خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

چگونه صدای بلند جاروبرقی را کم کنیم؟

راه حل های کم کردن صدای جاروبرقی

چگونه صدای بلند جاروبرقی را کم کنیم؟

 

شاید اگر بخواهید کارهای نظافتی منزل را بر اساس میزان علاقه لیست کنید، جاروبرقی کشیدن در رده های آخر قرار گیرد. دلیل اصلی این قضیه به ذات پرسروصدای این وسیله پرکاربرد برمی گردد. اما حتما گاهی متوجه شدید که موقع استفاده از جاروبرقی، صدای آن بیش از حد زیاد و ناهنجار است. به حدی که اهالی خانه را بسیار کلافه می کند. مخصوصا اگر کودک دارید، این مسئله برایتان غیرقابل تحمل خواهد بود. اگر صدای جاروبرقی یا سایر وسایل برقی، بر اساس معیار دسیبل، از اندازه مشخصی بالاتر باشد، برای سلامت شنوایی اعضای خانواده به ویژه نوزادان خطرناک است. اگر صدای جاروبرقی تان بیش از حد بلند است و دنبال روش های کم کردن صدای جاروبرقی هستید، با ما همراه باشید تا چند راه حل آسان و کاربردی را مطرح کنیم.
قبل از حل مشکل، سراغ دلیل مشکل می رویم، ابتدا علت و منبع مشکل را پیدا می کنیم. چون با علت یابی هر مشکلی جلوی تکرار آن را خواهیم گرفت.

چگونه صدای بلند جاروبرقی را کم کنیم؟
با شناسایی دلایل صدای بلند جاروبرقی و به کارگیری چند نکته ضروری از دست صدای کلافه کننده آن راحت شوید.

علت صدای بلند جاروبرقی و راه حل های رفع آن

کیسه یا فیلتر پر و کثیف

اگر صدای جاروبرقی شما زیاد شده است، فیلتر یا کیسه آن را چک کنید. اگر کیسه یا فیلتر جاروبرقی بیش از حد کثیف باشد، صدای زیادی از جاروبرقی بلند می شود. چون برای مکش بیشتر، فشار بیشتری به جاروبرقی وارد می شود. در نتیجه قدرت مکش آن کمتر می شود. فیلتر یا کیسه جاروبرقی را درآورده و با خالی کردن محتویات آن، با آب گرم بشویید. بعد از خشک شدن، در جای خود قرار دهید. خواهید دید که همین اقدام ساده چه اندازه، در کاهش صدای جاروبرقی موثر است.

کیسه یا فیلتر پر و کثیف
تمیز کردن منظم کیسه و فیلتر جاروبرقی به افزایش عمر مفید آن کمک زیادی می کند.

گرفتگی لوله جاروبرقی

وقتی جاروبرقی شما سروصدای زیادی ایجاد می کند، احتمالا چیزی لوله یا دهانه لوله آن را مسدود کرده است. مثلا ممکن است هنگام جارو کشیدن، اشیای کوچک مثل دکمه یا اسباب بازی ها را بلیعده باشد. اگر با دست موفق به خارج کردن شیء نشدید از میله استفاده کنید. در صورت نیاز، لوله را از بدنه جدا کنید و آن را بررسی نمایید. اگر کارساز نبود، باید سراغ تعمیرکار لوازم خانگی بروید.

فن شکسته جاروبرقی

ممکن است فن موجود در موتور جاروبرقی شما شکسته باشد و باعث شود صدای جاروبرقی بیشتر از حد معمول شود. هنگام مکش گردوغبار و آلودگی از طریق موتور، ممکن است گردوغبار روی فن جمع شود. در نتیجه باعث شکسته شدن فن شود. در صورت شکسته شدن فن باید آن را تعویض کرد.

بیشتر بخو.انید: نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی

خراب شدن بیلبرینگ جاروبرقی

اگر جاروبرقی شما هنگام کار صدا زیادی می دهد و مکش آن ضعیف شده است، احتمال معیوب بودن بیلبرینگ آن وجود دارد. معمولا با خراب شدن بیلبرینگ، جاروبرقی در حین کار شروع به لرزش می کند و از جای خود بلند می شود. یکی از دلایل مهم خراب شدن بیلبرینگ جاروبرقی، تعویض دیرهنگام فیلتر جاروبرقی است. در چنین شرایطی، گردوغبار عملکرد فن را مختل می کنند و بیلبرینگ هم خراب می شود.

آسیب دیدن کمربند جاروبرقی

گاهی صدای بلند جاروبرقی ناشی از معیوب شدن اتصالات و اجزای داخلی آن است. در صورت آسیب دیدن کمربند جاروبرقی، پارگی و یا ساییدگی آن، باید در اولین فرصت آن را تعویض کرد. زیرا سهل‌نگاری در تعویض آن، آسیب جدی به موتور دستگاه وارد می‌کند.

چگونه صدای بلند جاروبرقی را کم کنیم؟
با تعویض به موقع کمربند جاروبرقی می توان جلوی سوختن موتور آن را گرفت.

روش های کم کردن صدای جاروبرقی

اول باید منبع صدای ناهنجار را پیدا کنید. خوب دقت کنید صدای ناهنجار دقیقا از کجای جاروبرقی بلند می شود. ممکن است وجود ترک یا سوراخ روی لوله جاروبرقی باعث ایجاد صدایی شبیه صدای سوت شود. اگر صدا از سمت موتور شنیده می شود، برای تعمیر آن بهتر است سراغ تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی بروید تا مطمئن شوید موتور جاروبرقی دچار آسیب نشده باشد.

تمیز کردن جاروبرقی به صورت منظم

تمیز کردن مداوم وسایل برقی در افزایش عمر مفید ان ها بسیار اثرگذار است. جاروبرقی گردوغبار و آلودگی منزل را با قدرت از بین می برد. بنابراین اگر خللی در سیستم آن ایجاد شود، شما را با دردسر زیادی روبه رو می کند. می توانید به صورت منظم، تمام اجزای آن را تمیز کنید و قسمت های قابل شستشو را شسته و به خوبی خشک کنید.

چگونه صدای بلند جاروبرقی را کم کنیم؟
تمیز کردن اجزای جاروبرقی موجب بهبود عملکرد این دستگاه می شود.

تمیز کردن برس و غلتک جاروبرقی

با استفاده مداوم از جاروبرقی، مو یا گردوغبار به برس و غلتک جاروبرقی می چسبد. ضعیف شدن مکش جاروبرقی و صدای ناهنجار ممکن است از نتایج تمیز نکردن همین اجزای در دسترس جاروبرقی باشد. اجازه ندهید کیسه جاروبرقی کاملا پر شود. چون پر شدن بیش از حد آن مانع جریان یافتن هوا می شود و فشار بیشتری به موتور جاروبرقی شما وارد می شود.
پیشنهاد می شود مشکل جاروبرقی یا هر وسیله برقی دیگر را در اولین فرصت رفع کنید تا مجبور به پرداخت هزینه های زیاد برای تعمیر یا تعویض آن ها نشوید. اگر اجزای جاروبرقی را باز کردید اما در سر هم کردن آن با مشکل مواجه شدید، نگران نباشید. برای هر مشکلی راه حلی بهینه وجود دارد. با سپردن تعمیر لوازم خانگی به فردی متخصص، به مدت طولانی تری از وسایل خانگی خود استفاده کنید.
اگر مشکل جاروبرقی شما حاد بود و هیچ کدام از این روش ها کارساز نبود، می توانید به اپلیکیشن سرویک مراجعه کنید. انواع خدمات مربوط به تعمیرات لوازم خانگی را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا