خدمات مراقبتی و پرستاری
دانستنی

نکاتی که باید برای خرید مایکروویو خوب بدانیم

انواع مایکروویوها و راهنمای خرید مایکروویو

نکاتی که باید برای خرید مایکروویو خوب بدانیم

شکی نیست که در زندگی پرمشغله امروز، وجود مایکروویو در هر آشپزخانه ای ضروری است. وقتی می خواهید مرغ منجمدی را سریع بپزید، یا غذایی را گرم کنید، این وسیله به شدت با صرفه جویی در وقت به کمک ما می شتابد. قبل از خرید مایکروویو تحقیقات خود را انجام دهید. در نظر داشته باشید که قیمت بالا و توان مایکروویو همیشه ضاحص های مورد اعتمادی نیستند. برخی از مایکروویوها مرغ منجمد را به خوبی گرم نمی کنند و وسط آن را جامد باقی می ماند. برخی از مدل ها هم انقدر کوچک هستند که ظرف شما به راحتی در آن جا نمی شود. آیا می خواهید بدانید چه نوع مایکروویوی برای خرید مناسبند؟ و یا می خواهید مزایا و معایب هر مدل را بدانید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مایکروویو را با توجه به بودجه خود بخرید و با نکات خرید مایکروویو خوب آشنا شوید.

انواع مایکروویوها

مایکروویوها به صورت کلی به سه نوع تقسیم می شوند:

  • مایکروویو سولو (Solo): ابتدایی ترین نوع از مایکرویوها و در عین حال ارزان ترین هستند. این دسته از مایکروویوها فاقد ویژگی های پیشرفته هستند. اما برای رفع نیازهای اولیه آشپزی مانند گرم کردن غذا و یا یخ زدایی مواد منجمد بسیار مناسبند.
  • مایکروویو گریل (Grill): مایکروویو معمولی یا سولو با ویژگی گریل کردن ترکیب می شود. ار این نوع مایکروویو برای گریل و کباب کردن غذاها استفاده می شود.
  • مایکروویو ترکیبی (Combi): از این نوع از مایکروویوها می توان به جای اجاق معمولی برای گذم کردن، تفت دادن و ترد کردن غذاها استفاده کرد.

نکاتی که باید برای خرید مایکروویو خوب بدانیم

مزایا و معایب مایکروویو سولو

مزایا

  • ارزان ترین نوع از مایکروویو ها
  • مناسب برای برای کارهای ساده مانند گرم کردن و یا یخ زدایی ساده
  • نسبت به مدل ترکیبی فضای کمتری اشغال می کند.
  • به دلیل تنوع مدل ها، دستتان برای خرید باز است.

معایب

  • کاربردهای محدودتری دارد. برای ترد کردن و تفت دادن نمی توان از آن استفاده کرد.
  • ظرفیت و گنجایش کمتری نسبت به نوع ترکیبی دارند.

مزایا و معایب مایکروویو گریل

مزایا

  • برای سرخ کردن و یا کریسپی کرد غذا مناسب است
  • کم حجم ـ معمولاً به اندازه مدل سولو هستند
  • ارزان تر از مدل ترکیبی
  • غالباً دارای یک طبقه فلزی هستند تا غذا بهتر گریل شود.

معایب

  • فاقد حرارت همرفت هستند. حرارت همرفت به مایکروویو کمک می کند که مانند اجاق گاز کار کند.
  • معمولاً گران تر از مدل سولو هستند.

مایکروویو های گریل می توانند تقریبا همه انتظاراتی که از یک مایکروویو استاندارد و معمولی دارید، برآورده کنند.

مزایا و معایب مایکروویو ترکیبی

مزایا

  • عملکردی مشابه اجاق های گاز دارد.
  • سریعتر از اجاق گاز های معمولی کار شما را راه می اندازد. به خصوص اگر قرار است از انواع مدل های پخت و پز استفاده کنید.
  • برای استفاده به صورت توکار، مناسب تر از سایر انواع مایکروویوها هستند.

معایب

  • گران تر از انواع دیگر هستند
  • نسبت به یک مایکروویو معمولی حجیم ترند و فضای بیشتری اشغال می کنند.

مایکروویوهای توکار

همه انواع مایکروویوها را می توان به صورت توکار در آشپزخانه طراحی کرد. برخلاف مایکروویوهای مستقل که روی پیشخوان قرار می گیرند، مایکروویو توکار به طور یکپارچه در واحدهای آشپزخانه شما قرار دارد، مثلاً بالای اجاق گاز. مایکروویو توکار بسیار گران تر از مدل های مستقل هستند.

نکاتی که باید برای خرید مایکروویو خوب بدانیم

چقدر باید برای خرید مایکروویو خوب هزینه کرد؟

تصور نکنید که باید هزینه گزافی را برای خرید یک مایکروویو خوب پرداخت کنید. بر اساس بودجه خود می توانید مایکروویو مناسبی برای رفع نیازهای ضروری خود بخرید.

این مطلب را از دست ندهید! چگونه یک هود خوب و باکیفیت بخریم؟

هنگام خرید مایکروویو خوب چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

هدف استفاده از مایکروویوها نسبتاً ساده و پیش پا افتاده است. اما از نظر ویژگی ها و لوازم جانبی که دارند، متنوع هستند و تفاوت چشم گیری دارند. در ادامه، به برخی از ویژگی های اصلی که باید هنگام خرید به ان ها توجه کرد، می پردازیم:

پنجره نمایش: دارا بودن پنجره نمایش همراه با نور داخلی خوب در مایکروویو، بررسی غذا را هنگام پخت آسان می کند.

درب بزرگ: درهای باز یا کشویی گذاشتن و برداشتن ظرف های سنگین یا گرم را از مایکروویو آسان تر می کنند.

برنامه های پخت خودکار: نوع و وزن غذا را وارد کنید و مایکروویو به طور خودکار زمان و توان مورد نیاز برای پخت آن را تنظیم می کند. مدل های بالاتر می توانند تا 30 برنامه از جمله برنامه های تخصصی پاپ کورن یا کباب را نیز به شما ارائه دهند.

یخ زدایی خودکار: در اکثر مایکروویوها تنظیمات یخ زدایی خودکار ارائه می شود که بر اساس وزن مواد غذایی زمان یخ زدایی را مشخص می کند.

برنامه های چند مرحله ای: این امکان را به شما می دهد تا حالت های مختلف پخت و پز را برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال به طور خودکار از حالت یخ زدایی و به حالت پخت و پز سوئیچ کند.

کنترل های صفحه لمسی: صفحه لمسی کار با مایکروویو را نسبت به کنترل های دکمه ای راحت تر می کند. اگر سراغ مدل های دکمه ای می روید، باید دکمه ها بزرگ بوده و در عین حال فشرده و خیلی نزدیک به هم نباشند.

برچسب های واضح: کنترل ها باید با فونت بزرگ و واضح برچسب گذاری شوند. نمایشگرهای دیجیتال باید بسیار واضح و خوانا باشند. اگر بینایی شما کم است، مدلی را انتخاب کنید که هنگام انتخاب حالت های مختلف، بوق می زند.

پخت پیتزا: برای پختن پیتزا با مایکروویو بهتر است سراغ  مدل های گریل یا ترکیبی بروید. زیرا کمک می کند تا پایه پیتزا ترد شود و قسمت بالایی آن گریل شود.

اندازه و ابعاد مایکروویوها

مایکروویوها در ابعاد و اندازه های مختلفی ارائه می شوند. از مدل های کوچک و جمع و جور گرفته تا دستگاه های بزرگ که فضای بیشتری را در پیشخوان شما اشغال می کنند. مایکروویو اصلی کوچکترین است. مسلماً مهم تر از اندازه خارجی ظرفیت داخلی آن است. ظرفیت مدل های ترکیبی معمولاً بسیار بیشتر از مایکروویوهای استاندارد و معمولی است. مدل ترکیبی متوسط ​​می تواند ظرفی به عرض 35 سانتی متر در خود جای دهد. در حالی که فضای مورد استفاده در مایکروویو سولو معمولی 29 سانتی متر است. میزان فضای مورد نیاز در مدل های مختلف متفاوت است. بنابراین، قبل از خرید در نظر بگیرید که قرار است مایکروویو را کجای آشپزخانه قرار دهید. بسیاری از آن ها به فضای 10 تا 20 سانتی متری در قسمت پشت و دو طرف مایکروویو نیاز دارند.

نکاتی که باید برای خرید مایکروویو خوب بدانیم

اندازه توان مایکروویوها

آیا توان مایکروویو مهم است؟ یکی از نکات خرید مایکروویو خوب، توجه به توان و قدرت آن است. آزمایشات ما نشان داده است که قدرت و توان شاخص خوبی برای بررسی عملکرد مایکروویو نیست. ماکروویوهای 700 وات وجود دارند که می توانند به خوبی و به سرعت مایکروویوهای 1000 وات غذا را بپزند. مایکروویوها بر اساس طبقه بندی گرمایشی خود برچسب گذاری شده اند؛ A کمترین قدرت، E بیشترین قدرت است. راهنمای دقیق در مورد قدرتمند بودن مایکروویو و مدت زمان گرم کردن غذا برای مصرف کنندگان روی برچسب ها درج شده است. عملکرد مایکروویوها را بر اساس میزان قدرت آن ها آزمایش کرده اند و متوجه شده اند که توان های ارائه شده همیشه دقیق نیستند. تفاوت 5 تا 10 درصدی، عادی است.

اگر لوازم خانگی شما به تعمیر نیاز دارد، همه چیز را به سرویک بسپارید سرویک مشکل لوازم خانگی شما را در منزلتان برطرف خواهد کرد. کافیست سرویک را نصب کنید تا تکنسین فنی حرفه ای با حضور در منزل، مشکل لوازم خانگی شما را حل کند.

which

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا