خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنیسبک زندگی

12 نکته برای مرتب کردن کمد لباس

ترفندهای چیدن لباس ها

معمولاً برای بسیاری از افراد مرتب کردن کمدها غول مرحله آخر در مراحل نظافت و مرتب کردن خانه است. درست است که آشفتگی و بی نظمی داخل کمدها دیده نمی شود ولی به گفته یک روانشناس، شری بورگ کارتر، این آشفتگی پنهان  هم می تواند استرس و اضطراب ایجاد کند. اگر همه لباس ها را بدون نظم و سازماندهی در کمدها روی هم بگذاریم شاید خانه خود را فوراً مرتب کرده باشیم، ولی هربار که برای برداشتن چیزی سراغ کمدها و کشوها می رویم، با دردسر بزرگی برای پیدا کردن آن رو به رو می شویم. مرتب کردن کمد لباس همان چیزی است که با دانستن چند نکته کاربردی آسان می شود

روش های مرتب کردن کمد لباس

خوشبختانه برای استفاده بهینه از کمد خود نیازی به تعمیر و بازسازی آن ندارید. با چند ترفند آسان می توانید کمد لباس خود را با صرف زمان کم مرتب کنید. برای آشنایی با ترفندهای مرتب کردن کمدها در ادامه با ما همراه باشید.

12 نکته برای مرتب کردن کمد لباس

  1. برای فضایی که در اختیار دارید، برنامه ریزی کنید

گاهی می خواهیم دنبال پیراهنی بگردیم که تقریباً هر هفته می پوشیم، زمان زیادی را باید صرف پیدا کردن آن کنیم. اما چمدان های بزرگی که به ندرت از آن ها استفاده می کنیم، به راحتی کف کمد قابل دسترس است. اگر می خواهید کمد خود را مرتب کنید، اولین ترفند ساده این است که وسایل پرکاربرد را در دسترس قرار دهید. مواردی را که به ندرت از آن ها استفاده می کنید، مانند چمدان ها یا لباس های مخصوص مهمانی، در قفسه های بالاتر قرار دهید.

  1. ملحفه ها را جدا و مرتب کنید

ملحفه ها متهم اصلی بی نظمی کمدها هستند. اگر آن ها را از سایر وسایل خود جدا نکنیم، کمدمان بیش از اندازه شلخته و نامرتب به نظر می رسد و پیدا کردن وسایل رومزه سخت تر می شود. می توانید ملحفه ها را مرتب کرده و کنار هم داخل یک روبالشی قرار دهید.

  1. ترفند ضامن در قوطی نوشابه

برای اینکه ظرفیت آویزهای لباس را چند برابر کنید، تا فضای کمتری را در کمد اشغال کنند، از ترفند ضامن قوطی نوشابه استفاده کنید. ضامن قوطی نوشابه را از قلاب رخت آویز عبور دهید و چوب لباسی دیگری را از آن آویزان کنید.

12 نکته برای مرتب کردن کمد لباس

  1. داخل کمد لامپ نصب کنید

آیا می خواهید فضای منظم تری به کمدهای خود بدهید؟ از یک لامپ در کمد لباس خود استفاده کنید. روشنایی به شما کمک می کند تا به راحتی آنچه را می خواهید پیدا کنید، چراغ های سقفی و چراغ های دارای سنسور گزینه های خوبی هستند.

  1. برای مرتب کردن کمد، آویز لباس را برگردانید

برای مرتب کردن کمد لباس، همه آویزهای لباس را طوری برگردانید که انتهای باز قلاب ها به سمت شما باشد. با این ترفند ساده کمی فضای کمد آزاد می شود. بعد از برداشتن لباس، آویز را در حالتی قرار دهید که آویز رو به جهت درست باشد. هر چیزی که بعد از گذشت زمان هنوز روی آویز رو به عقب باشد، یعنی شما آن لباس را به ندرت می پوشید. پس می توانید جای آن را تغییر دهید تا فضای بیشتری برای لباس های پرکاربرد فراهم شود.

  1. ژاکت ها و لباس های حجیم را آویزان نکنید

اگر ژاکت و لباس های حجیم را آویزان کنید، به مرور زمان، وزن لباس منجر به افتادگی و شل شدن شانه های آن می شود. در عوض، سازمان دهنده تهیه کنید، ژاکت های خود را به صورت لوله ای تا کنید و آن ها را در سازمان دهنده بچینید.

  1. بوت های خود را مرتب کنید

بوت ها یا چکمه ها نسبت به کفش های معمولی به نگهداری بیشتری نیاز دارند. اگر به پهلو بیفتند، علاوه بر اینکه فضای زیادی اشغال می کنند، بدحالت نیز می شوند. می توانید از سازمان دهنده استفاده کنید. اگر کف کمد، فضای لازم برای نگهداری چکمه ها وجود دارد، چکمه ها را کف کمد بچینید و با قرار دادن مجله های ضخیم در داخل آن ها، جلوی تغییر شکل آن ها را بگیرید.

  1. از آویزهای باکیفیت استفاده کنید

از آویزهای باکیفیت و ظریف استفاده کنید تا فضای زیادی در کمد نگیرند و لباس های ظریف هم آسیب نبینند. ظاهر یکنواخت آن ها باعث می شود کمد لباس شما مرتب تر از قبل باشد. برای مرتب کردن کمد لباس می توانید از روشی خلاقانه برای تغییر رخت آویزهای فعلی خود استفاده کنید. مثلاً دور رخت آویز را با نخ یا نوارهای پارچه ای بپیچید.

  1. جلوگیری از لیز خوردن لباس ها

برای اینکه لباس هایتان از داخل رخت آویز لیز نخورند و روی زمین نیفتند، کافیست این ترفند ساده را انجام دهید؛ به جای خریدن رخت آویزهای خاص، می توانید از چسب قطره ای استفاده کنید. به حالت زیگزاگی چسب را روی بازوهای رخت آویز بریزید و از نتیجه این ترفند ارزان قیمت لذت ببرید.

  1. ظرفیت کمد را چندبرابر کنید

این که کمد شما تنها از یک میله تشکیل شده، به این معنی نیست که باید همین طور باقی بماند. برای افزایش ظرفیت کمد می توانید قفسه هایی را اضافه کنید و از آن ها برای نگهداری وسایلی مانند ملحفه و حوله استفاده کنید.

12 نکته برای مرتب کردن کمد لباس

  1. استفاده از تقسیم کننده ها برای مرتب کردن کمد لباس

با هر روشی که بخواهید، می توانید وسایل داخل کمد خود را مرتب کنید. اما قرار نیست که انبوهی از لباس ها روی هم چیده شوند بدون اینکه چیزی آن ها را در جای خود نگه دارد. تقسیم کننده های قفسه مانند وسایل شما را مرتب و در دسترس نگه می دارند.

  1. استفاده از سبک کنماری در چیدمان کمد

شاید در مورد چیدمان سبک کنماری شنیده باشید. ماری کوندو، نویسنده کتاب پرفروش «مرتب کردن: جادوی تحول زندگی» روشی را برای ساده سازی خانه شما پیشنهاد داده است. بر اساس این روش، زمان مرتب کردن خانه، از خود بپرسید آیا این باعث لذت یا شادی من می شود؟ یا برایتان خاطره انگیز است؟ اگر این گونه نبود، آن را دور بیندازید تا از شر آن خلاص شوید و کمد و خانه شما بیش از حد شلوغ و نامرتب نباشد.

این مطلب را از دست ندهید! سبک چیدمان کنماری چیست؟

برای مرتب کردن کمد لباس یا نظافت منزل خود وقت کافی ندارید؟ می توانید تمامی کارهای خانه خود را به سرویک بسپارید. برای آشنایی با خدمات سرویک آن را نصب کنید. در صورت تمایل سفارش خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان از خدمات آن در منزل خود استفاده کنید.

منبع: bestlifeonline

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا