خدمات مراقبتی و پرستاری
پرستاری

روانشناس در منزل

بیشتر مردم به محض مشاهده مشکلات جسمانی، سریعا به پزشک مراجعه و آن را رفع می کنند؛ اما هنگامی که ذهنشان با مشکلاتی مواجه می شود، برای آن ها اهمیت زیادی قائل نیستند و صبر می کنند تا خود به خود برطرف شوند. مسائل روانی نیز مانند بیماری های جسمانی و چه بسا بیشتر از آن ها اهمیت دارند و خود به خود درمان نمی شوند.
اگر با رفتن به مراکز بهداشت روان راحت نیستید، می توانید از خدمات روانشناس در منزل استفاده کنید. در این صورت اگر به دلیل ناتوانی جسمانی، مسئولیت هایی که در خانه بر عهده دارید و دلایل دیگر قادر به ترک منزل نیستید، روانشناس نزد شما می آید و مشکلاتتان را ریشه یابی و درمان می کند.

روانشناس حضوری در منزل

جلسه های درمانی معمولا در اتاق نشیمن برگزار می شوند تا شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید و بتوانید هر چه که می خواهید بدون هیچ مسئله ای بیان کنید. همچنین درمانگر ها ممکن است به صورت گروهی کار کنند و در برخی جلسات، فردی حمایتگر نیز در کنار شما حضور داشته باشد.
هنگامی که درمانگر وارد منزل شما می شود و اطراف را مشاهده می کند، اطلاعات بیشتری درباره تان به دست می آورد که در ایجاد احساس راحتی و نزدیکی بیشتر میان شما و درمانگر ها بی تاثیر نیست. این نزدیکی ممکن است در یک دفتر کار ساده و معمولی به هیچ عنوان به دست نیاید.

با مطالعه مطالب گفته شده، احتمالا فکر کرده اید که روانشناس در منزل تمام جلسات را در خانه و اتاق نشیمن شما برگزار می کند؛ اما گاهی اوقات نیز ممکن است با توجه به شرایط پیش آمده، جلسات در پارک، ساحل، کافی شاپ و … نیز برگزار شوند. اگر درباره کار با درمانگر در منزل مطمئن نیستید، می توانید یک یا دو جلسه برای ارزیابی از او مشاوره بخواهید و در صورت رضایت خاطر، کار خود را ادامه دهید.

ویزیت روانشناس در منزل

روانشناس در منزل

روانشناس در منزل، قادر به درمان طیف گسترده ای از مشکلات است. به عنوان مثال درمان مشکلات فردی، رفع مشکلات زناشویی، بازی درمانی و گاها خانواده درمانی جزو این مشکلات هستند. برای هر مسئله ای لازم است به متخصص در همان زمینه مراجعه کنید.
روانشناس ها، روانپزشک ها، درمانگر های ازدواج و خانواده، مشاوران، مددکاران اجتماعی و … هر یک در یک زمینه خاص مهارت دارند و برای رفع یک مشکل به خصوص به شما کمک کنند. در ادامه مطلب چند مورد از انواع مشکلاتی که می توانید برایش کمک بگیرید را مطرح خواهیم کرد.

  • مشکلات شخصی و عاطفی

مسائلی مانند ترس از دست دادن عزیزان، اضطراب بیش از حد، استرس پس از رخ دادن سانحه، افسردگی و … در این دسته قرار می گیرند.

  • رفتار های ناسالم نوجوانان

دوران نوجوانی بسیار حساس است و لازم است مراقبت های ویژه ای در این دوره از فرزندتان انجام دهید. مشاوره خانگی می تواند یک راه مفید برای جلوگیری از بزهکاری و انجام رفتار های پر خطر آن ها باشد.

  • خانواده درمانی

 خانواده های بسیاری هستند که احساس صمیمیت کافی بین آن ها مشاهده نمی شود و مدام به مشاجره می پردازند. در چنین شرایطی، لازم است از روانشناس در منزل استفاده کنند تا روش های مدیریت بحران، حل مشکلات و … را بیاموزند. با این کار صمیمیت و علاقه میان اعضای خانواده به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

  • مشاوره ازدواج

 ازدواج یکی از اصلی ترین و مهم ترین اتفاقات در زندگی هر فرد است. با گرفتن مشاوره در منزل، میزان صمیمیت را بیشتر کنید و تمام جوانب ازدواج را بسنجید تا با مشکل جدی در روابط خود، رو به رو نشوید.

  • آسیب های مغذی

 درمانگر ها می توانند راه های مناسبی برای برخورد با فردی که آسیب مغذی دارد به خانواده و دوستانش ارائه دهند تا با رفتار صحیح، به رشد، پیشرفت و صمیمیت بیشتر آن ها کمک کنند. همچنین افرادی که کودکانی با شرایط خاص دارند نیز می توانند از این خدمات استفاده کنند. کودکانی مانند کودکان اوتیسم که شرایط ویژه ای دارند.

  • مراقبت های فشرده روانپزشکی

گاهی اوقات افرادی هستند که از مراکز درمانی مرخص شده اند؛ اما هنوز به طور کامل قادر به برگشتن در جامعه نیستند. چنین افرادی لازم است مراقبت های ویژه ای در منزل داشته باشند تا توانایی بازگشت به جامعه و زندگی نرمال خود را داشته باشند.

مشاوره خانواده در منزل

مشاوره خانواده در منزل

مشاوره برای رفع مشکلات خانوادگی از سال ۱۹۹۹ به طور رسمی آغاز شد و ادامه پیدا کرد. امروزه نیز جزو یکی از پر اهمیت ترین زمینه های مشاوره قرار گرفته و طرفداران خود را پیدا کرده است. در این نوع مشاوره ها، از مشکلات چند فرهنگی، رفتار نادرست والدین با کودکان و نوجوان خود، مشاجره های داخلی و کاهش صمیمیت میان افراد خانواده بحث می شود.

روانشناس در منزل تهران

 اگر در تهران زندگی می کنید، برگزاری مشاوره در منزل تهران، موجب گرد آوری خانواده در یک محل خاص خواهد شد که در نهایت فضای آرامش بخش منزل، کمک شایانی به بهبود روند درمان می کند.

روان درمانی در خانه

برای ارائه خدمات روانشناس در منزل، لازم است چندین نکته را بسنجید. تمام افراد مورد مناسبی برای درمان در منزل نیستند. هنگام تعیین وقت ملاقات لازم است به چند نکته توجه کنید.

  • آیا فضای منزل ایمن است؟
  • آیا منزل شما فضای آرام و راحتی برای انجام مشاوره دارد؟
  • آیا در فضای منزل قادر به تمرکز بر روی خودتان هستید؟
  • آیا باقی اعضای خانواده موجب آزار و اختلال در روند درمانی نمی شوند؟
  • همچنین باید روانشناسی را انتخاب کنید که با محیط خانگی دیگران بتواند ارتباط برقرار کند. برخی از روانشناسان تنها در دفتر کار خود احساس راحتی می کنند و نمی توانند در جایی به جز محل کارشان بر روی درمان بیمار تمرکز کنند. به همین دلیل است که باید روانشناسانی حرفه ای در این زمینه انتخاب و با آن ها کار کنید.

همان طور که درمان در منزل مزایای بی شماری دارد، اگر نکات گفته شده به درستی رعایت نشوند، ممکن است ضرر های بسیاری در پی داشته باشد.

مشاوره روانشناسی در منزل

روانشناس در منزل

شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا ویزیت روانشناس در منزل، ممکن است کار آمد تر از مراکز درمانی باشد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است به شرایط و موقعیت های مختلف فکر کنید:

  • مشکلات حرکتی

بسیاری از افراد مشکلات جسمانی دارند و نمی توانند در مراکز درمانی حاضر شوند. همچنین برخی از آن ها نیازمند وسایل نقلیه ویژه ای برای جا به جایی هستند که دسترسی به آن ها هزینه های هنگفتی در پی دارد.

  • مسئولیت های مهم

بسیاری از عزیزان باید از کودکی مراقبت کنند یا مسئولیت مهمی در منزل دارند که نمی توانند به راحتی آن را نادیده بگیرند. با حضور روانشناس در منزل، مشکل آن ها برطرف می شود و در کنار انجام مسئولیت ها، به درمان ذهن خود نیز می پردازند.

  • ایجاد صمیمیت

با استفاده از خدمات روانشناس حضوری در منزل، بیمار در فضای آرام حضور دارد که برایش بسیار امن و راحت است. در این شرایط، بهتر با مشاور خود ارتباط برقرار می کند و در نتیجه سرعت بهبود نیز افزایش می یابد. همچنین روانشناس با دیدن منزلتان، به نکاتی پی می برد که ممکن است ذهن شما سعی در پنهان کردنشان داشته باشد و درمان را به تعویق بیندازد.

  • درمان جمعی

افراد حاضر در منزل نیز می توانند از خدمات روانشناس در منزل بهره مند شوند و دورا دور از نکات ذکر شده استفاده کنند.

  • حفظ حریم شخصی

کسانی که دوست ندارند در مطب روانشناس دیده شوند و حریم شخصی خود را حفظ کنند، به سادگی می توانند او را به منزل دعوت کنند و مشکل خود را با او در میان بگذارند.

  • انعطاف پذیری و دوری از یکنواختی

هنگامی که جلسات را در منزل برگزار می کنید، امکانات و فضا های مختلفی مانند اتاق نشیمن، حیاط، تراس و غیره را در اختیار دارید که می توانید به سادگی برای هر جلسه، یک مکان را آماده  و از یکنواختی دوری کنید.

  • عدم انتظار

امروزه برای خرید یا استفاده از هر خدماتی باید در صف طولانی انتظار بایستید. برای دوری از این کار، خدمات روانشناس در منزل را در نظر بگیرید و از آن استفاده کنید.

روانشناس در منزل برای خانم ها

روانشناس در منزل برای خانم ها

خانم ها بسیار حساس هستند و با توجه به الگو های زیبایی نادرستی که امروزه وجود دارد، تحت فشار های بسیار زیادی قرار می گیرند. معمولا هنگامی که صحبت از خانم ها می شود، مشکلاتی مانند افسردگی، اعتماد به نفس پایین، احساس گناه و غیره خود را بیشتر نشان می دهند. بیایید نگاهی دقیق تر به مشکلات خانم ها بیندازیم.

  • اضطراب و افسردگی

از لحاظ بیولوژیکی، خانم ها بیشتر به اضطراب و افسردگی دچار می شوند؛ زیرا آن ها در دوران قاعدگی، زایمان و یائسگی، اختلال های هورمونی بسیاری را تجریه می کنند که موجب ایجاد احساسات ضد و نقیض و ناخوشایندی در آن ها می شوند.

  • عزت نفس پایین

 الگوهای زیبایی که در قرن ۲۱ مورد توجه همه خانم ها قرار گرفته اند. فشار های بسیاری را بر آن ها می گذارند. به عنوان مثال از آنها انتظار می‌ رود که یک مادر خوب برای فرزندان، یک خانم شاغل موفق در محل کار و یک همسر زیبا و همه چیز تمام باشند. از آنجایی که تمام خانم ها سعی دارند تمام این ویژگی ها را در خود جای دهند، بسیار تحت فشار قرار می گیرند. آن ها نمی توانند با الگو های نادرست امروزی رقابت کنند و دچار مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب و عزت نفس پایین می شوند. آن ها ممکن است بر این باور باشند که به حد کافی خوب نیستند. تمام این مسائل بر روی روان آنها آثار مخربی بر جای بگذارند. در نهایت مشکلات روانی بسیاری را تجربه می کنند. خانم ها با استفاده از خدمات مختلف روانشناسی می توانند با این الگو های نادرست مبارزه کنند و بهترین ورژن خود را ارائه دهند.

  • تجربه مشکلات مختلف در روابط

 بسیاری از خانم ها در روابط خانوادگی و یا روابط عاشقانه خود دچار مشکل هستند. در بیشتر اوقات نحوه مدیریت روابط خود را بلد نیستند و دست به کارهای نادرست می زنند یا آن قدر درگیر روابط خود با دیگران و مشکلات آنها می‌شوند که به طور کلی خود را فراموش می کنند. در این شرایط باید بخاطر داشته باشید تا زمانی که حال خودتان خوب نباشد، حال خوبی را به دیگران انتقال نخواهید داد. اگر قصد دارید روابط خود را به بهترین شکل مدیریت کنید و مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشید، لازم است از حضور روانشناس در منزل استفاده کنید تا هرچه سریع تر به بهترین روابط با دوستان، خانواده و شریک زندگیتان دست پیدا کنید.

درخواست روانشناس در منزل یکی از راه های به صرفه برای درمان مشکلات روحی و روانی شما است. با این کار می توانید در عین راحتی، صمیمیت و آرامش، مشکلاتتان را حل کنید و زندگی بهتری داشته باشید. تنها لازم است فضایی مشخص و آرام را در منزل فراهم کنید تا روانشناس نیز بتواند با شما به خوبی ارتباط برقرار کند و کار خود را به بهترین شکل انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا