خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

نکات مهم افزایش عمر ماشین لباسشویی

روش های بالا بردن کارایی ماشین لباسشویی

چگونه از ماشین لباسشویی بیشتر و بهتر استفاده کنیم؟

آیا لباسشویی شما خوب کار نمی کند؟ آیا با توجه به کارایی و عملکرد آن انتظار بیشتری از آن دارید؟ با ما همراه باشید؛ اگر هنوز لباسشویی مدرن و کم مصرف نخریده اید، ما روش هایی را سراغ داریم که برای افزایش عمر ماشین لباسشویی و افزایس عمر مفید آن کارساز هستند.

با بالا بردن کارایی ماشین لباسشویی هدف این است که مصرف برق خود را کاهش دهید و در وقت خود صرفه جویی کنید. در اینجا فهرستی از نکات مهم برای افزایش کارایی ماشین لباسشویی شما تدارک دیده ایم. در ادامه با ما همراه شوید.

چه حجمی از لباس را باید در ماشین لباسشویی شست؟

حتی اگر لباس کمی را در ماشین لباسشویی خود بگذارید، در مقدار برق مصرفی برای شستن لباس ها تفاوتی ایجاد نمی شود. بنابراین، توصیه می شود ماشین لباسشویی خود را تا جایی که ممکن است از لباس پر کنید. بعد از اینکه به اندازه کافی لباس کثیف جمع شد از ماشین استفاده کنید تا مجبور نشوید هفته ای دو تا 3 بار دستگاه را روشن کنید.

نکات مهم افزایش عمر ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را تراز کنید

 ماشین لباسشویی خود را روی یک سطح هموار قرار دهید تا هنگامی که روشن است، در جای خود حرکت نکند. در غیر این صورت، به دلیل چرخش مداوم، دستگاه از حداکثر توان خود استفاده می کند. همچنین این احتمال وجود دارد که چرخش بیش از حد به ماشین لباسشویی آسیب برساند.

فیلتر آب نصب کنید

اگر محل زندگی شما دارای مواد معدنی زیادی است، توصیه می کنیم که فیلتر آب در ماشین لباسشویی خود نصب کنید. مواد معدنی مانند آهن باعث مسدود شدن شلنگ های لباسشویی شما می شود و باعث کاهش سرعت جریان آب می شود؛ در این صورت برق زیادی مصرف می شود و از دستگاه بیش از اندازه کار کشیده می شود.  

لباسشویی ها از دو شلنگ استفاده می کنند؛ یکی به منبع آب و دیگری به دستگاه وصل است. اگر شلنگ های ماشین لباسشویی شما تمیز باشد، چرخه های شست و شو کند نمی شود. چرخه های سریع تر نیز گرمای آب را کاهش می دهند.

از آب سرد استفاده کنید

طبق مطالعات انجام شده، نزدیک به 90 درصد انرژی مصرفی ماشین لباسشویی برای گرم کردن آب هدر می رود. اما اگر از آب سرد برای شستن لباس های خود استفاده کنید، به میزان قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی کرده اید. استفاده از آب سرد باعث روشن شدن رنگ لباس، کاهش لکه ها و چین و چروک می شود.

نکات مهم افزایش عمر ماشین لباسشویی

پس از استفاده درب را باز نگه دارید

اکثر ماشین های لباسشویی دارای مهر و موم هستند تا از نشت آب در هنگام استفاده از ماشین جلوگیری شود. طبق آمار تعمیرات لوازم خانگی، اگر بلافاصله پس از استفاده از دستگاه درب آن را ببندید، رطوبت در دستگاه باقی مانده و باعث ایجاد بوی بد، کپک و باکتری در آن می شود. بنابراین لازم است که پس از استفاده حدود یک ساعت درب را باز بگذارید تا رطوبت موجود تبخیر شود.

بیشتر بخوانید: نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی

دستگاه را تمیز کنید

برای جلوگیری از ایجاد بو، و از بین بردن باقیمانده مواد شوینده در داخل دستگاه، لازم است که ماشین لباسشویی خود را هر چند وقت یک بار تمیز و نظافت کنید. برای اینکه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید، می توانید از یک پاک کننده خانگی مثل سرکه یا جوش شیرین استفاده کنید. فقط کافیست یک چرخه از دستگاه را با این مواد و بدون استفاده از مواد شوینده شیمیایی اجرا کنید.

نکات مهم افزایش عمر ماشین لباسشویی

سرویس آن را به متخصص بسپارید

ماشین لباسشویی باید هر چند وقت یک بار سرویس شود. باید مطمئن شوید که دستگاه از نظر سیم کشی برق یا شلنگ سالم است و آسیب های پنهان آن بررسی شود. اگر نشانه ای از آسیب در دستگاه می بینید، می توانید با یک متخصص تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید تا خسارت بیشتری به دستگاه وارد نشود.

سخن پایانی

با هم روش های بالا بردن کارایی ماشین لباسشویی را بررسی کردیم. این نکات مهم و کاربردی نه تنها عملکرد دستگاه را بهبود می دهد تا به صورت بهینه لباس های شما را بشوید، بلکه باعث صرفه جویی قابل توجه در هزینه های قبض برق هم می شود. به همین دلیل ضروری است که نحوه افزایش کارایی ماشین لباسشویی خود را بدانید. اگر به تعمیرات لوازم خانگی نیاز دارید، از خدمات سِرویک استفاده کنید. سِرویک برای ارائه خدمات باکیفیت، فوری و به صرفه در خدمت شماست.

منبع: theblogfrog

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا