خدمات مراقبتی و پرستاری
تاسیسات فنی

رفع مشکل کمبود فشار آب سرد و گرم

رفع مشکل کمبود فشار آب سرد و گرم

رفع مشکل کمبود فشار آب سرد و گرم

تصور کنید آماده گرفتن دوش آب گرم شده اید، دستگیره شیر آب را می چرخانید. در این لحظه، با صحنه غم انگیزی مواجه می شوید؛ جریان آب به قدری کم فشار است که شما را از دوش گرفتن منصرف می کند. یا وقتی که انبوهی از ظرف ها در سینک ظرفشویی شما تلنبار شده، فشار شیر آب ناامیدکننده است. بیشتر اوقات می توانید مشکل کمبود فشار آب را خودتان علت یابی کنید. با ما همراه باشید. اینجا چند روش ساده برای رفع مشکل کمبود فشار آب سرد و گرم تدارک دیده ایم.

دلایل کاهش فشار آب سرد و گرم

در ادامه به دلایلی که ممکن است موجب کاهش فشار آب سرد و گرم در خانه شما شود، می پردازیم:

مصرف بیش از حد آب

در برخی از خانه ها، داشتن چندین دستگاه لوله کشی سبب می شود آب زیادی از سمت منبع آب تامین شود تا فشار آب برای هر شیر آبی به صورت متناسب تنظیم شود. همین مسئله فشار آب را کاهش می دهد.

خرابی شیرآلات

اتصالاتی مانند سر دوش یا شیر آب می توانند به مرور معیوب یا مسدود شوند. در برخی موارد، می توان به سادگی با تمیز یا تعویض کردن شیرآلات، این مشکل را حل کرد.

شکستگی رگلاتور

رگولاتور یا تنظیم کننده فشار آب به تثبیت فشار آب در خانه کمک زیادی می کنند. وقتی رگولاتور خراب شود، کمبود فشار آب سرد و گرم رخ می دهد.

گرفتگی لوله ها

مسدود شدن لوله جریان آب را مختل می کند. با قطع جریان آب، فشار آب نیز کاهش می یابد. برای رسیدگی به این مسئله باید لوله ها تمیز یا در صورت نیاز تعویض شوند. در این مورد می توانید از یک لوله کش مجرب کمک بگیرید.

زنگ زدگی لوله کشی

با گذشت زمان، کل سیستم لوله کشی خانه شما ممکن است فرسوده شود. قدیمی و فرسوده شدن لوله های آب موجب کمبود فشار آب سرد و گرم می شود.

کمبود فشار آب سرد و گرم

 

چگونه مشکل کمبود فشار آب را حل کنیم؟

مراحل زیر را دنبال کنید تا مشکل کمبود فشار آب سرد و گرم خانه شما عیب یابی و رفع شود:

فشار آب همه شیرها را بررسی کنید

همه شیرهای آب خانه را بررسی کنید. فشار آب در شیرهای آب آشپزخانه، حمام، زیرزمین و شیرهای بیرونی را نگاه کنید. اگر فقط در جای خاصی مشکل کمبود فشار آب دارید، مشکل کمبود فشار تنها به همان شیر آب مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: مشکلات رایج کولر گازی و حل آن ها

بررسی آب گرمکن 

اگر فقط جریان شیر آب گرم فشار کمی دارد، ممکن است مشکل از آب گرمکن شما باشد. در این صورت برای عیب یابی باید سراغ آب گرمکن بروید. با لوله کش تماس بگیرید تا جریان آب را در آب گرمکن بررسی کند. لوله کش ها روش های کارآمدی برای بررسی جریان لوله های آب سراغ دارند.

رفع چکه کردن شیر آب

در بسیاری از موارد در صورت نشت شیر آب​​، می توانید صدای چکه کردن آب را بشنوید. معمولاً این کار نیاز به یک تعمیر ساده در منزل دارد. برای پی بردن به نشتی آب، زیرزمین یا وسایلی که نزدیکی شیر آب قرار دارند را بررسی کنید.

هواده  شیر آب را جدا و تمیز کنید

هواده شیر آب را، که موجب صرفه جویی در مصرف آب می شود، جدا کنید. آن را به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید دچار رسوب نشده باشد. مواد معدنی موجود در آب باعث تجمع رسوبات در دهانه شیر آب می شود. در صورت لزوم، هواده را در محلول سرکه و آب قرار دهید. اگر این روش موثر نبود، آن را تعویض کنید. قبل از نصب هواده جدید، فشار آب را بررسی کنید. اگر جریان آب به حالت نرمال برگردانده نشد و مشکل کمبود فشار آب سرجایش بود، باید دنبال علت اصلی بگردید.

 

کمبود فشار آب سرد و گرم

عیب یابی شیر فشار شکن

شیرهای فشارشکن را در نظر داشته باشید. ببینید دچار نشتی شده یا نه. نشت منبع آب هم موجب کمبود فشار آب گرم و سرد می شود. شیر فشار شکن را تنظیم کنید تا ببینید آیا بر فشار آب گرم و سرد تأثیر می گذارد یا خیر. یک پیچ روی شیر فشارشکن وجود دارد. برای افزایش فشار آب، آن را در جهت عقربه های ساعت محکم کنید. برای کاهش فشار آب هم، پیچ تنظیم را با چرخاندن در خلاف جهت عقربه ساعت شل کنید. در صورت خرابی سوپاپ شیر فشار شکن، شاید لازم شود آن را تعویض کنید. برای اینکه مطمئن شوید و بی جهت هزینه نکنید، با لوله کش حرفه ای هماهنگ کنید.

فلکه اصلی

اکثر خانه ها و ساختمان ها دارای شیر قطع کننده اصلی هستند. این شیر در نزدیکی شیر فشارشکن و در یک جعبه جداگانه نزدیک کنتور آب قرار دارد. این شیر می تواند آب کل خانه را قطع کند و اگر کمی بسته باشد جریان را محدود می کند. شیر را بچرخانید تا کاملاً باز شود.

بیشتر بخوانید: عیب یابی لوله آب

تعیین محل نشت آب

توالت فرنگی را در حمام بررسی کنید. نشت توالت از شایع ترین منبع نشت آب در خانه است. مراحل زیر را برای مشخص شدن نشتی دنبال کنید:

  • با برداشتن درب توالت شروع کنید.
  • چند قطره رنگ غذا یا یک قرص رنگ در مخزن بیندازید.
  • حداقل یک ساعت توالت را نشویید.
  • اگر رنگ داخل کاسه توالت نشت کرده باشد، توالت شما نشت دارد.

کنتور آب را بررسی کنید

با خواندن کنتور آب، بررسی کنید که آیا عقربه نشانگر در حال چرخش است یا نه. اگر نشانگر نشت در حال چرخش است، احتمالاً لوله ها نشتی دارند. اگر هم چرخش نداشته باشد، به معنای عدم وجود نشت نیست. چون ممکن است نشتی جزیی را نشان ندهد. برای حل این مشکل به مدت 2 ساعت آب مصرف نکنید. سپس کنتور آب را بخوانید. اگر اعداد تغییر کرده باشد، نشان دهنده وجود نشتی است. برای یافتن منبع نشت و ترتیب کار تعمیرات، با شرکت آب یا لوله کش تماس بگیرید.

تماس با شرکت تامین آب

ممکن است علت کمبود فشار اب خارج از خانه شما باشد. شاید نشتی آب در منبع اصلی تامین کننده آب محله شما رخ داده است. برای حل آن باید با شرکت آب شهر خود تماس بگیرید تا آن ها این مشکل را برطرف سازند.

اگر برای رفع مشکل کمبود فشار اب گرم و سرد خانه دنبال لوله کش یا تکنسین تاسیساتی حرفه ای هستید، از طریق سرویک اقدام کنید. سرویک انواع خدمات مطمئن و سریع را در منازل شما ارائه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا