خدمات مراقبتی و پرستاری
سبک زندگی

تمیز کردن ماشین ظرفشویی در پنج مرحله

مراحل جرم گیری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی علاوه بر ظرف ها، وسایل دیگر را هم تمیز می کند، مثل اسباب بازی ها و سایر وسایل منزل. احتمالاً تنها چیزی که این ماشین قادر به تمیز کردنش نیست، خودش است! این وسیله حجم زیادی از کار آشپزخانه را انجام می دهد. در قبال کاری که این دستگاه در خانه شما می کند، شما هم باید آن را تمیز نگه دارید تا زمان طولانی تری برایتان کار کند و بی جهت هزینه دستتان ندهد. روشی آسان برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی را پیشنهاد می دهیم تا با انجام مراحل آن همیشه این دستگاه پرقدرت برایتان کار کند.

چرا باید ماشین ظرفشویی را تمیز کرد؟

همانطور که ماشین ظرفشویی ظرف ها را تمیز می کند، مقدار زیادی از باقی مانده غذا را در خود نگه می دارد. تجمع خرده ریز غذا در ماشین ظرفشویی، کار ماشین را مختل می کند. یعنی مثل قبل نمی تواند ظرف ها را تمیز کند. در نتیجه باکتری ها در محیط داخلی ماشین ظرفشویی رشد می کنند و محیط ناامن و غیربهداشتی را برای ظرف های شما ایجاد می کنند. بنابراین، برخلاف اینکه ماشین ظرفشویی مدام با آب و مواد شوینده سروکار دارد، نباید از نظافت آن به صورت جداگانه غافل شد. در ادامه طی 5 مرحله کاربردی و آسان به نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی می پردازیم.

نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

بهترین راه برای تمیز کردن ماشین استفاده از ساده ترین و ایمن ترین روش است. می توان سراغ تمیزکننده های خانگی رفت؛ سرکه سفید و جوش شیرین از مواد در دسترسی است که علاوه بر تمیز کردن ماشین ظرفشویی آن را ضدعفونی هم می کنند. این پاک کننده های ایمن چندمنظوره برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی، گزینه های ایده آلی هستند. کافیست موارد زیر را تهیه کنید:

  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • مایع ظرفشویی
  • پارچه
  • فرچه

تمیز کردن ماشین ظرفشویی در پنج مرحله

مراحل تمیز کردن ماشین ظرفشویی

مرحله 1

ابتدا قسمت بیرونی ماشین ظرفشویی را تمیز کنید. برای این کار، پارچه ای تمیز را با آب گرم و مایع ظرفشویی خیس کنید.و سطح خارجی ماشین ظرفشویی را از بالا به پایین تمیز کنید. سپس با پارچه خشک و تمیز سطح آن را خشک کنید. اگر ماشین ظرفشویی شما ضدزنگ است، یک بطری اسپری را با یک قسمت سرکه و سه قسمت آب پر کنید. آن را روی قسمت خارجی ماشین ظرفشویی اسپری کرده و با استفاده از یک پارچه تمیز آن را خشک کنید. برای تمیز کردن داخل ماشین ظرفشویی مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 2

ماشین ظرفشویی دارای صفحه ای است که غذا و بقیه مواد را جذب می کند. با گذشت زمان، این صفحه مسدود می شود. در نتیجه ظرف ها تمیز شسته نمی شوند و به مرور، دستگاه هم فرسوده می شود. فیلتر پایین ماشین ظرفشویی را باز کرده یا بیرون بیاورید و آن را با آب گرم بشویید و تمیز کنید. فیلتر را به مدت 10 دقیقه در آب گرم و مواد شوینده بخیسانید و سپس با آب داغ بشویید. در صورت باقی ماندن ذرات غذا، با استفاده از برس آن ها را پاک کنید. فیلتر را بشویید و دوباره آن را در ماشین ظرفشویی خود قرار دهید.

مرحله 3

بازوهای اسپری ماشین ظرفشویی نیز به مرور زمان مسدود شده و باقی مانده غذا روی نگهدارنده ظروف و قفسه ها جمع می شود. این قسمت ها را برداشته و ذرات غذا را از آن خارج کنید. برای محکم کاری از برس برای تمیز کردن آن استفاده کنید. اگر هنوز سوراخ های روی بازوهای اسپری مسدود هستند، از خلال دندان برای خارج کردن رسوب آن استفاده کنید. در آخر، قطعات ماشین ظرفشویی را بشویید و سر جایش قرار دهید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی در پنج مرحله

مرحله 4

سرکه سفید در تمیز کردن ماشین ظرفشویی و از بین بردن بوی بد آن و باکتری ها تأثیر شگفت انگیزی دارد. دو فنجان سرکه  در کف ماشین ظرفشویی خالی خود بریزید و یک چرخه منظم و بدون استفاده از موادش شوینده را اجرا انجام دهید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی در پنج مرحله

مرحله 5

حتی وقتی ماشین ظرفشویی را با سرکه تمیز می کنید، ممکن است بوی بد هنوز از داخل آن به مشام برسد. به ویژه وقتی برای مدتی طولانی آن را تمیز نکرده باشید. در این مرحله به کمک جوش شیرین کار را تمام کنید. جوش شیرین علاوه بر پاک کنندگی خوشبو کننده هم است و بوی بد را به سرعت از بین می برد. همچنین با بافت سایندگی که دارد لکه های باقی مانده از سرکه را هم از بین می برد.

یک فنجان جوش شیرین در کف ماشین ظرفشویی بریزید. می توانید جوش شیرین را با یک پارچه مرطوب آغشته کرده و لکه ها را به آرامی مالش دهید. یک چرخه منظم و بدون استفاده از مواد شوینده اجرا کنید و اجازه دهید جوش شیرین جادوی خود را به نمایش بگذارد. با پایان یافتن چرخه، شما یک ماشین ظرفشویی تمیز دارید که بهتر از قبل می تواند ظرف های شما را تمیز کند.

بیشتر بخوانید: چه ظرف هایی را در ماشین ظرفشویی نشوییم؟

نکات استفاده از ماشین ظرفشویی

تا اینجا که وقت گذاشتید و نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی را خواندید، در ادامه با ما همراه باشید تا چند نکته مهم در استفاده از ماشین ظرفشویی را مظرج کنیم تا عمر مفید این دستگاه را افزایش دهید.

این نکات را در فهرست نظافت منزل در نظر بگیرید تا از انجام آن غافل نشوید:

  • کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود را دقیق مطالعه کنید تا درک خوبی از تنظیمات و دستورالعمل های خاص آن داشته باشید.
  • از قفسه بالا برای کاسه، لیوان، ظروف شیشه ای و ظروف بزرگ استفاده کنید.
  • بشقاب، پارچ و تخته های برش را در قفسه پایینی بارگزاری کنید.
  • نگهدارنده وسایل خود را بر روی صفحه پایینی قرار دهید. دسته چنگال ها و قاشق ها را به سمت پایین و دسته چاقوها را به سمت بالا قرار دهید.
  • از مسواک قدیمی برای تمیز کردن قسمت هایی از ماشین ظرفشویی که در دسترس نیست، استفاده کنید.

اگر به خدمات نظافت منزل و تمیزکاری وسایل خانه نیاز دارید، سِرویک در کنار شماست. متخصصان نظافت منزل سِرویک اکنون بیش از هر زمانی، با رعایت تمام نکات بهداشتی، خدمات باکیفیت و موردنظر شما را ارائه می دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا