خدمات مراقبتی و پرستاری
بازسازی و دکوراسیون

سبک چیدمان کنماری چیست ؟

سبک چیدمان کنماری

سبک چیدمان کنماری چیست ؟

سبک چیدمان کنماری

سبک چیدمان خانه به فرهنگ حاکم در جامعه بستگی دارد. برخی از فرهنگ های مصرفی رایج افراد را به خرید وسایل زیاد ترغیب می کند. اما نمی توانیم جا و فضای کافی برای وسایل خود فراهم کنیم. در نتیجه با فضای شلوغ و به هم ریخته رو به رو می شویم. اگر وسایل شما هم از کنترل خارج شده و یا وقتی کمد خود را باز می کنید، کوهی از لباس ها وسایل به بیرون سرازیر می شود، با ما همراه باشید تا با سبک چیدمان کنماری این مشکلات را برطرف کنیم.

روش کنماری چیست؟

روش KonMari مرتب سازی بر اساس دسته بندی – نه بر اساس مکان – را پیشنهاد می کند. خالق این سبک خانم ماری کوندو بوده و نام این سبک از چیدمان از اسم او گرفته شده است. اصول چیدمان کنماری ابتدا با مرتب کردن لباس ها شروع می شود. سپس به سراغ کتاب ها، مقالات و وسایل متفرقه رفته و یادگاری ها در مرحله آخر مرتب می شوند. فقط مواردی را که قلباً دوست دارید، نگه دارید و وسایلی را که دیگر باعث شادی شما نمی شوند، دور بیندازید. به عبارتی طبق روش ماری کوندو، وسایل خود را به سه بخش طبقه بندی کنید: خواستنی ها، نخواستی ها و شایدها.

افراد زیادی در سراسر جهان به این فلسفه جلب می شوند؛ نه تنها به دلیل کارایی آن، بلکه به این دلیل که به ذهن آگاهی، درون گرایی و آینده نگر بودن اهمیت زیادی می دهند.

سبک چیدمان کنماری یک رویکرد عملی برای سازماندهی وسایل در منازل است. مرتب کردن وسایل خانه با این روش،  با پاکسازی وسایلی که دیگر نیازی نیست در خانه بمانند، شروع می شود. هنگامی که می خواهیم در مورد نگه داشتن یا دور انداختن وسایل خود تصمیم بگیریم، درگیر دوراهی سختی می شویم. معمولاً ترجیح می دهیم آن را نگه داریم. شما به چه چیزی فکر می کنید؟ به این فکر کنید که چرا باید آن را نگه دارید؟ چون شخصی آن را به شما هدیه داده است با برایتان خاطره انگیز است؟

روش کنماری می گوید، اگر شما چیزی را دوست نداشته باشید، آن چیز به شما و خانه شما تعلق ندارد. زمانی که نمی توانید چیزی را دور بیندازید، از خود بپرسید «آیا نگه داشتن آن مرا شاد خواهد کرد؟» اگر جواب شما «بله» قاطعانه ای نیست، آن را نگه ندارید. 

سبک چیدمان کنماری

این روش شما را ترغیب می کند که تمام خانه خود را یکجا مرتب کنید. هر چیزی را که مدت ها  از آن استفاده نکرده اید، دور بیندازید. معمولاً خیلی از وسایل کم کاربرد را برای روز مبادا نگه می داریم اما روز مبادا هرگز فرا نمی رسد. می توانید همین امروز تصمیم بگیرید. Kondo ادعا می کند که وقتی از روش او استفاده می کنید، خانه خود را کاملاً مرتب می کنید و به مدت طولانی نظم خانه حفظ می شود.

بیشتر بخوانید : نحوه پاک کردن لکه روی مبل پارچه ای

زندگی ایده آل خود را تصور کنید

وسایلی که در خانه شماست باید به ایجاد سبک زندگی ایده آل شما کمک کند. پس قبل از اینکه در مورد نگه داشتن یا دور انداختن وسایل خود تصمیم بگیرید، به سبک زندگی مورد علاقه خود فکر کنید. این کار در واقع راهنمایی برای رسیدن به چیدمان ایده آل محل زندگی شماست.

همه کارها تمام و کمال انجام دهید.

به طور معمول هنگام نظافت و ایجاد نظم، احتمالاً اتاق به اتاق تمیز می کنید. به نظر منطقی است. اما هنگامی که از متد کنماری استفاده می کنید، سازماندهی بر اساس دسته بندی انجام می شود نه مکان. اگر چند دست کت در کمدهای مختلف خانه دارید، همه آن ها را بیرون آورده و یکجا دسته بندی کنید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید دقیقاً چه از هر دسته از لباس ها چه چیزهایی دارید.

سبک چیدمان کنماری

هر چیزی را در جای به خصوص قرار دهید

کوندو خالق روش کنماری معتقد است که شما باید با اشیا و وسایل خود رفتار خوبی داشته باشید. تصور کنید موجودات زنده هستند. به همین دلیل او روش تا کردن خاصی دارد. با استفاده از روش او، لباس ها به دقت جمع و تا می شوند و برای سازماندهی نهایی روی هم قرار می گیرند تا فرم لباس های شما تغییر نکند.

این تئوری می گوید که وقتی همه چیز مکان مشخصی داشته باشد، هیچ وقت به هم نمی ریزد و بی نظمی ایجاد نمی شود.

سخن آخر

برای چیدن و مرتب کردن وسایل خانه، روش ها و سبک های متعددی وجود دارد که با توجه به علاقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. مهم این است که خانه شما مرتب باشد و زمان کمی برای دسترسی به وسایل خود صرف کنید.

اگر می خواهید از خدمات حرفه ای نظافت منزل استفاده کنید، سرویک در خدمت شماست. با نصب سرویک از ده ها خدمت متنوع در منزل خود بهره مند شوید.

mymove

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا