خدمات مراقبتی و پرستاری
تاسیسات فنی

مشکلات رایج کولر گازی و حل آن ها

چرا کولر گازی خوب کار نمی کند؟

مشکلات رایج کولر گازی و حل آن ها

در روزهای اوج گرما، تجربه خراب شدن کولر گازی و کار نکردن آن، کاملا غیرقابل تحمل است. مشکلات رایج کولر گازی را می توان شناسایی و حل کرد تا در روزهای گرم سال از تهویه مطبوع و باد خنک آن لذت برد. با هم، 8 مشکل کولر گازی را مرور می کنیم. اگر کولر گازی شما خوب کار نمی کند و بدموقع شما را به دردسر انداخته است، در ادامه با ما همراه باشید. احتمالا مشکل کولر گازی را پیدا کرده و آن را حل خواهید کرد.

مشکلات رایج کولر گازی و حل آن ها
اگر به موقع کولر گازی را عیب یابی کنید، متحمل هزینه های سنگین برای تعویض قطعات آن نخواهید شد.

عیب یابی کولر گازی و راه حل ها

یکی از مشکلات رایج کولر گازی، عملکرد نامناسب آن است. اگر کولر روشن است، حتما پنجره ها و درهای خانه خود را ببندید. مشکلات کولر گازی ممکن است ناشی از نصب نادرست و یا عدم سرویس و نگهداری کولر گازی باشد. نصب نامناسب کولر گازی می تواند منجر به نشت کانال کولر و کم شدن جریان هوا شود. در ادامه به مشکلات رایج کولر گازی و راه حل های آن می پردازیم:

از کولر گازی باد گرم می وزد

اگر کولر گازی شما روشن است اما هوای سرد از آن نمی وزد، ابتدا اطمینان حاصل کنید که همه دریچه های کلر باز هستند و ترموستات به درستی تنظیم شده است. سپس فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر فیلتر کولر گازی کثیف باشد، جریان هوا مختل می شود. در این صورت فیلتر را با آب و مواد شوینده ملایم تمیز کنید. فیلتر کولر گازی را به صورت منظم تمیز یا تعویض کنید تا مجددا با این مشکل مواجه نشوید.
همچنین ممکن است در فن یا موتور فن نیز اختلالی وجود داشته باشد. مثلا، برق رسانی به موتور مختل شده باشد یا نشتی گاز کولر روی داده باشد. در این موارد، احتمالاً باید کار را به یک تکنسین فنی حرفه ای بسپارید.

مشکلات رایج کولر گازی و حل آن ها
با تمیز کردن منظم فیلتر کولر گازی، از بروز مشکلات جدی تر پیشگیری خواهید کرد

کولر گازی به اندازه کافی خنک نمی کند

مطمئن شوید که همه دریچه های کولر باز باشند. اگر حتی یکی از آن ها بسته باشد، خنک کردن کل خانه شما را دشوارتر می کند. زیرا در صورت بسته بودن دریچه ها، هوای گرم اتاق با هوای خنک مخلوط می شود. در غیر این صورت، ممکن است مشکل از جای دیگری باشد؛ یکی از مشکلات کولر گازی، کمبود مبردها یا سیال های خنک کننده است که در اصطلاح به آن ها گاز گفته می شود. قدیمی یا فرسوده بودن کولر گازی از دلایل دیگری است که موجب خنگ نکردن آن می شود. همچنین از نصب نامناسب آن نیز ناشی می شود.
اگر در هنگام خرید، یک نکته مهم در انتخاب کولر گازی را رعایت کنید، کولر گازی شما کمتر دچار مشکل می شود. اندازه کولر گازی باید متناسب با مساحت خانه باشد. کولر گازی اگر برای خانه شما خیلی بزرگ باشد، مجبور می شوید خیلی زود آن را روشن و خاموش کنید. تا دمای خانه را متعادل کنید. اگر هم کولر گازی برای خانه زیادی کوچک باشد، برای خنک کردن فضای خانه، نیاز به فعالیت بیشتری دارد و زودتر خراب می شود.

مشکلات رایج کولر گازی و حل آن ها
نگهداری و نظافت کولر گازی موجب دوام بیشتر آن می شود.

بیشتر بخوانید: ۵ راه برای برق انداختن شیرآلات منزل

چکه کردن آب از کولر گازی

اگر آب از قسمت داخلی کولر گازی شما نشت می کند، آن را خاموش کنید. مسیر تخلیه آب و میعانات ممکن است مسدود شده باشد. همین مشکل سبب می شود اب از کولر گازی به داخل خانه چکه کند. در چنین شرایطی باید مسیر تخلیه آب باز شود و انسداد برطرف شود. زنگ زدگی مجرای تخلیه یا معیوب شدن پمپ میعانات هم از عوامل دیگر چکه کردن آب از کولر گازی است. اگر فکر می کنید از تخصص شما خارج است، با تکنسین فنی کولر هماهنگ کنید تا با بررسی کولرگازی، در صورت لزوم قطعات آسیب دیده را تعویض یا تعمیر کند.

کولر گازی خاموش نمی شود

اگر کولر گازی خاموش نمی شود، فیلتر کثیف علت محتمل آن است. فیلترکولر گازی را تمیز یا تعویض کنید تا ببینید فرقی می کند یا نه. اگر کولر شما قدیمی باشد یا اندازه آن با فضای خانه تناسبی نداشته باشد، با این دسته از مشکلات کولر رو به رو می شوید. معیوب بودن ترموستات و یا فن هم از عوامل دیگر هستند.

کولر گازی روشن نمی شود

اگر کولر گازی شما روشن نمی شود، ممکن است با تنظیم ترموستات مشکل حل شود. در غیر این صورت، باید این کار را به متخصص فنی باید واگذار کرد. چرا که ممکن است کولر شما به تعمیر تخصصی نیاز داشته باشد.

فن کولر گازی کار نمی کند

اگر فن داخلی کولر گازی کار نمی کند، فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر مسدود شده باشد، احتمالا خودتان بتوانید آن را برطرف کنید. اگر روی محفظه اوپراتور و خطوط مبرد یخ وجود دارد، اجازه دهید یخ ذوب شود. سپس دوباره بررسی کنید که آیا فن کار می کند یا خیر. معیوب بودن فن کولر، یخ زدگی سیم پیچ کولر را در پی دارد. در این صورت، با تکنسین مجرب تعمیر کولر تماس بگیرید.

مشکلات رایج کولر گازی و حل آن ها
اگر کولر گازی شما روشن نمی شود، احتمالا با تنظیم ترموستات، این مشکل برطرف می شود.

خازن استارت کار نمی کند

اگر کمپرسور شما هنوز کار می کند، ممکن است موتور فن یا خازن استارت شما معیوب باشد. می توانید با فشار دادن فن با یک تکه چوب، آن را عیب یابی کنید. این کار را با دست انجام ندهید. زیرا اگر فن شروع به کار کند، انگشتان شما را می برد. اگر باز هم فن نچرخید، باید با تکنسین کولر گازی تماس بگیرید.

آیا سرویس سالانه کولر گازی الزامی است؟

برای جلوگیری از سوختن کولر و پرداخت هزینه های گزاف برای تعمیر و یا تعویض قطعات، پیشنهاد می شود هر ساله کولر گازی توسط تکنسین فنی کولر سرویس شود. تا عیب های احتمالی آن از ابتدا شناسایی و حل شود. در این صورت جلوی مشکلات جزیی را گرفته و علاوه بر افزایش عمر مفید کولر گازی، متحمل پرداخت هزینه های سنگین نخواهید شد.

مشکلات رایج کولر گازی و حل آن ها
برای جلوگیری از سوختن کولر، باید آن را هرسال، توسط تکنسین فنی سرویس کرد.

اگر به خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی یا سایر لوازم خانگی نیاز دارید، می توانید با نصب سرویک نیاز خدماتی خود را در زمانی کوتاه برطرف کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا