خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

چرا آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود؟

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی تان آب را تخلیه نمی کند؟ راه حل آن همین جاست. به جای صرف هزینه زیاد، چند دقیقه از وقت با ارزش خود را با سرویک همراه باشید تا مشکل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی را حل کنید.

دلیل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی چیست؟

اگر آب در ماشین لباسشویی شما جمع می شود و راهی برای تخلیه پیدا نمی کند، دلیل اصلی و رایج آن مسدود شدن پمپ تخلیه یا شلنگ تخلیه است. البته عوامل دیگری مانند خراب شدن تایمر یا برد فرمان دستگاه هم مطرح است. قبل از هر چیزی مسیر خروج و تخلیه آب از دستگاه را بررسی کنید.

چرا آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود؟

روش های تخلیه کردن آب جمع شده در ماشین لباسشویی

اگر آب داخل ماشین لباسشویی جمع شده و تخلیه نمی شود، موارد زیر را بررسی کنید. اول ایمنی بعد دست به کار شوید! لطفاً قبل از شروع کار مطمئن شوید که دستگاه به برق وصل نباشد.

تا خوردن شلنگ

برای رفع مشکل تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی در اولین قدم سراغ شلنگ تخلیه بروید. اگر شلنگ تا خورده باشید، آب از ماشین خارج نمی شود و به داخل ماشین برگشته و در آن جمع می شود.

 مسدود شدن شلنگ تخلیه

ماشین لباسشویی در حال شستن لباس هاست اما آب درون آن جمع شده و تخلیه نمی شود، یکی از دلایل این مشکل، مسدود بودن شلنگ تخلیه است. شیء یا چیزی مانند جوراب بچگانه، جِرم، پرز لباس و هر عامل مسدود کننده ای می تواند جلوی تخلیه آب از طریق شلنگ را بگیرد. برای رفع این مشکل باید شلنگ را جدا کرده و آن را تمیز کنید.

مسدود شدن فیلتر تخلیه

اگر ماشین لباسشویی شما آب را تخلیه می کند اما این کار را به آرامی انجام می دهد، فیلتر تخلیه را بررسی کنید. مسدود شدن فیلتر تخلیه دلیل دیگر این مشکل است.

افتادن شلنگ تخلیه روی زمین

اگر به تازگی اثاث کشی کرده اید، حتما شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را بررسی کنید، چون ممکن است شلنگ تخلیه روی زمین افتاده باشد، در این صورت اب تخلیه می شود اما نه آنجایی که باید!

بیشتر بخوانید: اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

یخ زدن شلنگ تخلیه

اگر موتور ماشین لباسشویی کار می کند اما آب تخلیه نمی شود، احتمالاً شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی یخ زده است. راه حل این است که شلنگ تخلیه را جدا کنید و آن را با دس بچرخانید، اگر آزادانه نچرخد، احتمالاً یخ زده و برای رفع یخ زدگی این روش امتحان کنید؛ شلنگ را جدا و آن را در آب گرم غوطه ور کنید.

روش های رفع انسداد فیلتر تخلیه

با روش زیر مطمئن شوید که دلیل تخلیه نشدن آب، انسداد فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی است:

یک پارچه ضخیم زیر فیلتر تخلیه قرار دهید و فیلتر را بیرون بکشید تا هر چیزی که فیلتر را مسدود کرده، از آن خارج شود. همچنین پروانه پمپ تخلیه ماشین که داخل محفظه قرار دارد، باید آزادانه بچرخد و مانعی برای چرخش آن وجود نداشته باشد.

خراب شدن پمپ تخلیه

پمپ تخلیه وظیفه تخلیه آب از ماشین لباسشویی و راندن آن به سمت بیرون را بر عهده دارد. اگر هنگام کار ماشین لباسشویی صدایی از پمپ تخلیه شنیده نمی شود، احتمالاً دلیل جمع شدن آب در ماشین لباسشویی پمپ تخلیه است. گیر کردن شی یا لباس در پمپ تخلیه، ضعیف شدن پمپ و یا خرابی پروانۀ پمپ از دلایل ضعیف شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است. اگر موتور پمپ تخلیه ماشین لباسشویی از کار بیفتد، باید آن را تعویض کرد. برای انجام کارهای تخصصی می توانید با متخصص تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید تا سریع تر برای تعمیر آن اقدام کنید. برای تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می توانید از خدمات تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی سِرویک استفاده کنید.

چرا آب ماشین لباسشویی تخلیه نمی شود؟

سخن پایانی

با هم به دلایل جمع شدن آب داخل ماشین لباسشویی در تخلیه نشدن آن پرداخیتم و راه حل های رفع این مشکل را مرور کردیم. امیدواریم بدون هیچ هزینه ای این مشکل را بر طرف کنید تا دستگاه شما مثل قبل برایتان کار کند. با این حال اگر هنوز مشکل پابرجاست و به دنبال خدمات مطمئن و اقتصادی هستید، متخصص تعمیر لوازم خانگی سِرویک در خدمت شماست. تا با هزینه به صرفه و شفاف مشکل ماشین لباسشویی شما را رفع کند.

منبع: familyhandyman

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا