه منجر به رشد کپک می شود. کپک حاصل از نشت لوله ها سلامت اعضای خانواده را به خطر می اندازد. باید در اولین فرصت رفع شود.

عیب یابی لوله آب
با عیب یابی و سرویس لوله های آب، جلوی خسارات جدی را خواهید گرفت.

علایم خرابی و نشتی لوله های آب

اگر می خواهید مطمئن شوید سیستم لوله کشی آب خانه شما خراب است یا نه، روش ساده این است که به جریان شیر آب نگاه کنید. اگر آب تغییر رنگ داده یا بوی نامطبوع می دهد، باید سیستم لوله کشی را بررسی کنید. اگر دیوارهای شما تاب خورده یا لک شده، باید به لوله کش زنگ بزنید. با سرویس منظم لوله کشی خانه، می توانید جلوی خسارات جبران ناپذیر را از ابتدا بگیرید.

عیب یابی لوله آب
در شرایطی که امکانات لازم را برای رفع نشتی لوله آب ندارید یا وضعیت نشتی حاد است، با لوله کش تماس بگیرید.

سرویس دوره ای لوله های آب خانه ضرورت زیادی دارد. چراکه شما را از پرداخت هزینه های گزاف در آینده معاف خواهد کرد. ممکن است نشتی لوله ها به حدی باشد که خودتان نتوانید با چند اقدام ساده آن را حل کنید. شاید هم وسایل و ابزارهای مخصوص را در اختیار نداشته باشید. در چنین شرایطی، می توانید با یک لوله کش یا تکنسین تماس بگیرید. برای دسترسی آسان تر و مطمئن تر به لوله کش مجرب می توانید از خدمات تاسیساتی سرویک استفاده کنید تا بدون فوت وقت مشکلتان برطرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا