خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

علت لرزش ماشین لباسشویی چیست؟

چگونه مشکل تکان خوردن ماشین لباسشویی را حل کنیم؟

آیا ماشین لباسشویی شما هنگام شستن لباس ها عادت دارد راه برود!؟ با راه حل هایی که در این مطلب ارائه می دهیم، این عادت را از سرش بیندازید! لرزش شدید ماشین لباسشویی یکی از مشکلات آزاردهنده ای است که علاوه بر اینکه سروصدای گوش خراشی که برای اهالی خانه و همسایه ها ایجاد می کند، ممکن است به ماشین لباسشویی نیز آسیب وارد کند. البته کمی لرزش طبیعی است. اما اگر تکان شدیدی هنگام کار ماشین لباسشویی خود می بینید، ادامه این مطلب را بخوانید تا علت لرزش ماشین لباسشویی و تکان خوردن شدید آن را پیدا کرده و برطرف کنید.

دلایل تکان خوردن و لرزش ماشین لباسشویی

دلایل لرزش ماشین لباسشویی به مدل و نوع آن بستگی دارد. ماشین لباسشویی درب از جلو و درب از بالا، هر کدام به دلایل متفاوتی لرزش و تکان خوردن بیش از حد دارند. معمولاً ماشین های لباسشویی که درب آن ها از جلو باز می شود، بیشتر از سایر مدل ها دچار لرزش و تکان می شوند. به این دلیل که مدل هایی از ماشین لباسشویی که بازدهی بالایی دارند، چرخه های بسیار سریع تری از شست و شو را اجرا می کنند.

تکان خوردن ماشین لباسشویی علت های زیادی دارد که در ادامه به چند علت مهم می پردازیم و راه حل مناسب و آسانی هم مطرح می کنیم.

علت های لرزش ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به خوبی تراز نشده است

تراز نبودن ماشین لباسشویی یکی از علت های لرزش ماشین لباسشویی و تکان خوردن شدید آن است. ماشین های لباسشویی دارای پایه هایی هستند که به صورت اتوماتیک یا دستی تراز می شوند. هنگام تنظیم دستگاه از تراز بودن تمام پایه ها مطمئن شوید. معمولاً پایه ها برای تنظیم می چرخند، اما برای دستگاه هایی که دارای پایه هایی با سازوکار مکانیکی هستند، ممکن است مجبور شوید دستگاه را کمی بالا برده و سطح مناسبی برای پایه مشخص کنید. در تراز کردن ماشین لباسشویی به شیب کف زمین هم توجه کنید. دستگاه را روی سطح صافی از خانه قرار دهید. برای رفع مشکل شیب کف خانه می توانید قطعه ای از چوب را زیر پایه ها برای تراز کردن دقیق، قرار دهید.

لرزش ماشین لباسشویی به دلیل بارگیری نامناسب لباس ها

لباس ها یا موارد حجیم مثل پتو یا حوله می تواند باعث عدم تعادل ماشین لباسشویی شود و لرزش ماشین لباسشویی را در پی داشته باشد. اگر می بینید که ماشین به شدت تکان می خورد، آن را خاموش کنید لباس های خود را به صورت متوازن در داخل ماشین توزیع کنید چون توده شدن لباس ها در یک سمت از دیگ شست و شوی ماشین لباسشویی، لرزش و تکان شدید دستگاه را به دنبال دارد. لباس ها را داحل دستگاه به صورت یکنواخت پخش کنید و سپس ماشین را دوباره روشن کنید.

همیشه قبل از روشن کردن دستگاه مطمئن شوید که لباس ها به شکل یکنواختی در دیگ شست و شو قرار گرفته اند و بخشی از ماشین وزن بیشتری نسبت به قسمت های دیگر تحمل نکند. اگر بعد از انجام این کار هنوز از شدت لرزش کم نشده، باید برخی از لباس های خود را خارج کنید. چون بارگیری بیش از حد ماشین لباسشویی یکی از علت های لرزش آن است.

علت های لرزش ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را پر نکنید

اگر ماشین لباسشویی را پر از لباس کنید، هنگام چرخش فضایی برای لباس ها نخواهد بود. همین مسئله سروصدا و لرزش و تکان زیادی در ماشین لباسشویی ایجاد می کند. هنگام پر کردن ماشین لباسشویی از لباس های کمتری استفاده کنید. در ماشین های لباسشویی درب از جلو، به گونه ای لباس ها داخل ماشین قرار دهید که در اطراف درب، فضای آزاد کافی وجود داشته باشد. دستگاه های درب از بالا معمولاً وزن بیشتری از لباس ها را تحمل می کنند. اگر هنگام شست و شو، لباس ها به صورت گلوله جمع می شوند، باید تراز بودن دیگ شست و شوی ماشین لباسشویی را بررسی کنید. در صورت تراز نبودن دیگ، وزن لباس ها به صورت یکنواخت پخش نخواهد شد. در ضمن این نکته را به یاد داشته باشید که پر شدن بیش از حد دستگاه باعث می شود لباس های شما به اندازه کافی تمیز نشوند. 

کفش ها را به تنهایی در ماشین لباسشویی نشویید

لوازم قابل شست و شو مانند کفش و کیف و مانند آن ها را هیچ وقت به تنهایی در ماشین نشویید. چراکه لرزش ماشین را چندبرابر می کند. با اضافه کردن یک یا چند حوله توزیع وزن لباس ها و وسایل قابل شست و شو را در داخل دیگ شست و شو یکنواخت کنید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم افزایش عمر ماشین لباسشویی

کمک فنرها را تعویض کنید

علت لرزش ماشین لباسشویی ممکن است کمک فنرها باشند. هر ماشین لباسشویی دارای دو تا چهار کمک فنر است که میزان لرزش و حرکت دستگاه را کاهش می دهد. در واقع کمک فنرها باعث چرخش درام بدون تکان دادن سایر بخش های ماشین می شوند. اگر با بررسی سایر موارد هنوز دستگاه تکان می خورد، احتمالاً کمک فنر دستگاه آسیب دیده و نیاز به تعویض دارد. برای اطمینان حتماً با متخصص تعمیر لوازم خانگی مشورت کنید تا هزینه اضافی پرداخت نکنید.

علت های لرزش ماشین لباسشویی

از متخصص تعمیر لوازم خانگی کمک بگیرید

اگر همه مواردی که پیشنهاد داده ایم، تاثیری در کاهش لرزش ماشین لباسشویی نداشت، از متخصص تعمیر لوازم خانگی کمک بگیرید. سِرویک خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی فوری و حرفه ای ارائه می دهد. می توانید خدمات تعمیر لوازم خانگی را از طریق اپلیکیشن سِرویک سفارش دهید و از خدمات متخصصان آموزش دیده سِرویک استفاده کنید. سرویک خرسند خواهد بود خدمات حرفه ای، باکیفیت و فوری به شما ارائه دهد.

منبع: thespruce

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا