خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

نکات استفاده از مایکروویو که کارکرد آن را بهتر می کند

ترفندهای استفاده صحیح از مایکروویو

روش صحیح و نکات استفاده از مایکروویو

این روزها در هر آشپزخانه ای مایکروویو وجود دارد. وجود این وسیله در آشپزخانه برای افرادی که زندگی پرمشغله ای دارند، ضروری است. اما سوالی که شاید برای خیلی ها پیش بیاد این است که برای بهتر کردن کارکرد مایکروویو چه کارهایی انجام دهیم و دست به چه کارهایی نزنیم! اگر می خواهید مدت طولانی تری از مایکروویو خود استفاده کنید و هزینه زیادی بابت تعمیر یا تعویض آن ها پرداخت نکنید، مهم ترین نکات استفاده از مایکروویو را به خاطر بسپارید. 

تمیز نگه داشتن مایکروویو

مایکروویو شما شاید به اندازه اجاق گاز شما کثیف نشود، با این وجود، تمیز کردن منظم آن یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای افزیش عمر مفید مایکرویو است. بعد از اینکه غذایی را داخل آن گرم کردید، فضای داخلی آن را پاک کنید. چربی هایی را که به دیواره آن پاشیده شده، از بین ببرید. همیشه اولین چیزی که برای بهبود کارکرد وسایل خانگی پیشنهاد می شود، نظافت منظم آن ها است.

این مطلب را از دست ندهید! نحوه تمیز کردن مایکرویو

برای جلوگیری از دردسرهای تعمیرات مایکرویو و پرداخت هزینه گزاف برای تعویض آن کافیست چند کار ساده را به صورت روزانه یا هفتگی انجام دهید. در این صورت بهتر شدن کارکرد مایکروویو را به زودی خواهید دید.

فن مایکروویو را بررسی کنید

فن مایکروویو سبب می شود گرما به صورت مساوی داخل آن توزیع شود و غذا سریع تر گرم شود. بنابراین عملکرد صحیح آن بسیار مهم است. برای بهتر کردن کارکرد مایکروویو خود، بررسی فن آن را جدی بگیرید.

در آن را محکم نبندید!

درب مایکروویو شما دارای سه (گاهی چهار) قفل ایمنی است. مکانیزم های قفل و سوئیچ های درب، پلاستیکی هستند، بنابراین محکم بستن مایکرویو می تواند هر یک از این اجزا را خراب کند. آسیب به هر یک از کلیدها یا قفل ها می تواند مایکروویو را از کار بیندازد.

بهتر کردن کارکرد ماکروویو

مایکروویو خالی را روشن نگذارید!

بعضی از افراد به اشتباه وقتی تایمر مایکروویو فعال است، آن را روشن می گذارند. اگر مایکروویو خالی را روشن بگذارید، چون هیچ چیزی در آن برای گرم شدن وجود ندارد، به سرعت دمای مایکروویو بالا می رود. امواج مایکروویو توسط مولکول های آب، چربی یا شکر موجود در غذا جذب می شوند. در صورت خالی بودن مایکروویو دستگاه شما به مرور آسیب می بیند. این اتفاق موجب ایجاد سوختگی در دیواره داخلی دستگاه نیز می شود.

از ظروف فلزی استفاده نکنید

فلز امواج مایکروویو را منعکس می کند اما با استفاده از ظروف شیشه ای، پلاستیکی، کاغذی و سرامیکی، امواج جذب غذا می شوند و آن را گرم می کنند.  از قرار دادن ظروف با تزئینات فلزی یا آبکاری نقره یا طلا در مایکروویو نیز خودداری کنید.

از زمان بندی های پخت و پز استفاده کنید

یکی دیگر از نکات استفاده از مایکروویو این است که برای جلوگیری از پخت بیش از حد غذا و پاشیدن محتویات آن داخل آن، از تایمر و زمان بندی های مایکروویو استفاده کنید. زمان بندی اشتباه می تواند آسیب جدی به این عضو ضروری آشپزخانه شما وارد کند که ممکن است قابل تعمیر هم نباشد.

بهتر کردن کارکرد ماکروویو

نکات استفاده از مایکروویو که عمر این وسیله را بیشتر می کند

  • غذاهایی را که به آب زیادی نیاز دارند تا بپزند، در مایکروویو نپزید. آن ها در مایکروویو خوب نمی پزند اجاق گاز گزینه بهتری است.
  • ظروف را با چیزی بپوشانید. پوشاندن ظرف مانع پاشیدن محتویات آن به اطراف می شود.
  • غذاها را مرتباً هم بزنید. این کار باعث توزیع یکنواخت گرما می شود.
  • در صورت امکان غذاها را به قطعات کوچک برش دهید. قطعات کوچک با سرعت بیشتری نسبت به قطعات بزرگ تر طبخ و یا گرم می شوند.
  • قبل از پخت و پز، از چنگال برای سوراخ كردن غذاهایی مانند سیب زمینی، هات داگ و سوسیس استفاده كنید. سوراخ کردن آن باعث می شود، بخار خارج شود. در غیر این صورت منجر به پاشیدن ناگهانی بخار موجود در این نوع غذاها به اطراف و کثیف شدن مایکروویو می شود.

تعمیر مایکروویو را به یک متخصص بسپارید

یکی از مهم ترین نکات استفاده از مایکروویو این است که هر چند وقت یک بار آن را سرویس کنیم. اگر از تخصص شما خارج است، در صورت خراب بودن مایکرویو، تعمیر آن را به فردی حرفه ای محول کنید. برای تعمیر مقرون به صرفه لوازم خانگی خود از متخصصان سرویک کمک بگیرید. با نصب سرویک از بیش از 50 نوع خدمت در منزل خود بهره مند شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا