خدمات مراقبتی و پرستاری
تعمیرات لوازم خانگی

رایج ترین مشکلات مایکروویو و راه حل های کاربردی

عیب یابی مایکروویو در منزل

مایکروویو یکی از وسایل پرکاربرد آشپزخانه است که اگر روزی خراب شود، انگار بخشی از آشپزخانه فلج شده است. با تغییر سبک زندگی اغراق نکرده ایم، اگر بگوییم بدون مایکروویو باید زمان قابل توجهی را در آشپزخانه سپری کنیم. بنابراین وقتی مایکروویو شما خراب می شود، طبیعی است که ابتدا مهارت خود را در تعمیر آن امتحان کنید. اما قبل از هر چیزی باید نکات مربوط به دلایل خرابی مایکروویو، تعمیر و راه حل های رفع خرابی مایکروویو را بدانیم. در ادامه به رایج ترین مشکلات مایکروویو می پردازیم تا با عیب یابی این دستگاه، بتوانید خودتان آن را در منزل تعمیر کنید.

صفحه یا سینی مایکروویو نمی چرخد

چرخش صفحه یا سینی مایکروویو برای پخت یکنواخت غذا ضروری است. پس بشقاب یا سینی داخل مایکروویو باید به صورت پیوسته بچرخد تا همه قسمت های غذا به صورت مساوی گرم شود یا بپزد. اگر صفحه مایکروویو نمی چرخد​​، ابتدا سینی مایکروویو را بررسی کنید. سنگین یا بزرگ بودن ظرف غذایی که روی صفحه می گذارید، سبب می شود صفحه مایکروویو متوقف شود و نچرخد. اگر مشکل از ظرف غذایتان نیست، مایکروویو را از برق بکشید و پنلی را که زیر سینی قرار دارد، بررسی کنید. سپس ببینید که آیا کوپل زیر سینی، که سه پره است، سالم است یا نه. موتور چرخنده و محل اتصال موتور با سینی را به خوبی چک کنید و مطمئن شوید که اتصال دقیق همچنان برقرار است.  

مایکروویو روشن نمی شود

گاهی هر چه تلاش می کنید و دکمه های مایکروویو را می زنید، روشن نمی شود. در اولین قدم اتصال دوشاخه به جریان برق را بررسی کنید. سپس مطمئن شوید که درب مایکروویو کاملاً بسته است چون اگر درب آن کمی باز باشد و به خوبی چفت نشود، دستگاه شروع به کار نخواهد کرد. در مرخله بعدی فیوز حراراتی و فیوز سرامیکی را بررسی کنید. ممکن است فیوزها خراب شده باشند و نیاز به تعویض آن ها باشد. برای بررسی فیوزها از مولتی متر برای چک کردن جریان برق در این قطعات استفاده کنید.

رایج ترین مشکلات مایکرویو
برای تعمیر انواع مایکروویو یا دریافت مشاوره برای تعمیر و تعویض قطعات با متخصصان سرویک تماس بگیرید.

درب مایکروویو به خوبی بسته نمی شود

معمولاً درب لوازم آشپزخانه به مرور خراب می شود و راحت بسته نمی شود. دلیل بسته نشدن درب لوازم خانگی این است که بعد از مدتی لولا و فنر درب استحکام خود را از دست می دهند و شل می شوند. اگر درب مایکروویو به خوبی بسته نشود، گرما و بوی غذا از مایکروویو خارج می شود و گرم کردن یا پخته شدن غذا با مشکل رو به رو می شود. پس به چفت درب مایکروویو، لولا و فنرها نگاه دقیقی بیندازید. اگر پیچی شل شده آن را محکم کنید و قطعات آسیب دیده درب را تعویض کنید. یکی دیگر از دلایلی که موجبه بسته نشدن درب مایکروویو می شود، گیر کردن باقی مانده غذا لای درب است. نحوه تمیز کردن مایکروویو نقش مهمی در نگهداری از این دستگاه پرکابرد دارد. 

درب مایکروویو باز نمی شود

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات مایکروویو این است که درب آن باز نمی شود. باز نشدن درب مایکروویو معمولاً به دلیل خرابی اهرم یا دکمه قفل درب، فنر درب یا خرابی قفل درب دستگاه است. پوسیدگی یا پیچ خوردگی فنرهای موجود در درب دستگاه هم یکی از مشکلات مایکروویو است. برای بررسی فنر، پنل درب دستگاه را باز کنید. اگر فنرها آسیب دیده اند یا شل شده اند باید آن را تعویض کنید. شکستگی یا خرابی قلاب درب مایکوویو هم یکی از دلایل باز نشدن درب مایکروویو است. چون اگر شکسته باشد، درب به آسانی باز نمی شود.

رایج ترین مشکلات مایکرویو

مایکروویو خاموش نمی شود

در ادامه فهرست رایج ترین مشکلات مایکروویو با خاموش نشدن مایکروویو مواجه می شویم. وقتی که دستگاه بعد از تمام شدن تایمر، خاموش نمی شود. این مشکل منجر به زیاد پخته شدن غذای داخل مایکروویو می شود. شاید مجبور شوید، همچنان که دستگاه روشن است، درب مایکروویو را باز کنید یا دستگاه را مستقیم از برق بکشید. در چنین شرایطی، سوئیچ قفل درب یا برد مایکروویو را بررسی کنید. چون برد هوشمند تمام عملکردهای مایکروویو مثل کنترل زمان دستگاه را مدیریت می کند.

مایکروویو گرم نمی کند

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات مایکروویو این است که چراغ دستگاه روشن می شود، صدای مایکروویو را هم می شنوید اما غذا گرم نمی شود. خرابی سوئیچ های درب مایکروویو یکی از دلایل گرم نکردن آن است. وقتی درب دستگاه به صورت کامل بسته می شود، شروع به گرم کردن می کند. با خراب شدن سوئیچ درب و احتمال باز بودن درب، دستگاه جلوی تابش اشعه را می گیرد. بنابراین غذا گرم نمی شود. در صورتی که درب قفل نشود، سینی مایکروویو هم شروع به چرخش نخواهد کرد. همچنین می توانید دیود ولتاژ را هم بررسی کنید. البته خرابی مگنترون یا برد دستگاه هم از دلایل گرم نکردن مایکروویو است. بهتر است برای تعویض هریک از  این قطعات با یک متخصص مشورت کنیم.  

رایج ترین مشکلات مایکرویو
در عیب یابی مایکروویو رعایت نکات ایمنی را جدی بگیرید.

سروصدای زیاد مایکروویو

عوامل زیادی باعث سروصدای زیاد مایکروویو می شوند. اولین راه برای تشخیص دلیل این خرابی مایکروویو بررسی صفحه یا سینی دستگاه است. اگر صفحه می چرخد، پنل دستگاه را که زیر سینی تعبیه شده، بررسی کنید. اگر مگنترون یا موتور چرخنده خراب شده باشند، باید به تعویض آن ها فکر کنید. البته دلایل دیگر سروصدای بالای مایکروویو، دیود ولتاژ بالا یا معیوب بودن فن خنک کننده است.

صفحه لمسی مایکروویو کار نمی کند

خراب شدن صفحه لمسی مایکروویو معمولاً به دلیل معیوب بودن صفحه کنترل است. برای اطمینان همه دکمه های موجود در صفحه را بررسی کنید و ببینید چند دکمه دچار مشکل شده اند. اگر برخی از دکمه ها به درستی عمل می کنند ولی برخی از کار افتاده اند، باید به فکر تعویض صفحه لمسی باشید. خراب شدن سوئیچ ممبران دستگاه هم از رایج ترین مشکلات مایکروویو است که باعث از کار افتادن صفحه لمسی دستگاه می شود. سطحی که زیر دکمه های لمسی وجود دارد، ممکن است به مرور خراب و فرسوده شود و با لمس کلید، دستگاه هیچ عکس العملی نشان ندهد.

فن مایکروویو کار نمی کند

معمولاً در مایکروویوهایی که برد بالایی دارند، فنی وجود دارد که به جریان هوا در دستگاه کمک می کند. هنگامی که فن از کار می افتد ابتدا فیلترهای هوا را بررسی کنید. فیلتر ذغال یا مش فلزی را می توان تعویض کرد یا با با شست و شو تمیز کرد. اگر این اقدامات موثر نبود، در مرحله بعد، تمام قطعات متحرک را جدا کرده، آن ها را تمیز کنید و دوباره کنار هم قرار دهید. در صورتی که قطعه ای در فن دستگاه شکسته باشد، آن را تعویض کنید.

لامپ مایکروویو روشن نمی شود

لامپ مایکروویو روشن یا خاموش بودن دستگاه را اطلاع می دهد. با لامپی که در مایکروویو وجود دارد می توانید میزان پخته شدن غذا را به خوبی مشاهده کنید. وقتی لامپ مایکروویو روشن نمی شود، احتمالاً سوخته و باید آن را تعویض کرد. نحوه تعویض لامپ به مدل دستگاه بستگی دارد. شاید مجبور شوید برای جایگزینی لامپ جدید، قاب را کاملاً باز کنید. اگر لامپ سالم است باید مشکل را در صفحه کنترل دستگاه پیگیری کنید.

رایج ترین مشکلات مایکرویو
از متخصصان تعمیر لوازم خانگی سِرویک، سرویس های باکیفیت و مقرون به صرفه دریافت می کنید.

 

حل رایج ترین مشکلات مایکروویو را به متخصصان سرویک بسپارید

استفاده از خدمات متخصصان ماهر در تعمیر مایکروویو راه حلی است که برای استفاده بیشتر از این دستگاه به شما پیشنهاد می شود. اگر مطمئن نیستید که کدام قطعه را باید تعویض کنید یا دلیل خرابی مایکروویو چیست، کار را به یک متخصص حرفه ای بسپارید. برای دریافت دستورالعمل های دقیق تر برای پی بردن به رایج ترین مشکلات مایکروویو و دریافت بهترین راه حل ها، می توانید از متخصصان تعمیر لوازم خانگی سِرویک مشاوره بگیرید. قبل از تعویض قطعات دستگاه و پرداخت هزینه های زیاد با شماره 02174402 تماس بگیرید تا در اولین فرصت متخصص تعمیرات لوازم خانگی سرویک به محل اعزام شود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا