خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

چرا باید از ویزیت متخصص داخلی در منزل استفاده کرد؟

یکی از بیماری های رایج بین اکثر مردم مشکلات گوارشی، قلبی عروقی و از این دست بیماری ها است. این دست از مشکلات حتما باید توسط یک پزشک متخصص مورد معالجه قرار بگیرند. اما برخی از افراد هستند که به دلیل برخی از مشکلات توانایی رفتن به بیمارستان و ویزیت شدن توسط پزشک را ندارند. در این زمان بهترین کار ویزیت متخصص داخلی در منزل است. برای اینکه بیشتر با این موضوع آشنا شوید، در ادامه درمورد تمامی نکاتی که لازم است درمورد متخصص های داخلی و ویزیت در منزل بدانید توضیح خواهیم داد.

متخصص داخلی چه کسی است؟

متخصص داخلی همان طور که از اسمش پیداست در زمینه مشکلات اندام های داخلی و نحوه درمان آن ها تحصیل کرده است. متخصصان داخلی توانایی تشخیص انواع بیماری های داخلی و راه های درمان آن ها را دارند. متخصصان داخلی اکثرا بزرگسالان را درمان می کنند و جراح نیستند.

برای ویزیت پزشک در منزل انتخاب های زیادی است. شما می توانید یک متخصص یا یک پزشک عمومی را برای این کار انتخاب کنید. هر دو توانایی درمان طیف وسیعی از بیماری ها را دارند. اما اگر بیماری شما مربوط به مشکلات داخلی می شود، بهتر است که فقط به دنبال متخصص داخلی باشید. زیرا متخصصان داخلی دانش عمیقی درمورد نحوه کار و درمان اعضای داخلی بدن دارند و بهتر می توانند آن ها را درمان کنند.

متخصص داخلی چه کاری انجام می دهد؟

چرا باید از ویزیت متخصص داخلی در منزل استفاده کرد؟

متخصصان داخلی توانایی درمان طیف وسیعی از بیماری ها را دارند. بیماری هایی که متخصصان داخلی بیشتر با درمان آن ها سر و کار دارند معمولا بیماری های مزمن هستند. به همین دلیل در اکثر اوقات یک متخصص داخلی با بیمار خود روابط طولانی مدتی برای درمان بیماری خواهد داشت.

در هنگام ویزیت متخصص داخلی در منزل ممکن است با عبارت فوق تخصص نیز مواجه شوید. در واقع افراد فوق تخصص همان متخصص هستند. با این تفاوت که فوق متخصصان در حوزه خاصی مانند بیماری های قلب و عروق یا گوارش بیشتر تحصیل کرده اند و نسبت به یک متخصص داخلی اطلاعات بیشتری در آن زمینه خاص دارند.

متخصصین داخلی معمولا در بیمارستان مشغول به کار می شوند. البته برخی از آن ها نیز بعد از پایان تحصیلات ممکن است که در مراکز دیگری مانند مراکز توانبخشی یا آسایشگاه ها مشغول به کار شوند. همچنین برخی از متخصصان نیز می توانند وارد بخش تحقیقاتی شوند و برخی دیگر نیز وارد حوزه های مدیریتی بیمارستان ها می شوند.

متخصصان داخلی چه تحصیلاتی دارند؟

یکی از سوالاتی که قبل از ویزیت متخصص داخلی در منزل ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید، این است که متخصصان داخلی چه میزان تحصیلات دارند. در واقع برای متخصص شدن ابتدا هفت سال در دانشکده پزشکی درس می خوانند و سپس چهار سال دوره تخصص داخلی را می گذرانند. در انتها نیز برای گرفتن مدرک لازم است که فرد امتحانات لازم را پشت سر بگذارد.

در صورت علاقه متخصص امکان تحصیل بیشتر و گرفتن مدرک فوق تخصص نیز است. برای این کار لازم است که متخصص رشته مورد نظر خود مانند قلب و عروق، بیماری های ریوی، انکولوژی، مراقبت های ویژه یا هماتولوژی را انتخاب و برای حداقل سه سال در آن زمینه تحصیل کند.

از کجا متوجه شوم که به متخصص داخلی نیاز دارم؟

چرا باید از ویزیت متخصص داخلی در منزل استفاده کرد؟

گاهی اوقات مراجعه به پزشک عمومی کافی نیست. گاهی اوقات نیاز است تا برای درمان بهتر به یک متخصص داخلی مراجعه کنید. اگر هم توان رفتن به بیمارستان را ندارید، می توانید از ویزیت متخصص داخلی در منزل بهره ببرید. اگر علائم زیر را در خود احساس می کنید، حتما در اولین فرصت به یک متخصص داخلی مراجعه کنید:

  • درد شکم

درد های شکمی می توانند دلایل بسیار مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات درد شکمی می تواند دلایل بسیار ساده ای مانند کشیدگی عضلانی یا ویروس معده داشته باشد. اما بیماری های جدی تر مانند آپاندیسیت حاد و چندین نوع سرطان نیز می توانند باعث درد شکم شوند. اگر دردی که دارید بسیار شدید است، باید به اورژانس مراجعه کنید. اما اگر درد های شما مزمن و همیشگی هستند، می توانید مراجعه به یک متخصص داخلی در زمان مناسب یا ویزیت متخصص داخلی در منزل را در برنامه کار خود قرار دهید. متخصص داخلی می تواند به شما کمک کند علت درد خود و راه درمان آن را پیدا کنید.

  • درد قفسه سینه

درست مانند درد های شکمی قفسه سینه نیز می تواند به دلایل بسیار مختلفی درد بگیرد. به همین دلیل همیشه نباید درد قفسه سینه را به دلیل مشکلات قلبی مقصر بدانید. برخی از دلایل درد قفسه سینه می تواند به دلیل مشکلات ریه یا بازگشت اسید معده به خاطر بیماری رفلاکس باشد. به هر حال اگر درد قفسه سینه شما مزمن است و برای بازه زمانی حداقل بیشتر از یک هفته طول کشیده است، بهتر است که در اولین فرصت به فکر مراجعه به متخصص یا ویزیت متخصص داخلی در منزل باشید.

از یک متخصص داخلی خوب باید چه انتظاراتی داشته باشید؟

چرا باید از ویزیت متخصص داخلی در منزل استفاده کرد؟

فارغ از اینکه به چه دلیلی به متخصص داخلی مراجعه کرده اید، متخصص ابتدا تمامی علائم حیاتی شما و قسمت هایی را که به بیماری مرتبط است بررسی خواهد کرد. بعد از آن پزشک از شما تاریخچه پزشکی شما را و لیست دارو هایی را که قبلا مصرف می کردید یا در حال مصرف آن ها هستید درخواست می کند. همچنین پزشک درمورد وضعیت سلامت عمومی شما سوال های زیادی خواهد پرسید. بعد از تمامی این کار ها پزشک شما را یک معاینه فیزیکی نیز خواهد کرد تا اطلاعات کاملی از شما داشته باشد.

به طور کلی یک متخصص داخلی برای معاینه فیزیکی شما کار های زیر را انجام خواهد داد:

  • اولین کاری که بعد از ویزیت متخصص داخلی در منزل انجام می شود، معاینه وضعیت بدنی و نحوه حرکت بیمار توسط پزشک است.
  • معاینه فیزیکی بعدی گوش دادن به صدای قلب است تا بتواند صدا یا ضربان غیر عادی قلب را تشخیص دهد.
  • متخصص داخلی عروق، خس خس سینه یا تنگی نفس بیمار را نیز بررسی می کند.
  • در برخی موارد برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر، ممکن است پزشک چشم ها، گوش ها، بینی، دهان و گلو، پوست و حتی ناخن های بیمار را بررسی کند.

انجام آزمایش های لازم پس از ویزیت متخصص داخلی در منزل

اگر بعد از ویزیت متخصص داخلی در منزل، پزشک نتواند علت دقیق بیماری را تشخیص دهد یا درمورد موضوعی شک داشته باشد، آزمایش هایی برای غربالگری دقیق تر مانند پانل چربی یا تست تراکم استخوان را تجویز می کند. همچنین در صورتی که پزشک به وجود بیماری خاصی در بیمار شک داشته باشد، ممکن است چندین آزمایش را با هم تجویز کند. این آزمایش ها می توانند بسیار ساده مانند آزمایش ادرار یا آزمایشی به پیچیدگی انواع تصویر برداری باشمد.

یک متخصص داخلی خوب معمولا بیماری شما را با دیگر پزشکان نیز در میان می گذارد تا بتواند نتایج دقیق تری را به دست بیاورد و در صورت امکان از تداخلات دارویی جلوگیری کند. همچنین یک متخصص خوب برای درمان سریع تر بیماری نیز می تواند به شما مشاوره های بسیار مختلفی درمورد تغییر سبک زندگی دهد.

مزیت های ویزیت متخصص داخلی در منزل چیست ؟

چرا باید از ویزیت متخصص داخلی در منزل استفاده کرد؟

در صورتی که بیمار به هر دلیلی نتواند به بیمارستان مراجعه کند، می توان از ویزیت متخصص داخلی در منزل استفاده کرد. در ادامه برخی از بهترین مزایای ویزیت پزشک در منزل را نام خواهیم برد:

  1. تشخیص دقیق تر

اولین و مهم ترین مزیتی که ویزیت پزشک در خانه می تواند داشته باشد، تشخیص دقیق تر است. پزشکی که برای درمان بیمار به خانه شما می آید، فشار کاری بسیار کمتری روی دوش دارد. به همین دلیل لازم نیست که عجله زیادی برای درمان بیمار داشته باشد. پزشک در خانه می تواند بیمار را با آرامش و با دقت بسیار بیشتری معاینه کند. معاینه دقیق تر و ارزیابی تمامی علائم به پزشک کمک می کند تا بهتر بیمار را درمان کند. همچنین پزشکی که در خانه بیمار را معاینه می کند، می تواند مشاوره های زیادی را به خانواده بیمار برای بهبود وضع جسمانی مریض بدهد.

  1. راحتی بیشتر سالمندان

تصمیم به ویزیت متخصص داخلی در منزل برای درمان سالمندان فکر بسیار خوبی است؛ زیرا افراد مسن معمولا توانایی رفتن به بیمارستان را ندارند و برای آن ها بسیار سخت است که در صف انتظار برای ملاقات با پزشک بمانند. با آوردن پزشک به منزل می توان خدمات پزشکی عالی و با کیفیتی را به سالمندان در خانه ارائه داد. همچنین دور نگه داشتن سالمندان از محیط خشن و پر استرس بیمارستان برای قوی نگه داشتن روحیه آن ها نیز بسیار خوب است.

  1. صرفه جویی در زمان

امروزه با توجه به اینکه اکثر افراد شغل تمام وقت دارند، برای آن ها چندان راحت نیست که به بیمارستان مراجعه کنند و در صف انتظار برای ملاقات پزشک بمانند. علاوه بر این ها رانندگی تا بیمارستان و ماندن در ترافیک نیز می تواند وقت زیادی را از افراد بگیرد. همچنین افرادی که فرزند کوچک دارند، برای ملاقات با دکتر مجبور خواهند بود که زمانی را هم برای پیدا کردن مراقب کودک خود صرف کنند. ویزیت متخصص داخلی در منزل در چنین شرایطی می تواند کمک بسیار بزرگی به صرفه جویی در زمان کند. شما می توانید با آوردن پزشک در منزل خود خدمات پزشکی با کیفیتی دریافت کنید و دیگر برای ملاقات پزشک مجبور به ماندن در صف های طولانی نباشید.

  1. دور ماندن از آلودگی بیمارستان

شاید یکی از بهترین مزیت های آوردن پزشک به خانه برای معاینه بیمار را بتوان دوری از آلودگی ها و میکروب ها دانست. همان طور که می دانید بیمارستان ها و مطب های شخصی یکی از آلوده ترین مکان های ممکن هستند؛ زیرا به علت وجود بیماران متعدد، بیمارستان ها و مطب ها پر از میکروب ها و باکتری های مختلف می شوند. رفتن به این مکان ها ریسک بسیار بالایی را به همراه دارد و می تواند باعث بیماری مجدد بیمار و حتی مریض شدن همراهان بیمار شود. بهترین کار برای جلوگیری از مریضی مجدد بیمار یا مریض شدن اطرافیان بیمار این است که پزشک را به خانه بیاورید. با ویزیت متخصص داخلی در منزل دیگر لازم نیست که در معرض مکان های آلوده قرار بگیرید و جان خودتان و مریضتان را به خطر بیندازید.

متخصصان داخلی کسانی هستند که به طور تخصصی در زمینه بیماری های اندام های داخلی مانند قلب، معده، روده و دیگر اندام ها تحصیل کرده اند. متخصصان داخلی بهتر از هر فرد دیگری می توانند بیماری های مربوط به اندام داخلی را درمان کنند. به همین دلیل برای مشکلاتی که مربوط به اندام های داخلی می شود، بهتر است که به این دست از پزشکان مراجعه کنید. البته گاهی اوقات شرایطی است که بیمار نمی تواند به بیمارستان مراجعه کند. در این زمان بهترین کار ویزیت متخصص داخلی در منزل است. برای اینکه بهتر با این موضوع آشنا شوید، در این مقاله درمورد تمامی نکات مهم در رابطه با این موضوع توضیح دادیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا